گراتن تن ماهی


من این گراتن رو از روی یه کتاب آشپزی که تو الجزایر خریدم یاد گرفتم. همونجا که بودیم درست کردم و خوشم اومد اما گذاشتن دستورش تو وبلاگم تا به امروز طول کشیده. فقط بگم که این غذا اصلاً رژیمی نیست و از این خواب و خیالا براش نبینید. در عوض خیلی خوشمزه و متفاوته!
مواد لازم برای خود گراتن
تن ماهی کنسروی 300 گرم
100 گرم خامه
یک  و نیم پیمانه سس سفید
100 گرم پنیر رنده شده (موزارلا یا پروسس یا پنیر خامه ای… پنیری که قابل آب شده باشه)
نمک و فلفل سیاه
پیاز رنده شده ی سرخ شده یک عدد متوسط رو به بزرگ!
مواد لازم برای رویه ی گراتن
50 گرم آرد سوخاری
یکی دو فندق کره
50 گرم پنیر رنده شده (موزارلا یا پروسس… پنیر پیتزا)
همه ی مواد رو به جز مواد رویه ی گراتن با هم مخلوط کنید. بریزید توی ظرف مورد نظرتون (کف ظرف رو با کمی کره چرب کنید) و روش رو صاف کنید. مواد رویه رو به این ترتیب روش بریزید. پنیر، آرد سوخاری، یک دو فندق کره.
20 دقیقه بذارید رو ی پنجره ی وسط فر با درجه ی 200 بپزه.
برای درست کردن سس سفید کلیک کنید: اینجا.
نکته: روغن ماهی رو بگیرید و بعد با چنگال لهش کنید و بعد استفاده اش کنید. برای گرفتن روغن ماهی می تونید بریزیدش توی یه سبد و بذارید روغنش بره، کمی هم فشارش بدید بد نیست.
نکته۲: متاسفانه اندازه ها رو به قاشق یا پیمانه ندارم. چون مطابق کتاب ترجمه و براتون تایپ کردم!
گراتن درست کن و عکس انداز: خودم!
این ورودی در سوفله و گراتن, غذاهای متفاوت, غذاهای دریایی فرستاده شده و با , , , , , برچسب خورده. پیوند پایدار را نشانه‌گذاری کنید.

21 پاسخ برای گراتن تن ماهی

  1. رویا غریب می‌گوید:

    وای چه خوشمزه تا حالا گراتن ماهی نخورده بودم ممنون خیلی عالی شده

  2. چه خوشمزه و عالی به نظر میاد ، دست گلت درد نکنه شادی جون

  3. ترلان می‌گوید:

    منم تا حالا نخوردم! فقط چیزه… خیییییییییلی چرب و چیله که! البته گفتیا!
    من چند روز پیش کروکت تن ماهی درست کردم ولی بوی تن ماهی که میداد خیلی دوس نداشتم … مزه اش بد نبود………. شاید همین روزا گذاشتمش رو وبم!

  4. تستر کوچیکه می‌گوید:

    دستت درد نکنه شادی جونی
    در کل تن ماهی پر کالریه اما خومشزه اس

  5. فلفل بانو می‌گوید:

    نمک خان عاشق تن ماهیه. یه شب باید اینو براش بدرستم.
    منم آپ کردم

  6. هگمتان می‌گوید:

    سلام شادی
    مرسی از لطفت

  7. مریم می‌گوید:

    شادی جان
    از لحاظ بوی ماهی چه جوریه این غذا خیلی بو نمیده؟

    نه عزیزم. بوی تن می ده. اگه به بوی تن حساسیتی نداشته باشی دیگه بوی خاصی که اذیت کنه نداره.

  8. شاپرک می‌گوید:

    خیلی عالی شده عزیزم دست درد نکنه

  9. فاطمه می‌گوید:

    خوش به حالت با این همه هنری که داری! کاش یه ذره هم ما حوصله آشپزی داشتیم!

  10. *~*~* مریم *~*~* می‌گوید:

    سلام شادی جان
    خیلی عالیه
    چه ظاهر قشنگی هم داره
    مرسی

  11. candle می‌گوید:

    من عاشق سوفله و گراتنم . سوفله بادمجون تقریبا پای ثابت همه ی مهمونی های شامم هست .
    فرق سوفله و گراتن چیه ؟ دستور تهیه شون یکیه ولی نمی فهمم چرا به یکیش می گن سوفله ، به یکیش می گن گراتن !!! شاید سوفله اسم فرانسویه و گراتن مال یه زبان دیگه هست ، ها ؟!

  12. سلام خوبی شادی جون
    من بیش از دو ساله که گیاهخوار هستم و کلی با غذاهای گیاهی حال میکنم و هر از گاهی هم دستور غذاهای گیاهی رو توی وبلاگم می نویسم تا وارد وبلاگت شدم خیلی از حال و هواش خوشم امد .اومدم بنویسم تو که اینقدر قشنگ و با احساس می نویسی چرا دستور غذای گیاهی نداری که متوجه شدم یک دستور غذای سالاد گیاهی و خوراک لوبیا و قارچ و …نوشتی می خواستم برات از مضرات گوشت خوردن بنویسم دیدم خودت راجع به بال مرغ می دونی خلاصه از وبلاگت و از همه مهمتر از طرز عکس گرفتنت خیلی خوشم آمد.موفق و شاد باشی شادی جون و برامون دستور غذاهای گیاهی بیشتری بنویس.

  13. 333 می‌گوید:

    وب سایت عالی داری شادی جون.
    من هم یک وب سایت در مورد سینمادارم خوشحال میشم که در این مورد نظرتو بدونم
    همیشه موفق باشی و شادِ شادِ شاد

  14. لادن می‌گوید:

    سلام شادی جون. ممنون حتما» عالی شده

  15. ستاره* می‌گوید:

    وای چه وبلاگ خوشمزه ای!
    دست گلت درد نکنه خواهر! منم به آشپزی علاقه مند کردی. وقتی میام به وبت سر می زنم واقعا هوس پخت و پز می کنم

  16. ریحانه می‌گوید:

    سلام شادی جان خسته نباشی عالی شده من گراتن خیلی دوست دارم . البته گراتن مرغ و گراتن سبزیجات درست میکنم.ماهی را امتحان نکردم.این دفعه باید با این امتحان کنم ممنون از دستورت

  17. احسان می‌گوید:

    سلام!

    به لحاظ علاقه ای که به آشپزی دارم(باور کنید پسرهای مجرد هم بعضاً آشپزی خوبی دارند!) ، دیدن وبلاگ شما رو یک تصادف خوش یُمن میبینم!

    الان چند دقیقه ای هست که در وبلاگ شما گشت و گذار میکنم و غش و ضعف میرم!

    راستی! خوش به حال همسرتون!!!

  18. آشپز20 می‌گوید:

    سلام به نظر خوشمزه میاد حتما هم همینطوره از بس چرب و چیله مخصوصا اینکه پنیر پیتزا هم داره دیگه عالیه

  19. سلام شادی عزیزم
    میدونی چیه ؟ من چهار پنج ساله پیش یه تن ماهی رو باز کردم و توش ی پای
    تپل مپل سوسک دیدم و از اون زمان به بعد دیگه تن ماهی نخریدیم .
    ولی این گرانت ماهی شمارو با یه ماهی بدون تیغ و استخون تازه حتماً می پزمش.
    موفق و سلامت باشی دوست خوبم.

  20. منصوره می‌گوید:

    سلام شادي جان
    خيلي با سليقه ،دست شما درد نكنه

  21. نارگل می‌گوید:

    شادي جون من تا حالا چندين بار از روي دستوراي خوبت غذا پختم و هميشه واقعا عالي بوده. ولي در خصوص اين گراتن…
    خب راستش سه شنبه شب درستش كردم و با اينكه طعم تن ماهي رو دوست دارم ولي احساس مي كنم اين گراتن مزه اش به زحمتش، به مواد اوليه گرونش و به حجم كالري اي كه وارد بدنمون شد نمي ارزيد.
    ضمنا سردش بهتر از گرمش بود!

    مرسی نارگل جون . فکر کنم این دفعه پای تفاوت ذائقه ها اومده وسط. بعضی غذاها رو همه نمی پسندند مثل همین گراتن…. امیدوارم با درست کردن خوشمزه های دیگه ای از وبلاگم حس بدت به خوب تبدیل شه!

پاسخی بگذارید

