مربای انجیر


مواد لازم
انجیر ترجیحاً قرمز یک کیلو
شکر 800 گرم (اگه شیرینی انجیرتون کم بود 50 گرم اضافه کنید و اگه خیلی شیرین بود 50 گرم کم کنید)
آب دو تا سه عدد لیمو تازه
توضیح: آقا اصولاً هر مربایی رو بهتره با میوه ی تازه ی اون فصل درست کنید اما اگه مثل من و همسری هوس انجیر کردین و یه عالمه خریدین و گذاشتین تو یخچال و بعد همش افطاری دعوت شدین و اصلاً خونه نبودین که انجیر بخورین و انجیرهاتون همه شل شدند و نزدیک بود خراب شند، چه می کنید؟؟؟؟؟؟
الان می گم: یه سرچی تو اینترنت کنید و مربای انجیر رو در سایت بنده یافیده و بدرستید البته توضیحات بالا دیگه اضافه بود چون باید خودتون به عقلتون برسه که انجیرها رو مربا کنید و نصایح خواهرانه من سودی نداره!!!! ( منظور از نصایح، پارگراف اول سخنان گهربارم می باشد!)
حالا…………
درست کردنش خیلی ساده است. انجیرها رو بشورید و بذارید تو آبکش که آب اضافه اش بره. بعد هر انجیر رو به چهار قسمت تقسیم کنید. بریزید تو قابلمه و شکر رو بریزید روش. آبلیمو تازه رو بریزید روش. زیر و رو کنیدش و دو ساعت بذارید بمونه تا آب بندازه ( اگه آب ننداخت که بعیده، خیلی کم، یادتون باشه خیلی کم، آب بهش اضافه کنید.
بذارید رو شعله ی تیز و وقتی که به جوش اومد زیرش رو کم کنید و کف روی مربا رو بگیرید. باید بذارید 10 تا 15 دقیقه با شعله ی کم بپزه. من 10 دقیقه گذاشتم و چون قوام یافیده بود برداشتمش.
اگه انجیرها کم آب انداختن همون 10 دقیقه کافیه. می تونید هم یکی دو چکه بندازید روی بشقاب چینی سردی که تو یخچال گذاشتین و اگه شربتش قوام اومده بود یعنی چسبناک و کشدار شده بود آماده است اما اگه خیلی روون بود باید باز هم بجوشه.
خلاصه که اینجوری از شر انجیرهای شل گشته و رو به خرابی رفته آزاد می شید عزیزانم.
بپزید و بخورید و خوش باشید.
مربای انجیر درست کن و عکاس: خودم
انتخاب عکس ها از بین یه عالمه عکس: همسریم

 

این ورودی در مارمالاد و مربا فرستاده شده و با , , برچسب خورده. پایاپیوند را نشانه‌گذاری کنید.

35 پاسخ برای مربای انجیر

  1. sama &mamal می‌گوید:

    سلام به دوست عزيزم
    وبلاگ زيبايي بود اگه دوستداري آمار وبلاگت بالا بره يه سر بهم بزن خوشحال ميشم

  2. هدیه می‌گوید:

    عجب مربایی می شه
    دست کدبانوی خودم درد نکنه

  3. تستر کوچیکه می‌گوید:

    میسی شادی جون
    مامانم همیشه با این انجیر کوچمولوها درست میکرد و درسته میپختوند!
    با اینا رو امتحان کنم

  4. شب برفی می‌گوید:

    سلام شادی خانوم:
    وای اینجا چقدر غذاهای خوشمزه است.حیف که ما خانوما باید همیشه رژیم باشیم.منم عاشق آشپزیم!اجازه میدین لینکتون کنم تا هم من و هم دوستام از مطالب شما ستفاده کنند لطفا؟

  5. سمیر می‌گوید:

    تو خونه ی ما مربا خورده نمیشه چون من از کره بدم میاد و فقط یا خامه میخورم که نتیجه ش چاقیه. اما عاشققققققققق مربا انجیرای خالم هستم. توش وانیل هم میریزه که معرکه س اما اینو حتما باید درست کنم. حتی شده یه شیشه ی کوچولو

  6. نگار می‌گوید:

    سلام عزیز
    خوشحال می شم اگه قابل بدونی و سری به سرزمین دلتنگیام بزنی
    رد پاتو به یادگار بذار!

  7. شب برفی می‌گوید:

    با اجازتون لینکت کردم!میشه اگه سوال آشپزی داشتم یا یه غذایی رو بلد نبودیم برامون بزارین؟

  8. ترلان می‌گوید:

    آخ جووووووووووون دوباره اومدی شادی جون!!
    برای رهایی از میوه شل و در آستانه خراب شدن، بهترین کار همانا تبدیل کردنشون به مرباس! مرسی از این دستور خوب!

  9. منيژه می‌گوید:

    درودهاي فراوان و خسته نباشيد به مديران مسئول محترم:
    همكار عزيز، وبلاگ عشق من ايران: جنايات تاريخي حکومت هاي سوسياليستي به روز گشته شده از توصيه هاي خوبتان جهت بهتر شدن وبلاگ در جهت اطلاع رساني و خدمت به كشور عزيزمان ايران دريغ نورزيد. باتشكر منيژه اسكوئي

  10. PELENGAK می‌گوید:

    مراسم لوله اندازون زن حامله در شیراز

    سلام
    اگه از وبلاگم خوشتون اومد لطفا منو با نام pelengak لینک کنید و خبرم کنید تا با افتخار لینکتون کنم.اگرم که باب دلتون نبود لطف کنید نظر بذارید تا در بهتر شدن وبلاگم بهم کمک کرده باشید . ممنون

  11. هستی می‌گوید:

    …$$$….$$$………………………………………..
    ………………………………………………….
    ………………………………………………………….$$$….$$$.
    ….$$$……….$$$$…….$$………….$$…….$$
    …$$$………$$…$$…..$$…………$$……..$$…………………………..$$.
    …$$$$$$$$$$$$$……$$…………$$$……$$…………………………..$$.
    ……………..$$……..$..$$$$$$.$$.$..$$……..$..$.$$.$$$$$$$$$$$

    ………………………….$$…..$$$$$$$$$$$$
    ………………………….$$…………………….$
    ………………………….$$………………….$$
    …………………………..$$……………….$$$
    …..$$$$……..$$$…….$$…….$$……..$$$………………..$
    …$$…$$……$$$………$$…..$$………$$$………………..$$
    …$$$$$$$$$$$$$$$$$$$…..$$………..$$$$$$$$$$$$$$$
    ……………………………………$$……..$
    …………………….$$$………….$$$$$$
    …………………….$$$…………….$$$

  12. سلام مرسی از آموزش خوبت…. خیلی خوب و خوشرنگ شده… من هم مثل شما وقتی از هر غذا 100 عکس گرفتم!!!! انتخابشون با همسری می شه

  13. منصوره می‌گوید:

    سلام شادي جان
    به به خوردنش يا كره به عنوان صبحانه واقعاً خوشمزه است نوش جان

  14. مامان تینا و سینا می‌گوید:

    با اینکه اصلا علاقه ای به مربا ندارم ولی بینهایت هوس انگیز شده

  15. یاسمن می‌گوید:

    من خیلی این مربا رو دوست دارم همیشه مامانم میپذه ضمن همسرت خسته نشه خیلی کار کرده!

  16. گیسو می‌گوید:

    مربای انجیر جزو مرباهای مورد علاقه منه
    ممنون شادی جون
    البته من همیشه میکسش میکنم بعد مارمالاد درست میکنم از اینکه میوه مربا خورده بشه شربتش بمونه خوشم نمیاد واسه همین سر همه میوه ها همین بلا رو میارم

  17. مطبخ شیما می‌گوید:

    سلام شادی جون
    چههههههه کردی مثل همیشه عالیییییییییی،انقدر قیافش خوشمزست که با آدم حرف میزنهههههههههه

  18. آفاق می‌گوید:

    سلام سلام
    من هیچ مربایی رو اندازه این مربای انجیر درسته دوس ندارم. مزه اش خیلی عالی می شه. عکسات مثل همیشه دلبرن

  19. فرشته می‌گوید:

    وای دست شما درد نکنه
    خدا بیامرزه مادربزرگ من مربای انجیرش حرف نداشت. خیلی مشهور بود. حیف که نشد ازش یاد بگیرم

    مربای شما هم خیلی خوشمزه به نظر میرسه. صبحونه با کره و نون بربری داغ چه حالی میده . دلم خواست

  20. گلی می‌گوید:

    به به ! دستتون درد نکنه خانوم هنرمند !

  21. اقیانوس آرام می‌گوید:

    عجب مربایی شده
    خیلی عالی شده
    عکس انجیره هم خیلی خوشگله
    مرسی

  22. اِلي می‌گوید:

    مثه هميشه دير رسيدم..
    ..
    تولدت مبارك.
    انشالا در كنار عشقت سال هاي سال شاد شاد شاد زندگي كني

  23. نسیم می‌گوید:

    شادی جون ممنون از معرفی سایت. حتما ازش استفاده میکنم. من لینکت کردم خوشحال میشم باهم دوست باشیم!
    راستی چه وبلاگ خوشگل و خوشمزه ای داری!

  24. مامان خونه می‌گوید:

    سلام عزیزم
    ممنون که بهم سر زدی و بهم لطف داشتی
    بین مرباها فقط عاشق مربا انجیرم
    دست گلت درد نکنه
    چه رنگ و رویی هم داره
    با کمال میل با شما خانم کدبانو حاضر به تبادل لینکم

  25. candle می‌گوید:

    مرسی .
    این دو روزه ، یه مهمون فرانسوی داشتم . وقتی درباره ی » اشی پق مانیته » باهاش صحبت کردم ، انقدر خوشحال شد ! و من کلی خوش به حالم شد که یه شادی خانومی هست که این جور غذاها رو بهم آموزش میده . بوس .

  26. مرجان می‌گوید:

    سلام شادی جونم..با تاخیر تولدت مبارکانشالله که تولد صدوبیست سالگیتو کنار شوشو جون جشن بگیرینمرباتم خیلی خوشمل شده و حتما هم خوشمزه

  27. طاهره می‌گوید:

    سلام عزیزم
    من انجیر خیلی دوست دارم حتما امروز میخرم درست میکنم
    عزیزم با افتخار لینک شدی

  28. شاپرک می‌گوید:

    منم دوست دارم امان از دست انجیر که به دو روز نرسیده خرابه باید درختش را داشته باشی که خیالت راحت تر باشه .من میخوام مربای انجیر سفید درست کنم .

  29. اردشیر بابکان می‌گوید:

    درود
    من در وبلاگم درباره ساختار اوستا و نام زرتشت نوشم لطفا» اگر مایل بودید آن مطالب را بخوانید و با دیدگاه خود من را خوشهال کنید
    با تشکر از شما دوست عزیز

  30. ترنج می‌گوید:

    شادی جان سلام .تولدت رو بهت تبریک میگم همراه با ارزوی بهترینها برای تو عزیز .
    دستور باقلی خشکاویج رو هم برات گذاشتم عزیزم . همیشه شاد باشی و در آرامش

  31. ترنج می‌گوید:

    شادی جان من تا زمیانی که این غذا رو خوردم با چشم بلبلی بوده . ولی به نظرم نباید با پاچ باقلی هم بد بشه .چون توی دستورهای کتابهای گیلانی با پاچ باقلی هست . چون وقتی باقلی خورش درست میکنم اگه ابش کم باشه و باصلاح خورشت خشک باشه طعم خوبی داره . فقط این که گفتی کشاورزی هست و توی فریزره خطر له شدن داره. .با چشم بلبلی خشک امتحان نکردم .ولی می تونی به نظرم خوب خیس کنی و پوتسش رو بگیری بذاری با اب کم بپزه مثل خورشت قورمه سبزی بعد ابش که ته کشید بقیه مراحل رو ادامه بدی .فقط طوری باشه که خوب بپزه و له نشه.

  32. چادرزري می‌گوید:

    به به عجب مربايياگه ميشه دستور رولت كالباس رو هم بنويسي به وبلاگ منم سربزني خوشحال ميشم

  33. مامان اکرم می‌گوید:

    سلام کدبانو
    خوبی؟ ممنون از همه غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگت. مطالبت تا حالا خیلی به درد من خورده ها
    تولدت هم با تاخیر مبارک. انشالله همیشه شاد باشی

  34. رویا غریب می‌گوید:

    عجب مربایی شده واقعا که هنرمندی

  35. مهسا سرآشپز می‌گوید:

    سلام علکم شادی خانوم
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه عجب شما آپ کردی! و چه عجب تر که برای ما کامنت گذاشتی! اگه بدونی چقدر خوشحالم کردییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه مربای خوشگلی! من زیاد اهل مربا نیستم ولی دوس دارم مربا رو نگاه کنم و دوس دارم بپزم و دیگران بخورن و دوباره من نگاه کنم!! حس عجیبیه نه؟!
    شادی جونم خیلی دوست دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    منم قول میدم زود آپ کنم زودی بیام!

پاسخی بگذارید

