کیک کدو حلوایی


گفته بودم که تو این پست دستور کیک کدو حلوایی رو می ذارم. البته برای درست کردن این کیک من کار زیادی انجام ندادم و فقط به یکی از مجله های آشپزی که تو خونه داشتم رجوع کردم و از روش درست کردم.

نتیجه خیلی خوب بود گرچه مزه ی کدو حلوایی تو این کیک خیلی مشخص نیست و از این نظر برای کسایی که طعمش رو دوست ندارند یا این که تازه می خوان امتحان کنند ولی خیلی مطمئن نیستند که دوستش داشته باشند خیلی هم خوبه!
برای درست کردن این کیک این مواد رو لازم دارید:
اول یه مجله ی سرآشپز شماره ی 3. اگه ندارید غصه نخورید که خودم دارم و در جریان قرارتون می دم.
اینم عکسش:

بعد باید برین به صفحه ای که دستور کیک کدو حلوایی رو گذاشته. اگه مجله رو ندارید طبعاً اون صفحه رو هم ندارید خواهر!!!!!!!!!!!
بنابراین من به فریادتون رسیده و این مجله رو روق زده و از صفحه ی مزبور عکس انداختم. در نتیجه این دفعه برخلاف همیشه دستور رو خودم تایپ نکردم و کارمندهای مجله تایپ کردند!!!!
می تونید عکس رو سیو کنید و دستور رو برای همیشه توی دسکتاپ کامپیوترتون بذارید و هر روز که چشمتون بهش خورد به خودتون یادآوری کنید که باید این کیک خوشمزه رو بپزید!!!!!
و اما صفحه ی مورد نظر:

وای که چه قدر خوش گذشت که دستور رو یکی دیگه تایپ کرده بود نه من. راستش سخت ترین بخش وبلاگ نویسی نوشتن پست های طولانی و بعد از اون آپلود کردن عکساشه. الان کارم نصف شد. البته اگه اینهمه حرف نزنم. فکر کنم اندازه ی سه تا دستور حرف زدم. و تازه ول کن معامله هم نیستم که آیجیییییییییییی
اینم عکس کیک کدو حلوایی شادانه پز:

یه چیز کوچولو رو هم باید یادآوری کنم، اونم اینه که تو پست قبلی دستور پخت و نگهداری کدو حلوایی رو کامل و با توضیحات گذاشتم. اگه جایی از کار برای پوره کردن کدو حلوایی گیر کردید به این پست رجوع کنید.
کلاً کیک خوشمزه و بلاسوخته ای بود! چون هر چی ما خوردیم نفهمیدیم کدو حلواییش کجا خودش رو قایم کرده. والله به خدا……….
کیک کدوحلوایی پز و عکس انداز آن: شادانه جان جان
این ورودی در کیک های متفاوت, کیک های شیرین فرستاده شده و با , , , , , برچسب خورده. پایاپیوند را نشانه‌گذاری کنید.

29 پاسخ برای کیک کدو حلوایی

  1. سلام شادی جون. عالی تهیه کردی. مرسی از نحوه ی قرار دادن دستور. جالب بود. به نظر خوشمزه میاد.

  2. خانجون می‌گوید:

    سلام چه روش آموزش خوبی گاهی وقتها تنوع لازمه رنگش چه زیباست

  3. خیلی جالبه ، امتحانش میکنم ولی اگه توش جوز نباشه چی میشه ؟ تا حالا از جوز استفاده نکردم و اصلا نمیدونم چه طعم و مزه ای داره

    هیچی نمی شه عزیزم. جوز یه ادویه عطری یه مثل هل مثلا که من همیشه موقع استفاده به مقدار نیازم رنده می کنم چون پودر و رنده شده اش عطرش می پره.
    اما می تونی به جاش دارچین اضافه کنی. اتفاقی نمی افته.

  4. تستر کوچیکه می‌گوید:

    وای شادی جونی چه رنگی داره
    الانه که قلبم بیوفته کف پام
    خیلی عالی شده خواهر دستت طلا

  5. گلی می‌گوید:

    چه حالی کردی ها شادی …. خودمونیم دستت درد نکنه ننه

  6. ریحانه می‌گوید:

    شادی جان خسته نباشی ممنون از دستورت عالی بود

  7. زهرا عرفاني می‌گوید:

    سلام شادي جون. اين چند روزه اينترنت ما تموم شده و من مجبورم اين 3 روز آخر رو يه جوري سر كنم. بنابراين با اينترنت موبايل وصل ميشم و باز بنابر همون نميتونم بيشتر عكسا رو ببينم. و در نتيجه عكساي اين پستت هم نديدم.
    خلاصه كه چون هيچي رو نديدم نميتونم نظر بدم
    (حال كردي كه چقد مثل خودتم )
    ولي در مورد اينكه مزه كدو حلوايي نميده باهات موافقم. اون باري كه من درست كردم هم اصلا نفهميدم كدوحلواييش كجا رفته بود.
    به هر حال دستت درد نكنه شادي جوني.

  8. ترلان می‌گوید:

    سلام شادی خانوم… بالاخره ما رو از چشم انتظاری در آوردی خواهر؟؟!؟! هر چی میومدم ببینم آپ کردی یا نه این پوره بهم دهن کجی میکرد!!
    من کیک کدو حلوایی رو یه بار با پوره درست کردم (البته دستورش مال یه سایت خارجی بود… این نبود) خوب نشده بود. انگار کیکم خیس بود. می دونی چی میگم؟ دیدی یه وقتایی کیکا اینجوری از تو در میان؟! هم بیرونش هم توش… اگه هم بیشتر میذاشتم تو فر دیگه رسماَ میسوخت! برای همین ترسیدم بعدش از پوره تو کیک استفاده کنم و کدو حلوایی رنده شده می ریختم (که البته اون هم طعمش حس نمیشه) ولی مال تو اصلاَ به نظر نمی رسه خیس شده باشه… حالا یا دستوره یه دستور استادانه س یا کیکه یه کیک شادانه یا هر دو!!!! به نظر خیــــــلی خوشمز همیشه!مرسی
    آره خیس نبود کیکش. سبک و خوشمزه بود. اگه دوست داشتی امتحان کن. راستی کلی خودمو گرفتم ها از بس تعریفیدی یا من فکر کردم داری می تعریفی!!!! اوا ول کن (خطاب به خودم که خودمو گرفتم!)

  9. مروارید می‌گوید:

    باسلام ممنون هم از دستور های عالی

    وهم از نوع گویش بانمکت کلی باعث شد بااشتیاق افزونتر مطالبتو دنبال کنم

  10. ساکورا می‌گوید:

    میشه تو ماکروویو هم درست کرد!!!

    مثل همه ی کیک های دیگه احتمالا بعله ولی من هرگز تو ماکروفر کیک درست نمی کنم یکی دو باری درستیدم و به نظرم مثل لاستیک شده بود. نمی دوستم!

  11. گیسو می‌گوید:

    دست گلت درد نکنه شادی خانومی
    در اولین فزصت میدرستمش

  12. ناردونه می‌گوید:

    به به من می میرم واسه هرنوع کیکی این روش تهیه هم انصافا» عالیه … چند روز ژیش دوستم میگفت یه دستور کیک کدو بگو مزه ش مشخص نباشه !؟ ومن ازاون روز دارم فکرمیکنم کسی که مزه کدو حلوائی رو دوست نداره چرا کیکش رو میپزه خوب بره یه کیک دیگه امتحان کنه قحطی کیک که نیست!
    خوب لابد بیچاره هوس کیک کرده از اونورم شنیده کدو حلوایی خاصیت داره گفته این دو تا رو قاطی کنیم ببینم چی می شه….حالا نه که از مزه ی کدو حلوایی هم خوشش نمی اومده بنابراین یه سوال اینجوری ازت پرسیده. دیدی حل کردم معما رو!

  13. سمیر می‌گوید:

    کدو حلواییتون هنوز تموم نشده

  14. سلام دوست عزیز چه خوشرنگ شده حتما امتحانش می کنم

  15. علي می‌گوید:

    سلام

    مطلب جالبي دستت درد نکنه

    اگه دوست داشتي يه سر هم به بلاگ من بزن

    ممنون

  16. شاپرک می‌گوید:

    شادی جون شاید به این خاطر مزه کدو را نمیداده که مقدارش خیلی کمه همش یک پیمانه .حالا یک سوال کیکش منسجمه یا پوک و سبک در میاد ؟
    خیلی خوشرنگ شده دست درد نکنه

    شایدم. نمی دونم والله. آره شاپرک جون کیکش سبکه. البته مثل کیک اسفنجی نیست ولی از این بافت های خیس و سنگین نداره. چه جوری بگم پوک نیست ولی خمیری هم نیست. حالا دیگه پیدا کنید کیک کدو حلوایی فروش را!!!!

  17. مطبخ رویا می‌گوید:

    سلام دوست نازنینم شادی خانوم گلم ….عاااااااااااالیه …..ممنون

  18. منصوره می‌گوید:

    سلام
    خيلي به نظر عالي ميرسه ممنون

  19. مرجان می‌گوید:

    سلام شادی خانم گل….دست گلت بی بلا ایشاله بری کربلا
    راست میگی وقتی دستورش اماده باشه خیلی کیف میده

  20. ton amie a kanoon می‌گوید:

    :))

  21. سرآشپز می‌گوید:

    شادانه جان جان چه کرده……همه رو دیوونه کرده
    دستت درد نکنه

  22. خاله خانوم می‌گوید:

    سلام عزیزم.
    منم از آشنائی با شما بسی خرسند شدم.و با اجازه لینکتون کردم

  23. نارگل می‌گوید:

    سلام شادي خانومي گل.
    يه سوالي برام پيش اومده: اگه مزه كدو حلوايي توش معلوم نيست پس ديگه با يه كيك ساده چه فرقي مي كنه؟ يعني خوشمزه تر از يه كيك معموليه؟

    سلام عزیزم. آره یه کمی رو که فرق داره. کمی شیرین تره. نمی دونم چه جوریا توضیح بدم. خوبه به هر حال.

  24. کویریات می‌گوید:

    سلام شادی جون. خوبی؟ چه کیک خوبی. چه خوب که ماست و دارچین داره. من هم از اون آدمهایی ام که کدو حلوایی دوست ندارم. اینجا ولی زیاد شده بخاطر هالوین. و شاید باید یه روزی شروع کنم به خوردنش. تو خونه ما کدو حلوایی صبحانه ی روتینی بود. ولی من دوست نمی داشتم. دستت درد نکنه خلاصه خانم گل.
    سلام عزیزم. خوبم. تو چطوریایی؟خوشحالم که اینورا می آی دوستم. خود منم فکر نمی کردم دوست داشته باشم ولی خوب بود. حالا اگه یه وقت گذر کدو حلوایی ه خونه تون افتاد امتحان کن. می گما خوش به حالتون هالووین دارین. انقدر دوست دارم!!!!!

  25. ليليوم می‌گوید:

    سلام شادي جون خوبي؟
    اگه روغنشو نصف كنم بد ميشه؟

    سلام عزیزم. من واقعا نمی دونم. چون اولین بار بود درستش می کردم. شرمنده.
    فکر کنم با همین دستور درست کنی ریسکش کمتره. یا بکنش دو سوم پیمانه و امتحان کن که فکر نمی کنم خراب شه.

  26. گلی می‌گوید:

    ما الان اشپزخونه رو به وجود خویشتن مزین فرموده و این کیک رو پزوندیم و گذاشتیم تو فر …. ایشاا… که خوب در میاد ننه

  27. گلی می‌گوید:

    بسییییییییییییییییییییییییییار عالی شد !!!! کیف نمودیم !
    به نظرم روغنش اگه سه چهارم پیمانه بشه و حتی شکرش کم بشه هیچی نمیشه ! چون پوره من شکر نداشت با این حال به نظرم کیکش خیلی شیرین بود ! البته کدو هم شیرین بودا …..
    ولی در کل عالی بود!

    نوش جان عزیزم

  28. نارگل می‌گوید:

    سلام شادي خانومي گلم. ديشب اين كيكو پختم ولي هنوز تستش نكردم. گذاشتم تا فردا كه مادرشوهرم اينا ميان خونه مون اون موقع تزئين و سروش كنم!
    نتيجه شو ميام بهت مي گم.

    می گم قبلش یه تستی می کردی . نکنه با ذائقه تون جور در نیاد[نگران] ولی فکر کنم خوشتون بیاد. برام عکس بگیر بفرست اگه تونستی خانومی

  29. نارگل می‌گوید:

    سلام شادي جونم. جات خالي كيكو خورديم. و خيييييلي خوشمزه بود. البته رنگ داخلش به زردي كيك شما نشده بود. به نظرم يه كوچولو خيس بود ولي اتفاقا باعث شده بود نرم و خوشمزه بشه. اينم به كيك هاي مورد علاقه ام اضافه شد. برم يكي دو تا ديگه كدو بخرم پوره كنم تا فصلش نگذشته.
    تزئينش كردم و عكسم گرفتم. سعي مي كنم حتما عكسشو برات بفرستم.
    راستي يه سوال: تو دستورا كه مي نويسن مثلا يه قاشق چاي خوري يا غذاخوري منظورشون همون قاشق هاي معمولي خودمونه يا پيمونه هاي اندازه گيري؟
    آخه من با پيمونه ٣ ق بكينگ پودر رو ريختم تو يه كاسه و به نظرم خيلي زياد اومد. محتويات همون كاسه رو با ق چ خوري معمولي كه پيمونه اش كردم ديدم حدود ٤ و نيم ق چ خوري سرپر شد!
    مرسي شادي گلم از دستور خوب و خوشمزه اي كه گذاشتي.

    اول از همه که نوش جون خودت و خانواده ات عزیزدل مهربونم. دوم این که اندازه ها رو با پیمانه ها بگیر. توجه نکن زیاد می شه. لابد اونقدر لازمه که دستور گفته. برای گرفتن اطلاعات کامل درباره پیمانه ها برو به آدرس زیر

    http://monnom.blogfa.com/post-254.aspx

    اینجا تا جایی که بلدم توضیح دادم

پاسخی بگذارید

