رب آلو


طرز تهیه این رب خیلی ساده است فقط شرطش اینه که بذارید انقدر روی شعله بمونه که دیگه آب نداشته باشه و سفت بشه چون آب داشته باشه کپک می زتنه در بلند مدت. اگر هم مثل من فوری مصرف می کنید کمی اب داشته باشه مهم نیست. من کمی شل برش داشتم چون تو یه هفته می خواستم مصرف کنم. حالا دیگه شما ببینید مصرفتون چه جوری و بر اون اساس شل یا سفت برش دارین :)
مواد لازم
دو سه کیلو آلوی رسیده
آب
آلوها رو شسته و بریزید تو قابلمه و آب بریزید روش تا حدی که روی آلوها رو نگیره. بذارید رو شعله ی تند و وقتی جوشید شعله رو کم کنید.
وقتی پوست آلوها جدا شد و راحت گوشتشون با فشار قاشق به بدنه ی قابلمه جدا می شد آماده است. خاموشش کنید. یه قابلمه بردارید و یه سبد سیمی بذارید روش و یادتون باشه سبدتون دسته داشته باشه و به لیه های قابلمه گیر کنه. آلوها رو با آبش بریزید تو سبد و با ته لیوالن له کنید و به دیواره ی سبد بمالید طوری که آخرش همه ی گوشت و آب آلوها رفته باشه تو قابلمه و فقط هسته ها و پوستش بمونه. من اخراش از قاشق و دیگه اخر آخراش از دستم کمک گرفتم.
قابلمه رو بذارید روی حرارت و مدام هم بزنید تا ته نگیره وقتی رب غلیظ شد زیرش رو خاموش کنید و تا وقتی سرد نشده بریزید تو شیشه ها تمیز و بذارید بیرون خنک شه و بعد درشو بسته و بذاریدش یخچال.
رب آلو درست کن و عکاس: شادی
این ورودی در چاشنی ها فرستاده شده و با برچسب خورده. پیوند پایدار را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای رب آلو

  1. shahla می‌گوید:

    salam shadi joon khasteh nabashi . aziiizam misheh begi az in rob to che ghazahai estefadeh konim va ba tavajeh be tanavo aloha manzoret kodom alo hastesh rangesh va torsh va shirinish manzoram hast . merci golam .

    • شادی می‌گوید:

      شهلا جان من تو خورش ها و خوراک هایی که رب دارند استفاده می کنم یعنی رنگشون قرمزه….. به عنوان چاشنی مثلا توی قیمه یا خوش بادمجون یا تاس کباب یا غذاهای مرغی که عالی می شه. در ضمن با آلوی ترش خوشمزه تره. من نود درصد آلوهام زرد بود و چند تایی هم آلو سیاه انداختم توش. موفق باشی

  2. ناشناس می‌گوید:

    baad in rob kapak nimizane??

    • شادی می‌گوید:

      در مورد کپک که توضیح دادم اگه سفت باشه نه. یعنی آبش حسابی رفته باشه. من چون خیلی مصرفم طولانی نیست و زود تمومش می کنم شل برش می دارم. الان دو هفته است که تو یخچاله و آخ نگفته :)

پاسخی بگذارید

