زیتون پرورده


این دستور رو برای درست کردن زیتون پرورده تو خونه که هم مقبول باشه، هم طعمش به زیتون پرورده های شمال نزدیک باشه اینجا می ذارم.
زیتون پرورده توی شمال با ترکیب رب انار و گردو روغن زیتون و سبزی های محلی و افزودنی هایی مثل دونه انار خشکیده درست می شه. تو تهران و بقیه ی شهرها سبزی های تازه ی شمالی گیر نمی آد و دونه انار خشک هم ممکنه تو فروشگاه های محصولات شمال پیدا بشه، شایدم پیدا نشه! من خودم دونه انار خشک و رب انارم رو از شمال خریدم. شما هم سعی کنید حداقل رب انار رو از این فروشگاههای محصولات شمال و به صورت باز بخرین چون خیلی مزه اش متفاوته و رب انارای بسته بندی شده واقعاً به درد نمی خوره! برای سبزی هم جایگزین وجود داره که تو دستور می خونین.
مواد لازم
نیم کیلو زیتون هسته گرفته
یک پیمانه و نیم رب انار ( می تونین بسته به ذائقه تون کم و زیادش کنید)
250 تا 300 گرم گردو چرخ کرده ( بازم زیاد و کمیش به ذائقه تون بر می گرده!)
دو قاشق آبلیمو
یک قاشق مرباخوری نعنا خشک سابیده
یک قاشق چایخوری آویشن سابیده
2-1 قاشق دانه انار خشک (نبود نریزید، اتفاق بدی تو مزه ی زیتون نمی افته)
اگه زیتون شور و ترش بود 1 ساعت تو آب خیس کنیدش، مواظب باشید بیشتر تو آب نمونه چون بی مزه می شه ( هر چی زیتون کمتر شور باشه، کمتر باید تو آب بمونه، راه درستش اینه که نیم ساعت که گذشت بچشیدش و اگه یه شوری معمولی داشت از آب درش بیارین). زیتون رو بریزید تو سبد، آبش که رفت بریزید تو یه کاسه بزرگ و رب انار و آبلیمو رو اضافه کنید. خوب هم بزنید و بقیه مواد رو اضافه کنید. خوب که مخلوط کردین 1 ساعت بذارید تو یخچال تا خنک شه یا اگه عجله دارین همونطوری بخورین. میل خودتونه!
من روغن زیتون نمی ریزم تو این معجون ولی شما اگه دوست دارین ریختنش ضرری نداره (دو قاشق).
سازنده: شادی جان
عکس: همسری جان
این نوشته در چاشنی ها ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای زیتون پرورده

  1. سرآشپز :گفت

    سلام
    مرسی از اینکه اومدی پیشم!
    راستش وقتی وبتو باز کردم از خوشحالی شوکه شدم!!!!!!!!!!!!!!!
    چون من زیتون پرورده خیلی دوست دارم حتما درستش می کنم! من چند سال پیشا درست کرده بودم اما نمی دونم چرا مثل اون زیتونایی نشد که تو شمال می فروشن به نظرت چرا اینطوری شد!؟

  2. مهسا :گفت

    سلام
    میشه منو یه راهنمایی بکنید؟!
    من اگه بخوام مثل شما عکس غذاهامو بذارم باید چی کار بکنم؟! فقط قسمتی رو که باید تو لینک بزارم رو بلد نیستم اگه زود بهم بگید چی کار کنم ممنون می شم

  3. سارا :گفت

    سلام. متشکرم از وبلاگ خوبت.من هم یک سوال دارم .می خوام بین دوستات یک پرس و جو کنی ببینی کی فر نوری الجی(solardom)داره و از عملکرد و سرعتش برام بگه. خیلی متشکر می شم.

  4. الینا :گفت

    سلام
    من خیلی وقت بود که دنبال زیتون پرورده بودم دستت درد نکنه من انار پیدا نمیکنم میتونم از رب انار استفاده کنم و اینکه چند وقت میشه این زیتون رو نگهداری کرد بعد اینکه از کودوم شهر مینویسین

  5. لاله :گفت

    چه عکس خوشگلی!….دقیقا میزان استفاده از گردو به میزان ذائقه و همچنین انصاف فروشنده مربوطه..

  6. غریبه :گفت

    مثل همیشه عالی ی ی ی بود.کارم شده هر روز بیام اینجا سر بزنم که چی یاد دادید برم درست کنم

  7. خیاط :گفت

    سلام:)من معتقدم این زیتون خودش اینقدر بدمزه هست لازم نیست اینهمه چیز بهش بزنیم بدمزه تر شهالبته این نظر کلی من دربارۀ زیتون پرورده ست یه وقت توهین به پست شما نشه!!شیر توت فرنگی رو حتما امتحان می کنم،ممنون

  8. الینا :گفت

    سلام عزیز
    پیشنهاد شما در اصرع وقت انجام خواهدچرا آپ نمیکنین تمام آشپزهای ما دیر به دیر آپ میکنند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. الهام :گفت

    سلام وبلاگ خیلی خوشمزهای داری.من شما رو لینک میکنم.منتظر شما هم هستم.

  10. پروا :گفت

    سلام اوووووووووووووووووووووووووووووووه من این زیتون و خیلی دوست دارم مرسی که گذاشتی حتما درست خواهم کرد

  11. مجتبی :گفت

    لطف کردید و وبلاگ مرا مورد لطف قرار دادید
    من عاشق غذا هستم و آماده تبادل لینک

  12. براي پرسش و پاسخ سوالات خود به تالار گفتگوي آشپزي و شيريني پزي (با حمايت مجله هنر آشپزي) مراجعه نماييد و تجربيات خود را دراين تالار با ديگران شريك كنيد:

    مجله هنر آشپزي: http://www.HonarAshpazi.ir
    تالار گفتگوي آشپزي و شيريني پزي: Forum.HAshpazi.ir

  13. الهام :گفت

    من درست کردم عالی شد ممنون از دستورت . ولی تا کی می تونم نگهش دارم و در چه حاتی خراب نمی شه ؟

    • شادی :گفت

      نوش جان الهام جان. توی ظرف دربسته که هوا بهش نفوذ نکنه می تونی تا یک ماه تو یخچال نگه داری….البته تا یک ماه تو خونه ی ما هیچوقت نمی مونه، فوق فوقش دو هفته!

  14. الهام :گفت

    ممنون خانمی .

پاسخی بگذارید

