خوراک لپه باقالی (باقلا) و بازگشت آشپز مدرن


من برگشتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ببخشید که دیر آپ شدم، همه اش بیرون و دنبال کار و بارم، به خدا اگه خونه باشم امکان نداره پست جدید نذارم وقتی پست جدیدی در کار نیست یعنی نیستم… وقتی هست یعنی هستم….! خیلی ساده است، زندگی مجال نمی ده کارایی رو که دوست داریم بکنیم. به هر حال مهم اینه که حالا اینجام. دوست دارم امروز که خونه ام حداقل دستور غذام رو با همه ی دوستام سهیم بشم، شرمنده ام که نمی شه خودشو با همه سهیم بشم! به هر حال این شما و این دستور غذای جدید آشپز مدرن در جهانی پست مدرن:
مواد لازم
یک پیمانه لپه باقالی
یک پیاز کوچولو
یک قاشق چایخوری زردچوبه
نمک
کمی روغن (مایع ترجیحاْ!)
یک پیمانه لپه باقالی رو خیس کنید. یک ساعت بعد یک پیاز کوچولو رو رنده کنید توی قابلمه و با کمی روغن سرخ کنید. یک قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید و کمی بچرخونید. آب باقالی رو خالی کنید و بریزش تو قابلمه، یکی دو دقیقه تفت بدین… آب بریزید تو قابلمه تا روی باقالی رو بپوشونه ( نه خیلی زیاد) . بذارید بجوشه، نمک رو اضافه کنید و بعد کمش کنید تا ریزجوش بزنه. وقتی آب باقالی تموم شد و نسبتاً بی آب شد آماده است
(حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه ی بعد: به شعله ی گاز بستگی داره) . وقتی غذا آماده می شه کمی له شده و تو هم رفته. اگه ذائقه ی ترشی طلب دارین نصف قاشق چایخوری آبلیمو بریزین تو غذا (خیلی کم! توصیه ی من اینه که غذا رو اول بچشین و بعد اگر به نظرتون اومد آبلیمو کم  داره اضافه کنید).
روی این غذا رو می تونین با گلپر آرایش کنید.
واژه ی لپه باقالی و معانی مستتر در آن!:
لپه باقالی یا همون لپه باقلا با باقلا خشک فرق داره… یه جور باقلا زرد خشک در اندازه ی کوچیک و شبیه لپه است. هم بسته بندیش و هم بازش تو بازار موجوده و خیلی زیاد خوشمزه است.
این غذا به ویژه برای کسایی که زیاد با غذاهای گوشتی میونه ی خوبی ندارن، غذای گیاهی خوش رنگ و بویی یه. از من می شنوین درست کنید که پشیمون نمی شید!!!!!!!
….. یکی نیست به من بگه روز روشن شمع روشن کردنت چی بود…. شایدم توهم گرفتم که بوقلمون شکم پر پختم!!!
دستپخت و عکس: شادی جون
این نوشته در خوراک بنشن, غذاهای رژیمی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای خوراک لپه باقالی (باقلا) و بازگشت آشپز مدرن

  1. الینا :گفت

    سلام
    فکر بدی نیستاین غذا رو درست کنم از بس غذای گوشتی خوردیم خسته شدیم.بعد هم اینکه مگه باید بوقلمون خورد و شمع روشن کرد یک بار هم خوراک لپه باقالی بخوریم رومانتیک.

  2. غذای خوشمزه‌ای بود. ممنون
    در ضمن می‌شد بهش گوشت خورد شده هم اضافه کرد .
    راستی در راستای خرید توت‌فرنگی خوشمزه طرز درست کردن تارت توت‌فرنگی رو گذاشتم تو سایت

  3. پروا :گفت

    سلام بنظر که خوشمزه میاد حتما تستش می کنم

  4. گلی :گفت

    خیلی عالی باید باشه حتما» درست میکنم. من که یکهفته است گیاهخوار شدم. نه الکی و زودگذر بلکه تفکر و باورهام رو تغییر دادم. ممنون از سایتت .

پاسخی بگذارید

