اَت – سوته/ ترکیه


من پنیراین غذا رو بیشتر از حد لازم می زنم چون دوست دارم ولی اگه شما دوست نداشتین در حد لازم یا کمتر پنیر استفاده کنید…. در هر صورت اتفاق بدی نمی افته.
اَت به ترکی یعنی: گوشت
سوته به فرانسوی یعنی: سرخ شده
حالا پیدا کنید معانی مستتر در این نام را!
مواد لازم
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
یک دونه فلفل دلمه ای خورد شده
یک پیاز خورد شده (ریز)
یک قاشق رب گوجه فرنگی
۱۰۰ گرم پنیر پیتزا
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
روغن
پیاز رو توی روغن تفت بدین و قبل از اینکه کاملاْ سرخ بشه فلفل دلمه ای رو بریزین. ۳-۲ دقیقه بچرخونین و بعد گوشت رو اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت برگشت و آبش کشیده شد رب رو بزنید+ زردچوبه و فلفل سیاه و نمک….کمی آب اضافه کنید. در ماهیتابه رو بذارید و شعله رو کم کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ی بعد پنیر رو بریزین توش و یه تاب بدین. در ماهیتابه رو بذارین و شعله ی گاز رو خیلی کم کنید.۳-۲ دقیقه ی بعد غذا آماده است.
گرم سرو کنید.
این غذا ترکیه ای هست و منبع من برای تهیه ی اون کتاب مستطاب آشپزی بوده اما تغییرات جزئی در پختش دادم.
دستپخت و عکس: شادی جون
این نوشته در غذاهای ملل, غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

5 پاسخ برای اَت – سوته/ ترکیه

  1. پروا :گفت

    اوووووووووووووووووووووووه بنظر خیلی خوشمزه میاد. به نظرم اگه با ماکارونی هم سرو کنی خوشمزه میشه

  2. الینا :گفت

    سلام عزیزم
    من روزای تعطیل بیشتر میتونم آن لاین باشم و از مطالب شما استفاده کنم مرسی که به حرفم گوش کردی واقعا منو شرمنده کردی مرسی از لطفت حتما درستش میکنم به نظر خوشمزه و آسون میاد باز هم مزسی خانومی

  3. خیاط :گفت

    از اون غذا آسوناست،حتما لازمم میشه

  4. مهسا :گفت

    سلام
    میشه اسم غذاهرو به انگلیسی هم بنویسی؟ چون من متوجه نشدم!
    خیلی غذای جالبیه!
    من گشنم شد!

  5. لاله :گفت

    نزدیک بود شروع نکرده بری!…/ من عاشق غذا های ترکی ام

پاسخی بگذارید

