پای سیب زمینی و قارچ


مواد لازم
سیب زمینی ۴۰۰ گرم
قارچ خورد شده ۲۰۰ گرم
شیر ۳ پیمانه و نیم
آرد یک قاشق
جعفری ساطوری (ریز)۵/۱ تا ۲ قاشق
کره
نمک و فلفل
سیب زمینی رو بپزید و پوست بگیرید و رنده کنید. قارچ رو با شیر و نمک و فلفل بذارید روی گاز… ۲۵ دقیقه که روی حرارت ملایم جوشید برش دارید (هم بزنید که سر نره!). قارچ رو از توی شیر در بیارین. کره رو بریزین تو ماهیتابه و آرد رو توش تفت بدین… شیر رو با نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزیند تا سس غلیظی درست بشه. جعفری رو توی سسی که درست کردین بریزین و بعد یکی دو جوش زیرشو خاموش کنید.
حالا یه ظرف نسوز یا پیرکس بردارین. سس رو بریزین زیرش/بعد قارچ/بعد یک لایه سیب زمینی/دوباره سس/قارچ/سیب زمینی. روی سطح غذا باقیمونده ی سس رو بمالید و چند تا دونه قارچ بذارین.کمی کره ی آب کرده بدین روش. اگه ظرفتون پیرکسه ۱۵ دقیقه بذارین توی ماکروفر یا فر با گریل (شعله ی بالای فر) بپزه و سطحش طلایی شه. اگه هم ظرفتون فلزی یه که از همون اول بذارینش تو فر.
آماده که شد می تونین با سس گوجه فرنگی یا بدون سس گوجه فرنگی میل بفرمایید!!!!!!!
دستپخت و عکس: شادی جون
این نوشته در غذاهای متفاوت, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای پای سیب زمینی و قارچ

  1. لاله :گفت

    به به …یه غذای گیاهی خوشمزه!/ خوب غذا های ژاپنی به مراتب خوشگل ترن تا خوشمزه !…ما من حتی ساشیمی رو هم خوردم …اونقده که ادم فکر می کنه بد نیست!…برای یک بار تجربه!

  2. لاله :گفت

    به روز کردم…و صد البته نظر شما برام مهمه!

  3. پروا :گفت

    سلام عالیه حرف نداره حتما درست میکنم

  4. بهار :گفت

    سلام هوووووووووووم حتماَ خوشمزست عالی بود راستی اون آب میوه هم همینطور من که عاشق پرتقال و بوی پرتقال و رنگ نارنجیم موفق باشید همیشه
    راستی آخرین نوشته ی من رو خوندید به نام بهار از چهار فصل خداحافظ

  5. الینا :گفت

    سلام خانومی
    باز هم یک غذای خوشمزه مخصوصا که بدون گوشته چه بهتر من از گوشت دیگه حالم بهم میخوره هر چه گوشت کمتر بدن سالمتر عالی وقت کردم این دفعا قارچ میخرم .در اولین فرصت درست میکنیم خانوم. لطفا بیشتر در مورد غذاهائی بنویس که سیب زمینی توش باشه مرسی ممنون که زود به زود آپ میکنی برای آپ های بیش از حد من مهتاب خانوم شکایت کرده من هم سعی میکنم کمتر آپ کنم موفق باشین

  6. صبا :گفت

    سلام خوبی غذاهات فوق العاده است.مرسی حتما درست میکنم.
    من سایتتونو تو لینکهام ثبت کردم

  7. فرشته :گفت

    فکر کنم خوشمزه بشه

    • شادی :گفت

      آلان که پنج سالی از پختنش گذشته دیگه مزه اش رو خوب یادم نیست ولی فکر کنم خوب باشه. اگه دوباره امتحان کنم می آم و خبر می دم چه جوره 🙂

  8. gilda :گفت

    سلام شادی جونم ، خونتو رنگ زدی عزیزم ؟ 🙂
    دلم برات تنگیده بود :*
    مرسی بابت این غذای خوشمزه

    • شادی :گفت

      آره گیلدا جونم کمی تغییر دادم. هیچ کس نظری نداد 😦 البته خودم خیلی دوستش دارم تنوعه و مرسی که گفتی 🙂 دل منم برات تنگ شده بود و کمی هم نگران شده بودم. امیدوارم هر جا که بودی اتفاقای خوبی برات افتاده باشه. می بوسمت

پاسخی بگذارید

