خوراک مرغ و بادمجان/ یونان


این یه غذای یونانی بسیار خوشمزه است که تهیه اون نه وقت زیادی می خواد نه مواد زیادی!

morg-badem copy

مواد لازم
سینه ی مرغ خورد شده یک تخته (یا بال و یا اصلا هر قسمت از گوشت مرغ که دوست دارین…ترجیحا سینه)
فلفل دلمه ای خورد شده یک دونه
گوجه فرنگی پوست کنده خورد شده دوعدد
بادمجان متوسط یک تا دو عدد
پیازمتوسط رنده شده یک عدد
نمک و فلفل سیاه
کره
روغن مایع
morg-badem2 copy
بادمجونها رو بشورید و حلقه حلقه کنید و نمک بپاشید و بذارید نیم ساعت بمونه تا تلخی اش گرفته بشه.
مرغ رو توی کره تفت بدین و بعد درش بیارین و کنار بذارین. کمی روغن تو همون قابلمه بریزین و پیاز رو تفت بدین، فلفل دلمه ای رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه بچرخونید. گوجه فرنگی رو اضافه کنید. نمک و فلفل بریزید. مرغ رو به قابلمه برگردونید و هم بزنید. در قابلمه رو بذارید و زیرش رو کم کنید. بذارید یک ربع تا بیست دقیقه با حرارت کم بخار پز بشه.
بادمجونها رو بشورید و خشک کنید و سرخ کنید. بعد از گذشت زمان پخت مرغ، بادمجونها رو روی مرغ بچینید و کمی آب اضافه کنید. زیر غذا رو خیلی کم کنید و بذارید نیم ساعت بپزه. در این فاصله به غذا سر بزنید و اگه لازم بود کمی آب اضافه کنید.
آماده است: نوش جان!
پوست بادمجون قابل خوردنه و خوشمزه هم هست…. این دفعه رو امتحان کنید.
پوست کندن گوجه فرنگی: گوجه رو توی آب جوش بندازید و بعد از یک دقیقه زیر آب سرد بگیرید. پوستش خیلی راحت جدا می شه.
دستپخت و عکس: شادی
این نوشته در غذاهای ملل, غذاهای متفاوت, غذاهای مرغی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

21 پاسخ برای خوراک مرغ و بادمجان/ یونان

  1. مهدی :گفت

    با سلام و وقت به خیر
    احتراما شما را دعوت میکنم به جدیدترین ، پرمخاطب ترین ، بی هزینه ترین و باصرفه ترین منبع درامد تضمین شده در کمترین مدت زمانی

    بدون باز کردن ایمیل و کلیک کردن روی لینک ها و بدون صرف وقت و هزینه

    با حقوق ثابت ماهانه

    کاملا قانونی و مورد تایید مراجع قضایی

    امتحان کردنش ضرر نداره !

    من خودم تو شهر غریب دانشجو هستم که با عنایت حق تعالی از این موقعیت خرج تحصیلم رو در میارم

    حتما امتحان کنید

    بدون هیچ هزینه ثبت نام و غیره

    جاودان باشید

  2. لاله :گفت

    به به …سلام خانومی.عرض شود که طرز فرم دادن خامه تو ارشیو موضوعی ان هست ببینید…رنگی کردن خامه هم با چند قطره رنگ خوارکی یا نهایتا قهوه و یا کاکائوصورت می گیره ….هیچ وقت خامه رنگ تند رو به ما نمی ده!…موفق باشی

  3. حامی :گفت

    سلام از غذاهای ایتالیایی بگید

  4. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    چه غذای خوشمزه ای گذاشتی من که گرسنه ام شدمرسی و خسته نباشی. در ضمن خواستم بگم که من تابستان دو ماهی برای کسی نمیتونم کامنت بذارم ولی آگ میکنم بعضی وقتها چون مطالب رو از قبل آماده کردم. تابستان خوبی داشته باشید

  5. مجتبی :گفت

    خیلی خوشمزس

  6. بهار :گفت

    سلام وایییییییی میدونم این یکی هم خوشمزست حتماَ درست میکنم
    با پائیز ادامه چهار فصل آپ هستم خوشحال میشم سر بزنی خدانگهدار

  7. سمن :گفت

    آدم میاد اینجا سیر هم باشه دهنش آب میفته.عکسهایی هم که همسرتون میگیرن چقدر هنرین!در هر صورت ممنون که هنرتون رو به ما هم یاد میدین:)

  8. حدیث :گفت

    دستت درد نکنه غذای بدون فر گذاشتی اینو حتما درست می کنم . . .

  9. وای اخ جون که اینجا رو پیدا کردم. من همیشه با عشق غذا میپذم به قول رامین (شوهرم) تو غذاهام اسانس عشق میریزم… ممنون از شام امشب! من لینکت میکنم سری بزن و اگه دلت خواست لینکم کن…

  10. بهار :گفت

    سلام خوبید؟
    با ادامه ی چهار فصل آخرين فصل زمستان آپ هستم خوشحال میشم بهم سر بزنید

  11. بهار :گفت

    سلام خانومی خوبی ؟
    من نمی خواستم با این پست تو رو ناراحت کنم
    ولی از اینکه میبینم نوشته انقدر قوی بوده که روی همه تاثیر گذاشته خوشحالم
    و باید بگم من به شخصه عاشق زمستانم و اونقدرها هم اونو غمگین نمیدونم ولی نمیدونم چرا ایطوری مینویسم آخه بار اولم نیست
    خوب برات آرزوی روزهایی خوش میکنم و امیدوارم در تمامیه فصلها دلت سبز باشه چون فصها بهانه هستند بهانه ای برای سبز بودن دلهای ما
    ممنونم که بهم سر میزنی لطف می کنی

  12. حدیث :گفت

    لینکتون کردم

  13. صبا :گفت

    سلام سر اشپز غذای فوق العاده ای بود مرسی .وب منم درست شد خوشحال میشم بهم سر بزنی

  14. یه غذای جدید بزار دیگه…ممنون

  15. بهار :گفت

    مادرم پس از سفرهای بسیار و عبور از فراز و فرود این امواج طوفان خیز بر آنم تا در کنار تو لنگر افکنم، بادبان بر چینم، پارو وا نهم، سکان رها کنم، به خلوت لنگر گاهت در آیم و در کنارت پهلو گیرم، آغوشت را باز یابم؛ استواری امن زمین را زیر پای خویش

    سلام باز هم ممنونم از حضورتون
    آوای فصلها با یه متن جدید آپ شد
    خوشحال ميشم سر بزنيد
    خدانگهدار

  16. زهرا :گفت

    سلام! وبلاگ جالب و خوشمزه ای داری!
    به وبلاگ من هم یه سر بزن
    در مورد نکات خونه داریه.

  17. سلماز :گفت

    سلام. اینجا خیلی خوشمزه است. لینکت میکنم که همیشه بیام.مرسی

  18. ملي :گفت

    چرا نيستي چند ماهه؟
    همش ميام ميبينم آپ نكردي كه عه عه

  19. رز :گفت

    چقدر دوسش دارم ، خوراک خودمه ، میدونی که منم از عشاق بادمجون :))))) آبش کاملا کشیده شده درسته ؟

پاسخی بگذارید

