شامی و یکی دو تا نکته!


shami1 copy
مواد لازم
۴۰۰ گرم گوشت خورد شده
یک پیاز چارقاچ
یک سیب زمینی متوسط پوست کنده
یک و نیم پیمانه لپه خیسانده
دو سه تخم مرغ
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
روغن
shami2 copy
گوشت رو با پیاز و سیب زمینی و زردچوبه  و فلفل بذارید بپزه. یک ساعت که گذشت لپه رو اضافه کنید. نیم ساعت بعد نمک رو اضافه کنید. اگه آب نداشت اضافه کنید. در پایان پخت اجازه بدین همه ی آب غذا تبخیر شه و بی آب شه. باید گوشتا پخته و نرم شده باشند. در ضمن حواستون باشه که لپه ته نگیره. اگرم آب مونده بود خالی کنید. بذارید کمی سرد شه و بعد بریزید تو چرخ گوشت. البته من این اواخر یاد گرفتم دیگه می کوبم با گوشتکوب که خیلی باحال تر می شه. گوشت موقع خوردن ریش ریش می شه و خیلی خوبه….بکوبید اگه حالشو دارید!  
تخم مرغ ها رو اضافه کنید و هم بزنید. روغن رو داغ کنید و از مایه گلوله هایی برداشته و صاف کنید… وسطش رو با انگشت سوراخ کنید و تو روغن بیندازید. یک طرف شامی که سرخ شد برش گردونید.
من یه کاری هم تازه یاد گرفتم اونم اینه که یه دسته سبزی جعفری و گشنیز ( البته یه دسته کوچیک) موقع پخت بهش اضافه می کنم و بعد باهاش می کوبم. خیلی خوب می شه. الان عکسش رو ندارم که براتون بذارم. ولی به هر حال پیشنهاده دیگه!
برای اینکه مایه ی شامی به دستتون نچسبه یک کاسه آب بذارید کنار دستتون و هر بار قبل از برداشتن مایه دستتون رو تو آب بزنید.
دستپخت و عکس:شادی جون
این نوشته در کوکو و کتلت, غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

11 پاسخ برای شامی و یکی دو تا نکته!

  1. سرآشپز :گفت

    سلام!
    من شامی خیلی دوست دارم!
    مرسی که این غذا رو آموزش دادی!
    فقط یه سوال!
    نمیشه به جای اینکه گوشت رو بعد پخت چرخ کنیم قبلش از گوشت چرخ کرده استفاده کنیم؟!
    آخه من همیشه این کارو میکنم به نظرت چه فرقی تو طعمش داره؟

  2. لاله :گفت

    هر وقت اسم شامی میاد یاد مادر بزرگم می افتم…عکس هاتون هم بسیار زیبا بود مثل همبشه

  3. خیاط :گفت

    وای لپه و گوشت و تخم مرغ!!انگار که بتن بخورم!من با کتلت هم مشکل دارم ولی خوب برای مهمان غذای خوب و قشنگیه

  4. تو اخرشم ما رو میکشی

  5. بهار :گفت

    سلام ممنونم که بهم سر زدی خوب بله جدید بودن خوشحالم کردید که امدید
    غذای جدیدتون هم می دونم خوشمزست
    بازم پیشم بیاید خوشحال میشم ممنونم
    موفق باشید خداحافظ

  6. بهار :گفت

    راستی البته با اجازه از حضورتون مامان بزرگم به جای آب با آبلیمو دستشو خیس میکنه که کمی این طعم ترشی خشمزه ترش میکنه
    ببخشید خدانگهدار

  7. حدیث :گفت

    من با گوشت چرخ کرده سیب زمینی خام و پیاز و کمی آرد درست میکنم که خیلی خوشمزه میشه این رو هم حتما درست می کنم

  8. وای آشپز مدرن من همیشه سایت شما رو چک می کنم . تقریبا هر روز. منتها من با اپرا کار می کنم و چون احتمالا چیزهای مربوط به جاوا کامل نصب نیست من برای بلاگفا نمی تونم کامنت بذارم
    الان اومدم پای یک کامپیوتر دیگه که بتونم ضمن عرض ادب پوزش بخوام !
    آممما من همیشه و هر روز این سایت رو بازدید می کنم

  9. پروا :گفت

    سلام شامی غذای خوشمزه ای البته برای اونهایی که مشکل چاقی ندارند در کورد اتاق ها هم باید بگم شما در انتخاب هر نوع اتاق برای خودتون ازاد هستید

  10. نسرین :گفت

    قیافش که خوشمزه است
    ….

  11. فاطمه :گفت

    سلام من تا حالا شامی درست نکردم.راستی اون تکه رو یی رونمی تونستی گرد کنی؟

پاسخی بگذارید

