خوراک قارچ و بادمجان/ یک خوراک گیاهی خوشمزه!!!


این یک خوراک فوری و خوشمزه از اختراعات آشپزخانه ی خودم هست که درست کردنش رو به همه تون توصیه می کنم. مواد لازمی که نوشتم به اندازه ی دو نفر هستند(مثل همیشه!)، اگه تعداد نفرات بیشتر بود حواستون باشه!!!!!!
garch-bademjan copyمواد لازم
قارچ ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط پوست گرفته ۲ عدد
بادمجان متوسط ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
سس سویا یک قاشق
پودر کاری نصف قاشق چایخوری
زردچوبه و فلفل سیاه کمی
نمک
روغن
بادمجان را با پوست شسته، حلقه حلقه می کنیم و در کمی روغن سرخ می کنیم. باقی مانده ی روغن رو توی قابلمه ریخته(اگه روغن کم بود اضافه کنید) و فلفل دلمه ای خورد شده رو اضافه می کنیم. کمی که سرخ شد قارچ خورد کرده رو اضافه می کنیم و سرخ می کنیم (زیاد هم نزنید که آب نندازه). ادویه ها رو اضافه کرده و کمی می چرخونیم. گوجه ها رو که قبلاً خورد کردیم اضافه می کنیم و کمی می چرخونیم. سس سویا رو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. نیم پیمانه (کمی بیشترک) آب اضافه کرده و بادمجانها رو روی خوراک می چینیم. نمک می پاشیم و روی حرارت ملایم می گذاریم. وقتی جوشید زیرش رو کم می کنیم و می گذاریم بیست دقیقه بپزه. در این فاصله سیب زمینی رو پوست کنده و شسته و خشک می کنیم و توی کمی روغن سرخ می کنیم. موقع کشیدن غذا اول بادمجانها رو توی ظرف دیگه گذاشته، خوراک رو می کشیم و بعد بادمجانها رو می چینیم روش. سیب زمینی سرخ کرده رو دورش می ریزیم.
این غذا با نون خوشمزه تره ولی اگه خیلی به پلو علاقمندید می تونید همراه برنج نوش جان فرمایید.
نکته: طرز پوست کندن گوجه در دستور پخت مرغ و بادمجان آمده است. به آرشیوخوراک های گوشتی مراجعه کنید!
نکته ی دیگه: این ظرفها رو از اصفهان خریدم و با این غذا افتتاحش کردم. قشنگه نه؟!
دستپخت: شادانه.
عکس: همسری!
این نوشته در غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

19 پاسخ برای خوراک قارچ و بادمجان/ یک خوراک گیاهی خوشمزه!!!

  1. سلام دوست عزیز من
    خسته نباشی
    امیدوارم حالت خوب باشه
    عزیزم وبتون رو دیدم
    جالب بود ادامه بدینش.
    راستی من با یک مطلب کاملا متفاوت آپ کردم ببینی ضرر نمی کنی مصاحبه با سعید مدرس
    حتما بیا و نظر بده
    با احترامات خاص و بهترین آرزوها
    یک جادوگر ناشناس

  2. پونه :گفت

    خوشبختانه تمامی وسایلش حاضر است برای شام درست میکنم .
    ظرفهات هم خیلی نازه

  3. خیاط :گفت

    خیلی قشنگه ظرفهات،مباركهمن يه دست كاسشو گرفتم از يزد،حس نوستال‍ژيكي ميده

  4. مهرناز :گفت

    سلام دوست عزیز .مرسی از وب قشنگ وخوشمزت.اگه اجازه بدید می خوام لینکتون کنم.سبز باشید

  5. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    چه غذاهای ساده و خوبی مینویسی واقعا به دردم میخوره باید برم بادمجان و قارچ بخرم از گوشت دیگه خسته شدم راستی لباس برای داماد هم گذاشتم آخه دلم واسه دامادها سوخت همش که نمیشه لبای برای عروسها در سایت باشه
    مرسی از غذائی که اموزش دادی حتما درستش میکنم.

  6. سلام ممنونم از حضورتون
    من عاشق بادمجان سرخ شده با پوست و قارچ هستم
    با یک مطلب جدید به روز هستم خوشحال میشم به آوای فصلها سری بزنی
    در پناه حق

  7. مونی :گفت

    وای مرسی از غذای جدیدت! ظرفات هم خیلی خوشگله مبارکت باشه

  8. صبا :گفت

    سلام سلام به به خیلی عالیه حتما دستورشو می دم مامانم مرسییییییییییی!!!!!!درخواستتم به روی چشم

  9. صبا :گفت

    خیلی عالی نوشتی ای ولبازم از این شعرا بزار

  10. صبا :گفت

    وای اشپز جون دوباره !!!!!!1 ظرفات خیلی نازنفکر کنم یه نظر و جا به جا فرستادم شرمنده

  11. وای چه غذای خوبی و ظرفاتم مبارک..خیلی قشنگن..

  12. ای وای خدای من…. من چه خ ا ک ی به سرم بریزم

    تو اخرشم منو به کشتن میدی

    نه خدایش خوب برم بگم جناب سرهنگ یه گلوله حرومم کنه و منو راحت کن برم دیگه

    تو مگه نمیدونی سرهنگ بادمجون دوست نداره

    اما دستت درد نکنه من خودم عاشق بادمجونم

    میرم واسه خودم درست میکنم میخورم حالشو میبرم

    راستی اشپز جونم ظرفهاتم خیلی خیلی خیلی نازند

    ایشا… که سالیان سال برات کار کنند و در صحت و سلامت بلا جنتاب همسر توش غذاهای عاشقانه بخورید.

    راستی یه سئوال این سویا سوسی که گفتی شوره؟

    من تا بحال ازش استفاده نکردم زیاد هم دیدم تو اشپزیها استفاده میشه

    خیلی دلم میخواد تستش کنم

    اگه شوره زیاد تو غذام نمک نریزم

    قربون تو برم که به فکر منی

    راستی خیلی از برو بچه های محلمون مییاند سر وققت ها

    همشونو از لینک دونی می فرستم سراغت

  13. مهتاب :گفت

    وااااااااااای چه خوشمزه! من خیلی بادمجون دوست دارم ممنون دوستم
    ظرفهات هم خیلی خوشگله گل آفتابگردون نماد زندگی

  14. مامی :گفت

    آخ چه خوب
    بادمجون خیلی دوست دارم. اینو حتماً باید امتحان کنم کوکوی برنجت خیلی خوشمزه بود

  15. هدیه :گفت

    سلام. چه وبلاگ خوب و مفید و خوشمزه ای دارین با اجازه لینکتون می کنم. در ضمن چه عکس های قشنگی میذارین کاملا حرفه ایه.

  16. آنا :گفت

    فداااااااااااااااااااااات. غذاهات عالی خوشمزه و سریعهههههههههههه. یعنی فوتی فوری
    کاملا به درد منی که یه شوهر تازه از راه رسیده همیشه گرسنه دارم میخورهههههههههه
    ممنون

  17. ميترا :گفت

    اين سس سويا براي چيه؟ اگه حذف بشه اشكالي داره؟

  18. حمیده :گفت

    سلام شادی جان. داشتم تو اینترنت دم اذان برای افطار دنبال غذا می گشتم که google منو به اینجا راهنمایی کرد. البته 2 سالی با دستور غذا فاصله زمانی دارم. اما دیدم که پستهای جدید روی وبلاگت هست که خوشحالم کرد که هنوز اینجا زنده است.
    ممنونم از وبلاگ مفیدت. انشاا… که همیشه پر از چیزهای خوشمزه باشه.

پاسخی بگذارید

