خاگینه ی مامان


وقتی که بچه بودیم و مامان برای عصرونه مون خاگینه درست می کرد انقدر تو سر و کله ی هم می زدیم که خاگینه مون همیشه با طعم داد و بیداد و گریه زاری همراه بود. مامانی طفلک هم همینجور دم گاز می ایستاد و تند تند خاگینه درست می کرد و می داد دست ما تا آروم بشیم. من و خواهر و برادرم بچه های شرور و پر سر و صدایی بودیم ولی وقت خاگینه ی مامان، جهان به چشممون یه رنگ دیگه می شد. آخی چقدر خوب بود! این پست رو به یاد اون روزها و زحمت های مامان عزیزم اینجا گذاشتم. خاگینه عصرونه ای یه که الان هم به فریاد من می رسه تا وقتی که شوهر گرسنه ی از صبح چیزی نخورده ی من می آد خونه با خوردنش راضیش کنم.هم نوش جون خودتون هم بچه هاتون!!!!!!!!!!!
khagineh copyبرای یه خاگینه ی بشقابی قد همین که دارین می بینین، دو تا تخم مرغ رو تو کاسه بشکنین و یه کمی بزنین و یک قاشق  و نیم آرد اضافه کنید . آرد رو آروم آروم اضافه کنید که گوله گوله نشه و اگر هم شد، با پشت قاشق گوله ها رو به بدنه ی کاسه فشار بدین و باز کنید. دو قاشق شکر بریزید و خوب هم بزنید. کمی کره توی ماهیتابه داغ کنید (کره که کف کنه آماده است، اگه دیر کنید می سوزه ها!). مایه رو بریزید و با چرخوندن ماهیتابه  و با کمک قاشق به همه جاش پخش کنید. شعله ی گاز رو ملایم کنید. وقتی لبه های خاگینه کمی قهوه ای شد اونو برگردونید. طرف دیگه هم که سرخ شد، بذاریدش تو بشقاب و روش کمی شکر بپاشید. البته اگر ذائقه تون خیلی شیرینی پسند نیست همون شکر خودش کافیه.
نکته ی اول: همسر من از دسته ی افرادی یه که از غذای شیرین بدشون می آد ولی خدا رو صد هزار مرتبه شکر خاگینه رو خیلی دوست داره! شما هم امتحان کنید.
نکته ی دوم: می دونم که این غذا به کرپ و املت شباهت هایی داره ولی به هر حال این خاگینه ی مامان منه و من با هیچ املت و کرپی عوضش نمی کنم.
نکته ی سوم: ماهیتابه تفلون برای این ماجرا بهتر جواب می ده.
دستپخت: من
عکس: همسرم که در اون لحظه فکری جز خوردن این پدیده تو سرش نبود!!!
این نوشته در نیمرو و املت, صبحانه و عصرانه ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای خاگینه ی مامان

  1. .·´¯`·«(SoReNa)»·´¯`·. :گفت

    منم عاشق خاگینه بودم. اما خیلی وقته درست نکردم

    راستی رسیدن بخیر. من تا حالا بریونی نخوردم. با اینکه حداقل سالی یه بار میریم اصفهان پیش فک و فامیلا

  2. مهتاب :گفت

    کاش الان بود منم می خوردم من به جای شکر بهش یکم رب گوجه فرنگی میزنم با فلفل گرچه اینطوری شاید اسمش خاگینه نباشه ولی طعمش خوب میشه
    ممنون دوست جون

  3. الهه :گفت

    پیتزا.پیتزا یادم بده عزیز ابروم در خطره مرا در یاب اشپز عزیز

  4. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    چقدر سایتت خودمونی هست من که خیلی از نوشته هات خوشم میاد مطمئنا شخصیتت خم مثل نوشته هات به دل میشینه منکه خوشخالم با شما آشنا شدم الان عصره اینجا پاشم برای بچه ها کمی خاگینه درست کنم موفق باشی

  5. نیلسا :گفت

    سلام خانمی
    خیلی عالی بود
    من عاشق غذا هایی ام که زود حاضر شن
    البته من توی خاگینه ام یه کمی سبزی خشکم (تره کوهی)میریزم امتحان کن بدک نمیشه
    بابت شعرم ببخشید.
    پس سفارش ما چی شد خانمی
    من بریون میخوام

  6. نیلسا :گفت

    در ضمن
    وسط خاگینه ات یه کمی زیادی قهوه ای سوخته شده هان
    شوخی کردم دست درد نکنه

  7. نازنین :گفت

    ببین عسیسم ما بجای ریختن شکر تو خاگینه و پاشیدن روش آب و شکر رو قاطی کرده(غلیظ)در مرحله آخر تو ماهیتابه میریزیم خاگینه مثل زولبیا بامیه شیرین میشه!!اینجوریشم امتحان کن!!

  8. مهرناز :گفت

    سلام خانمی دست وپنجت درد نکنه.برای آدم تنبلی مثل من این غذا عالی وفوریه.باید یکمی ازت هنر یاد بگیرم

  9. سلام خانم سر آشپز
    هووووووو میدونم که خیلی خوشمزست ولی حالا تا صبح مونده که من درست کنم و بخورم
    موفق باشی خانومیییی

  10. رها(ستایش) :گفت

    بازم دست گلت درد نکنه…

    راستی عکاس باشی هم دستش درد نکنه

    برم بژزم ببینم چی در میاد

  11. سانی :گفت

    بسیار عالی دستت درد نکنه با این همه عذای خوشمره

  12. خیاط :گفت

    پس چرا مامان من توش پیاز می ریخت؟؟فردا صبح می پزم!!

  13. مامی :گفت

    با عسلم امتحان کن. خیلی باحال میشه
    روغن که گرم میشه، 1 قاشق عسل بریز توش، نرم که شد تخم مرغ رو اضافه کن.
    طعمش محشر میشه…
    البته برای اونایی که خاگینه’ شیرین (کاملاً شیرین) میخورن
    امروز یه غذایی درست کردم که بیا ببین. البته غذاهای اختراعی زیاد درست می کنم ولی اینو هر چی دم دستم اومد توش ریختم 11 نوع سبزیجات البته خدا رو شکر، طعمشم خوب شده بود و استقبال شد ازش
    مرسی خبرم می کنم خانومی

  14. مدت ها بود یادم رفته بود همچین غذایی هم هست. مرسی که یادم انداختی.

  15. سپيده :گفت

    مامان منم صبح جمعه ها برامون درست ميکرد البته در آخر روشو عسل ميريخت يادش به خير

  16. انا :گفت

    اگه یه کم دارچینم روش بپاشی خوشمزه تر میشهههههه

    برای شوهر از راه رسیده گرسنه یه نرگسی با اصفناج تازه و یه کمی گردو هم عصرونه خوبیه. امتحان کن

پاسخی بگذارید

