کیک گردو و بادام، ساده و شکلاتی!


همه دوستانی که تولد من رو تبریک گفتین ازتون از صمیم قلب سپاسگزارم و امیدوارم شما هم سالها و روزهای خوبی رو در پیش داشته باشین.
عرض کنم که همه ی اونایی که برای مهمونی تولد من رفته بودن خونه ی رها جون بیان که کیکشو اینجا می خوریم. این کیک رو با چند روز تأخیر ولی رسماً برای مهمونی تولد پختم.
دستور این کیک خیلی ساده است و در صورتی که گردو بادوم نداشتید و نریختید هم اشکالی نداره می تونید از ساده و شکلاتی اش لذت ببرین. یا کلاً ساده یا شکلاتی درستش کنید!
مواد لازم:
آرد گندم الک شده 3 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شیر یک پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
شکر یک پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
گردو خورد کرده یک مشت
بادام پوست گرفته یک مشت
پودر کاکائو 2-3 قاشق
فر رو روشن کنید و بذارید داغ شه.
cake copyزرده و سفیده ی تخم مرغ رو جدا کنید. شکر و روغن مایع و شیر رو به زرده اضافه کنید و با همزن بزنید تا حسابی مخلوط شه. سفیده ی تخم مرغ رو با همزن بزنید تا  کاملاً سفت و سفید بشه.  سفیده تخم مرغ توی مخلوط زرده ی تخم مرغ بریزید و هم بزنید. بکینگ پودر رو با آرد مخلوط و الک کرده و کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید…. البته به آرامی. سفیده ی زده شده رو اضافه کنید و به آرامی و در یک جهت هم بزنید تا مایه یکدستی به دست بیارید.
نصف مایه رو به ظرف دیگه ای بریزید و پودر کاکائو رو تا حدی که کاملاً قهوه ای بشه بهش اضافه کنید و هم بزنید(آرام!). بادام های پوست گرفته را ( به جز چند تایی که برای روی کیک برمی دارید) خورد کنید و توی مایه ی کاکائویی بریزید و مخلوط کنید. گردو رو توی مایه ی ساده بریزید و مخلوط کنید. قالب متوسطی رو با کمک یک تکه دستمال کاغذی و کمی روغن مایع حسابی چرب کنید و روی شعله ی گاز داغ کنید. گاز رو خاموش کنید و مایه ی ساده رو توی قالب بریزید و با کمک قاشق توی ظرف پهن کنید. مایه ی کاکائویی رو روی مایه ی ساده بریزید و با قاشق پهن کنید تا روی اون مایه رو بگیره.بادام های کنار گذاشته رو روش بریزید.
مایه ی کیک رو توی فر با درجه حرارت 230 بذارید. در فر رو به هیچ وجه باز نکنید چون پف کیک می خوابه. بعد از بیست دقیقه درجه حرارت رو روی 190 درجه بذارید. ده دقیقه ی بعد در فر رو باز کنید و چنگالی رو توی کیک فرو کنید اگر از مایه چیزی به کیک نچسبه کیک پخته و اگر چسبید بذارید 5 تا ۱۰ دقیقه ی دیگه بپزه.
وقتی کیک پخت فر رو خاموش کنید و بذارید 7-8 دقیقه ی دیگه توی فر بمونه. بعد در آرید و در آب سرد بذارید و با کمک چاقو لبه های کیک رو از قالب جدا کنید و بذارید توی ظرف و نوش جان کنید.
نکته ی یک: کیک رو اگر داغ ببرید خورد می شه. می تونید کمی صبر کنید تا کیک خنک شه و بعد این اقدام خداپسندانه رو انجام بدین.
نکته ی دو: برای پوست کندن بادام. کمی آب جوش بیارید و بادام رو بریزید توش. چند جوش که زد بردارید و بریزید تو آب سرد. بعد خیلی راحت پوست بکنید. ترو خدا از بادام بوداده استفاده نکنید!
نکته ی سه: من تصمیم داشتم تو این وبلاگ کیک و شیرینی نذارم چون زیاد نمی خورم و زیاد هم بلد نیستم! ولی با این اتفاق فرخنده این موضوع هم به موضوعات وبلاگم اضافه شد و خودمم بیشتر یاد می گیرم.
نکته ی چهار: خوشحالم که در جهان مجازی اینهمه دوست مجازی دارم. این کیک تقدیم به همه تون. با همسر مهربان به یاد همه ی شما خوردیم و جاتون خالی!
دستپخت: شادی!
عکس: همسری!
این نوشته در کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای کیک گردو و بادام، ساده و شکلاتی!

  1. May :گفت

    مرسی میخوای دستور پخت نون ایرانی رو بذاری . راستی اگه خواستی یه سر برو وب سایتی که میگم خیلی باحاله من برنامه شون رو هر روز میبینم ولی وب سایتشون هم خداست . هستش : http://www.foodnetwork.com

  2. نیلسا :گفت

    سلام
    مرسی خانمی
    قیاه اش که معرکه اش .فکر کنم طعمشم فوق العاده باشه
    خوش به حال همسر آشپز مدرنمنم کیک میخوام
    سعی میکنم در اولین فرصت درستش کنم
    مرسی
    در ضمن مرسی که پست بعدیتو به بریونی اختصاص دادیچه عجب!
    بای

  3. نازنین :گفت

    چه کیکی!!راستی غیر از خودت که هنرمندی همسر هنرمندی هم داری.عکسها عالیه!آدمو به اشتها میاره!!(جمله ام درست بود؟؟؟)

  4. زهرا :گفت

    سلام
    برا اولین بار اومدم اینجا ومیبینم که
    اوووووووووووول
    شدم

  5. زهرا :گفت

    با تاخیر:

    تولدت مممممممممباااااااااااااااااارررررررررررررک

  6. زهرا :گفت

    از وبلاگ رها جون آدرستو دیدم
    حتما از آموزشای خوبت استفاده میکنیم

  7. خیاط :گفت

    سلام:)ببین من امروز صبح خاگینه درست کردم فقط آرد نداشتم توش پودر کیک با طعم آناناس ریختم!!خیلی بد مزه بود، مجبور شدم خودم بخورم که آبروم نره

  8. صبا :گفت

    سلام عزیزم تولدت مبارک ببخشید دیر شد الان با هزار زحمت یه کامپیوتر پیدا کردمایشالا صد سال زنده باشی

  9. مهسا :گفت

    سلام عزیزم!!!!!!!!!!!
    ببخشید که دیر تر از همه تولدت رو تبریک میگم اما خوب تولدت مبارک امیدوارم 1000 سال زنده باشی و کنار همسرت زندگی پر از عشقی رو داشته باشی .
    من لطفی رو که بهم کردی و بهم ایمیل زدی رو هیچ وقت فراموش نمی کنم و مرسی که انقدر دوست خوبی بودی و منو فراموش نکردی.

  10. میبینم که موجبات خیر شدم و بر و بچ دلی از عزا در میارن………..

    بابا کیک به این خوشگلی درست کردی …. نمیگی ما دلمون میخواد

    اما خوب همین که شما بخورید با همسر مهربان با هزاران عشق برای ما کافیه

    همیشه عاشق باشید و عاشق بمانید

    ببخشید انداختم تو زحمت بابت کیک

    اخه من پست قبلی دیدم عکستو انداختی و داری … میپذی گفتم شاید داری کیک تولد درست میکنی

    ملا هم که گرسنه به بچه محلامون گفتم بیان اینجا کیک بخورن

  11. لاله :گفت

    به به ..مثل این که من دیر اومدم تولدتون مبارک ایشالا صد ساله شی !…/ خوب خواستم چند تا ایراد رو بهت بگم گفتم شاید ناراحت شی پس بیخیال !…

  12. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    امیدوارم که همیشه در کنار همسرتون کیک تولدتون رو بخورین من هم خیلی خوشحالم که تو این دنیای مجازی دوستی مثل تو پیدا کردم خیلی خوشحال میشم وقتی ایران اومدم ببینمت شخصیتتون برام خیلی جالبه دوباره تولدتون مبارک

  13. 1001روزنه :گفت

    از وبلاگت لذت بردم خوندنش و البته دهنم هم آب افتاد.
    در مورد خاگینه میتونی با گردو و ارد قند هم مفصلترش کنی.بعضیا زرشک هم میزنن تا شیرینیش کمتر بشه.
    ادویه هم بیشتر داشته باشه مثل آویشن یا دارچین البته جدا خوشمزش میکنه خانمی

  14. مهتاب :گفت

    آخ جون کیک! ممنون دوست جون می رم که درستش کنم
    تولدت باز هم مبارک

  15. وای فدات شم ممنون تولدت هم مبارک. میگم تو به قصد برام نظر خصوص گذاشتی یا وبلاگم قاطی کرده… چون نظرت که خصوصی نبود… نمیدونم چرا وبلاگم اینجوری شده.

  16. حدیث :گفت

    دستت درد نکنه . .

  17. گل یخ :گفت

    سلام از دستور کیکی که گذاشتین ممنونم می خواستم برای تولد برادرم یه کیک درست کنم فکر کنم این بهترین انتخاب باشه

  18. مریم :گفت

    سلام شادی خانوم
    ببخشید یه سوال داشتم.
    اگه مایه شکلاتی رو روی مایه سفید بریزیم با هم قاطی نمیشن؟
    مرسینه. اگه می شد که دیگه اسمش کیک دورنگ نبود!!!!!!

  19. مریم :گفت

    راستی این کیکه خیلی هم خوشمزه به نظر میاد.
    البته یکی نیست به من بگه کدوم از این خوراکیا خوشمزه به نظر نمیاد

  20. مریم :گفت

    آهان
    راست میگین
    خیلی ممنون

  21. شهدخت :گفت

    I personally would like to thank you for your website. Growing up away from Iran, I never learned to make all the traditional meals. Now that I am married, I get a lot of help from your site. I love your website.

  22. هیوا :گفت

    مرسی گلم

    فقط نمی دونم بعضی عکسا رو کجا آپلود کردی که باز نمیشه

    مثلن همین پستت

  23. پارمین :گفت

    وااااااااااااای سلام مرسی چه قدر خوشمزه می خوام

  24. فائزه :گفت

    سلام.از وبلاگ بسیار جالبتون ممنونم.
    من این کیک رو درست کردم. مزش بد نشد ولی وسط کیک مثل یک آتشفشان اول اومد بالا بعد هم ترکید و کیکم مثل قله دماوند شد. فکر میکنید علتش چیه؟؟

    فکر کنم بکینگ پودر زیاد زدی عزیزم.

پاسخی بگذارید

