قارچ پلو/ هندی/ برای دو نفر آدم معمولی


در روایات هست که این غذا هندی یه!
مواد لازم
2 پیمانه برنج خیس کرده
200 گرم قارچ خورد شده
1ق.چ زنجبیل
1ق.چ پودر کاری
2/1 ق.چ پودر سیر
1 ق.غ پیاز سرخ شده(ریز)
garch-polo copy
آقا پیاز رو بریز تو قابلمه(تفلون بهتره) ، پودر سیربریز و یه چرخ بده. قارچ رو بریز، دو دقه بچرخون(عجله نکن)، زنجبیل و کاری رو بریز و یه تاب بده. حالا برنج رو بریز و دودقه بچرخون(شعله ی گازو کم کن!). 3 پیمانه و ۴/۱ آب بریز بذار بجوشه و آبش بره. یه هم بزن، دم کن بذار روش،زیرشو کم کن. نیم ساعت دیگه آماده است. بخور و بگو آشپز مدرن بدآشپزی یه!!!! عجبا!
موقع نوش جان فرمودن یه کوچولو کره بذار روش.
این غذا به خورش نیازی نداره و ماست براش کافیه!
دستپخت و عکس: من
این نوشته در پلو و چلو, غذاهای ملل, غذاهای متفاوت, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای قارچ پلو/ هندی/ برای دو نفر آدم معمولی

  1. مهرناز :گفت

    سلام عزیزم.بازم دستت درد نکنه .راستی باید رنگ برنج قهوه ای بشه یا مال ادویه جاتشه؟

  2. صبا :گفت

    سلام خوبید عجب غذایی تا حالا نخوردم ولی فکر کنم خیلی خوشمزه باشهاپم عزیزم و منتظرت

  3. عاطی :گفت

    سلام!!!!!!!!!! چه جالب!!!!! آموزش آشپزی! من که خودم قارچ دوست ندارم ولی خواهرم تازه ازدواج کرده و هردوشونم علاقه زیادی دارن به قارچ حتماَ دستورشو میدم بهش مرسی!!!

  4. زهره :گفت

    __________#__##__#
    ________________#########_#____#_#
    ________########____________##_#_#
    _____##__##____بدو بيا كه آپپمممممممم#_#
    ____##_#___#_____________________#
    ____#_#___#_________________##___#
    ____#_#__##___________#######_____#
    ____#__#_#_________###________##__#
    _____##_______###_#_____##_____#________#######
    _______###_______#_____###______##____##__###__#
    _________#______#________#___#__#____##_##سلام##_#
    _________#______#_______#####___#___##_##____#__#
    __________#_____##____##_______#____#__#_____#__#
    ___________##____##__________#######___#___##__#
    _____________##____##_____###_____#_____###____#
    __________#############_####______#_________#
    _______##_______#______#____#_____#___________#
    _____##_________#______#____#_____##_________#
    ___##___________#_______#___###__###________#
    #__________#___بيا ديگه__________#
    _#_________#____آومدييييييييييييييي_____#
    _##________#_____________________###
    ___##____##________———–____#__##
    _____#########_____^_^________####___#
    ___##_________###________#####_________#
    __#_____#________##_#####__________#########
    _#___###__##_______#_____________##__________##
    _#__#_______##______#__________##______________##
    _#__#_________##____#___##____#_____########__##
    __#_#__خوشي؟؟_#____#_#_#___##___##________##___#
    __##_#__________#___###___####___#_خوبي؟؟_____#_#
    ___##__#________#___#________#__#_____________###
    ____##__##____##__#___________#__##_________##
    ______##__####__##______________#__##_____##
    ________########___________________#######

    با تبادل لینک موافقی؟؟

  5. مهتاب :گفت

    آشپز مدرن عجب آشپزیه

  6. نازنین :گفت

    به به!من که عشق هند و غذای هندی…!من تا حالا ادویه کاری نخوردم!!چه مزه ایه!!میشه تو این غذا فلفلم زد یا نه؟؟من عاشق فلفلم!!

  7. رها(ستایش) :گفت

    سلام اشپز جان

    بابا کی گفته تو اشپز بدی هستی

    بیجا کرده

    حالیش نبوده که غذا یه چیز سلیقه ای و ذائقه ایه –

    چرا ناراحتی عزیزم

    اگه میشه بیشتر توضیح بده اما این که وبلاگتو تعطیل کنی خیلی ناراحت کننده است

    تو مییای اینجا مینویسی و میری مهم نیست کسی خوشش بیاد یا نه مهم اینکه حتی اگه دو نفرم بخونند و استفاده بکنند کافیه

    راستی من که تولدم 6 شهریور نبوده تازه دبی هم نرفتم اصلا

    من تولدم 7 تیر بوده و به اصفهان رفته بودم

    ای خدا من دبی میخواممممممممممممممممم

    مراقب خودت باش

  8. مونی :گفت

    حتما تو این هفته برای علی جونم درست می کنم . مرسیییییییییی

  9. .·´¯`·«(SoReNa)»·´¯`·. :گفت

    رسیدن بخیر

    باید خوشمزه باشه اما من این مدلی زیاد اهل قارچ نیستم. بیشتر روی پیتزا دوس دارم.

  10. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    اول اینکه کیک هائی که من رو سایت خودم گذاشتم بیشتر به خاطر شما بود دوم اینکه چرا اینقدر لاتی نوشتی کی اذیتت کرده بگو تا من یکی از راه دور حسابش برسم. سوم اینکه لاتی نوشتن هم عالمی داره برو دارمت بعظی وقتا این طوری بنویس چهارم اینکه چقدر قارچ دوست داری

  11. sepideh :گفت

    آخ دستت درد نكنه

  12. خیاط :گفت

    یه چرخ بده،يه تاب بده،بچرخون،يه هم بزن…تو هم كه آموزشت مثل منه
    گفتم كوكو برنج پختم با لقمه اول دندونم شكست؟؟؟من واقعاً آشپزيم شاهكاره!
    تو چند روزه آينده اينم مي پزم

  13. سلام امیدوارم مرخصی ات در کنار اقوام بهت خوش گذشته باشه….

    باز هم با یه غذای خوب و خوشمزه آومدی !

    من هم به روزم … به من هم سر بزن … خوشحال می شم .

  14. اینو حتمن تستش میکنم.برای عوض نشدن رنگ قارچ هم هنگام سرخ کردن میشه بهش کمی سرکه زد که تیره نشه
    گمونم میشه لای پلوی ابکشی هم گذاشت و کته اش نکرد

  15. میکرا :گفت

    ننه قربون قدت. خوب اول دستور این قضا می نوشتی که ما یه آهنگ عربی اول کار تهیه کنیم بذاریم میخوایم هی بچرخونیم و تاب بدیم و بگردونیم و هم بزنیم رو نت بریم. این میون یه صفایی هم به کمر مبارک میدیم

    ولی گذشته از شوخی تا حالا اسم این غذا رو هم نشنیده بودم. یه بار امتحانی درست میکنم.

  16. زهرا کریمی :گفت

    با سلام. شما چکار کردید که رنگ برنج در قارچ پلو قهوه ای شده ؟ با تشکر

پاسخی بگذارید

