دلمه بادمجان و کمی هم گوجه!!! به سبک شادی خانوم


سلام به روی ماه همه ی دوستای اینترنتی. نمی دونین تو این چند روزه چه عذابی کشیدم تا این کامپیوتر دوباره موتورش راه افتاد…. خدا نصیب گرگ بیابون نکنه!!!!!
من به وعده ام وفا کردم و با یه دلمه ی تک اومدم سراغتون. خدمتتون عرض کنم که دلمه هم جزو غذاهایی یه که همسر عزیز بنده دوست نداره ولی من با تغییراتی تو مواد داخل شکم دلمه و شکل پختش ایشون رو شیفته ی این غذا کردم. امتحان کنید ضرر نمی کنید!
مواد لازم
من از همه ی موادی که لازم داشتم و مقدارش رو ننوشتم تقریبا نصف پیمانه (کمی زیاد و کمتر!) استفاده کردم. چون ما دو نفریم و تازه اینم خیلی زیاد بود ولی شما می تونید بیشترش کنید.
گوشت چرخ کرده
نصف فلفل دلمه ای خورد شده
یک هویج دو با دمجان دلمه ای
دو گوجه فرنگی سفت
یک مشت گردو
یک مشت زرشک خیسانده
ذرت پخته
نمک و فلفل و زردچوبه
کشک
روغن
قبل از شروع سر بادمجان و گوجه رو جدا کرده و توش رو با قاشق خالی کنید. به بادمجانها نمک بپاشید و بذارید نیم ساعت بمونه. یادتون باشه قشر داخلی بادمجان و گوجه رو خیلی نازک نکنید تا پاره نشه. داخل بادمجان و گوجه رو هم خورد کنید(یعنی مواد به دست آمده از داخلش) و بادمجان خورد شده رو نمک بزنید و بذارید نیم ساعت بمونه.
۱. روغن رو توی تابه داغ کنید و فلفل دلمه ای رو توش تفت بدین. گوشت رو اضافه کنید و با کمی نمک و فلفل و زردچوبه تفت بدین تا رنگش برگرده. این مواد رو از ماهیتابه در بیارین و توی یک کاسه کنار بذارید.
هویج رو رنده کنید و توی ماهیتابه بریزید. لازم نیست ادویه اضافه کنید. فقط تفت بدین و بریزین تو همون کاسه که گوشت و فلفل دلمه ای رو ریختین.
داخل بادمجانها رو که خورد کرده و نمک پاشیده اید، آبکشی کرده و خشک کنید و تو روغن سرخ کنید.
بعد از سرخ کردن بادمجانهای خورد شده و در آوردنشون از تابه، بادمجانهای دلمه ای رو آب کشیده و خشک کنید و از هر طرفی راه می ده سرخ کنید، حتی از طرف پوست دارش!
بعد از در آوردن بادجانها، گوجه رو همراه کمی فلفل و زردچوبه تفت بدین.
گردو خورد شده رو اضافه کنید. ذرت پخته رو هم اضافه کنید.همینطور زرشک خیسانده رو !
دو سه قاشق کشک و نمک به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.
داخل گوجه و بادمجان رو با این مواد پر کنید. توی قابلمه ی کوچکی که بشه دلمه ها رو به دیواره اش و به همدیگه تکیه داد، بچینید. باقی مانده ی مواد داخلی رو با یک قاشق رب، یک قاشق شکر و نصف پیمانه کمی بیشتر آب جوش مخلوط کرده و لابه لای دلمه ها و توی ظرف بریزید. در قابلمه رو بذارید و زیر اجاق رو کم کنید. بذارید غذا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با حرارت کم و با بخار بپزه. به غذا سر بزنید و اگه آب احتیاج داشت کمی اضافه کنید.
غذای شما آماده است، همراه ماست و سبزی تازه و یا سالاد فصل نوش جان فرمایید.
من برای تزیین و خوشمزه تر شدن غذا روی گوجه ها  کشک ریختم  و مواد اضافه ی دلمه رو که تو قابلمه بود اطرافش ریختم. نتیجه به نظر من عالی بود. حتی برای همسر بد غذای من!!!!
دستپخت: شادی
عکس: شادی و همسری دوشادوش و به اتفاق هم.
این نوشته در کوفته و دلمه, شکم پرها ارسال شده و با , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

22 پاسخ برای دلمه بادمجان و کمی هم گوجه!!! به سبک شادی خانوم

  1. الینا :گفت

    سلام شادی خانوم زرنگ و خانه دار
    خدا رو شکر که کامپیوترتون درست شد و مرسی از اینکه میخواهین برام تصاویری از سویای اسفنجی بذارین. و این غذاتون به نظر خیلی خوشمزه میاد باید امتحانش بکنم و چقدر شما شوق و ذوق دارین که عکس ها رو هم بلافاصله حاضر میکنین به این میگن شوق و ذوق. صبح داشتم بدنبال سویای اسفنجی که شما گفته بودین میگشتم که چشمم به توفو و شیر سویا خورد وفکر کردم که دوستان رو هم بی نصیب نذارم چرا چینی ها بخورند و ما نه مرسی از لطفت که دوستان رو فراموش نمیکنی
    میبوسمت و به خدا میسپارمت

  2. الینا :گفت

    سلام دوباره
    نه بخدا سویای اسفنجی پیدا نکردم باید هر طوری شده پیداش کنم راستی اگه ایمیل یاهو داری و اگه دوست داشتی و یا وقت کردی برام در ایمیل بفرست تا با هم بعضی وقتا چت کنیم اگه دوست داشتی

  3. من عاشق دلمه هستم اما رامین و نگار دوست ندارن. ممنون فکر کنم این خیلی عالی باشه…

  4. علی :گفت

    سلام عزیزم کارت خوبه میخواستم یک سری به من بزنی

  5. سلام ممنونم از این همه لطف از اینکه بهم سر میزنی
    تو این مدت که نبودم غذاهای خوشمزه و خوبی رو آموزش دادی
    امیدوارم همیشه شاد و خوشحال و موفق باشی
    در پناه حق

  6. مهتاب :گفت

    واااااااااااااااااااااااااااای سر صبح این دلمه ی هوس انگیز رو دیدم دلم خواست

  7. sepideh :گفت

    دلم خواست همين الان يدونشو بذارم دهنم اما نميشه وايواي….

  8. توکا :گفت

    سلام با تشکر از شما که به من خیلی کمک کردین که انگیزه ی آشپزی را پیدا کنم منم به عنوان اولین کارم خاگینه درست کردم ولی یه مشکلی پیش اومد اینکه وقتی لبه هاش قهوه ای شد و برگردوندم یه دفه باد کرد پشتش و توی تابه نخوابید و با هزار مکافات با قطعه فطعه کردنش تونستم پشتش را سرخ کنم اگه یه راهنمایی بکنین خیلی خوشحال می شم ….

  9. نازنین :گفت

    جالب بود…دلمه؟؟من هر دلمه ای درست میکنم توش برنج و لپه و سبزی میریزم…ژیژو هم دلمه دوست نداره اصلا!به من چه؟؟من خودم درست میکنم و می خورم و نوش جونمم میشه!
    راستی اسم دوربینت چیه؟؟عکساش خیلی خوشمزه است!!

  10. نیلسا :گفت

    سلام
    فکر کنم خیلی خوشمزه باشه
    حتما امتحان میکنم

  11. سلام خاله جون جون جون جونی سر آشپز مهربون خودم
    ایشالله که همیشه سالم باشی و سایه مهربونت روی سر همسر آشپز باشه

    به مامانم میگم حتما درست کنه

  12. آزاده :گفت

    خدا عمرت بده . منم از دلمه بدم میاد اما اینو امتحان می کنم. دست شما درد نکنه.

  13. هدیه :گفت

    سلام. به به بازم یه غذای خوشمزه.
    ببینم یه سوال این monnom به یه لهجه ای یعنی من هستم. حالا تو اهل همون جایی یا نه اتفاقی این اسم رو گذاشتی؟ چون اجداد منم مال اونجان. در ضمن من اصلا وبلاگ شما رو نشون شوهرم نمیدم چون اونوقت می فهمه که می شه آأم چه غذاهای خوشمزه ای درست کنه

  14. دوربین ما canon 5D هست که یه دوربین نیمه حرفه ای محسوب می شه. در ضمن ممکنه این دلمه رو بخوره و دوست داشته باشه مثل همسر آشپز مدرن…. خدا رو چه دیدی!!!!

  15. به فرانسه یعنی اسم من. من دارم زبان فرانسه می خونم و خودمم تو ناف ایرون تهرون زندگی می کنم.

  16. مهرناز :گفت

    مثل همیشه فوق العاده من این غذارو خیلی دوست دارم البته باکدو هم درست میکنن آره؟مثل بادمجونش میشه؟

  17. این آموزش تصویری فکر کنم خیلی خیلی کمک کنه برای آدمهایی که می‌خوان برا یاولین بار این کار رو انجام بدن ! واقعاابتکار خوبی بود

  18. من کدو دوست ندارم ولی یه نوع دلمه اش رو بلدم. اونم اینجوری یه که از طول ببریش و توش رو خالی کنی و با مواد دلخواهت پر کنی و با کمی آب و رب بذاری رو شعله ی کم.

  19. الینا :گفت

    سلام خانم آشپز هنرمند
    اول در مورد کلیک راست باید از همسر گرامی پرسیده و بعد به شما منتقل کنم که هنوز این فرصت را نیافته ام دوم مرسی خانم شما لطف دارین و خوشحالم از اینکه میتونین از این سایت استفاده کنین و کارت برای دوستان درست کنین.
    و سوم اینکه من نمیتونم آدرس شما رو کلیک کنم البته عیب از کامپیوتر منه لطفا به میلی که در سایت میبینید بنویسید تا من اطلاعات را به شما بفرستم. چهارم اینکه منتظر سویا هستم میبوسمت مواظب خودت و همسر گرامیت باش

  20. .·´¯`·«(SoReNa)»·´¯`·. :گفت

    دستت درست خانومی. من که عاشق دلمه هستم. این مدلی اش رو نخورده بودم. هنوز خونه دار نشدم که خودم درست کنم اما یه روزی میپزمش حتما

  21. نیلسا :گفت

    آپ نمیکنی؟
    مردیم از گشنگی!

  22. پسر یخی :گفت

    سلام آشپز مدرن …. چطوري ؟؟؟

    نيدونم منو ميشناسي يا نه ؟؟؟ من كه ميشناسمت ..كمو بيش …

    اومدم بگم تولده نازنينه بدو تا كيكو نخوردن و تموم نشده

    با اجازتون من كيكو درست كردم … البته به دست پخت شما نميرسه

    پس تولد يادت نره …. اگه دير كني ميگم نازنين سهم كيكيتو بده به مناااااا

    پس يادت نره …. زود باش

    http://www.adiboodi.blogfa.com/

پاسخی بگذارید

