معجون


بالاخره به پایان خرابی اینترنت رسیدیم. داشتم دق می کردم!!!!
ممنون از همه ی دوستای خوبی که سر زدن و نظر گذاشتن.
اولین دستوری که بعد از غیبت صغری می خوام براتون بذارم دستور معجون هست. خودتون می دونید که معجون مثل یه توپ انرژی می مونه. می تونید جایگزین صبحانه کنیدش اما تروخدا بعد از شام به عنوان دسر نخورید که در اون صورت باید بگین یه تخت بیمارستان براتون رزرو کنند! البته خدا رو چه دیدی شایدم بدن شما قویتر از حد تصور منه ولی به هر حال من به آرنولدم توصیه می کنم این کارو نکنه چه برسه به شما که خیلی برام عزیزید.
مواد لازم
۳ قاشق پر از عسل
دو پیمانه شیر
دو عدد موز
نصف پیمانه بادام
نصف پیمانه پسته
۱/۴ پیمانه گردو
۱/۴ پیمانه پودر نارگیل
برای درست کردن این نوشیدنی و هر نوشیدنی دیگه ای که توش از بادام استفاده می شه باید بادام رو پوست بکنید. برای پوست کندن بادام، اون رو توی آب در حال جوش بریزید و دو سه تا جوش که زد بردارید و توی سبد بریزید و بلافاصله توی یک ظرف آب سر بریزید. چند دقیقه بعد می تونید به راحتی پوستش و جدا کنید.
گردو و پسته رو توی آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. تو ظرفی خالی می کنیم و بادام رو جدا آسیاب می کنیم و قاطی پودر قبلی می کنیم. اگه پودر به هم چسبیده و خمیری شد با دست گلوله هاش رو باز کنید.
موز و شیر رو توی مخلوط کن می زنیم و عسل رو اضافه می کنیم و کمی دیگه می زنیم. پودر گردو و پسته و بادام و نارگیل رو اضافه می کنیم. وقتی مخلوط شد توی لیوان می ریزیم و با یک برش موز تزئین می کنیم. برای تزئین رنگی می شه از ترافل رنگی/ پودر نارگیل و خلال پسته یا  پودر پسته استفاده کرد.
در بعضی از دستورهای معجون از یک برش کمپوت هلو یا آناناس در ته ظرف استفاده می شه. من به شخصه کمپوت دوست ندارم، بعضی ها هم کمی کنجد خام قاطی معجون می کنند که به نظر من خیلی سنگینش می کنه…. به هر حال شما اگه دوست داشتید اینا رو اضافه کنید و یه بمب انرژی بسازید!
معجون ساز: آشپز مدرن!
عکس: همسر جان!!!
این نوشته در نوشیدنی های سرد ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای معجون

  1. لاله :گفت

    سلام خانوم ی…این معجونه یا سوخت موشک!..مرسی ..جتما خیلی عالی خواهد بود ….امیدارم هر گز گرفتار قطع و خرابی اینترنت نشوید..الهی امین!

  2. مهتاب :گفت

    واااای کاش الان بود می خوردم
    اصلا نگران نباش قبل از نهار بعد از شام صبح ناشتا …. می خورم فرقی نداره

  3. سلماز :گفت

    سلام دوست جون مهتاب جون. میشه به من یک کیک یاد بدین که بپزونم.آخه یکی از دوستام چند تا توصیه ایمنی برای زندگی عشقولانه نوشته .یکیش کیک پختنه.

  4. مونی :گفت

    از کجا میدونستی من کشته و مرده معجونم ! وای بعد از علی جون تو زندگیم عاشق معجونم !

  5. نیکا :گفت

    انشاله که همه روزهاتون به شیرینی عسل توی این معجون باشه وتمام عمرتون مثل این معجون سرشار از انرژی.
    آخر شب خوردن این معجون فکر کنم عواقب دیگه ای هم داشته باشه

  6. gourmand :گفت

    سلام …مرسی که اومدی بهم سر زدی… چرا عکسها رو نمیاورد
    …تو کامپیوتر من میاره…عجب معجونیه این معجونی که ساختی

  7. رها(ستایش) :گفت

    معجون انهم چه معجونی

    چه رمانتیک

    راستی من ان کیک رو پختم خوب بود ولی روش سفید بود اما خوب مغز پخت شده

    بود

    ببین چه جوری میتونم درون کیکم رو ترد کنم

    تازه بعدشم زود سفت نشه

  8. الینا :گفت

    سلام خانومی
    الان سر کار هستم شب برات مفصل مینویسم
    میبوسمت منم دلم برات تنگ شده

  9. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    چه خوب شد که باز برگشتی شما یکی از اون دوستای اینترنتی هستی که خیلی برام عزیزی و نمیدونی چقدر حوصله ام سررفت تا برگردی. معجون رو حتما به افتخار برگشتنت درست میکنم و به سلامتی تو و همسر و خودمو همسرم نوش جان میکنیم. صبح برات نوشتم که سر کار بودم زور زورکی حروف رو کنار هم گذاشتم چون اینجا سر کار فارسی ندارن دیگه خودت حساب کن بقیه اش را. هر روز چند باری بهت سر زدم مگه سر این اینترنت بدبخت چه بلائی آورده بودی که اینقدر داغ کرده بودامیدوارم که دیگه غیبت نزنه. و کجدار مریض با کامپیوتر و نتت کار کنی. مواظب خودت و خانواده باش و خوب درساتو بخون میبوسمت

  10. May :گفت

    چه معجونی . اینو که بخوری دیگه برای یه چند روزی سیری آشپز مدرن جان .

  11. حدیث :گفت

    سلام آشپز جون واقعا خیلی خوشحال شدم از برگشتنت . موفق باشی

  12. برشتوک :گفت

    خیلی عالیه ولی فکر کنم اگه بادام و پسته اش خیلی پودر نشه بهتر بشه یعنی زیر دندون حس بشه ولی ممنون از دستورتون حتما درستش میکنم

  13. kaviriat :گفت

    چرا من اینهمه با کامنت گذاشتن اینجا مشکل دارم؟! هر دفعه پسوردم یادم نیست تا می رم تو ایمیلم دیگه کامنت ه می پره! گفته بودم یاد معجون های بابا رحیم بخیر و اینکه معجون کلاً خیلی چیزهای مفیدی تویش هست حیف کالری اش بالاس :پی

    • شادی :گفت

      آره اینجا کلا سیستم مسج گذاشتنش کمی سخته الکی!!!! ولی با کالری بالایی که معجون داره من هر چند وقت یه باری درست می کنم می خوریم. خوبه اخه!!!! البته کمی دیر به دیر که گردالی نشیم!

پاسخی بگذارید

