پنیر طعم دار : یک عصرونه یا صبحونه ی عالی


راجع به خوشمزگی های این پنیر هر چی بگم کم گفتم. این پنیر از طرف خانواده ی دو نفره ی من و همسر به عنوان یکی از معجزات آشپزی مدرن ، عاشقانه خورده می شه. امتحان کنید که پشیمون نمی شید. به ویژه برای عصرونه ، همراه نون تست داغ و یه برش گوجه فرنگی و اگه تو خونه بود چند پر ریحون. البته می تونید نون بربری یا سنگک داغ رو هم به تیکه های کوچیک ببرید و پنیر مزبور رو روش بمالید و با همون مخلفات که ذکر شد نوش جان فرمایید. به هر حال من این پنیر رو برای صبحونه و عصرونه و گاهی هم فرار از شام درست کردن استفاده می کنم. کل این پنیر توی عکس هم تو خونه ی ما دو تا شیکمو فقط یه هفته دووم می آره.
مواد لازم
یک بسته پنیر فتا (من پگاه استفاده کردم)
یک بسته پنیر خامه ای کوچیک (من کاله استفاده کردم)
دو پیمانه گردو
یک قاشق کنجد
یک قاشق سیاه دونه
نصف قاشق نعنا
کمتر از نصف قاشق آویشن
پنیر ها رو بدون آبش توی یک کاسه گود بریزید و با پشت چنگال خورد کنید تا حسابی له بشه. گردو رو با گوشت کوب تو یه ظرف دیگه بکوبید تا حدی که ریز بشه ولی پودری نشه و بشه زیر دندون حسش کرد. گردو رو تو ظرف پنیر بریزید و بقیه مواد رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا تو هم بره. بریزید تو ظرف دردار و بذارید یخچال تا کمی خنک بشه. از نیم ساعت بعد تو هر لحظه ای می تونید استفاده کنید.
سازنده و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در لبنیات, چاشنی ها, صبحانه و عصرانه, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

33 پاسخ برای پنیر طعم دار : یک عصرونه یا صبحونه ی عالی

  1. مینا :گفت

    ممنون
    ممنون
    ممنون
    شما فوق العاده ايد
    راستي شيرازي ها هم خوشحال مي شن اگه شماوهمسر گرام بيايد شيراز ولي بايد دست پخت بد ما را تحمل كنيد . شوخي كردم اين باعث نشه از شيراز امدن پشيمون بشين

    راستي يك دستور سالاد دارم معركه است

    كلم سفيد ريز + خيار شور ريز+ لوبيا سفيد + اب ليمو + سس مايونز + فلفل سفيد وسياه = يك سالاد بي نظير / قبل از سرو دوساعت در يخچال باشد تا جابيفتد . البته يادتون باشه لوبياها بايد قبل از مخلوط شدن خوب بپزه

  2. میکرا :گفت

    توی قارچ پلو واست یه کامنت گذاشتم خانومی. جز نکات کلیدیه که در دستور تهیه بهتره رعایت بشه

    پایدار باشی

  3. موج :گفت

    با اینکه پنیر خامه ای دوس ندارم ولی فک کنم خوب چیزی بشه ها

  4. نازنین :گفت

    نمیدونم چرا با خوندن این پستت یاد کپل مدرسه موشها افتادم…

  5. میکرا :گفت

    سلام خانومی

    راستش چون این سوال رو تقریبا همه ازم پرسیدن اینه که تو توضیحات وبلاگم راجع بهش نوشتم که میکرا هیچ معنیی نداره. یا حداقل تو فارسی معنی نداره.

    تو اولین پستم هم یه کوچولو نوشتم که تو آلمان زندگی میکنم. از سه سال پیش.

    ممنون که بهم سرزدی و خوشحال میشم که باز هم ببینمت.
    من که کلا اینورا زیاد پیدام میشه تا بالاخره یه آشپزی درست درمون یاد بگیرم.

    شب و روزت بخیر گلم

  6. رها(ستایش) :گفت

    اب گفتی نازنین جان منم یاد همونی که تو گفتی افتاده

    اخ چقدر این شخصیت دوست داشتنیه(کپل رو میگم)

    راستی اشپز جان عکستو کو پس؟

    اخه زدی دستپخت و عکس

  7. گلپر :گفت

    به به خیلی خوشمزه هست . دستت درد نکنه .

  8. فندق :گفت

    سلام آشپز جون
    خیلی خوشحالم که بالاخره یکی رو پیدا کردم که مثل من از آشپزی و خونه داری خوشش بیاد
    درست فکر کردم دیگه؟؟؟ خوشت میاد؟؟؟
    آخه دیگه این دوره زمونه کسی از این کار ها دوست نداره من تو فامیلهامون و دوست و آشناخیلی ها رو سراغ دارم که اصلا از آشپزی خوششون نمیاد.
    حالا بگذریم اومدم بگم دستت درد نکنه به خاطر غذاهایی که آموزش میدی
    راستی اینم بگم که من کل مطالب وبلاگ شما رو با عکسهاش واسه خودم کپی کردم تا بتونم سر فرصت همش رو درست کنم.البته اگه این درس و مخش بذاره؟؟؟
    خوب کاری نداری عزیزم؟؟
    اگه کاری داشتی بهم ایمل بزن باشه؟؟
    دوست دارم بیشتر باهات آشنا بشم چون خیلی با سلیقه ای و می خوام از تجربیاتت استفاده کنم
    ادرسمو میذارم
    بازم بهت سر میزنم

  9. مینا :گفت

    سلام
    من نمیدونم اسم شما چیه ؟ کجایی هستید ؟ بچه دارید یا ندارید ؟ وخیلی چیزای دیگه که شاید دونستنش برای یک دوستی معمولی لازم باشه . ولی هیچکدوم از اینها مهم نیست . مهم اینه که من با خوندن مطلب » 30مرداد -30سالگی » دچار انچنان حالتی شدم که ناخود آگاه اشک ریختم .می دونید فهمیدم که شما یک ادم معمولی نیستید . نوشته شما انقدر قوی وتاثیر گذار بود ومن بی اختیار یاد دوران کودکی خودم افتادم و من تا مرز 40سالگی فقط 5 ماه فرصت دارم . راستی 40 سالگی شروع یک مرحله خاص وجدید از زندگیه . ادم نمی دونه پیر شده یا نه ؟
    ……………………..من خوشحالم که با کسی اشنا شدم که اشپز خوبیه / شاعر خوبیه / شعر شناس خوبیه / نویسنده خوبیه / همسر خوبیه ………………ومهمتر ازهمه دوست خوبیه . راستی چرا من اینقدر به شما احساس نزدیکی می کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. مونی :گفت

    اوووووووووووووووممممممممممممم. چه با حال . مرسی آشپز جونم راستی تو دیروز خیابون هفت تیر بودی ؟

  11. مونی :گفت

    اوووممممممممممممم ! چه خوشمزه

  12. هدیه :گفت

    عالیه محشره . من خوردم می دونم گه مزه ایه. اصلا نمی شه ولش کرد. منم به همه پیشنهاد می کنم که حتما درستش کنن
    مامان بزرگ من هم این پنیر رو درست می کنه ولی بدون کنجد و گردو و تخم گشنیز هم اضافه می کنه. مزه این پنیر من رو می بره به صبح های جمعه که شب قبلش خونه مامان بزرگ و بابابزرگم می موندیم و این پنیر جز سفره صبحونه مامان بزرگم بود.
    اما در مورد مرغ تندوری : بابا راضی به زحمت نبیدیم. نمی خواد که فرياد زنان و بر سرکوبان و يافتم يافتم گويان این دستور رو بیابی. حالا من به همون دستور مستطاب رضایت حاصل می کنم اما واللهه راضی به زحمت شما دوست ارجومند ! نیستم. بی زحمت شما هم یه جیگر طلای خاله بسازین که ما بتوانیم ماچ بفرستیم ولی عجالتن این پنیر خوشمزه را ماچ بفرمایید تا جیگر طلا هم تولید کنید.

  13. هدیه :گفت

    در ضمن بنده همین الان این پنیر رو درست کردم و به عنوان صبحانه میل نمودم. واقعا خوشمزه بود

  14. هگمتان :گفت

    با سلام
    وب خوبی دارید . ممنون از اینکه سراغ من اومده بودید .
    مطمئن باش اگر یه ذره علاقه داشته باشی می تونی . چون خودم هم از صفر شروع کردم.
    با هم به من سر بزن

  15. ارکیده :گفت

    با سلام . چه جالب . من قبلا پنیر و گردو و کره رو فقط باهم مخلوط می کردم. این پنیر خیلی باید خوشمزه و مقوی باشه . مخصوصا با نون داغ.موفق باشید.

  16. صبا :گفت

    سلام به به عالی بودمن که اویشن نریختم البته با اجازه سر اشپز

  17. مينا :گفت

    سلام دوست خوبم

    اين غذاها مرده رو زنده مي كنه بحثي نيست .

    ولي بابا من با 8 كيلو وزن اضافه كه دارم خودمو مي كشم تا كمش كنم چطور مي تونم از خوردن اين غذاها لذت ببرم .بابا تو رو خدا چند تا دستور غذاي رژيمي هم بده خيرشو ببيني

    قربونت

    راست با شعر از نوع هايكو ميونه اي داري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    كسي كه انا اخماتوا را مي خونه نبايد يك ادم معمولي باشه.

  18. سلام عزیز
    من یه وبلاگ درباره آشپزی و صنایع دستی زدم
    البته اول کاره اولش هم چون زیاد وقت نداشتم صفحات کتاب ساناز سانیا رو اسکن کردم
    خوشحال میشم به من سربزنی
    http://www.artmagazine.blogfa.com

  19. وای ی ی ی… راستی نعنا خشک هم میشه یا باید تازه باشه؟

  20. راستی با اجازه لینکت رو می ذارم

  21. کیانا :گفت

    وااای، چه قده هیجان انگیز… منم که عاشق پنیرممم… می میرم برای هر جورش….. اگه درستش کنم فکر کنم تو یه چشم به هم زدن کلکش کنده بشه!!!

  22. کدبانو :گفت

    سلام خانمی. از تو کامنتهایی که مدتها قبل گذاشته بودی برام اومدم اینجا. خیلی وبلاگ خوبی داری از اول (نه از آخر تا اولشو) … خوندم. آفرین به همتت. من که 2-3 سالی ازت کوچیک ترم همت تورو ندارم. تازه عکسای با صفایی هم می گیری. هم خودت هم همسر عکاست.
    خلاصه بگم که دوست دارم آدرس وبلاگتو تو لینکام بذارم. ولی خیلی ساده و روون می نویسی. موفق باشی و به امید دیدار.

  23. کدبانو :گفت

    وااااااااای تو چرا نمی زاری من رژیم بگیرم ؟

    خیلی خوشمزه بود امتحانیدم !

  24. سفرنامه مجارستان :گفت

    به روزم ………..

  25. شقایق(دختر اهوازی) :گفت

    سلام
    طرز تهیه مرغ شکم پر رو میخواستم
    ممنون میشم واسم بنویسی

  26. نیلسا :گفت

    سلام خانمی
    دست و پنجه ات درد نکنه
    فک کنم چیز عالی بشه حتما امروز باید یه سری چیزا که کم دارمو تهیه کنمو و درسش کنم
    من اومدم و اپ کردم

  27. میکرا :گفت

    سلام خانومی
    خوبی؟

    یادم رفت برات بنویسم که یه مدل پنیر هم اینجاست که من عاشقشم. پنیر خامه ای رو با نمک، فلفل، پودر سیر و یا اگه مایل بودی سیر تازه رنده شده مخلوط میکنی و بعد تره ریز خورد شده رو بهش اضافه میکنی. البته تره های اینجا خیلی نازکتر و کوچولوتر از ماله ایرانه. نیمساعت تو یخچال بمونه فوق العاده خوشمزه میشه.

    همین کار رو با کره هم میشه کرد. بعدش روی نون تست و یا لای باگت میذاری و در فر میذاری تا نون طلایی بشه. فوق العاده خوشمزه است و با ماهی چیز خوبی درمیاد.

    شب و روزت بخیر و خوشی

  28. من اگه سکته قلبی کنم از کلسترول بالا تو هم توش سهیمی خدایا من مردم !چه جوری جلوی شکم لامذهبمو بگیرم…بابا من کلسترولم 240 شده… خیلی پنیر خوشمزه ای به نظر میاد شده بمیرم یه بار درستش میکنم.

  29. الینا :گفت

    سلام خانومی
    شما هم مثل من تعطیلات تشریف دارید کم پیدا شدی همش که رو پنیر مونده یا منم که عجلا دارم دوباره دستوری نو از شما ببینم منتظرم بای

  30. الینا :گفت

    سلام دوباره
    ببین دل به دل راه داره همین الان برات کامنت گذاشتم برگشتم دیدم شما هم نوشتید جاتون خالی خوش میگذره با خانم در مجارستان وروجک هم صحبت کردم خیلی مهربون و خوب هستن مثل شما من واقعا خوشحالم که دوستان خوبی پیدا کردم میبوسمت بای

  31. سعیده :گفت

    عکساتو با چی می گیری؟

  32. بهار :گفت

    سلام شادی خانومی.
    دو تا سوال داشتم:
    اول اینکه نقش سیاه دونه این بین چیه؟
    دوم اینکه من شنیدم چیزی به اسم پنیر سویا وجود داره که می شه طعم دارش کرد و بعنوان غذا مورد استفاده قرار داد. عکسشم تو اینترنت دیدم. خیلی هیجان انگیز به نظر میومد. شما در این رابطه اطلاعی داری؟
    می تونی کمی در موردش توضیح بدی؟
    مرسی

پاسخی بگذارید

