ماهی با سس خامه و بادام


 

این دستور به اندازه ی دو نفر هست.
مواد لازم:
ماهی پاک شده  ۲ تکه (من قزل آلا و شوریده رو ترجیح می دم)
خامه ۱۰۰ گرم
خلال بادام کمتر از یک پیمانه
جعفری خورد شده ریز یک قاشق
نمک و فلفل سیاه
۲ عدد لیمو تازه
روغن
آرد سوخاری
آب لیمو رو بگیرید و به ماهی بمالید. کمی فلفل و نمک هم بپاشید. نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بمونه. توی آرد سوخاری بزنید و توی روغن با آتش ملایم سرخ کنید. وقتی سرخ شد آتش رو خیلی کم کنید و بذارید ۱۵ دقیقه با در بسته روی شعله بمونه تا اگر مغزش خامی داره پخته بشه. ماهی رو از ماهیتابه در بیارید و روغن اضافه اش رو توی یک ماهیتابه دیگه بریزید. خورده های آرد سوخاری سوخته یا قهوه ای همراهش نباشه. ماهیتابه ی دوم رو روی شعله ی کم بذارید و خلال بادوم رو بریزید و هم بزنید. خلال بادوم خیلی زود رنگ عوض می کنه. به محض عوض شدن رنگش و قبل از اونکه به رنگ قهوه ای سوخته درآد خامه رو اضافه کنید و بذارید آب شه. جعفری رو اضافه کنید و بعد نمک و فلفل سیاه. یکی دو جوش که زد بردارید. طعم جعفری در آین غذا تازه می مونه و نباید خیلی پخته بشه. سس تهیه شده رو روی ماهی بدین و گرم سرو کنید.
دستپخت: آشپز مدرن.
عکس: همسر آشپز مدرن.
این نوشته در سس ها, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای ماهی با سس خامه و بادام

  1. سلام شادی جان.
    عجب هوس برانگیزه
    من همینجوریش ماهی خیلی دوست دارم , چه برسه به اینکه این ریختی هم بشه.
    آپ کردم, بیای خوشحال میشم.

  2. کدبانو :گفت

    یعنی اولین نفرم که این غذای خوشمزه رو می بینم ؟

  3. کدبانو :گفت

    اسم لینکتم تغییر دادم عزیزم

  4. sepideh :گفت

    به نطر خوبه اما شوهر من يه روش خاص در ماهي سرخ كردن داره و ديگه حاضر نيست اصلا عوضش كنه فورا ميگه حيف ماهي,,,اخه اين تحميل ذايقه نيست!۴!۴!

  5. سفرنامه مجارستان :گفت

    وای دستت درد نکنه من همیشه دنبال همچین غذاهای متنوعی هستم اگه رسپی غذاهای دیگه هم با خامه رو میدونی لطفا بگذار تو وبلاگت تا ما هم استفاده کنیم …. باز هم مرسیییییییییییی

  6. غزل :گفت

    بابا دوست عزیز من گفتم تابستون پیدا میشه …الان که فصل تمشک نیست……………………..okkkkkkkkkkkkkkkkk???

  7. سکوت :گفت

    واقعا دهنم آب افتاد اشتها بر انگیزه
    میشه لطفا بازم غذاهایی متنوعی که با ماهی میشه درست کرد بگید ؟ از این دسته باشه ممنون میشم من خودم ماهی شکم پر و ماهی کبابی رو امتحان کردم خیلی خوشمزه بود این رو هم امتحان می کنم تنوع غذایی رو دوست دارم
    پایدار باشید

  8. هدیه :گفت

    بابا خیلی فرز شدی و هر روز غذا می پزی!!!
    ما هنوز همون غذای چند روز پیش رو داریم می خوریم
    می شه من یه شب شا بیم خونتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! خیلی خوشگل می پزی؟

  9. میکرا :گفت

    سلام خانومی

    مرسی. فقط باید ببینم اینجا کدومیکی از ماهیهاشون مزه اش به شوریده یا قزل آلا نزدیکتره. من چون لاکس دوست دارم همیشه همون رو میگیرم و گاهی هم تنو=.

    حالا این بیچاره ها صدجور ماهی دارن من گیر دادم به همین.وقتی سوزنم گیر کنه رو یه چیزی دیگه ول کن نیستم

    خوش و خندون باشی

  10. الینا :گفت

    سلام خوشل خانوم
    فعال شدی زود به زود آپ میکنی ماهی عالیه به نظر خیلی خوشمزه میاد میگما خوش به همسر جانتمن که عاجزم تو اشپزی راستی اگه دیده باشی من اسم سایت تو رو در بوفه ایتالیائی نوشتم روی میز آشپزخانه میخواهی در لیست پیوندها هم عوض کنم یا نه به من خبر بده عزیزم برات پیغام میذارم دارم هول هول ترشی میذارم از سر کار رسیدم و تصمیم گرفتم که امشب باید درست بشه منم دیونه هستما نذاشتم تعطیلات پیغامت با موفقیت رسید.میبوسمت

  11. کیانا :گفت

    وااااااای، دلم خواست….. اگه سوخاری هم نشه خوب می شه.
    منو بگو که رژیم گرفتم و گوشتام آب پز یا کبابیه… بدمزه هم نیستا ولی انقدر هم هیجان انگیز نمی شه…

  12. رها :گفت

    چه خوب که اینبار دستور پخت ماهی رو دادی چون دقیقا دنبال همچین چیزی بودم…ممنون…خوشحالم که با هم آشنا شدیم…

  13. مژگانبانو :گفت

    برای من که همسر خوش خوراکی – مودبانه ی شکمو- دارم عالی بود فقط من مقداری سیر رنه شده هم اضافه کردم -از ترس بوی زهم ماهی. بد نشد. تاثیر ظرف اصفهانی شما را هم نباید نادیده گرفت.

  14. سلام عزیزم
    منم از آشنایی با شما خوشحالم
    بله حتما . من شما رو لینک میکنم با کمال میل
    شاد باشید . آپ هستم .

    اگه ممکنه به این اسم منو لینک کنین
    پگاه.آموزش و قبول سفارشات شیرینی و کافی شاپ با دارچین
    راستی دوست دارین نیروی زندگی رو هم لینک کنین
    بهم خبرش رو بدین
    ممنونم ممنم شما رو لینک کردم.

  15. غزل :گفت

    سلام دوست عزیز
    من شما رو لینک کردم
    اگه خواستید لینکم کنید با عنوان وبلاگ آشپزی لینک کنید

  16. نوشین :گفت

    وای چه غذاهایی هنم اب افتاد…میشه بپرسم دوربینتون چیه که این عکسای خوشگلو باهاش میگیرین..چون من تو تهیه یه دوربین خوب گیر کردم.مرسی.

  17. الینا :گفت

    شادی جونم
    من موندم هنوز که به اسم آشپز مدرن پیغام میذاری من موندم چیکار کنم روی میز آشپزخونه زود تند سریع بهم بگو کدومشه پیغامتو گرفتم به اسم …….. میبوسمت ما همه جورش رو قبول داریم با هر اسمی که باشی خوبی و به دل میشینی

  18. نوشین :گفت

    مرسی از نشونی دوربین… دوربین خیلی خوبیه و ازون بهتر غذاهای شماست …با اجازه ادت میکنم ولی توی وبلاگه اصلیم به ادرس بالا

  19. sepideh :گفت

    والا شوهرم يه عالمه نمك فلفل و گرد ليمو عماني ميزنه به ماهي طوريكه ماهي سياه ميشه بعد سرخش ميكنه البته بد نميشه يه جور ترشي خاص پيدا ميكنه, نه مثل ابليمو

  20. نیلسا :گفت

    سلام خانمی فعال شدی تند تند آپ می کنی
    اونم چه غذا های خوشمزه ای
    عکساتم که معرکه است بابا ای ول عکاس مدرن سالاد میوه ات هم خودش حرف نداشت هم عکس فوق العاده هنریش بابا هنرمند
    اسم وبلاگتم که عوض کردی خیلی اسم عالی شده تبریک می گم بالا خره این اسم سکرت شمام که فاش شد شادی خانم
    به هر حال یه وبلاگ بی نقص و تر و تمیز راه انداختی خانم گل

  21. نیلسا :گفت

    اوه راستی یادم رفت بپرسم منم باید اسم لینکتو عوض کنم؟

  22. سفرنامه مجارستان :گفت

    به روزم ………..

  23. سفرنامه مجارستان :گفت

    راستی یادم رفت بپرسم که بادام رو باید توی روغن تفت بدیم یا نه نیازی به روغن نیست ؟

  24. مهرناز :گفت

    سلام اینو که تا حالا درست نکردم اما ما ماهی رو با آرد ادویه سرخ میکنیم.البته لیمو هم ماهی رو خوشمزه میکنه

  25. ارکیده :گفت

    مرسی به خاطر این غذا . منکه فقط گوشت ماهی دوست دارم . این دستور تنوع خوبی هستش.خیلی خوشمزه به نظر می یاد.

  26. سفرنامه مجارستان :گفت

    اول اینکه باز هم دستت درد نکنه و بعدش هم من دیروز این غذا رو درست کردم ولی مثل این عکس نشد یعنی خامه اش یه جورایی تا ریختم روی ماهی بست و سفت شد نمیدونم چرا ؟ و در کل چه مزه ای باید باشه مرسی اگه منو راهنمایی کنی … هرچند من که از طعمش خوشم اومد … از این سس برای مرغ هم میشه استفاده کرد ؟

  27. لیلا :گفت

    سلام ممنون از راهنمایی شما درهنر آشپزی واقعاآدم باید خیلی سلیقه داشته باشه که بتونه همچین غذایی رو درست کنه

  28. سعیده :گفت

    عکسات عالیه

پاسخی بگذارید

