دسر دو رنگ


این دسر از اختراعات آشپزخانه ی من در هفته ی گذشته بود. درست کنید و بخورید و نگران نباشید چون به اندازه ی کافی خوشمزه هست.
مواد لازم:
شیر ۱ لیوان
شیرکاکائو ۱ لیوان
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
فندق یک پیمانه
بیسکوییت ۱۲-۱۳ عدد (من پتی بور استفاده کردم)
موز ۲ عدد
شکر
سس شکلات
یک قاشق ژلاتین رو توی شیر سرد حل کنید و شکر اضافه کنید تا زمانی که شیرین بشه. روی شعله ی ملایم بذارید و هم بزنید تا جوش بیاد و کمی غلیظ بشه. کنار بذارید تا خنک بشه . یکی ازموز ها رو خورد کنید و بریزید تو شیر که خنک شده.  مخلوط رو بریزید توی ظرفی که می خواهید دسر رو درست کنید و بذارید تو یخچال. یک ساعت تا یک و نیم ساعت طول می کشه تا این مخلوط نسبتاً سفت بشه. در این زمان یک قاشق دیگه ی باقی مونده از ژلاتین رو به شیرکاکائو سرد اضافه کرده، شکرش رو اندازه کنید و مثل شیر بذارید بجوشه و کمی غلیظ شه و بعد بذارید خنک بشه. کمی فندق برای روی دسر کنار بذارید و بقیه رو خورد کنید و با مایه ی شیرکاکائو قاطی کنید. مخلوط رو روی مخلوط شیر و موز و شکر که سفت شده بریزید و بذارید یخچال. حدود یک ساعت بعد که این مخلوط هم رو به سفتی رفته بود. بیسکوییت ها رو دور ظرف بچینید . یعنی از یک طرف تو دسر فرو کنید و نیمی از اون بیرون بمونه. باقی بیسکوییت ها رو خورد کنید و با نیمی از بقیه ی موز که خورد کرده اید و فندق های درسته روی دسر بریزید تا روی اون رو بپوشونه.  سس شکلات رو روی اون بدید و بذارید تو یخچال. دو سه ساعت بعد دسر آماده است.
نکته ۱: من متوجه شدم که بیسکوییت خورد شده قاطی شیر و شیرکاکائو هم ترکیب خوبی ه و می تونه به جای فندق و موز یا کنار اونها به کار بره.
نکته ۲: حتماً شکر رو تو شیرکاکائو هم بریزید چون شیرینی اش بعد از ژله ای شدن کم می شه.
سازنده: آشپز مدرن
عکس: آشپز مدرن و همسرش به اتفاق هم…. یکی اون بنداز، یکی این بنداز.
این نوشته در کرم و ژله, دسرها ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای دسر دو رنگ

  1. الینا :گفت

    سلام شادی جونم
    خیلی هنرمندیا باید حتما درستش کنم و به اسمت ثبت کنم و به دوستام اینجا یاد بدم اگه من ابتکاری در آشپزی بکنم فقط خورندش خودم میشم مرسی که زود به زود آپ میکنی و ما رو خوشحال میکنی. تعطیلات آخر هفته خوش بگذره

  2. خیاط :گفت

    چرا عوض کردی اسمشو شادی خانوم؟ بیسکوئیت خرد شده همراه شیر کاکائو خودش یه دسر نیست؟

  3. رها :گفت

    عجب ظاهر خوشگل و خوشمزه ای داره…باید خیلی هم مقوی باشه
    ممنون از پست خوشمزه ات…
    راستی من مطمئنم که عکس اول و سوم رو خودت گرفتی و عکس دوم رو همسر عکاست…نه؟

  4. سارا :گفت

    سلام و بازم ممنننننون
    به جای سس شکلات نمی شه از شکلات صبحانه استفاده کرد؟
    طرز درست کردن سس شکلات؟یا اینکه از قنادی باید بگیرم؟

  5. ارکیده :گفت

    مرسی به خاطر دسر . من همیشه برای درست کردن دسر تو مهمونیهام مشکل دارم.ولی اینجوری یعنی باید بیخیال رژیم بشم.

  6. نیلسا :گفت

    ای به چشم خانم گلی
    خوش به حالت شادی خانمی چه خوش سلیقه و کدبانویی خوش به حال اون آقای همسرتم! از قول من بهش بگو برای پیدا کردن همچین خانمی باید آسمونا رو می گشته ولی خوش شانس بوده روی زمین پیدا کرده
    دستت درد نکنه فکر کنم خیلی خوش مزه باشه باید حتما یه شب که مادر شوهر و خواهر شوهرم بودن درست کنم تا کف کنن صد البته با حضور جاری ها
    عکست معرکه است خانمی جدی می گم می شه اسم دوربینتو به مام بگو؟

  7. رها (ستایش) :گفت

    خیلی خوشمزه است منم دلم میخواد

  8. رها(ستایش) :گفت

    از پست قبلیت اصلا خوشم نیومداخه من از ماهی بدممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

    میادالتبه این نظر شخصی من هست نه این که ان غذا رئ دست کرده باشم و خوشم نیاد

    نه کلا من از عکس ماهی هم بدم میاد

  9. هدیه :گفت

    مزه اش مثل پودینگ می شه؟؟؟به نظرم تو مایه های هم باشن. نه؟ ولی خدائیش کارت درسته ها

  10. هدیه :گفت

    ببخشید نفمیدم که اسمش عوض شده
    به نظرم خیلی با مسماتر (درست نوشتم؟؟؟)شده. چون تو دقیقا همین کار رو داری می کنی.
    شادی خانم عزیز بدینوسیله نام گذاری جدید وبلاک گرانمایه و ارزشمند جنابعالی را تبریک عرض می نماییم و این اقدام شجاعانه شما را در این امر خطیر تقدیر می نماییم
    وبلاگ هدیه و پسران

  11. مونی :گفت

    وای یه کم گیج شدم شادی جونم . راستی اسمتو یاد گرفتیم دیگه نمی گیم آشپز جون !

  12. الهه :گفت

    سلام شادی جان… ممنون از اینکه اینقدر به فکر شکم ما شکمو ها هستی ولی عزیزم یه فکری هم برای اضاه وزنمون بکن با این دسر های خوشمزه!!!!!!!

  13. سحر :گفت

    سلام خوبين؟ مي گما ماهي با خامه خوشمزه مي شه؟ آدم كه مريض نميشه؟ ترخدا اگه كسه ديگه اي درست كرده و خوب شده به من هم همينجا بگه درست كنم ممنون خانم شادي بابت آموزشهاي خوبتون. راستي من مرغ و بادمجونتون رو درست كردم معركه شد.

  14. ندا :گفت

    واقعا خوشبخت شدم برای چندمین بار اتفاقی اومدم اینجا
    تبریک میگم خانوم
    اگر افتخار تبادل لینک میدید خبرم کنید ممنون میشم

  15. سفرنامه مجارستان :گفت

    ای خانوووووووووم این که تا درست بشه دل ما آب شده که ……… ولی حتماً سعی میکنم درستش کنم من که عاشق کارهای تو هستم ولی دوتا سوال 1. سس شکلات رو چجوری باید آماده کرد ؟ 2 . بجای فندق از گردو یا چیز دیگه ای هم میشه استفاده کرد ؟

  16. زهرا :گفت

    مرسی ممنون به نظر که خیلی خوشمزه میاد …. وای دهنم آب افتاد……..

پاسخی بگذارید

