ته چین قالبی مرغ و زرشک


سلام. برنامه ی آشپزی امروز ما آموزش ته چین قالبی مرغ و زرشک برای چهار نفرآدم معمولی می باشد. خواهشمندم دقت لازم را مبذول بفرمایید تا در پخت این غذا موفق شوید.
نکته: از امروز تصمیم گرفته ایم لفظ قلم حرف بزنیم.
مواد لازم بدین شرح می باشند:
برنج دو پیمانه
مرغ یک ران کامل  (می توانید سینه استفاده کنید، من ترجیح می هم ران استفاده کنم تا غذا خیلی خشک نشود.)
ببخشید از اینجا به بعد دیگه لفظ قلم حرف نمی زنیم چون دیگه نمی کشیم!!
زرشک نیم پیمانه
خلال بادام و پسته هر کدام ۴/۱ پیمانه
تخم مرغ یک عدد
ماست کیسه ای یک و نیم قاشق (اگه ماست کیسه ای در دسترس نبود از سه قاشق ماست معمولی استفاده کنید)
نمک
زعفران
پیاز
روغن
مرغ رو با پیاز که چهارقاچ کردین بذارین بپزه.  نمک یادتون نره. برنج رو یک ساعتی بذارید خیس بخوره بعد آبکشش کنید و کنار بذارید، بازم نمک یادتون نره. تخم مرغ و ماست رو با هم قاطی کنید. اگه ماستتون کیسه ای یه کمی آب اضافه کنید تا نرم شه. زعفرون رو تو آب داغ حل کنید و ولرم که شد به تخم مرغ و ماست اضافه کنید. مقدار این مایه باید به قدری باشه که کل برنج رو بتونید باهاش قاطی کنید. دو سه قاشق هم از آب مرغی که پختین به مایه تون اضافه کنید. بعدش یه مایه ی زرد تند به دست می آرین که اونو با برنج توی یه کاسه مخلوط کنید، ایندفعه هم نمک یادتون نره. زرشک رو با کمی شکر سرخ کنید و مرغ رو خورد کرده با خلال بادوم و پسته و زرشک  با هم مخلوط کنید. توی یه قابلمه ی تفلون نیم پیمانه روغن داغ کنید و نصف برنج مخلوط شده با مایه زعفرون و تخم مرغ و ماست رو توش بریزید. روش رو با مرغ و زرشک و… بپوشونید و دوباره بقیه برنج رو روش بریزید و با پشت قاشق سفت کنید و کمی هم فشار بدید. دم کن بذارید و بذارید رو حرارت کم نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بمونه. قابلمه رو توی یه کمی آب سرد بذارید تا ته ته چین راحت از ظرف جدا بشه. یه دیس بذارید رو در قابلمه و قابلمه رو یکدفعه برگردونید. بعله. تموم شد. اینم ته چین قالبی.
همچون کیک ببرید و نوش جان فرمایید.
گویا در آخر کار حالت لفظ قلم ما بازگشت. به هر حال این هم برنامه ای بود از سری برنامه های شادی آشپز مدرن و آن چیزهایی که بر روی میز آشپزخانه ی او ظاهر می شوند.
هم دستپخت و هم عکس: خود آشپز مدرن تنهای تنهایی!
این نوشته در پلو و چلو ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای ته چین قالبی مرغ و زرشک

  1. فریبا :گفت

    سلام
    واقعا» خسته نباشی
    وااااااااااای چقد گشنم شد برم یه چی بخورم

  2. اخ جون اولین نفری که غذا رو چشید من بودم. ممنون.

  3. رها(ستایش) :گفت

    خیلی گشنه ام شد

    ولی حیف که حال ندارم امشب اینو بپزم تازه الانم نمیتونم درست کنم چون هنوز سر کارم پس باشه برای یه روز دیگه

    چنین گمان میرود که ما سرما خورده ایم

  4. نیلسا :گفت

    قیافه اش که خیلی خوشمزه و خوش رنگه فکر کنم طعمش از اینم خوشمزه تر باشه
    طبق معمول دستای هنرمندت درد نکنه[بوسه
    من برای درست کردن ته چینم از مغز گردو هم استفاده می کنم و مرغ و مواد داخلشو با برنج قاطی م ی کنم البته لایه اول رو برنج و زعفرون ماست و اینا رو می ریزم و لایه بالایی رو مرغ و باقی مواد رو با برنج قاطی می کنم و می ریزم
    این دفعه سعی می کنم مانند شما این غذا را درست بنمایمببخشید این آخر کار ما نیز لفظ قلم سخن راندیم

  5. ارکیده :گفت

    مرسی به خاطر ته چین . منکه هر چی ته چین درست می کنم باز مزه ته چینای رستورانها رو نمیده ولی از غذاهاییه که دوسش دارم.

  6. نیلسا :گفت

    راستی خانمی یه درخواست داشتم این درخواستو از دوست کدبانوتونم کردم اگه ممکنه دستور ترشی گل کلم رو هم بنویس
    ممنونم

  7. sadena :گفت

    آخ…اگه زودتر به بلاگت سر زده بودم حتما ناهار امروز ظهرمون همین بود!
    آخ که از دستم رفت؛ اما فردا ایشالا
    ….
    مرسی شادی جان آشپز مدرن.از اینکه الطفات می نمایید و ما را هم در خوان گسترده غذای مطبوع خود و همسر گرامی شریک می نمایید، دورادور سپاسگزاریم

  8. ندا :گفت

    فوق العاده است … همیشه میام پیشت میدونستی؟؟

  9. الهه :گفت

    وای مرسی شادی جون خیلی وقت بود که می خواستم برای اولین بار ته چین درست کنم ممنون
    ولی عزیزم مامان من روغن رو هم توی همون مایع می ریزه نه توی قابلمه به نظرت کدوم بهتره؟

  10. رز :گفت

    وای مشخص که خیلی خوشمزه بوده و خوش به احوالات همسر گرامی

  11. سوسک :گفت

    سلام.
    من همیشه بلاگت میام(یعنی دو سه چار هفته یه بار) و خودم و عیال به لطف شما سیر میشیم(البته همون گاهی!) من شنیدم تفلون داغ رو یهو بذاری تو اب سرد خراب میشه.اره؟؟
    در مورد سوالای پست قبلیتم اولی شو حال ندارم راجع بهش فک کنم :دی دومیشم بببببببببببله!

  12. مونی :گفت

    وای مرسی . تا حالا این مدلی امتحان نکرده بودم .

  13. الینا :گفت

    سلام شادی جونم
    دستت درد نکنه الان هم میشه این غذای شما که میخواهم درست کنم ولی بدون زرشک چون جناب همسر خوردن زرشک همانا و دل پیچه گرفتن همان و ماست هم ندارم یه چیزی شبیه ته چین شما بدون زرشک و ماست بعد که اونا رو تهیه کردم تعطیلات دوباره درستش میکنم دستت درد نکنه الان پاشدم تا درستش کنم و مرسی که به آدم ایده میدین و ما رو هاج و واج نمیذارین بعد از اینکه از کار برمیگردیم I love you

  14. May :گفت

    آخه دختر جون نمیگی من که الان نمیتونم غذا بخورم این عکسهای خوشمزه رو میبینم حالم بد میشه . راستی ماهی یبار برام یه مجله آشپزی میاد خیلی خوبه حالا چند تا از غذاهاشو برات میفرستم. M

  15. nooshin :گفت

    ahaaaaaaaaaaaan. man ino dtost mikonammmmmm va behet khabaresho midam be khosoos ke hafteh digeh mehmaan daram

  16. خیاط :گفت

    چه هوس انگیز
    سر این لفظ قلم بودن سست عنصر بودیا

  17. سلامممممممممممممممممم شادی جان
    خوبی؟
    خسته نباشی
    واییییییییییییییییییییییییییییییییییییی من عاشق ته چین مرغم

    دهنم آب افتاد چه عکس خوشملی
    دستت درد نکنه خوشمزه بود
    قررررررررررررررررررررربونت برررررررررررررررررررررررم

  18. سفرنامه مجارستان :گفت

    وبلاگ شما اصلا به درد کسانی که میخوان مثل من رژیم غذایی بخورن نمیخوره با این عکسهای خوشمزه ای که میندازی ……… هر تعطیلات با رسپیهای شادی خانم روز میز آشپزخانه ما نیز یک غذای مدرن یافت میشود …. چی شد

  19. سعیده :گفت

    می شه خط وبلاگت رو عوض کنی خوانایی صفحه را کم کرده

  20. الینا :گفت

    سلام گلم
    غذا رو بدون زرشک و ماست درست کردم البته شد چلو مرغ جات خالی خوشمزه بود بقیه اش مونده امشب. در مورد گوجه فرنگی بگم که من یک بوفه ایتالیائی یاد دادم که در آن گوجه خشک داشت و اصولا در غذاهای ایتالیائی خیلی مورد مصرف داره و خیلی هم خوشمزه هست.اگه در گوگل بگردی غذاهای زیادی با گوجه خشک هست. امیدوارم تعطیلات خوب بوده باشه مال ما فردا و پس فردا هستش خوش به حالم

  21. سادنا :گفت

    بازگشتم تا حقیقتی را که تازه کشفیدم بگویم: ای سرآشپز مدرن! اینگونه که از شواهد پیداست،همسر محترم عکاسی شان بسیار بهتر از شما می باشد! همانگونه که قطع به یقین!!! آشپزی شما از ایشان

  22. کدبانو :گفت

    من خیلی دوست دارم مخصوصا مزه ی زرشکش رو … دهنم آب افتاد

  23. سحر :گفت

    سلام ميشه رنگ زمينه همون قبلي باشه من چشمم ضعيفه سختمه اينجوري ممنون

  24. نازیلا :گفت

    سلام
    واقعا بابت این همه دستور غذاهای خوشمزه دستت درد نکنه ، ولی با خوردن این همه غذاهای خوشمزه آدم اضافه وزن پیدا میکنه !!!

پاسخی بگذارید

