سوپ زرین


مواد لازم:
سیب زمینی دو عدد
ذرت پخته ۱ پیمانه
آب گوشت ۲ پیمانه
آرد یک قاشق.غ
شیر یک پیمانه
نمک و فلفل
نان تست یک عدد
کره
سیب  زمینی رو  ریز خورد کرده و با آب گوشت می ذاریم بپزه. آبش که نصف شد ذرت رو اضافه می کنیم. حرارت رو کم می کنیم اما اگه آب سوپ داشت تموم می شد کمی آب اضافه می کینم. یک ربع تا بیست دقیقه ی بعد سس سفید رو که به این ترتیب درست کردیم اضافه می کنیم:
سس سفید:
کره رو آب کنید و آرد رو بریزید توش و تفت بدین. شیر و نمک و فلفل رو اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ بشه.
ادامه ی ماجرای پخت سوپ:
بعد از ریختن سس سفید توی سوپ می ذاریم بجوشه و در کمی غلیظ شه. اینجا دیگه تصمیم گیرنده شمایید که سفتی سوپتون چقدر باشه اگه مثل من سوپ غلیظ دوست دارین باید بذارین بجوشه تا اینکه غلیظ بشه.
نان تست رو به ۹ مربع کوچولو تقسیم کرده و با چاقو می بریم. کمی کره توی ماهیتابه داغ کرده و دو طرف نان تست رو توش تفت می دیم.
سوپ آماده رو توی ظرف ریخته و نان تست رو روش می چینیم. روی تکه ی وسطی اگه دوست داشتید یه کوچولو کره بذارین که آب شه.
تموم شد. نوش جان.
اینم عرض کنم که این سوپ در یک روز نسبتا سرد که تو خونه تنها بودم و ترجیح می دادم یه جای تخم مرغ غذایی آدمیزادی بخورم از مخیله ام بیرون زد و چون خوش می درخشید به نام سوپ زرین ملقب شد. بد نیست امتحان کنید البته اگه به من و مخیله و دستپختم اعتماد  داشته باشین. باشد که آیندگان عبرت گیرند.
توصیه: من همیشه مقداری آب گوشت و مرغ رو تو فریزر نگه می دارم و برای خوشمزه تر شدن خورش یا سوپ توش استفاده می کنم. برای درست کردن آب گوشت گوشت رو با آب و پیاز چاقاچ بار بذارین و بعد جوشیدن کفش رو بگیرین. . یادتون باشه آبش زیاد باشه و روی گوشت رو بگیره. بعد بذارین با حرارت کم ۳ ساعتی بپزه. آب رو از صافی بگذرونید. پیمانه کرده و توی کیسه فریزر بریزید و هواش رو خالی کرده. گره بزنید و بذارید تو فریزر. برای غلیظ شده آب بعد از اینکه صافش کردید بذارید روی گاز بجوشه و غلیظ شه. در اون صورت مثلا به جای دو پیمانه آب گوشت رقیق می تونین یک پیمانه آب گوشت غلیظ استفاده کنید.
دستپخت و عکس: حضرت والا شادی خانم ملقب به آشپز مدرن.
این نوشته در آش و سوپ, غذاهای متفاوت, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای سوپ زرین

  1. آرش :گفت

    درود
    دوست عزیز اگر مایل به دریافت فیلم های روز جهان در محل خودتون و استفاده از آرشیو 6000 تایی فیلم ، کارتون ، شو و کنسرت هستید از وبلاگ من دیدن کنید
    شاد باشی
    آرش

  2. سلاممممم میبینم که این امکان جدید بلاگفا چقذه باحاله :ی
    اومده بودم آپ کنم دیدم تو آپیدی گفتم اول به تو سر بزنم بعدا چه میکنه این آشپز میدرن با این مخیله اش :ی
    حتما امتحان میکنم خاله ! ولی زمان دقیق این امتحان سخت رو نمیدونم کیه ! آخه من همون تخم مرغ هم نمیخورم که حالا بخوام به جاش غذای آدمیزاد بخورم
    دستت درد نکنه !
    فعلا …

  3. گلپر :گفت

    خیلی خوشمزه به نظر میاد در اولین فرصت درستش می کنم .

  4. مونی :گفت

    مرسی شادی جونم مثه همیشه به نظر خوش مزه میاد. امتحان می کنیمممممممراستی میشه هر وقت کامنت می ذاری وب سایتت رو هم بذاری اینجوری راحتتر بهت سر می زنم

  5. وای چه خوشمزه رفتم که بپزمش چون بی نهایت ذرت دوست دارم. با بویون نمیشه درست کرد؟

  6. ممنونم که به من سر زدی

  7. نیکا :گفت

    سلام کدبانو فکر کنم اگه توش سویا سس هم بزنیم بد نباشه.خوبی که این سوپ ذرین شما داره اینه که فکر کنم دو سوته آمادست

  8. وستا :گفت

    سلام… داشتم فکر می کردم این چه اسمیه واسه این سوپ که من تا حالا نشنیدم. با خوندن کامل دریافتم اسمش رو خودت ابداع کردی. خیلی بهش میاد. منم ذرت دوست دارم. حتما به زودی امتحانش می کنم.

  9. سفرنامه مجارستان :گفت

    سلام خانمی خیلی وقت بود که روی میز آشپزخونمون غذای جدیدی نبود آقای پدر کم کم داشت شاکی میشد که با این همه وبگردی چرا چیز جدیدی درست نمیکنی خلاصه که دستت بی بلا …….. و نوش جونت حتما سعی میکنم تو این روزهای سرد زمستونی اینجا درستش کنم …..

  10. ارکیده :گفت

    مرسی شادی خانم با این سوپ خوشمزه.ظاهرش که خیلی خوشمزه به نظر میاد.

  11. هدیه :گفت

    امان ازین تخم مرغ های تنهایی.
    تازه فکر کن حال آشپزی نداری و تنها انگیزه ات برای غذا خوردن و پختن اینه که باید یه چیزی بخوریی که این بچه رو باهاش سیر کنی
    اولش فکر کردم یه هفته به همسر گرامیتان غذا ندادی و بعد از یک هفته این سوپ رو پختی. همسر بنده خدا هم انقدر این غذا گرانبها به نظرش اومده به زرین ملقبش کرده.
    این باشد که آیندگان عبرت گیرندت منو کشته.

  12. sadena :گفت

    آآآآآآآآآآی چقدر خووووب که آپ دیت کردی…جدی جدی دلم تنگ شده بود…مرسی از سوپ…مرسی از ذرت…مرسی از شادی…مرسی از آشپز مدرن…

  13. از ایده آب گوشت و مرغت خیلی خیلی خوشمان آمد…سوپ و عکسش هم عالی بود…

  14. پیشرو :گفت

    درود شادی خانوم
    با آرزوی موفقیت برای شما و همه ایرانیهای با استعداد

    آفرین …ایده خوبیه
    من پیشنهاد میکنم نون تست یا باگت نازک بریده شده رو روی سوپتون بچینید، کمی پنیر رنده شده (موتزارلا-گاودا-یا تیکه های پنیر سفید یا لیقوان) روشون بپاشید و 5-6 دقیقه توی فر بزاریدو از بالا(گریل) حرارت بدین…ببینید چقدر سوپتون خوشمزه تر میشه!

    من با کمال میل پاسخگوی پرسشهای شما هستم …..شاد باشید

  15. نوشین :گفت

    مرسی که هپ کردی….نمیدونستم به حرفه من اهمیت میدی من وسط امریکام حضرت شادی والا دامن اضافه

  16. نوشین :گفت

    هپ نه اپ

  17. رها(ستایش :گفت

    زرین باشید

  18. sadegh :گفت

    سلام
    دوست عزيز وبلاگ خوبي داري
    اگه اهل تنوع هستي به وب هاي ما هم سربزن
    http://FirstDLcom
    http://webdarweb.com

  19. سحر :گفت

    سلام به به حتما»درست مي كنم من عاشق سوپ و آش هستم مطمئنم مثل هميشه خوب ميشه ماچ

  20. آنن :گفت

    سلام شادی جان. به نظر خوشمزه میاد. 5 شنبه که تو خونه تنهام امتحانش می کنم. ممنون

  21. هنر :گفت

    سلام سایت جالبی دارید منم مدتی است که شروع کردم ولی چون تعداد بازدید کننده کم است و کسی نظر نداده نمی دونم چکار کنم

  22. سرآشپز :گفت

    سلام…ممنون که به دیدن من اومدین و به سراغ مجله رفتین…راستشو بخواین من این شماره که شماره اول بود با یک سوپرایز بزرگ توی فروش مجله مواجه شدم و تمام مجله تمام شده بود و من باید چاپ دوم مجله رو زود بزنم…راستی من از شما دو دوست عزیزم به قول بچه های مجله با تکه کلام خودم «رسما» دعوت به همکاری می کنم…منتظرتون میمونم…موفق باشین

  23. محبوبه :گفت

    شما كجا كار مي كنين؟

  24. صبا :گفت

    سلام عزیزم خوبی شرمنده مسافرت بودم همه پستاتو خوندم این اخری فکر کنم خیلی خوشمزه باشه

    تغییر اسمتم عالیه

  25. با سلام وبلاگ ما آماده تبادل لینک با شما می باشد اگر مایلید مرا از طریق نظرات

    وبلاگ با خبر کنید

    ثبت لینک ما=ثبت لینک شما

  26. خانم گل :گفت

    سلام استاد گرامی با دو نوع سس یکی سس سالاد وسس برای خوراکی که بعدا میگم هستم دوست داشتی بیا

  27. مینا :گفت

    خانم گل من به روزم. كاش من هم لينك مي كردي . التماس مي كنم .توروخدا . به يه خانم كمك كنيد

  28. مرسی خانومی.

    واسه تنبل خانومایی مثل من عالیه.

  29. سلام
    وبلاگ بسیار زیبایی دارید
    . خسته نباشید .. وبلاگ خوشمزه ای داری
    .
    .
    افزایش آمار بازدید خود را به ما بسپارید
    اولین لینک باکس که عاری از هرگونه لینک زرد و لینک غیر اخلاقی میباشد که به هیچ وجه باعث فیلتر شدن وبلاگ شما نمیشود
    حجم صفحه ( زیر 1 کیلو بایت )که باعث میشه در کمترین زمان ممکن صفحه نمایش داده شود .
    دارای کد برای بلاگفا و میهن بلاگ لینک های شما در کمتر از 12 ساعت در لینک باکس قرار خواهد گرفت .
    لینکهای غیر اخلاقی به هیچ عنوان قرار نمیگیرد حتی اگر آمار 100000 باشد
    فقط کافی است کد را از لینک باکس ما بردارید و داخل قالب وبلاگتان قرار دهید
    http://www.justpersian.net/linkbox/7152

  30. نسترن :گفت

    وای دهنم اب افتاد. باید خیلی عالی باشه. حیف که الان ساعت 1 نصفه شبه وگرنه می رفتم همین الان درست می کردم. دستت درد نکنه

پاسخی بگذارید

