آقا گردک


آقا گردک یه شیرینی خوشمزه و ترد ایرانی یه. برا ی درست کردن همین مقداری که تو عکس می بینید به این مواد احتیاج دارین:
مواد لازم
آب نیم پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
کمی جوش شیرین
آرد/ به میزانی که با مخلوط کردن با مایه به دست نچسبه
خاکه قند یک پیمانه
دانه ی هل کوبیده نصف قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن
آب و روغن رو مخلوط کنید و آرد و جوش شیرین رو کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که به دست نچسبه. جوش شیرین رو کم بریزید چون زیادش مزه ی ترشی ایجاد می کنه. گلوله هایی اندازه ی فندق از خمیر بردارید و با کمک غلتوندن بین دو تا دستتون لوله اش کنید. هر لوله رو دور انگشت سبابه بپیچید و دو سرش رو به هم بچسبونید.
روغن فراوان داغ کرده و دو طرف آقا گردک ها رو توی روغن سرخ کنید.
بذارید رو حوله کاغذی که روغنش چیده بشه و بعد توی خاکه قند الک شده ای که با هل کوبیده مخلوط کردید بزنید و تو ظرف بچینید.
بنا به درخواست دوستان عزیزم میزان مواد لازم رو شفاف سازی کردم باشد که مقبول درگاه دوستان ریز و درشت قرار گیرد
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای آقا گردک

  1. الینا :گفت

    سلام خانومی
    چه عجب خانومی شیرینی درست کردن من خیلی کم میبینم که شما شیدینی درست میکنین و معلومه که زیاد اهل شیرینی نیستی دستت درد نکنه به نظر خیلی اسونه فقط روغنش فراوونه باید خوشمزه باشه. دختر من میگه مامان چرا هر چی که چربه خوشمزه هست راست میگه بدبختی دیگه تو غذا روغن و خامه قراوان بریز ببین چه حالی میده وقتی میلش میکنی. دستت درد نکنه و مرسی نه ما هنوز یخ نزدیم فکرکنم ژانویه شروع به یخ زدن بکنیم

  2. May :گفت

    عجب شیرینی باحالی من تا حالا نخوردم . ولی درست میکنم. خوش باشی شادی جون و زندگیت همیشه شیرین .

  3. نوشین :گفت

    سلام شادی جونی…. مرسی از احوالپرسی و تبریک و همه چی. خانوم من این شیرینی شما رو دقایقی پیش درست کردم. یه 4 تایی هم خوردم. همه خوششون اومد……اما خیلی چربه. که واسه همین خوشمزسدسته گلت درد نکنه .. من هم اپیدم.

  4. غزال :گفت

    وای مردم از خنده….این شیرینی ایرانیه؟!!؟ پس چرا من تا حالا اسمشو نشنیده بودم؟! چه باحاله!! آقا گردک…!!! ایول ..مثل دونات های اینجا میمونه…وقت کردم درست میکنم…راستی این اندازه ای که گفتی اینهمه آقا گردک میده؟یا دوبار درست کردی؟!
    در مورد وب هم شما صاحب اختیاری…

  5. gourmand :گفت

    سلام دوستم میبینم که ترکوندی حسابی ..دست گلت درد نکنه..راستش منم مث سابق دیگه حال و حوصله اپ ندارم…وقتش رو هم ندارم..تو چه کارا میکنی..فرانسه چطور پیش میره ..خوبه…؟

  6. مونی :گفت

    شادی جونم مقدار ها رو فراموش کردی ؟

  7. آنن :گفت

    سلام! چه شیرینی باحالی. مدسی. حتما این 5 شنبه درست می کنم.

  8. نازنین :گفت

    سلام
    تبریک میگم. بالاخره چشم ما به جمال یک شیرینی توی این وبلاگ روشن شد حسابی ترکوندی دیگه!
    این دفه زدی تو خال. واقعا این شیرنی رو از کجا پیدا کردی؟ اصالتا مال یزد نیست؟؟؟

  9. زهرا :گفت

    سلام و مرسي شادي جون از وبلاگ خوبت فقط مقدار آرد رو نگفتي اگه لطفا» بگي كه من 5شنبه درست كنم.

  10. رها(ستایش) :گفت

    هر وقت میام وبت بعد دست و پام میلرزه

    بابا نامرد من سر کارم اخه

  11. رها(ستایش) :گفت

    اقا شفاف سازی کنید میزان ارد و مقداری ج.وش شیرین چقدر میباشدزود تند سریع

  12. محبوبه :گفت

    سلام چرا تو وبلاگ تغذيه برتر عين غذا ها و دست پخت شما رو با همون عكس همسر آشپز مدرن و دستخت آشپز مدرن كپي كردن؟

  13. خورشید خانوم :گفت

    سلام خوشل خانومی

    امیدوارم این کامنتم رو بگیری. نمیدونم چرا کامنت میفرستم ولی شما هیچی نمیگیرین.

    این دستوری که دادی واسه تنبل خانومایی مثل من عالیه. فقط جوش شیرین ندارم. میشه بجاش بکینگ پودر بزنم. پیدا کردنش اینجا سخته.

    راستی تو میدونی با مایه خمیر تازه چجوری باید کار کرد. میخوام خانوم بشم و نون بپزم. شایدم نون کشمشی.

  14. sepideh :گفت

    agab esme bamazaeii,khodaiish ebtekare khodet bood esmesh?

  15. به زهرا و مونی و رها عرض کنم که بابا آرد باید تا جایی اضافه کنید که مایه به دست نچسبه و میزان جوش شیرین هم نوک قاشق چایخوری یه.
    نمی دونم این شیرینی کجایی یه!!! بچه بودم خواهرم درست می کرد و از اونجا به یادگار مونده.
    به خورشید خانم هم عرض کنم که والله نمی دونم فکر کنم بکینگ پودر هم جواب بده. البته بعضی وقتا خواهرم بدون جوش شیرین می پخت…. جوش شیرین پوک ترش می کنه ولی به هر حال بدون اونم می شه. برای مایه خمیر یه سر به آرشیو نون و کیک بزن و دستور نون ایتالیایی رو نگاه کن. این یه نمونه اشه و بیشتر مواقع هم اینجوری با حل کردن تو آب آماده می شه ولی باید تازه باشه وگرنه کف نمی کنه.
    قربون همه ی دوستای خواننده

  16. حدیث :گفت

    سلام من که عاشق شیرینی پزی هستم اینم موادش دم دست حتما درست میکنم .

  17. سلام شادی جون
    بدک نیست
    بامتحانش
    ببین چطوریا بید

    اینم باید خوشمزه باشه
    آرد بخرم درست کنم

  18. زهرا :گفت

    سلام شادی جون مرسی که میزان آردو گفتی وگرنه فکر میکردم باید یه گونی آرد بریزم واسه این شیرینی
    به همسرم قول دادم واسه 5شنبه درست کنم

  19. نیلسا :گفت

    مرسی خانمی
    ممنون از شفاف سازیت

  20. هدیه :گفت

    این شفاف سازیت منو کشته.
    خیلی خوشمزه به نظر می رسه. خوش به حال اونهایی که وقت می کنن درست کنن. ولی فکر کنم یه حالی به شکم همسر جان بدم و براش بسازمش. بوووووووووووس از طرف خاله هدیه بریز تو حساب بانکی نی نی تون بعدا که تولید شد ازین بوسهای پس انداز شده بده خدمتش.

  21. نیلسا :گفت

    بالایی خصوصی بود اشتباهی عمومی شد .
    کاش زود زود پاکش کنی!!!!!!!!!!!

  22. سلام خوشگل خاله
    حالت چطوره ؟ این شیرینیه چه باحاله !! فقط خدایی اگه زیادی شیرین نیست بیا در گوشم بگو که بپرم درستش کنم اگه شیرین باشه دوسش نخواهم داشت ولی خوبه ساده است و دنگ و فنگ و قرقمبیل نداره خاله !!
    من عاجزم از شیرینی پختن ! نه اینکه اصلا خودم دوست ندارم ! در نتیجه انگیزه هم ندارم درست کنم ! هرکی میخواد بخوره خودش درست کنه مگه نه خاله ؟
    ممنونم همیشه به من لطف داری عزیزمممممممم
    مواظب خودت باش …
    فعلا …

  23. آزاده :گفت

    کی بیام خونتون بخورم؟

  24. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    بچه جون واسه چی تا این وقت شب بیدار موندی مگه خواب نداری بخواب که فردا باید بشینی سر درس و مشق اینقدر اینترنت بازی نکن برای چشمات خوب نیستمن مطلب نذاشته فوری کامنت گذاشتیمرسی حتما برای عروسی خواهر جان شما بیشتر مطلب میذارم. عروسیتون از قبل مبارک

  25. پاییز :گفت

    سلام شادی خانم من تازه به جمع شما پیوستم خیلی خیلی از وب شما خوشم میاد
    تمام دستور های آشپزی شما رو دارم یادداشت می کنم ودر موقعیت مناسب درست می کنم
    یه خواهش از شما دارم اگر ممکنه شیرینی هایی که نیاز به فرنداره بیشتر بگذارید

پاسخی بگذارید

