نیمرو با سس ماست/ غذایی برای مامان های نیمرو خور در ظهرهای تنهایی


نیمروی غذای فوق البته معرف حضور بسیاری از خانم های خانه دار و بچه دار و شوهر داری که این وبلاگ رو می خونن هست. منم با همه ی تلاشی که می کنم خیلی روزها حوصله ی پخت و پز یا وقتش رو ندارم و بنابراین آخر سر بازم به نیمروی محبوب خودم بسنده می کنم اما…..
اما عرض کنم که این غذا یه خاصیت داره اونم اینه که خیلی خوشمزه است وواقعا با نیمروی معمولی زمین تا آسمون فرق داره. امتحان کنید خودتون پایه می شید.
در ضمن این غذا می تونه به عنوان غذای مجردی و دانشجویی و همینطور غذایی برای عصرانه هم در نظر گرفته بشه….. خوب کم کم دارم نتیجه می گیرم که این غذا ابعاد مختلفی داره که کسی بهشون نپرداخته به هر حال به عنوان خواننده ی این وبلاگ این غذای چند بعدی رو دریابید و به عنوان غذایی مستقل از نیمروی محض و خشک و خالی بهش احترام بذارید. باشد که دل همه ی غذاهای ساده را به دست آرید.
مواد لازم
تخم مرغ ۲ عدد
ماست کیسه ای ۴/۳ پیمانه
نان لواش به اندازه ی کف ظرف
سیر رنده شده ۲ حبه
کره
چند پر گشنیز یا جعفری
نمک
کره رو توی تابه تفلون آب کنید. تخم مرغ ها رو بشکنید و حرارت رو کم کنید. بذارید حدود ۷ و ۸ دقیق بمونه تا سفیده خوب بسته شده و زرده هم نسبتا سفت شده یا به قول معروف حالت عسلی پیدا کنه.
در این فاصله ماست رو با کمی آب نرم کنید. سیر رنده شده رو بهش اضافه کرده و خوب هم بزنید. کف یک ظرف رو با نون لواش بپوشونید و نیمرو رو روش بذارید. سس ماست رو روش بدبد و گشنیز یا جعفری رو روش بریزید. داغ سرو کنید.

دستپخت و عکس و ظهر تنهایی و خانه دار خورنده: آشپز مدرن!

این نوشته در نیمرو و املت ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

25 پاسخ برای نیمرو با سس ماست/ غذایی برای مامان های نیمرو خور در ظهرهای تنهایی

  1. کیوان :گفت

    سلام

    ما يك سيستم جديد براي وبلاگ هاي فارسي زبان طراحي و پياده سازي كرده ايم.
    استفاده از اين سيستم براي تمام وبلاگ نويسان رايگان هست.
    شعار اين سيستم جديد اين هست:
    » از وبلاگ دوستانت ديدن كن تا اونها هم از وبلاگ تو ديدن كنند.»
    كافيه در سايت كيوان‌پي عضو بشيد و وبلاگتون را در سيستم ثبت كنيد.
    شما از وبلاگ هاي ديگر وبلاگ نويساني كه در سايت عضو هستند ديدن مي كنيد.
    و وبلاگ نويسهاي عضو سايت هم از وبلاگ شما ديدن مي كنند.
    هر اندازه كه وقت بگذاريد و از وبلاگهاي عضو كيوان‌پي ديدن كنيد ديگر وبلاگ نويسان عضو هم به همون اندازه از وبلاگ شما ديدن مي كنند.
    اينطوري خوانندگان وبلاگتون چند برابر مي شه و مي تونيد دوستان زيادي پيدا كنيد!
    براي آشنايي بيشتر با كيوان‌پي پيشنهاد مي كنيم راهنماي سايت را مطالعه كنيد:
    http://www.kayvanpay.com/help.htm

    منتظر ثبت وبلاگ شما در كيوان‌پي هستيم.
    باز هم بهت سر مي زنم.

    تابعد!

  2. الینا :گفت

    سلام خانومی دوباره
    من هم مثل اینکه شیطون رفته تو جلدم و چشم سفیدی میکنم و نمیخوابم. باید فردا سر کار برم و نشستم اینترنت گردی خوب پس سرت گرم بوده و داشتی برای ما نیمرو درست میکردی من هم بعضی وقتا نیمرو میزنم تو رگ اما نه با ماست و سیر اگه بخورم که مریضا از دستم فرار میکنن باید بذارم یه روز تعطیل تا این نیمرو رو همونطوری که گفتی تهیه کنم مرسی خانومی دستت درد نکنه عکسی که انداختی هم خیلی قشنگ افتادههمسر جان میگه اینکه خیلی خوشمزست حتما درست کن آخه اون عاشق ماست و سیره و گشنیزه مواظب خودت باش

  3. رها(ستایش) :گفت

    ای جانم انقدر خوشگله که ادم دلش میخواد مانیتورو گاز بزنه

  4. سحر :گفت

    سلام به شادي عزيز خانم گل هنوز كه ظهر پنج شنبه نرسيده كه نوشتين ظهر پنج شنبه به نظر خوشمزه مياد دست گلت درد نكنه مي گما چند تا غذاي شيك مجلسي ياد مي دي؟ مثلا» مرغ شكم پر ميدونم زياد با اين دنگ و فنگا جور نيستي ولي لطفا» اگه بلدي ياد ما هم بده من به دستوراي شما اعتماد دارم راستي گفتم كه توي وب تغذيه برتر عين دستوراي شمارو كپي كردن ممنون بابت همه چيز ماچ

  5. رها(ستایش) :گفت

    14 دی شام چی دارید؟

  6. زهرا :گفت

    سلام شادي جونم
    واي واااااااااااااااااااايييييييييييييييييي گشنم شدددددددددددددددددددددددد

  7. چه نیمروی اشتهابرانگیزی…

  8. سپیده :گفت

    آدم گاهی باورش نمیشه غذای به این سادگی اینقدر لذیذ به نظر یاد.

  9. علیک سلام سحر خانوم. عزیز دلم من این غذا رو 4 شنبه ظهر درست کردم و شب بعد از ساعت 12 گذاشتم تو وبلاگ برای همین زیرش تاریخ زده 5 شنبه. غذای مجلسی هم چشم. خودت می دونی که ما تو خونه مون از این چیزا زیاد ژیدا نمی شه. باید صبر کنی یه مهمونی درست و حسابی بگیرم و از غذا ها هکس بگیرم و دستورشو بذارم اینجا…. اون مهمونی هم با کمال شرمندگی یکی دو ماه دیگه اتفاق می افته. راستش عرض کنم خدمتتون که : صبور باشید!!!!!

  10. مونی :گفت

    چه بوته جقه خوشگل و خوشمزه ای

  11. مینا :گفت

    من صداي جزوولز تخم مرغ توي روغن داغ رو خيلي دوست دارم. بهم ارامش مي ده
    و ماست كه عاشقشم وتو اشپز مدرن كه من رو ياد روزهاي خوش زنگيم مي اندازي خيلي دوست دارم

    دوران دانشجويي ونيمرو
    دوران تنهايي ونيمرو
    دوران بعداز ظهرهاي اضافه كاري در اداره ونيمرو
    الان كه دارم اين كامنت رو مي نويسم بعد از ظهر 5 شنبه است و من براي كار اداره كوفتي مجبور شدم سركار بمونم وجلب اينه كه الان تخم مرغ نيمرو + يك كف دست نان سنگگ + يك كاسه ماست + يك كاسه سالاد كلو وهويج خوردم

  12. من زیاد نیمرویی نیستم یعنی راستش مزه زرده رو زیاد دوست ندارم اما حالا اینو امتحان میکنم.

  13. مامان :گفت

    سلام شادی جان این چند وقت که به اینترنت دسترسی نداشتم حسابی دلم برای اینجا تنگ شده بود جدی جدی خوشمزه ترین سایت دنیا رو داری تبریککککککک

  14. سلام دوست من

    آپم
    بدو بیا

  15. نیلسا :گفت

    سلام شادی جون
    خسته نباشی خانمی
    این روزا خیلی زحمت می کشی.تنبل خانم
    این غذات دوتا ایراد داشت با عرض شرمندگیاول اینکه من از تخممرغ عسلی
    دوم اینکه ادم خسته با اون روز خسته کننده خودشم تنها این دو پر گشنیز و جعفری و از کجا جور کنه بریزه روی نیمرو
    من که حالشو ندارم نه بخرم .نه پاک کنم . نه بشورم
    بعدشم یه چیز دیگهتخم مرغ اصلی خیلی ضرر داره باید کاملا پخته بشه
    اهان یه چیز دیگه تورو خدا به حرف این سحر خانم گوش کن و دستوریه مرغ شکم ژر بذار پای ابوی من در میونه(خانواده شوهر) عکسم نمی خوایمفقط دستورشو بنویس
    دستت درد نکنه که اپم تند تند سر می زنی

  16. شیرین :گفت

    سلام . عکسی که گذاشتی آدمو وسوسه میکنه

  17. نیلسا :گفت

    خبر خبر……………..خبر خبر
    پیغام خصوصی داری خانمی

  18. تکشاپ.نت :گفت

    دوست گرامی •
    با توجه به وبلاگ پربار و نوع بازدیدکنندگان شما مایل به تبادل لینک با شما هستیم •
    لطفأ در صورت تمایل لینک وبلاگ را با عنوان » کاتالوگهای دکوراسیون IKEA» به آدرس http://IKEA.blogfa.com را در وبلاگ خود قرار داده و از طریق بخش نظرات وبلاگ و یا ایمیل نام مورد نظر در لینک خود را به ما اطلاع داده تا لینک شما نیز بصورت متقابل در بخش پیوندها به رایگان درج گردد •
    لازم به ذکر است که علاوه بر بازدید روزانه وبلاگ IKEA ، لینک آن نیز از طریق فروشگاه اینترنتی تکشاپ.نت بازدید میگردد •
    با تشکر – http://www.takshop.net

  19. سلام شادی جونممممممممممم
    چطورناکی؟
    خوبی؟
    واییییییییییییییییییی نیمرو

    من بهش مرزه میزنم بجای گشنیز
    خوشمزه استتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
    قرررررررررررررررررررررربونت بررررررررررررررررررم

  20. با تشکر فراوان از دیدار شما. باز هم به ما سر بزنید در ضمن با اجازتون می خواستم از مطالب وبلاگ شما استفاده کنم البته باذکر وبلاگ شما

    متشکرم

  21. سارا :گفت

    سلام
    می دونم سرت شلوغه ولی 2 تا سوال دارم
    1.در مورد ته چین توی پلوپز چقدر زمان پخت بدم؟
    2.برای این غذای نیمرو با ماست می تونم از ماست معمولی به جای کیسه ای استفاده کنم و چقدر؟

  22. شاذه :گفت

    سلام
    تو خونه ی ما به این غذا میگن مرغان ماست. مرغان یا همون مرغانه که به گیلکی یعنی تخم مرغ. البته ما گیلکی نیستیم. ولی غذاش خیلی قدیمیه!

  23. mahak :گفت

    سلام من امروز عضو وبلاگ شما شدم و از اونجایی که سه ماهه ازدواج کردم خیلی تازه کارم!! میخاستم بدونم ماست چکیده رو از کجا باید تهیه کنم و اینکه جایگزینی نداره؟؟؟
    با تشکر فراوان :*

    • شادی :گفت

      عزیزم ماست چکیده رو از همه بقالی ها یا لبنات فروشی ها پیدا می کنی. بهتره از همون استفاده کنی…..جایگزینی نداره 🙂

پاسخی بگذارید

