کشک بادمجان ورقه ای


این کشک بادمجون مناسب مهمونی هایی یه که شما هوس می کنین توش به علاوه برنج و خورش از کشک بادمجون هم استفاده کنید و با کشیدن اون تو یه دیس قشنگ سفره ی مهمونی تون رو قشنگ تر کنید. البته من به جز مواقع مهمونی هم تو خونه درستش می کنم ولی چون ظاهرش خیلی خوشگله برای مهمونی هم مناسبه. یه نکته ام هست و اونم اینه که واسه مهمونی ها من قیمه اش رو با گوشت می پزم ولی تو خونه چون غذای گوشتی زیاد دوست ندارم و ساده تر هم می خوام باشه فقط لپه می ذارم به هر حال شما می تونید یه خورش قیمه کم آب یا بی آب درست کنید و از اون استفاده کنید. یادتون نره که این اندازه برای دو نفر و حداکثر سه نفره، طبق معمول اگه بیشتر خواستین مواد رو ضربدر تعداد کنید.
مواد لازم
بادمجان ۶-۵ تا
لپه نیم پیمانه
رب یک قاشق سرخالی
پیاز یک عدد/خورد شده
سیر دو حبه/ رنده شده
نعناع و آویشن خشک هر کدام یک قاشق مرباخوری
گردو نیم پیمانه
روغن
نمک و زردچوبه
کشک یک پیمانه
بادمجون ها رو پوست کنده و نازک ورقه ورقه کنید. نمک بپاشید و نیم ساعت کنار بذارید. بعد از نیم ساعت بشوریدشون و خشک کنید و تو روغن سرخ کنید و کنار بذارید.
لپه رو یک ساعت بخیسونید. بعد با رب و نمک و زردچوبه و یک پیمانه آب رو حرارت کم بذارید بپزه. تا زمانی که آبش تموم شه و خیلی کم آب بشه.
بادمجون رو برگردونید تو ماهیتابه و روش لپه بریزید و دوباره روش بادمجون بچینید. توی قابلمه ای که لپه رو درست کردین نیم پیمانه آب جوش بچرخونید و اون رو توی ماهیتابه بریزید. شعله ی گاز رو کم کنید و بذارید غذا نیم ساعت بپزه.
کمی روغن داغ کنید و پیاز رو خورد کرده و توی روغن سرخ کنید(تو این عکسی که می بینید من پیاز رو رنده کردم) رنگ پیاز که برگشت سیر رنده شده رو اضافه کنید و تا بوش در اومد نعنا و آویشن خشک رو اضافه کرده و یکی دو چرخ بدین و شعله گاز رو خاموش کنید.
گردو رو خورد کنید. بادمجون ها رو دونه دونه همراه لپه های روش تو ظرف بچینید و روی هر لایه کشک و مخلوط پیاز و نعنا داغ و گردو خورد شده بریزید. روی لایه ی آخر کشک ریخته و  با نعنا و پیاز داغ و لپه ی باقی مونده تو ماهیتابه تزیین کنید.
دستپخت: شادی
عکس: همسری شادی
این نوشته در اردور و پیش غذا, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

46 پاسخ برای کشک بادمجان ورقه ای

  1. وبلاگخوان خاموش :گفت

    سلام آشپز مدرن سحرخیز !
    من همیشه به بلاگ شما سر میزنم تا برای آشپزی ایده بگیرم ولی نظر نمیذارم اما الان ساعت 7:20 دقیقه صبحه و من حیفم اومد که ننویسم.راستش این غذا رو من قبلا خوردم از خوشمزگیش هر چی بگم کمه فقط حیف که خیلی چربه.
    ممنون از اینکه ما رو با تجربیات خوشمزه ت آشنا می کنی
    روز خوبی داشته باشید

  2. من عشششششششقمه و بادمجون
    اصلا هر غذایی با بادمجون درست میشه خوشمزه است

    مرسیییییی

  3. گلپر :گفت

    چه جالب من تا حالا تو کشک و بادمجون لپه نریخته بودم .

  4. به به شادنه بانو خوبی خاله ؟
    چی بشه این کشک بادمجونه
    دستت طلا خانم
    حتما باید اینو درست کنم من عاشق بادمجونمممممممممممممممممم
    مرسی عزیزم از لطفت .
    مواظب خودت باش .
    فعلا …

  5. سحر :گفت

    سلام شادي عزيز من كشك بادمجون دوست دارم خيليييييييييييييي فردا درست مي كنم امروز مرغ زعفرونيتو درست كردم زنده باد آشپز مدرنننننن

  6. سارا :گفت

    سلام
    من عاشق بادمجونم ولی همسر
    شادی جون وقتی آب می خواهیم بریزیم هم توی این غذا بهتره آب معمولی بریزیم یا آب جوشیده شده یا آب جوشیده شده خنک

  7. مامان :گفت

    سلام شادی جان دستورات غذاییت عالی همیشه اولین کاری که بعد از وصل شدن به اینترنت می کنم خوندن وبلاگ خوشمزه توئه موفق باشی

  8. زهرا :گفت

    سلام روی میز آشپزخونه جون
    چرا عسکای که گذاشتی وا نمیشه
    تا ما چشممون به جمال این کشک و بادمجان روشن شه

  9. مونی :گفت

    اومممممممممممم! به به بادمجون !

  10. سفرنامه مجارستان :گفت

    با یه دستور پخت یه چیز مجاری به روزم ……..

  11. hasti :گفت

    واااایییییی.خیلی خوشمزه به نظرمیاد.غشیدم.پیش ما هم بیا شادی جان

  12. سحر :گفت

    سلام شادي جان ايميل من به شما رسيد يا نه؟

  13. با سلام.

    حال شما خوبه .با اجازتون امروز یکی از غذا های شما را در وبلاگ قرار دادم البته آدرس وبلاگ شما را در همان اول پست قید کردم.

  14. من تا حالا تو کشک بادمجون لپه نریختم؟؟!!ولی چون سرآشپز شمایی از این به بعد میریزم…

  15. نوشین :گفت

    اوه اوه این عشقه…… اره عزیزم توی ایرانم بالسامیک بهش میگن. اصلا تو ایران درست نمیشه. توی سوپر ها پیداش میکنی.کوکی هم باشه میزارم

  16. الینا :گفت

    سلام خوشگلم
    طبق معمول صبح سر کار بودم نتونستم کامنت بذارم. مرسی خانومی دستت درد نکنه من هم عاشق کشک بادمجون هستم ولی تا به حال با لپه درستش نکردم راستی هم شیک میشه باید این دفعه این مدلی درستش کنم من عاشق طعم بادمجان شمال ایران هستم هر دفعه ایرانم با خودم 10 کیلوئی بادمجان شمال میارم شکمو هستم نه چیکار کنم بدون کشک و بادمجان و سبزی قورمه و…… تا با خودم از ایران نیارم راحت نمیشم.مرسی دوست خوشگلم

  17. ساره :گفت

    سلام آشپز مدرن عزیز… من عاشق کشک بادنجونم… این کشک بادنجون تمیز و مرتب واقعا به نظر برای مهمونی جالب میاد……. راستی این قاشقه که بغل این ظرفه ست قاشق مخصوص منه تو خونه! خیلی ذوق کردم دیدمش!

  18. afshin,germani :گفت

    فرزندان آذرآبادگان ايران , آيا شما هم انديشه شير ايران بابک خرم دين هستيد
    آيا قهرمان آذربايجان را ميشناسيد , پاينده باد راه و يادش

    بخوانيد فرزندان آذر آبادگان تاريخ پر شکوه آن بخش از ايرانمان را ………

    آخرین گفتار بابک خرمدین سردار بزرگ ایران ….

    پاينده ايران ……………

  19. ندا :گفت

    فکرکنم خیلی خوشمزه باشه ….به نظرت برای شام سالگرد ازدواج دونفره مناسبه؟؟به هر حال خیلی ممنونم شادی جون

  20. حمید :گفت

    سلام چطوررررررری
    خوب بود و جالب
    نازنیین دل به من هم یه سری بزن

    بی وفا نباش

  21. خانم گل :گفت

    سلام خیلی جالب بود در اسرع وقت حتما درست می کنم در ضمن سری هم به ما بزن پریشب مهمان داشتم یک خوراک با سبزیجات درست کردم فکر کنم حوصلشو داشته باشی بفرما

  22. دمت گرم…خیلی وقته که دنبال این دستور بودم…اما بدیش اینه که من چون اونور امریکا نیستم، کشک یه کم گرون است…اما خوب حالا یکی دو دفعه را میشه سر کرد…مرسی…

  23. مهرناز :گفت

    سلام عزیزم چه چیز خوشگل وخوشمزه ای.توی بعضی رستورانای ایران تا حالا یه همچین چیزی رو خوردم ولی دستورشو نمیدونستم.دستت درد نکنه.منم آپم

  24. محمد :گفت

    وبلاگ جالبی دارید
    لینکیدمتون

  25. سارا :گفت

    سلام
    مرسی شادی جون که جواب سوال هامو می دی
    کلی از غذاهاتو جمعه ها درست می کنم و لذت می بریم بازم مرسی

  26. رها(ستایش) :گفت

    منم تا بحال تو کشک بادمجون لپه نریختم

  27. صمیم :گفت

    سلام.عالی و مثل همیشه خوشرنگ و رو و خوشمزه.
    آقا من اون ته چین مرغ قالبی شما رو درست کردم و به کارنامه رنگین و درخشان غذاهايي كه برا مادر شوهرم ميبرم يك برگه رنگين و زيباي ديگه اضافه شد.حيف بود نيام و تشكر نكنم.قربون همه خوشگل نوشتنات و باسلقه تزيين كردنات.
    خيلي ماهي آشپز باشي مدرن و مهربون من.

  28. غزل :گفت

    خوشمزه است خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  29. نمیشه یه چیز جدید یاد بدی که توش یه عالمهههههههههههههههه کاکائو داشته باشه؟

  30. hasti :گفت

    وااااای شادی جون اون پست صبحانه و عصرونه رو داشتم می خوندم بعد غش میکردم.خیلی خوشمزه به نظر میومدن.خاگینه رو حتما یه روز درست میکنم(دیگه باید اشپزی یاد بگیریم دیگه)بیا پیش ما منتظرم

  31. من می میرممممممممممممم واسه بادمجوووووووون

  32. راستش من تا حالا لب به كشك بادمجان نزدم اما قيافش اينقدر قشنگه كه منو تحريك ميكنه يه بار هم شده درستش كنم و نوش جون كنم……….

  33. نوشین :گفت

    کوکی امادس.

  34. نوشین :گفت

    کلم ترشیه رو درس کردم اگه بدونی چی شد…. از ماله تو هم خوشمزه تر

  35. گلبو :گفت

    سلام عزیزم
    ممنون که بهم سر زدی
    این رژیم من ساخت خودمه ! البته حواسم به حرفای متخصص های تغذیه هم هست
    این وبلاگت دهنمو اب میندازه ! جون ! خوشمزه
    لینکت کردم شادی جون ( اگه دوست داری لینکم کن )

  36. گلبو :گفت

    عکس ها خیلی هنرمندانه گرفته شده

  37. زیبا :گفت

    سلام شادی جونم
    خوبی؟
    وایییییییییییییییییییی کشک بادمجون
    می میرم براشششششششششششششش
    همونطورکه برای تو

  38. لاله :گفت

    خدا نکنه شادی جون ! ما حالا حالا ها لازمت داریم ….

  39. اجازه شادی جونم

    آپ کن دیگه
    لازانیااااااااااااااا
    کچلت کردم نه؟

  40. نیکا :گفت

    واااااای کشک بادنجون.عاشقشم ولی تا به حال با لپه نخوردم

  41. hasti :گفت

    شادی جون من لینکت میکنم.تو هم دوست داشتی لینک کن منومرسی

  42. سلام .
    چه رنگ و رخ قشنگی داره این کشک و بادوجونه.
    من تا حالا ندیده بودم که لپه و رب هم بریزن.
    راستی امیدوارم هم پایان نامت به موفقیت تموم بشه و هم زودتر حالت خوب بشه که بتونی از این غذاهای خوشگل بازم درست کنی.

  43. هانیه :گفت

    ئختر چه کردییییییییییییییییییییییییییییی؟ حتما امتحان می کنم..بی خیال رژیم

پاسخی بگذارید

