شکلات داغ یا همون هات چاکلت!


سلام. ممنون از لطف همه. کلی هیجان زده شدم که بعد مدتی اومدم و دیدم اینهمه همه به فکرم بودین و دلداریم دادین. خیلی خیلی حالم بهتره. داروهایی رو شروع کردم که بدنم بهشون جواب مثبت داده. دردهام دو روزه غیب شدن و رفتن پی کارشون. اینو من به خاطر آرزوها و دعاهای شما دوستای خوبم می دونم . بازم ممنون
اول از همه شب یلدا مبارک.
دوم:
این پست رو می خواستم به مناسبت شب یلدا یه سالاد میوه بذارم ولی عکسی نداشتم و در نتیجه ترجیح دادم حالا که دو روزه سوز خیلی سرد داره می آد براتون دستور شکلات داغ بذارم که بخورید و سرحال بیایید.
این شکلات داغ همون شیرکاکائوئه تقریبا… با یه کمی تفاوت در اندازه ی مواد که مزه ی شکلاتش رو قوی می کنه.
برای هر یک لیوان شیر دو قاشق مرباخوری پر پودر کاکائو در نظر بگیرید. و سه قاشق مرباخوری شکر و یک قاشق مرباخوری عسل.
یادتون باشه قبل از ریختن نوشیدنی تو لیوان بچشیدش و اگه شیرین تر دوست داشتید کمی شکر اضافه کنید.
اما:
پودر کاکائو رو با یکی دو قاشق شیر و دو سه قاشق آب مخلوط کنید و شکر رو هم اضافه کرده و توش حل کنید. اگه آبش کم بود یکی دو قاشق اضافه کنید. شیر و داغ کنید.
مخلوط کاکائو و شکر و آب و شیر رو به شیر داغ اضافه کنید و هم بزنید تا کف کنه. عسل رو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب آب شه. توی لیوان بریزید و داغ نوش جان فرمایید.
نکته: مواد رو خیلی خوب هم بزنید تا پودر حل بشه.
نکته دو: خوب بودن جنس پودر کاکائو تو مزه این نوشیدنی خیلی موثره. بهتره مثل من از شیرکاکائو باز استفاده کنید. من از جلوی بازار تهران می خرم. البته دوستانی که خارج ایرانند که بحثشون جداست.
نکته سه: بچه ها خیلی خیلی از این نوشیدنی استقبال می کنند. بزرگترها هم تو این مواقع تا حدودی بچه می شن. گرفتین چی گفتم؟؟؟؟
سازنده و عکاس: آشپز مدرن
این نوشته در نوشیدنی های گرم ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

17 پاسخ برای شکلات داغ یا همون هات چاکلت!

  1. sadena :گفت

    آخ جووون اول شدم….شادی جووووون
    مرسی از این پیشنهاد گرمت واسه سرمای امشب

    ما خیلی دوست داریم…ایشالا همیشه سالم باشی

  2. sadena :گفت

    راستی من امروز بیکار بودم:چندتا کار انجام دادم البته با توجه به دستورات مندرج در وبلاگ شما: به این ترتیب که:
    1- کلم قرمز طعم دار درستیدم!

    2- پنیر طعم دار درستیدم!
    3- کشک بادمجان ورقه ایت رو هم دارم می درستم!

  3. hasti :گفت

    سلام شادی جون.خیلی خوشحال شدم که بهتر شدی.خدارو شکر
    وااای شکلات داغ.خیلی خیلی دوست میدارمحیف که ازاین نباید بخورم.ولی به زودی میخورم

  4. گلبو :گفت

    سلام شادی جون
    بهتری ؟ خدا رو شکر
    من کلآ چیزای شیرین رو دوست ندارم ولی تو هوای سرد واقعا شیر کاکایو میچسبه

  5. سوسک :گفت

    سلام.
    دمت داغ!من عاشق شکلات داغم!(این جمله دزدیه!)
    انقدری که تو هات چاکلت همه کافی شاپای تهرانو تست کردم فقط یکیشون بود(یعنی هست!) که هات چاکلتش معرکه س!
    بازم از این دستورای خوشمزه بذار!

  6. غزال :گفت

    میدونی بیشتر از دستورت چی نظرمو جلب کرد…؟!؟!؟ گازت….
    آخه یادم رفته بود که گازها تو ایران چه جوریه…اینجاها که برقیه …. خلاصه یاد خاطرات بود…. راستی میدونستی همین سالاد میوه هارو اینجا تو فروشگاهها آمادشو میفروشن…؟! مارکتینگه دیگه…میتونی یه بیزنس راه بندازی تو ایران و سالاد میوه آماده بفروشی..فکر کنم تو فروشگاههای مثل شهروند فروش خوبی بکنی….
    راستی فکر کنم عکس درست شد..

  7. لاله :گفت

    خدا رو شکر که بهتر شدی! جدا یه نوشیدنی داغ تو این سوز تهرون می چسبه ! شب یلدای خوبی رو در کنار خانواده مهربونت داشته باشی

  8. ندا :گفت

    سلام شادی جون….. خیلی خوشحال شدم برگشتی .. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی … داروهاتو به موقع و مرتب بخور عزیزم
    شب یلدا ت هم مبارک کنار همسری

  9. هدیه :گفت

    1- نمی دونستم عسل داره
    2-من هلاک این هات چاکلتم
    3-آبجی ما هی می خوایم رژیم بیگیریم شوما نمهلی(به زبون مادرشوورت نوشتم)
    4- مرغ زعفرانیت رو ساختم بسی دلیشز بود.
    5-داروهات رو سر وقت میل کن.
    6-ایلیا هم به جمع پلو خورها اضافه شده. سه روزه براش 1 قاشق برنج میپزم آبش رو می دم بخوره
    7- خیلی مخلصیم

  10. من هوس سالاد میوه کردم…تو این نصفه شبی و سرما کمپوت آناناس از کجا بیارم؟؟

  11. سلام بر بانویی که از هر دست پنجولش هنر میریزه .
    این به خاطر دستور غذایی که نه نوشیدنیی کهگذاشتی .
    امیدوارم زودتر خوب خوب بشی . پرهیز ها رو درست انجام بده .
    ممنونم از لینک .
    راستی کاکائو درجه 1 رو از کجا میشه خرید ؟ مارک معتبری میشناسی درصد خلوص کاکائوش بالا باشه ؟
    تو وبم جواب بده بی زحمت . همیشه یادم میره برگردم و جواب سئوالمو ببینم . مرسی .

  12. sadena :گفت

    شب یلدات مبارک خانومی

  13. فاطمه :گفت

    سلام ممنون از اشپزی هاتون منم پنیر طعم دار رو درست کردم خیلی خوب بود بیضی ها از کمه به جای پنیر استفاده می کنند وبهش گوجه فرنگی رنده شده میزنند در مورد شکلات داغ من خیلی دوست دارم اما چون کافئین داره بعدش سردرد شدید میگیرم

  14. خانم گل :گفت

    امشب تولد دخترم بود سه سالش تموم شدذرت آماده کرده بودم سالاد ماکارانی هم کنارش یک نشاسته شبیه راحت الحلقوم هم درست کردم و یک کیک سه طبقه درست کردم البته با پودرهای آماده یک کیک سیب هم درست کردم یکی از مهمونای بی ادبمون نه گذاشت نه ورداشت گفت کیک شما مزه نون میده خیلی ناراحت شدم می خواستم ……….نمی شد هیچی بگم گفتم خودم کیک درست کنم اینقدر خامه و شکر نخورن کار هم داشتم پودر آماده گرفتم ولی حقشون همون کیک های خامه ای پراز چربیه حیف از این همه زحمتی که کشیدم

  15. سلام شادی جون.
    اول از همه خوشحالم که حالت بهتر شده.
    بعدشم یه سوال دارم:
    منظورت از شیر کاکائوی باز چیه؟
    من دوزاریم کجه

  16. سحر :گفت

    کارت عالیه

  17. آرينا :گفت

    سلام شادي جون. واسه كمر دردت يه پيشنهاد دارم چون خودم جواب گرفتم. براي مدتي هر روز صبح ناشتا يك ليوان عرق كيالك بخور. خون رو خيلي سريع تصفيه مي كنه و كمر درد رو بهتر مي كنه. اميدوارم هميشه سلامت باشي خانومي

پاسخی بگذارید

