دو پیازه میگو


این غذا بوشهری و بسیار بسیار زیاد خوشمزه است حتی برای کسایی که میگو دوست ندارن هم ممکنه تحولی در زندگی محسوب بشه.
به هر حال من تغییراتی تو پختش دادم و کمی با اصلش متفاوته ولی ماهیت جنوبی اش حفظ شده.
لزومی نداره با برنج سرو بشه چون خورش نیست و خوراکه ولی با برنج هم خوب می شه!
مواد لازم
میگو پاک کرده یک تا یک و نیم پیمانه
سیب زمینی پوست کنده خورد شده دو عدد
فلفل دلمه ای خورد شده یک عدد کوچک
پیاز رنده شده یک عدد متوسط رو به بزرگ!!!!
سیر رنده شده دو تا سه حبه
ادویه کاری یک قاشق مرباخوری
زردچوبه نصف قاشق مرباخوری
پودر لیمو یک قاشق مرباخوری
فلفل قرمز نصف تا یک قاشق چایخوری / اگه با غذاهای تند میونه ای ندارین کلا فلفل رو حذف کنید.
روغن
نمک
روغن رو داغ کرده و پیاز رو سرخ کنید. کمی که رنگش برگشت فلفل دلمه ای رو اضافه کنید و قبل از برداشتن از روی شعله سیر رو اضافه کرده و کمی تفت بدین. این مخلوط رو کنار بذارید.
سیب زمینی ها رو تا حدی که رنگش کمی برگرده سرخ کنید. میگو رو اضافه کرده و ۸-۷ دقیقه تفت بدین. زردچوبه و پودر کاری و فلفل قرمز و پیاز و فلفل دلمه ای و سیر سرخ شده رو اضافه کنید و کمی توی ماهیتابه بچرخونید. یک پیمانه آب اضافه کرده و شعله ی گاز رو کم کنید . نمک رو یادتون نره…. همینجا نمک رو اضافه کنید که به خورد میگو بره یا به قولی در جانش نشیند!!!! و بذارید بیست دقیقه ریز جوش بزنه. پودر لیمو  رو اضافه کنید و بذارید ۱۵ دقیقه دیگه هم با بخار خودش روی حرارت خیلی کم بپزه و آبش کشیده شه. اگه بی آب شد و دوست نداشتید قبل از پایان ۱۵ دقیقه نیم پیمانه آب اضافه کنید و بذارید ۵ دقیقه بجوشه.
مزه اش رو اگه به ذائقه ی من اعتماد دارید با تمام وجود بهتون تضمین می کنم. راستش خود من هم زیاد میگو دوست نداشتم اما این غذا تحولی توی نگاه من به غذاهای جدید به وجود آورد
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن که جنوبی یه و پایه ی این غذاهاست. نمی دونین چقدر عجله داشت عکسو بندازه و به غذا حمله ور بشه!!!!
این نوشته در غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

22 پاسخ برای دو پیازه میگو

  1. بچه جنوب :گفت

    روز رویش چو براند اخت نقاب از سر زلف
    گویی از روز قیامت شب یلدا برخاست
    {و}بر آی ای صبح مشتاقان اگر هنگام روز آمد
    که بگرفت این شب یلدا ملال از ماه و پر و نیم
    {و}نظر به روی تو هر بامداد نوروزی ست
    شب فراق تو هر گه که هست یلداییست
    سعدی

  2. بچه جنوب :گفت

    ای ول
    من عاشق ایت غذا هستم
    و قلیه ماهی

  3. گلپر :گفت

    به به میگو . من خیلی میگو دوست دارم . حتما این غذا رو امتحان می کنم

  4. مونی :گفت

    سلام شادی جونم خوبی ؟ ببخشید من این چند روزه نتونستم به دوست جونای اینجا سر بزنم . الان غرنامه ات رو خوندم . الان بهتری ؟ دکتر و آزمایشا چی شد ؟ مراقب خودت باش عزیزم . راستی برم غذای میگو رو بخونم که یه بسته میگو تو فریزر علی جون هی جیغ ویغ می کنه به دادش برسم ! بوس بوس . از حالت یه خبری بده عزیزم .

  5. صمیم :گفت

    سلام شادی جون.
    وایییییییییییییی چه خوشگل و خوش قیافه است این غذاهه!! من یه بار میگو درست کردم فک کنم زیادی تو آبلیمو خوابونده بودمش موقع سرخ کردن کمی تلخ شد.ولی اینو دوست دارم حتما امتحان کنم.دست گلت درد نکنه عزیزم.ضمنا من عاضش اون پیاز فراوونشم.

  6. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    دست پزنده و خورنده هاش درد نکنه و نوش جانتون. من هم هوس کردم راستشو بخواهی وقتی عکس و با توصیفی که کرده بودی بیشتر آب دهنمو راه انداخت. من در مورد غذاهای جنوبی زیاد وارد نیستم پس از این به بعد منتظر عذاهای جنوبی هم از شما هستیم یک غذای جنوبی با ماهیه که تمبر هندی هم توش میریزن یک بار دوستم به خوردمون داد خوشمزه بود ولی وقتی خودم درستش کردم هیچکس میل نکرد و با اجازه همه رو دور انداختمدستت درد نکنه دستور های دیگر ازغذاهای جنوبی فراموش نشود بوس بوس بوس بوس هزاران بوس از راه دور تقدیم شما باد

  7. hasti :گفت

    وای.من خیلی دوست دارم.میخوام……………
    مرسی شادی جان حتما مخ مامانمو میزنم درست کند

  8. رها(ستایش) :گفت

    خوب من متاسفانه از میگو خوشم نمیاد و برعکس سرهنگ عاشقشه

    اینه که من از اول زندگی مشترک تا امروز که سالگرد ی دوباره است نه ماهی پختم نه میگو

    نشون به همون نشونی که اونم بادمجون دوست نداره و ….. چیزای دیگه

    این به ا ن در دلم خنک شد

  9. سحر :گفت

    شادی جان دستت درد نکنه واقعا» عالی هست مثل همیشه مرسسی

  10. نیلسا :گفت

    شادی جون چرا میگو؟
    به هر حال ممنون
    راستی عکسات برای من نمی یادد

  11. دهنم آب افتااااااااااااد شادی جون

    دستت مرسی
    من آپیدم
    بیا پیشممم

  12. گلبو :گفت

    هر کی تا حالا این غذا رو نخورده بره درست کنه و بخوره که خیلیییییییی ماهه !

  13. غزل :گفت

    من عاشق میگو هستم. حتما امتحان میکنم. هر کی هم دوست نداشت من با دل و جون حاضرم سهمشو بخورم. مرسی شادی جون.

  14. مامان :گفت

    سلام شادی جان با توجه به این که من هم جنوبیم هم عاشق میگو البته با اجازه از تو اشپز گل مدرن می خواستم دو تا توصیه برای پخت بهتر میگو بکنم
    اولا حتما شکم میگو رو باز و توشو تمیز کنید ثانیا قبل از پخت میگو حتما اونو بذارید با اب در حال جوش و نمک چند قل بزنه وبعد خاموشش کنید و تو غذا استفاده کنید این طوری هم مغز پخت می شه و هم بو نمی ده (اول بذارید اب جوش بیاد بعد نمک بریزید بعد میگو)

  15. مهتاب :گفت

    من میگو خیلی دوست دارم
    ولی با پاک کردنش مشکل دارم اصلا نگاهش میکنم حالم بد میشه چکار کنم به نظرت؟

  16. خدمت دوستای گلم عرض کنم که: مامان جان مرسی از توصیه ات ولی من همیشه این کارو می کنم و میگو رو می ژزم. مگه بقیه نمی کنن؟
    مهتاب خانم عزیز. یه راهش اینه که هر جا می خری بدی همونجا پاک کنند. فقط رگ سیاه پشتش می مونه که اونم اگه تو آب بجوشونی اش همونجور که مامان گفت راحت با چوب کبریت در می آد. البته نپخته اش رو هم می شه با چاقو رگش رو گرفت.
    یه راه هم برای پاک کردن و آب پز کردن هم زمان میگو هست… اونم اینه که میگو رو 7 و 8 دقیقه با نمک بجوشونی و بعد که رنگش نارنجی شد در آری. پوستش راحت کنده می شه و طعمش هم خوب می شه.

  17. سلاممممممممممممم چطوری شادنه جونم ؟ خوبی عزیز خاله ؟ به به به به به به به به به به به من عاشققققققققققق میگو و کل جک و جونور های دریایی میباشممممممممممممممممم حتما اینو درستش میکنم خاله مرسییییییییییییییییی
    ممنونم عزیم همیشه به من لطف داری
    فعلا …

  18. چه عکسهای توپی مباشند عکسا

  19. مهرناز :گفت

    من درستش کردم عالی وبی نظیره.دستت درد نکنه .

  20. به به از عکسش که معلومه غذای خوبیه.
    منم غذاهای دریایی رو خیلی دوستدارم.
    ممنون از مطلب خوبت

  21. بانوی خوب :گفت

    یک مرد خوب اصلاَ و ابدا غذاهای دریایی دوست نداره
    امیدورام اینو دوست داشته باشه
    من قبلاَ خیلی دوست داشتم ولی از وقتی ازدواج کردیم ذائقه ام عوض شده
    خیلی وقته که غذای دریایی نخوردیم
    ولی به امتحانش می ارزه چون ظاهرش که خیلی خوبه
    مرسی

  22. نارگل :گفت

    سلام خانوم گلي. واي شادي جون ديشب اين دوپيازه ميگو رو درست كردم. واقعا فوق العاده بود. گرم و نرم و خوشبو و خوش طعم و راحت. البته من چشم بسته مي دونستم كه بايد خيلي خوب بشه چون از سليقه خوبت مطمئنم و تاحالا چند بار ديگه از روي دستورات غذا پختم و هميشه عالي شده.
    ما با برنج خورديم و خيلي خوب بود. قطعا با نون هم خوشمزه مي شه چون خالي خاليش هم خوشمزه بود.
    نوش جان عزیزم. چه خوشحالم که خوشتون اومده!

پاسخی بگذارید

