کوفته زرشک


مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
برنج نصف پیمانه

سبزی خشک (آویشن و شوید و نعنا) همه با هم یک ق.غ سر خالی

جعفری خورد کرده یک ق.غ
زرشک نیم پیمانه کمی بیشتر
فلفل دلمه ای یک عدد
پیاز یک عدد
رب یک ق. غ
روغن
نمک و فلفل سیاه
زردچوبه و پودر کاری
آرد نخودچی یک ق.م
برنج رو با یک پیمانه آب بپزید.
یک چهارم از گوشت رو توی مخلوط کن بریزید تا زده بشه یا تو هاون بکوبید و مالش بدید. این کار برای همگیری بهتر کوفته است و اگه اینکارو نمی کنید بهتره از تخم مرغ و کمی آرد نخودچی بیشتر تو ترکیب کوفته استفاده کنید تا وا نره اما من این ترکیب رو بیشتر ترجیح می دم.
گوشت زده شده رو با گوشت معمولی و زرشک شسته شده و سبزی ها قاطی کنید.برنج رو هم اضافه کرده. نمک و فلفل بزنید و خوب مالش بدید. از مایه ی به دست اومده گلوله هایی به اندازه ی یه نارنگی کوچولو درست کنید و کنار بذارید.
پیاز رو توی قابلمه سرخ کرده و کمی که رنگش برگشت فلفل دلمه ای خورد شده رو اضافه کرده و کمی تفت بدین.  بعد رب رو اضافه کرده و تفت بدین. زردچوبه و پودر کاری رو اضافه کرده و چرخی بدین. بعد یک پیمانه آب توش بریزین و وقتی جوشید کوفته ها رو دونه دونه و خیلی آروم توی قابلمه کنار هم بذارید. شعله رو کم کنید و کنار در قابلمه رو کمی باز بذارید. حدود ۴۵ دقیقه ی بعد در قابلمه رو کیپ کنید تا ۵ دقیقه هم با در بسته بجوشه و به روغن بیفته. کوفته ها رو جدا و آبش رو جدا بکشید. می تونید توی آب کوفته نان ترید کنید و بخورید مثل آبگوشت.
به غذای در حال پخت سر بزنید و هر وقت آبش کم شده بود کمی آب داغ اضافه کنید.
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر اشپز مدرن
این نوشته در کوفته و دلمه ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

19 پاسخ برای کوفته زرشک

  1. آخ جوووووون اول شدم…همه کوفته ها مال من

  2. بانوی آشپزخانه :گفت

    خدمت شادی خانووم عرض کنم که: عزیز دل بانو نبینم روزی که با همسرجانت قهر کنیا هروقت هویج پلو خواستی بیا خونه ما مهمون ما باش راستی بگو همسرجانت چی می دوسته که ما ببینیم تو آشپزخونمون داریم دستورشو یا نه اووووه یادم رفت که بگم: این کوفته زرشکتو حتما می درستم چون زرشک می دوستم فراوووون

  3. مریم :گفت

    سلام خانمی خوبین ؟
    وبلاگ خیلی خوشمزه ای دارین عالیه
    چند تا از پستهاتون رو خوندم عالی بود
    یه سوال داشتم تو خورشت فسنجون پیاز نمیریزین؟

  4. نوشین :گفت

    ای خدا دختر تو چه هنرمندی؟!!!! اون یه شوخی با الینا بود تو چه جدی گرفتی؟ خوشگل کو کجا ؟ ادرس بده خدمت برسیم؟

  5. Tannaz :گفت

    Wai shadi jOon dastet dard nakone! man am emtehan mikonam hatman ….Merci:*

  6. سارا :گفت

    سلام
    بازم دست گلت درد نکنه خانمیییی

  7. مادونفر :گفت

    عجب چیز جالبیه این…

  8. عکسشون که خیلی خوشمزست
    من با اجازتون لینکتون کردم تا از غذاهای خوشمزتون جا نمونم

  9. نه مریم جان پیاز نداره. گفتم که یه کم با مال بقیه فرق داره!

  10. رها(ستایش) :گفت

    خوب کوفته معمولی رو هم اموزش میدادی خوباخه من بلد نیستم

  11. سلام شادی جون.
    عجب کوفته های باحالی.!!!
    به نظر من هر کسی که بتونه کوفته رو صحیح و سالم بپزه و از توی قابلمه در بیاره میتونه ادعا کنه که آشپزه.
    موفق باشین

  12. الینا :گفت

    سلام دوست مهربونم
    من معمولا در صفحه اصلی وبلا گ میبینم چه کسانی آپ کردند چرا من شما رو ندیدم حتما مطالب را از قبل نوشته بودی فقط ثبت موقت رو برداشتی اگه این طور باشه دوستان نمیبینند که آپ جدید کی بوده برای رفع این مشکل شما دو صفحه بلاگفا را همزمان باز میکنید از ثبت موقت به صفحه جدید کپی . میچسبانید. در این صورت آپ شما جدید است بعد از اینکه از آپ جدید در سایتتان آگاه شدید میتوانید ثبت موقت را حذف کنید.
    خوی هستی گلم سر شما با روزهای محرم گرمه و من زیاد کسی رو ندیدم که آپ کنه . راستی شکلات رو میشه تا یک سال در فریزر نگهداری کرد البته باید در ظرف سر بسته باشد که بوی غذاهای دیگر را بخود نگیرد. میبوسمت.

  13. الینا :گفت

    راستی یادم رفت بگم همین الان میخوام این کوفته رو درست کنم هم آسونه و هم خوشمزه به نطر میاد تا به حال من زرشک به کوفته نزدم امتحانش میکنم.همین الان برای ناهار

  14. علی :گفت

    سلام شادی خانوم من علی هستم همیشه میام تو سایت شما و خاله خانم جان .شما و خاله اشپزهای خوبی هستید اگه میشه یه غذای ساده و خوشمزه که برنج هم داشته باشه و مقوی هم باشه و ساده هم درست بشه چون من خوزستانی هستم و زیاد حوصله تحمل کردن ندارم و دوچرخه سوار هم هستم برا من بنویسی دست درد نکنه و همین غذا هم یه نمونشه خیلی خوبه فقط اگه میشه یه غذا دیگه هم بگو هزار باردست گلت درد نکنه

  15. غزل :گفت

    واقعا که چه هنرمندی

    راستی عزیزم از توضیحاتت در مورد رولت ممنونم

  16. نوشین :گفت

    وای از اسمش ور نگش و بوووووووووووووش هلاک شدم. دهنم ازون زرشکا اب افتاد .شادی بالاخره عکسه من رو دیدی اینم شوخیه !نیایی توضیحه واضحات بخوای؟راستی چینی هات چه خوشگلن؟ اون ماسته؟ اونیکی چیه بغلش؟ ابش رو نمیگم ها اون سبزه؟

  17. خانم گل :گفت

    سلام خسته نباشید

  18. رها :گفت

    من درست کردم وکوفته هام وا نرفت خیلی خوشحال شدم و خوشمزه شد.

  19. کیش میش و ایرانی :گفت

    سلام
    خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی کیکم خوب شد
    دستت یه عالمه درد نکنه کد بانوی ناز

پاسخی بگذارید

