کیک باقلوا


این کیک خیلی خوشمزه تقدیم می شه به دوستای عزیزم که خارج ایران زندگی می کنن چون طعمش واقعا ایرانی یه و آدمو یاد شیرینی های ایرانی می ندازه.
دستور این کیک رو دخترخاله ی خیلی خانه دارم به من داده و من راست راستی ازش ممنونم چون این کیک یکی از خوردنی های مورد علاقه ی من و خانواده شده. البته دوستای داخل ایرانم هم می تونن درست کنند ها! محدودیتی نیست که….. بابا حالا چرا می زنید؟ خوب تقدیم به شما هم هست دیگه.
دیگه جونم براتون بگه که مادر درست کنید و پشت سر من دعا کنید که چقدر به فکرتونم. اینجوری هم منو چپ چپ نگاه نکنید که یه وقت بهم برمی خوره می ذارم می رم ها!
راستی من الان که این پست رو ثبت کنم باید بدوم برم کلاس زبان….. منظورم اینه که ببینید دارم چه جانفشانی می کنم ….چون دارم اینجا برای شما دستور کیک می نویسم و از اونور کلاسم دیر می شه و منم هنوز حاضر نشدم. حالا دیگه ببینم چه جوری جبران می کنید.
برمی گردم و به همه سر می زنم.
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۳ عدد
کره ۱۵۰ گرم
آرد ۱۳۰ گرم
شکر ۸۰ گرم
پودر بادام ۹۰ گرم+ ۲ قاشق پودر پسته
گلاب ۳ ق.سوپ خوری
هل کوبیده ۲/۱ ق. چایخوری
بکینگ پودر ۱ ق. چایخوری سر پر
خلال پسته یا بادام
مواد لازم برای تهیه شربت
شکر۲/۱ پیمانه کمی بیشتر
آب ۲/۱ پیمانه
گلاب ۱ ق. غ
زعفران
فر رو روی ۱۸۰ روشن کنید.
تخم مرغ ها رو کمی با همزن بزنید و بعد شکر رو اضافه کنید. بعد هل کوبیده رو اضافه کنید و هم بزنید. خوب که مخلوط شد کره ی آب شده و گلاب رو اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد رو با بکینگ پودر الک کنید و همراه پودر بادام و پودر پسته توی مایه بریزید و به آرامی با هم مخلوط کنید. کف قالب رو چرب کنید و کمی داغش کنید. مواد رو توی قالب بریزید و روش رو خلال پسته یا بادوم یا هر دوش رو اگه دوست داشتین بریزین و توی فر بذارید. بعد از ۴۵ دقیقه کیک شما آماده است. روی کیک رو با گریل کمی قهوه ای کنید و بعد کیک رو از فر و بعد از قالب در بیارید و شربت رو روش بدید. یه راه دیگه هم هست اونم اینه که کیک رو ببرید و توی ظرف بچینید و بعد شربت رو بدید روش که  اونجوری شربت بیشتری جذبش می شه.
طرز تهیه شربت:
وقتی کیکتون در حال پختنه آب و شکر رو با هم مخلوط کنید و روی حرارت بذارید و بذارید بجوشه تا کمی غلیظ بشه. زعفران رو توی آب جوش البته به مقدار کم حل کنید و به شربت اضافه کنید و بذارید یکی دو جوش بزنه. گلاب رو اضافه کرده و زیرش رو خاموش کنید و کیک رو که در آوردید روی کیک بدید. اگر شربت شما بعد سرد شدن خیلی سفت شده بود بهش آب جوش اضافه کنید و دوباره بجوشونیدش تا رقیق شه.
نکته ۱: برای تهیه هل کوبیده. پوست هل رو بشکنید و دونه هاش رو بیرون بیارید و بریزید تو آسیاب برقی تا پودر بشه و یا بکوبیدشون.
نکته۲ : برای تهیه پودر بادام می تونید خلال بادام رو توی آسیاب بریزید و پودر کنید. پودر پسته رو هم می تونید به همین ترتیب تهیه کنید.
می تونید از خود شخص بادام و پسته استفاده کنید!!!! که البته پوست بادام رو می شه گرفت و پسته رو اگرم بشه من بلد نیستم.
طرز پوست گرفتن بادام تو این پست هست.
بدوم برم که کلاسم دیر شد!!!!!!!!!!!!!
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن
این نوشته در کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

65 پاسخ برای کیک باقلوا

  1. --- :گفت

    بلفي————http://belfyjoon.persianblog.ir/

    http://belfyslinks.persianblog.ir/
    مرسی از دستورها.
    امکان داره دستور پخت یه خورشت آلوبخارای ساده رو بذارین؟

  2. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    دستت درد نکنه
    برم کامل بخونمش

  3. نیلسا :گفت

    نظورت اینه ما که تو ایرانیم نخوریم

  4. دهنم آب افتاد
    یعنی میشه من یه روز وقت کنم بعد تصمیم بگیرم این کیکو درست کنم بعد موادشو اماده کنم بعد بپزم بعد تو فر نسوزه بعد شربتش مثل سنگ سفت نشه بعد…. نه نمیشه شایدم شد خیلی خوشگله و خوشمست برم یه چیزی با آقای مجنون خان بخورم

  5. خوشمزه است من درست کردم البته من باقلوا رو ترجیح میدم..

  6. مونی :گفت

    حتما می نویسم درستش م کنم. پوست پسته هم مثه پوست بادوم جدا میشه شادی جونم

  7. الینا :گفت

    سلام شادی خوشگلم
    خیلی هوس انگیزه و خوشمزه به نطر میاد. دست خودت و دختر خاله عزیزتون درد نکنه. مرسی که به یاد ما هستی ما هم دوست خوبی مثل شما رو فراموش نمیکنیم

  8. نوشین :گفت

    من اینو که درست میکنم شربتش رو عسل و گرم میکنم و با پوسته لیمو میجوشونم رویه کیک میدمتقویت میکنیم خودمونو راستی ادت کردم و ادرسه اون داس…. هم بده؟ گرفتی؟

  9. داغ اون کیکا شکلاتی رو به دل من گذاشتیا

    فدات

  10. ستاره :گفت

    سلام شادی خانوم
    دستور کیکتون عالیه.
    افتخار ندادین به کلبه حقیرانه ما هم سری بزنید !!!!
    باشه ! اشکالی نداره
    موفق باشید

  11. ویدا :گفت

    سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی دارین موفق باشین و اسم این کیک باقلوا شامی هستش در اصل و به باقلوا شامی معروفه.

  12. زهرا :گفت

    سلام شادی جونم
    مرسی از دستور کیکت فقط کاشکی اندازه مواد رو با پیمانه میگفتی
    این ترازوهای آشپزخونه که تو 2 کیلو 1 کیلو اشتباه داره توقع داری 80 گرم رو چجوری اندازه بزنم قربونت برم من

  13. گلپر :گفت

    بابا به فکر اونهایی باش که می خوان رژیم بگیرن این غذاهای خوشمزه رو درست می کنی عکسهای خوشگل می گذاری آدم وسوسه میشه . ولی خدائیش دستت درد نکنه

  14. سفالینه :گفت

    هی هی یاد باقلواهای شهرمون افتادم
    خصوصا بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه علی رهبر ! این هم آدرس سایتش:
    http://www.hajkhalifehalirahbar.com/

  15. شادییییییییی
    دهنم آب افتاد
    میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
    کی جوابه شکمه شیکموی منو میده؟
    رژیم مژیم هم که….. بیخیال !

    من آپم عزیزم
    منتظرتم /یه کم تحویل بگیرخب

  16. ستاره :گفت

    مریسییییی گلم
    موفق باشی

  17. خیاط :گفت

    فکر کنم بیشتر از همه بوی هل و گلابش آدم رو ببره تو حال و هوای ایران!

  18. گلنار :گفت

    یک سوال 1/2 یعنی یکی + نصفی یا اینکه 1 تا دو تا؟؟ مرسی از سایت خوبت و همیشه موفق و پر فرصت باشی که هی دستورای تازه بزاری اینجا

  19. رز :گفت

    واییییییییییییی مشخص که خیلی خوشمزه بوده دلم میخواهد همین حالا برم درستش کنم ولیکن دارم از گلو درد خفه میشم کمک!!!!! نمیدونم من این شکلی ام یا همه شکل من یا هر کی یه شکلی ه چرا وقتی گلو درد دارم هوس سرخ کردنی یا شیرینی اونم از نوع خفنش یا هر چیزی که بگن نخور میکنم
    ولی دستت درد نکنه شادی جونم

  20. باز من دو تا پست عقب موندم بابا فعال بابا آشپزمدرن بابا کیک باقلوایی پز می درستم این کیک رو اما همچنان منتظر اون رولت شکلاتی ناکام هستم

  21. نوشین :گفت

    شکر بفرستم برات؟جدیه پیشنهادم ها؟!

  22. نوشین :گفت

    میگم خودمونیم اندازه ها رو به پیمونه میدی میگن کاش گرم؟ گرم میدی؟ میگن پیمووونه؟ حالا یگی بیاد تگلیفه منومعلوم کنه.

  23. به زهرا: این اندازه ها به پیمانه تقریبا اینجوری می شه:
    آرد 2 پیمانه و نیم-شکر یک پیمانه- پودر بادام یک پیمانه و یکی دو قاشق……برو بپز که امیدوارم موفق باشی و امیدوارم خودمم درست اندازه ها رو یادم مونده باشه و درست گفته باشم
    به گلنار: یعنی یک دوم یعنی نصف پیمانه یا قاشق یا هر چی که اونجا نوشتم
    به نوشین: ای خواهر ….سایت آشپزی همینه دیگه! دستت طلا. خودم می آم آمریکا شکرو می گیرم ازت. امروز یکی دوجا پرسیدم و نداشتند. حالا بازم می گردم

  24. غزال :گفت

    آبجی…دستت طلا…ایشالله هر چی میخوای خدا بهت بده…راستی شنیدم دنبال شکر قهوه ای میگردی…یعنی اینقدر ایران نایابه..؟! بیا یه گونی واست بدم…

  25. غزال :گفت

    راستی مگه شماها میزارین آدم یه کم هیکلش روبه راه بشه..تو مینویسی بعدش نوبت نوشینه…بعدش اون یکی…بعدش خودم….ای بابا…من هنوز وقت نکردم رولت رو درست کنم…اما ایشالله این هفته…بازم مرسیییییییییییییییییییییی

  26. لاله :گفت

    هووم ! چه اسم با نمکی کیک با قلوا! خیلی اتنخاب با حالی بود ….

  27. سلام شادی عزیزم
    دلم برات تنگ شده ولی این مدت خیلی کار داشتم
    مرسی که تو بهم سر میزنی
    الانم به نیروی زندگی می دعوتمت.
    اگه این کیک رو در قالب مستطیل درست کنی و مکعبی برش بزنی نمای زیباتری خواهی داشت عزیزم

    شاد باشی و مانا

  28. سارا :گفت

    شادی جان منم کیکو درست کردم.خیلی خوشمزه شد.
    مرسی خانومی.
    تازه حسابی هم پف کرد.
    شربتشم با عسل درست کردم.

  29. آرزو :گفت

    سلام بر خانمی مهربان و کدبانو ..
    همین دیشب داشتم فکر میکردم خیلی وقته بهت سری نزدم ..و الان دیدم کامنت گذاشتی ..بی شک از دل به دل راه است ..
    از دستورات کیک ممنونم ..
    برای عصرانه می پزم ..
    و به تو فکر می کنم که کامم را شیرین می کنی …ممنونم ..
    در کلاس زبانت موفق باشی ..

  30. غزل :گفت

    فوق العاده است من مامانم اینو با یه فرقای کوچولو درست می کنه. من که هیچ شیرینی ای رو دوس ندارم اینو می خورم. حالا در اولین فرصت خودم درستش می کنم با دستور تو. ممنون

  31. بهار :گفت

    سلام میشه راجع به شیرینی هاوکیکها وهدیه های روز ولنتاین مطلب بگذارید.مرسی

  32. نیلسا :گفت

    شادیجون تو رو خدا اندازه ها رو با پیمانه هم بنویس
    ما بیچاره ایم ترازو آشپزخونه نداریم

  33. شادی خانم .. چون من از اینجا خیلی استقاده می کنم گفتم حقش است که بیام و یک تشکر حسابی بکنم … کوفته زرشک عالی بود ممنون .. امروز مهمان دارم الان براشون این کیک باقلوا را درست کردم .. من شیرینی پز خوبی هستم .. ولی قیافه اش خیلی بدگل شد .. طعمش هم خیلی شیرین شد … من روی اندازه پیمانه رفتم و فکر می کنم برای اون مقدار شکر آرد را کمی زیادی گفتید نه ؟؟؟

    اگر هشتاد گرم شکر بشه یک پیمانه .. آنوقت آرد 130 میشه یک پیمانه و نیم .. نه ؟؟؟ دو پیمانه و نیم زیادی است .. البته من موقع مخلوط کردن حس کردم زیادیه و نریختم … خواستم تشکر کنم … ممنون از این همه زحمتی که می کشید … این مهمانهای ما که دعا کردم به جون شما حواله شون می کنم … قربانت

  34. سارا :گفت

    سلام شادی گلی
    باز که نا پدید شدی خانمی

  35. زهرا :گفت

    سلام شادی جون مرسی که اندازه ها رو به پیمانه گفتی
    قول میدم فردا شب درست کنم و نتیجه اش رو پس فردا صبح اعلام کنم

  36. سلام
    خوبی؟
    امتحان داشتم وقت نکردم غذاهاتونو امتحان کنم!
    ما به روزیم !
    بهمون سر بزنیدا!!!!!

  37. شمام هی عکسای خوشمزه بزار
    آخرش کار دست این رژیم من می دی

  38. مرضیه :گفت

    همیشه سفرتون پر برکت باشه

  39. مامان :گفت

    واقعا عالی بود باید حسابی تشویقت کرد که تونستی من تنبل رو با یه بچه تو بغل به اشپزی واداری دستت درد نکنه

  40. زیبا :گفت

    سلام شادی جونم
    خوبی؟.
    وای چه کردی
    ایول درست میکنم
    بد شد پستش میکنم خودت بخوریش
    امروز نه ولی فردا درست میکنم نتیجه رو بهت میگم
    قربونت

  41. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    دستت درد نکنه که اندازه ها رو به پیمونه هم نوشتی
    من اپم هان

  42. ندا :گفت

    من سرما خورده بودم …. نبودم

  43. سلام دوستم. ممنون از لطفت. من چون قبل از کیک پخت حدس زدم یه عده ای اندازه ها رو به پیمانه خواهند خواست همه چیز رو تو پیمانه هم ریختم و اندازه گرفتم ولی متاسفانه یادداشت نکردم و یادم رفت اما وزن شکر و آرد متفاوته برای همین مقدار آرد بیشتر از شکر می شه. بازم به ذائقه بستگی داره. می شه شکر رو کم کرد و اون شربت رو شیرینتر درست کرد. چرا کیکت بدگل شد خانومی. مال من که خوشگل شد!

  44. خانم گل :گفت

    خسته نباشی من هفته گذشته درست کرده بودم نوش جان اونایی که از این کیک خوردن

  45. سلام شادی جون. خسته نباشی.
    عجب جانفشانی خوشمزه ای کردی.
    باقلوا خودش خیلی شیرینه. نمیدونم این کیک هم همونجوریه یا نه کم شیرینتره.
    ولی ظاهر خوبی داره.

  46. نیکا :گفت

    رفع کسالت شده خانم خانما؟
    فکر کنم کوفته زرشکت خیلی خوشمزه باشه باید امتحان کنم.من شیرینیجات دوست ندارم وگرنه اونم امتحان میکردم

  47. گلنار :گفت

    مرسی خانوم واقعا عالی بود درست کردم همه خوردن با به به
    منتظر دستورای آشپزی بعدیت با بی صبری هستم

    مرسی مرسی مرسی

  48. گلنار :گفت

    مرسی خانوم واقعا عالی بود درست کردم همه خوردن با به به
    منتظر دستورای آشپزی بعدیت با بی صبری هستم

    مرسی مرسی مرسی

  49. شادی جان .. ریختش بد شد برای اینکه گریل را که روشن کردم زیادی سیاه شد می خوام شکرش را کم کنم و باز هم بپزم خیلی طرفدار پیدا کرد.. همه دعاها به سوی شما گسیل شد ..ممنونم

  50. نیلسا :گفت

    ای داد بی داد شادی جونم تو کجایی

  51. غزل :گفت

    سلام
    دوست عزیز در وبلاگ آشپزی با دو پست جدید آپ هستم و منتظر حضور سبزتون.
    از حضور همیشگیتون ممنونم

  52. غزل :گفت

    شادی جون کجایی خانوم؟!

  53. باران :گفت

    خیلی عکسهای خوشمزه ایه…!!!

    حتما این کیک رو درست می کنم…..

    ممنون بخاطر این خوش ذوقی…

  54. بی تا :گفت

    شادی جون من هم ازتون تشکر میکنم بابت قسمت کردن دانستنی هاتون با خوانندگان سایت خوبتون. من 2 تا سوال دارم :
    اول اینکه وقتی ارد رو قاطی مواد میکنیم شما گفتید به ارامی بهم بزنید. یعنی نباید از میکسر استفاده کنیم؟

    و دوم اینکه من درست کردم کیک رو ولی بنظر کمی کیک از هم باز میشد حتی موقع خوردن. از چی میتونه باشه؟ چی رو من کم یا زیاد ریختم که کیک خیلی موقع پخت منجسم نشد.
    خیلی ممنونم و مجددا ازتون سپاسگزارم.

  55. ممممممممممممممممممم دستت درست گل خانم !
    خوبی خاله ؟ بیا یه ماچ بده به خاله که دلم برات تنگ شده حسابیییییی آخیششش
    مواظب خودت باش گل باقالی ..
    این دستورت هم مثل بقیه خیلی باحال بود ها ! مخصوصا قسمت عکسهاش
    کار داشتی خاله رو خبر کن
    فعلا …

  56. به ما سر نمی زنید!!!!!!!!!!!!

  57. پروین :گفت

    سلام ممنون از تمام دستورات اشپزیتون واقعا» خوشمزه هستند من کوکوسیب زمینی 3 رادرست کردم خیلی خوشمزه بود

  58. ناهید :گفت

    سلام وبلاگ خوبیه من شما رو لینک میکنم اگه ممکنه شما هم منو لینک کنید

  59. محمود :گفت

    شما رالینگ کردم

  60. رها :گفت

    عزیزم
    شما که زحمت می کشی و این دستورات رو اینجا حک می کنید
    یه کم به ریزه کاریها هم بپردازید لطفا. درجه فر، طبقه فر.
    از این فوت و فن ها که بقیه آشپزا نمی گن شما بگو .اگه خمیر شل شد چیکار کنیم اگه سفت شد چیکار کنیم. خلاصه لطفا با جزئیات بیشتر بنویسید ممنون می شم.

    تا بعد
    رها

  61. سعیده :گفت

    باسلام
    دختر عزیزم موفق و تندرست باشی.کیک باقلوا بسیار خوب شد.باعرض معذرت می خواهم که قطر ظرف را هم بدهید اگر موافق باشید منهم برای شما دسر می فرستم .دخترم شماهارا معرفی کرده منهم استفاده می کنم کاش جوانی ما هم این وسایل بود .
    با ارزوی خوشبختی
    سعیده

  62. نوشین :گفت

    مرسی عزیزم، خیلی خوشمزه شد.

  63. زهره :گفت

    سلام

    حالا که شما طرز درست کردن این کیک خوشمزه رو یاد دادی من هم طرز پوست گرفتن پسته رو بهت یاد میدم
    طرز کار دقیقا متل گرفتن پوست بادام است با این تفاوت که باید از پسته تازه که معمولا شهریور ماه به بازار میاد استفاده کنی مغز پسته تازه رو چند دقیقه در آب جوش بذار و سپس آب سرد بریز روش پوسته رویی پسته به راحتی جدا میشود حالا میتونی مغز سبز را به وسیله یه چاقوی کوچک تیز و یه تخته آشپز خونه خلال کنی
    شاد باشی و موفق

  64. فاطمه ش :گفت

    باسلام خدمت شادي خانوم باسليقه ، نميدونم اولين بار چه جوري و كي اينجا رو پيدا كردم اما خيلي خوشحالم كه اين اتفاق افتاد….
    ديشب كيك باقلوا رو درست كردم ، بابا و مامان وخواهرم وصدالبته خودم خيلي خوشمون اومد ، مامانم اصرار داشت بيام و حتما ازتون تشكر كنم و منم دوست داشتم بهتون بگم كه چقد لذت ميبرم از ديدن اينجا و از آشنايي با آدم با انگيره اي مثل شما…
    خوشبخت باشي

    خواهش می کنم عزیزم. نوش جان

پاسخی بگذارید

