پاستا به شیوه ی ایرانی با گوشت و بادام


مواد لازم
گوشت چرخ کرده  به مقدار نیاز خانواده
بادام پوست کنده هر دو نفر نیم پیمانه
پاستا  یا همون ماکارونی خودمون! به مقدار نیاز خانواده
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کاری
سیب زمینی پوست کنده ی ورقه شده ی شسته شده ی خشک شده!
روغن
پاستا رو دو تکه کنید و توی آب جوش همراه نمک بریزید و ۱۰ دقیقه بعد آبکش کنید. البته زمانی که برای آبکش کردن پاستا لازمه از هر جنس به جنس دیگه فرق داره. بهتره روی بسته اش رو بخونید.
توی تابه کمی روغن داغ کنید و گوشت چرخ کرده رو تفت بدین. بادام پوست کنده رو اضافه کنید و تا حدی که گوشت سرخ شه و بادام روغن جذب کنه تفت بدین. زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و پودر کاری رو اضافه کنید. هم بزنید و کنار بذارید.
توی قابلمه کمی روغن داغ کنید و توش فلفل قرمز و پودر کاری بریزید و بچرخونیدش تا همه جای روغن به ادویه ها آغشته بشه. سیب زمینی ها رو  ته قابلمه بچینید و کمی روش نمک بپاشید. یک لایه ماکارونی آبکش شده و یک لایه مایه ی گوشت و بادام بریزید تا لایه آخر که روی غذاست و با ماکارونی بپوشونید.
دم کن بذارید. زیرش رو کم کنید و بذارید بیست دقیقه دم بکشه. اگه لازم بود کمی (فقط کمی) آب و روغن بهش بدین. وقتی دم کشید خوب همش بزنید و توی ظرف بریزید. می تونید کمی از مایه گوشت و بادام رو برای روی غذا نگه دارید. من کمی ماست هم روی ته دیگ ها ریختم که بد هم نشد فقط با ماست شیرین این کار رو نکنید!
دستپخت: آشپزمدرن.
عکس: اولی آشپز مدرن…. دومی همسر آشپز مدرن!
این نوشته در پاستاها و لازانیا, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای پاستا به شیوه ی ایرانی با گوشت و بادام

  1. نوشین :گفت

    yes of course anything for you my lady….. how about you? post mikoni pasta ?

  2. محبوبه :گفت

    سلام
    عالی بود حتما درست میکنم
    دست گلت درد نکنه

  3. بابا پاستا به شیوه ایرونی با گوشت و بادوم عکسش که به نظر خوشمزه می آد مثل همیشه راستی راستی خوشا به حال همسرخانت

  4. صدف :گفت

    سلام شادی جان
    با اجازه به شما لینک دادم
    اگه اشکالی داره بنویس تا برش دارم
    ممنون از غذاهای خوشمره ات

  5. نیروی زندگی :گفت

    مرسی خانومی.

  6. سارا :گفت

    مرسی شادی جونم
    راستی رب نداره خوشرنگ می شه؟

  7. سارا :گفت

    راستی یادم رفت بگم این دستا کنار ظرف توی عکس اولی

  8. به به چه کرده شادنه گل خاله !
    ای ول خاله چه عکسهای خوشمزه ای مشاهده میناییم اینجا !
    دمتان گرم باشد ! به قول ننه بزرگم آبت سرد و نونت گرم مطبختم همیشه پر دود !
    البته الانه دیگه باید هود رو روشن کنی که دود نگیره همه جا رو :ى
    خوبی خاله جان ؟ ماچو بده بیاد که دلمان برایتان تنگ رفته است بسی !
    خاله جان کاری چیزی بود بگو ها !
    موفق و شکمو باشی
    فعلا …

  9. تفل تفل تفلدت الینا هم مبارککککککککککککککککککککککککککککککک

  10. غزل :گفت

    به به. دست گلت درد نکنه

  11. آنن :گفت

    خوش بحال همسر آشپز مدرن که اینهمه غذاهای خوشمزه می خوره!
    بازه دست شما درد نکنه شادی خانوم جان!

  12. ایرن :گفت

    مزه اش هم مثل قیافه اش خوشمزست؟؟

  13. به سارا: دستای همسری یه اونا نه من! من بدون رب درست کردم نتیجه این رنگی یه که می بینی! مزه ی بادوم با رب رو فکر نمی کنم دوست داشته باشم
    به ایرن: ما که دوست داشتیم
    به نوشین: بعلهههههههههههههه. چرا که نه؟ ولی تا اونجا فکر نکنم چیزی سالم بمونه. به نظرم از رو دستورت رولته رو درست کنم بهتره تا اینکه تو ماکارونی خراب بخوری خواهر

  14. به نظر نویسندش شاید مصداق داشته باید از خودش بپرسی شادی جون

    ولی اگر نظر خودمو بخوای سرمن آخرش برباد می رود

    راستی می دو نستی یکی از القاب من ازی دوستدار پاستاست؟

  15. ندا :گفت

    وای شادی جوننننننننننننننننمممممممممم
    چه خبر بوده این چند وقته من نبودمممممممممم؟؟؟؟/؟// گیج شدم و کلی ذوق کردم دست گلت درد نکنه خانوم

  16. نیکا :گفت

    میمیرم واسه ماکارونی و پاستا و لازانیا.مرررررررررسی شادی جون

  17. مژده :گفت

    احساس می کنم این همون ماکارونیه و هیچ شباهتی به پاستا نداره

  18. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    دستت طلا دختر
    چه کار کردی
    !
    فکر کنم بادام با گوشت عالی باشه
    حتما درستش می کنم مخصوصا برای رامونا که عاشق ماکارونیه[

  19. نیلسا :گفت

    راستی شادی جونم
    من دیشب باقلوا درست کردم
    مثل بیسکوییت شد
    تازه واسه خاطر گریلم یه طرفش گاملا سوخت
    بدتر از اون چون یادم رفت بیکینگ ÷ودر بریزم

  20. میتی :گفت

    به به شادی خانوم گل و سنبل!!! شقذه شوما هنرمندی خانوم خوشله!

  21. غزال :گفت

    میگ ماشالله شما هم اشپرید همه عکاس…!!! آفرین…

  22. می خواستم هیچگاه تنهایت نگذارم

  23. میناز :گفت

    شادي جون يعني بدون پياز درست کنيم اونوقت گوشته بو نميده !
    بدون پياز که خيلي کارمون راحتتره

  24. میناز :گفت

    شادي جون ميگم خوش به حالت چه همسر با حوصله اي داري .
    البته خوش يه حال همسرتم هست که خانمش اينقده با سليقه وهنرمنده
    در کل خوش يه حال هر دوتاتون

پاسخی بگذارید

