سوپ جو پرک


مواد لازم
یک پیمانه جو پرک
۳ عدد هویج رنده شده ی ریز
نصف لیوان شیر
یک قاشق آرد
نصف قاشق مرباخوری کره
یک تکه کوچک سینه و یا بال مرغ
یک لیوان آب گوشت یا یک عدد عصاره ی فشرده ی گوشت که در یک لیوان آب داغ حل شده باشد
نمک و فلفل سیاه
جو و هویج و مرغ رو با دو پیمانه آب روی شعله ی ملایم بذارید تا نیم ساعت بپزه. گاهی هم بزنید و اگه خیلی کم آب بود چند قاشق آب اضافه کنید. آب گوشت رو اضافه کنید و بذارید نیم ساعت دیگه بپزه. در این فاصله آرد رو توی شیر حل کنید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و روی شعله ی ملایم هم بزنید تا شیر به جوش بیاد و کمی غلیظ بشه و بعد کره رو بندازید توش.
مرغ رو از توی سوپ در آرید و مخلوط آرد و کره رو اضافه کنید و هم بزنید. مرغ رو ریش ریش و خیلی ریز کنید و توی سوپ بریزید. نمک و فلفل غذا رو اندازه کنید و بذارید با در باز کمی بجوشه تا غلیظ شه. همش بزنید تا ته نگیره.
اگه از عصاره گوشت استفاده می کنید مواظب نمک غذا باشید چون این عصاره ها خودشون نمک دارن.
روی سوپ رو کمی خامه و فلفل سیاه بریزید و نوش جان.
دستپخت و عکس: اشپز مدرن. (با یادآوری نیلسای گلم)
این نوشته در آش و سوپ ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

23 پاسخ برای سوپ جو پرک

  1. مونی :گفت

    مرسی شادی جون فقط یه سوال ! قارچ و جعفری یا گشنیز می شه تو این سوپ ریخت ؟

  2. صدف :گفت

    سلام
    دستت درد نکنه با دیدنش هم دهانم آب می افته
    لینکت رو تصیح کردم
    گل باشی عمرت مثل گل نباشه

  3. نوشین :گفت

    سلام شادی جونم… من عاشق این سوپم. البته اگه شادی جونم درستش کرده باشه. یامیییییییییییییییییییییییییییییییییی.

  4. میتی :گفت

    اااااااااا! چه جالب! سوپ جو معروف من که فامیل شوشو عاشقشن همینه. منتها من آرد نمیزنم. نصف شیر و نصف خامه میریزم. روش رو هم جعفری خرد شده میدم.

    وای دوباره دلم آب افتاد

  5. میتی :گفت

    یکی نیست بگه نابغه آدم دهنش آب میفته نه دلش

  6. ندا :گفت

    آخ جون مناسب من سرما خورده ست…..

  7. نیلسا :گفت

    یادت باشد!
    امشب که می خواهی بخوابی
    یک ستاره بر دامنم بیاویز…!

  8. نیلسا :گفت

    عالیه عزیزم
    دستت درد نکنه
    چرا تهیه کنندگان و ننوشت
    عکاس؟
    دوست دارم گلم

  9. به مونی: فکر می کنم اگه نریزی بهتره چون تبدیل به سوپ قارچ می شه. ولی من جعفری خورد کرده روش ریختم و موقع خوردن هم زدیم خیلی خوب شده. منظورم اینه که جعفری خام خیلی خوشمزه تر از پخته می شه.
    به نوشین: قربون صفات خواهر. اومدی اینورا برات می درستم
    به میتی: اوا چه حسن تصادفی شده. اینم یکی دیگه از دلایلی که می گه من خواهر گمشده ی تو هستم
    به نیلسا: قربون محبتت که یادم انداختی گلم. کلا فراموش کرده بودم تهیه کننده ها رو آخه اینو تایپ می کردم زنگ زدن منم دویدم درو باز کنم در نتیجه مطلب رو همینطوری زدم برای ثبت نگو ناقصه!

  10. الینا :گفت

    سلام شادی جونم!
    ایمیلت رسید و من به gmail جواب دادم فکر میکنم منظ.رت همون بود. مرسی از کارت زیبا و قشنگت امیدوارم فرستادم رسیده باشه.
    وای که من دنبال دستور درست این سوپ میگشتم که پیدا کردم خوب بابا از اول میگفتی این سوپ رو بلدی مرسی مهمانان بعدی که منزل تشریف می آورند این سوپ شادی جونم سر سفره است میخورند و به سلامتی جان شما دعا میکنند البته برای فردا شام میخوام درستش کنم باید جو پرک شده و خامه بخرم به من بگو که ایمیل منو دریافت کردی دوست جونم خیلی دوستت دارم و هر چه زودتر دلم میخواد از نزدیک ببینمت.

  11. Tannaz :گفت

    Bah dastet dard nakone shadi jOon,man am mikhaaaaaam

  12. gourmand :گفت

    سلام دوستم…من برگشتم ..مرسی به من سر زدی..حال و احوالت چطوره؟

  13. فاطمه :گفت

    سلام منم اين سوپ رو دوست دارم مزه هليم ميده.من آرد وكره وشير روبا هم قاطي مي كنم مي ذارم بجوشه وكمي غليظ بشه بعد تو آخراي پخت اضافه مي كنم ميشه به جاي آب گوشت از آب قلم گاو استفاده كرد
    از دستور كيك تر خون هم ممنونم خيلي خوب شد .من از مشتري هاي وبلاگتون هستم موفق باشيد

  14. سلام . اول از همه تبریک میگم روز عشاق ایرانی رو و بعدشم گله دارم گللللللللللللللله دارم . حالا چون غذا های خوشمزه می پزی مارو نباید تو پیوندات بزاری.
    ما خیلی وقته شما رو لینک کردیم تازه به اندازه شما آشپزی هم بلد نیستیم.

  15. شکوفه :گفت

    سلام شادی جون منهم این سوپ را درست میکنم ولی یک عدد سیب زمینی کوچک هم داخل ان رنده میکنم هرچند من مثل شما اشپز نمیباشم

  16. شراره مامان بردیا :گفت

    شادی جان سلام خانومی و خسته نباشی.یه سوال دارم.اینجا نوشتی که:
    ————————————————————————————————
    آرد رو توی شیر حل کنید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و روی شعله ی ملایم هم بزنید تا شیر به جوش بیاد و کمی غلیظ بشه و بعد کره رو بندازید توش.

    مرغ رو از توی سوپ در آرید و مخلوط آرد و کره رو اضافه کنید و هم بزنید
    ————————————————————————————————
    راستش من نتونستم یه نکته رو متوجه بشم.آخه اگر آرد و شیر رو اضافه کنیم و بعد از بجوش اومدن کره رو هم اضافه کنی بعدش باید مرغ رو در بیاریم یا قبلش؟ یعنی یه جورایی توی ارتباط دو تا پاراگراف گیر کردم.
    خلاصه که اشکال از گیرنده میباشد.مرسی از همه غذاهای خوشمزت.

  17. شراره مامان بردیا :گفت

    شادی جون میشه به روش میتی هم یاد بدی این سوپو؟

  18. سلام
    چندتا اشپزی راحت واسه ماها هم که دختره ناز خونه ایم و اشپزی یکم بیشتر از یکم برامون سخته بذار درست کنیم نگن دختره اشپزی بلد نیست
    دل ایرانی هم خوش باشه کیش میشش اشپزی بلده
    اینا که میگی سخته
    من فقط کیک ها رو تا الان تونستن درست کنم

  19. هگمتان :گفت

    سلام
    من اسن سوپ رو دیروز درست کردم بی نهایت خوشمزه بود . واقعاً دستت درد نکنه
    عالی بود .
    ناگت مرغ یادت نره

  20. --- :گفت

    بلفی——————–
    نمیشه سوپ جو ساده رو هم بنویسید؟ پرک نباشه.
    من اینو درست می کنم ولی اونو نه!

پاسخی بگذارید

