گراتن مرغ با فیدلی


مواد لازم
۳۵۰ گرم ماکارونی ریز و باریک (اسمشو یادم رفته/ اندازه ی دو بند انگشت بلندی شه و خودشم مثل رشته سوپ باریکه. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟؟/ راستی من مارک تک رو خریدم!!!)
تشکر نامه: میناز جون اسم این ماکارونی رو یادم انداخت. اسمش هست فیدلی. از صمیم قلب متشکرم میناز عزیز
سینه ی مرغ یک تخته
سس سفید دو پیمانه
نمک و فلفل
کره
پنیر پیتزا رنده شده
پیاز کوچولو یک عدد
مرغ رو با پیاز چراقاچ و کمی نمک و فلفل بذارید ۲۵ دقیقه بپزه. بعد از استخون جداش کنید و خوردش کنید. ماکارونی رو آبکش کنید.
کف ظرف نسوز کمی کره آب شده بریزید و بعد کمی سس سفید. روش یه لایه ماکارونی آبکش شده بریزید و روش سس سفید ریخته و پخش کنید و تکه های مرغ رو بچینید و کمی سس سفید ریخته و روش چند تکه کره بذارید. دوباره به همین ترتیب یه لایه ماکارونی و یه لایه مرغ و سس سفید و تکه های کره  بریزید تا لایه آخر که با ماکارونی پوشونده و روش سس بمالید و چند تکه کره بذارید.
منظورم از تکه های کره برش های کوچولوست ها! نه قالب های صد گرمی!!!!!
روی این لایه رو کاملا با پنیر رنده شده بپوشونید.
بیست دقیقه توی فر با حرارت ۱۸۰ درجه بذارید و آخر سر هم گریل رو چند دقیقه روشن کنید تا روش طلایی شه. یا ۱۵ دقیقه با قدرت ۷۰٪ توی ماکروفر بذارید و اگه پنیر آب نشده بود ۵ دقیقه دیگه هم بذارید. روش رو با گریل طلایی کنید. با سس قرمز میل کنید یا بدون سس قرمز میل کنید…. میل خودتونه!
اینم گراتن ما در حالی که بهش حمله ور شده بودیم:
طرز تهیه سس سفید رو اینجا می نویسم باشد که برای آیندگان یادگار ماند و همینجور سلام و صلوات به ارواحناه فداه ما بفرستند:
۱. یک قاشق آرد رو توی یک پیمانه شیر حل کنید و بذارید روی شعله ملایم و هم بزنید تا غلیظ شه و یه تیکه کره بندازید توش تا آب شه. نمک و فلفل سفید!
۲. کمی کره رو تو شیرداغ کن آب کنید و یک قاشق آرد رو توش تفت بدین و بعد یک پیمانه شیر رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا غلیظ شه. نمک و فلفل سفید فراموش نشه. اگه فلفل سفید نداشتین سیاهشم قبول می کنیم. زیاد سخت نگیرین.
من روش دوم رو ترجیح می دم اما اولی راحت تره و بدک هم نیست!
نکته: توی درست کردن سس سفید این غذا می تونید مقدار شیر رو کمتر بگیرید و آب مرغی رو که پختید صاف کنید و اضافه کنید تا طعم بگیره.
البته می تونید با اضافه ی آب مرغ رو یه کار دیگه کنید: صافش کنید و بریزید تو کیسه نایلون و گره بزنید و بذارید تو فریزر واسه سوپ و خورش هایی که باید آب مرغ بهشون اضافه شه!
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن.
این نوشته در سوفله و گراتن ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

44 پاسخ برای گراتن مرغ با فیدلی

  1. مونی :گفت

    بازم مرسی . حتما امتحان می کنم

  2. آشیانه سبز ما :گفت

    سلام واقعا مرسی و افرین به این همه هنر مندی..
    می گم میشه درست کردن کرم کارامل رو هم یاد بدین؟

  3. ~سحر~ :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی با وبلاگت کیف می کنم! با ذوق و سلیقه و پشتکار و حتماً دستپختت و عکاسیتون!
    چند باری با سرچ در مواقع درماندگی به وبلاگت رسیدم الآن دیدم بی انصافیه ازت تشکر ویژه نکنم!
    راستی… منظورت ورمیشل بود؟!؟ خواستی بی سر و صدا درستش کن ؛)

  4. وای من عاشق سوپ و ماکارونیم…ممنون آشپز مدرن و نمونه و جیگر وبلاگستان

  5. محمود :گفت

    ممنون از اینکه سری به ما میزنی غذا های شما هم خیلی آدم وسوسه میکنه می ترسم حسابی چاق بشیم .موفق باشی

  6. ماری :گفت

    سلام و خسته نباشی من همه جور گراتن درست کرده بودم الا گراتن مرغ ممممممممم فکر کنم خیلی خوشمزه بشه ولی من از سینه مرغ خوشم نمیاد بجاش اون قطعه ایی رو می اندازم که بتونم بعدش بخورم …. به هر حال مرسی از غذای خوشمزتون خیلی غنی و پر باره منتظر غذاهای بعدیت هستم فعلا بای بای

  7. پرنیان :گفت

    سلام آشپز مدرن جون!
    مرسی که به یادمون بودی
    من بد جوری مریضم

    یکی از غذاهای شفادهنده شما رو باید بخورم!!!!!!!

  8. خوبی عزیزم

    چه عکس خوشمزه ای گذاشتی واقعا گشنم شد

    به نظرم باید خوشمزه باشه رفتم که درستش کنم

    کاری نداری گلم پس فعلا بای

  9. کارت حرف نداره واقعا مدرنی
    [شیطونک

  10. مادونفر :گفت

    الان وقته ناهاره..من هیچی ندارم….کاش میشد یه گاز بهش بزنم…. میشه یه بشقاب بیاری منم حمله کنم..؟!

  11. نیلسا :گفت

    آخی بیچاره گراتن مرغ چه حالی شده زیره حمله ناجوانمردانه شما!!!!!
    ولی فکر کنم خوشمزه باشه!
    من به گریل حساسم با گریل روی غذاهام می سوزه

  12. سارا :گفت

    سلام شادی جون
    امیدوارم که زود زود درست تموم شه و اون اتفاق خوب براتون بیفته البته اگه صلاح باشه

  13. سارا :گفت

    شادی جون می تونیم از همین سس های معمولی استفاده کنیم؟

  14. هگمتان :گفت

    سلام
    خسته نباشید
    میشه طرز تهیه ناگت مرغ یا ناگت میگو رو هم آموزش بدی ؟

  15. فــَرا :گفت

    سلام . وبلاگتون جالبه . شيريني سپهسالاري رو هم اگر آموزش بدين ممنون ميشم

  16. شراره مامان بردیا :گفت

    سلام شادی جون من داشتم پست سوپ جو رو میخوندم حواسم نبود توی همون کامنتا برای کامنت گذاشتم میشه یه نگاهی بکنی.مرسی.

  17. به آشیانه سبز ما: چشم . کرم کارامل رو هم یاد می دم. ولی باید بری تو نوبت چون یه هفت هشت تایی غذای سفارشی قبلت هستند. حالا تو نوبت باش فکر کنم اسفند سال دیگه نوبتت بشه
    به سحر: خواهش می کنم. نه. ورمیشل نیست.
    به نیلسا: اگه خودتم بودی حنملات ناجوانمردانه می کردی به خدا
    به سارا: برای بینش نه باید س سفید باشه. ولی موقع سرو کردن سس قرمز یا مایونز یا هر چی که دوست داری می تونی بزنی
    به هگمتان: دلم برات تنگ شده بود دوست. چه خوب که اومدی. چشم. ولی رفتی تو نوبت. اما ناگت مرغ قبلا سفارش داده شده بود زودتر از اسفند سال دیگه برات نوبت می زنم
    به فرا: .الله من اسم این شیرینی رو هم تا حالا نشنیدم. چی هست حالا؟!
    به شراره مامان بردیا: اول مرغ رو از تو قابلمه در آر تا خنک شه بعد مخلوط آرد و کره و شیر بعد از درآوردن مرغ اضافه کن مادر. سوپ به روش میتی رو هم از میتی خانم گل بپرس که آماده ی راهنمایی بندگان خداست

  18. فاطمه :گفت

    سلام شادي خانم ممنون از اينكه اين همه زحمت مي كشي با اجازه شما را لينك كردم

  19. مامان کوثر :گفت

    سلام
    غذاها و عکس ها عالی هستند.
    تقریبا هر روز به وبلاگت سر میزنم .چند تا از غذاهای خوشمزه ات را درست کرده ام.

  20. سپیده :گفت

    سلام شادی جان.بابا دست مریزاد به این همه سلیقه و استعداد .من که عاشق غذاهایی هستم که توش ماکارانیه.از این ماکارانی ها هم خریدم .ولی اسمشو نمیدونم تا کمک کنم!

  21. سپیده :گفت

    ضمنا بی اجازه لینکت کردم. راضی باش.

  22. نیکا :گفت

    واااااااای خدایا منه شکمو رو به راه راست هدایت کن.
    موقع غذا هی میام وبتو باز میکنم آب دهن قورت میدم بعد غذاهای بد مزه اینجا رو میخورم.میگما خوبه من استعداد چاقی ندارم وگرنه تا حالا ………..
    مرسی شادی جون

  23. لاله :گفت

    هوم! چقده خوشمزه به نطر میاد

  24. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    چه غذای خوشمزه ای دستت درد نکنه همچی خوشمزه غذای بشقاب خوردین که آدم گرسنش میشه. مرسی که دستت درد نکنه با این غذاهای خوشمزه.بوس بوس بوس

  25. مادر سپید :گفت

    خونه ما هر کی بخواد مرغ بخوره حکم مرگش صادر میشه !!!! چند ماهیه که مرغ شده حیوان دوست داشتنی حسن آقا !!!!!!!!!!!!!

  26. سلام سلامی با نسیم بی پایان شادی برای شما شادی خانم
    ممنونم از این همه لطف هر چند که دیگه خیلی کم پای نت میشنم و آپ میکنم ولی سعی میکنم باز سری به وبلاگ خوب شما بزنم
    راستی غذاها مثل همیشه عالی بود موفق شاد و پیروز باشید

  27. نوشین :گفت

    من که از هرچی توش ریختی خوشم میاد و از هرچی گراتن هم هست—-نتیجه میگیریم که گوش مگس در بال مگس هست. شنیدی جوکشو؟

  28. نوشین :گفت

    داستان دیگه نمیفرستی؟ حوصلم سر رفته ها. نشستم دارم خودمو باد میزنم؟

  29. مينا :گفت

    شادی عزیزم . عکس های وبلاگت حس زندگی به ادم می ده . حس خوشبختی . ودستورغذا هات و شیوه نگارشت به ادم می فهمونه که ما ادم ها با همه غم ها و هجران ها وسختی ها باید زندگی کنیم واز زندگی لذت ببریم و مثل همنه دستورات غذایی که مواد را با هم مخلوط می کنن ودر نهایت از چیزهای بی مزه ومعمولی وگاهی خوشمزه معجون های خوشمزه تری می سازن ما هم باید همه شادی ها وغم ها و روزهای خوب وبد ومعمولی زندگی را با هم مخلوط کنیم وهم بزنیم وتوی یک فر بزرگ وگرم وقشنگ بزاریم وبعد هی مزه مزه کنیم .راستی هم که زندگی خوشمزه است ! مثل یک گراتن ……..مثل یک سوپ گرم ………….حتی مثل زیتون تلخ تلخ

  30. مهدی :گفت

    من تو خونه از پای برنامه آشپزی تکون نمیخورم

  31. ما بالاخره بروز شدیم!!!!!!

  32. May :گفت

    سلام به سر آشپز اعظم . خوبی ؟ میگم هی از این غذاها بذار که پنیر داره و خوشمزه هست و چاق کننده . راستی اگه آواکادو تو ایران هست و راحت گیر میاد بگو برایت چند تا دستور غذا بذارم .

  33. سلام دوست من
    وبلاگ جالب و پر محتوایی داری.
    یه سر به ما بزن ضرر نمی کنی!!
    دوست داشتی تبادل لینک می کنیم. این کار تو آمار وبلاگ خیلی تاثیر داره!!
    فعلان بای

  34. سلام!به چه ظاهر خوشگلی دارههههههههه تازه با پنیرم هستتتت اوووووووممممممممممممممممممم

  35. پرنیان :گفت

    سلام
    من بعد از یک هفته غذا نخوردن آمدم !!!!!!

    فکر کنم منظورت ورمیشل بوده!!نه؟!!
    موفق باشی
    به ما سر بزن دوست مهربون

  36. با دو مقاله كابالا وفراماسونري به روز هستم

    جهاني فكر كنيد ايراني زندگي كنيد.

  37. سلام شادنههههههههههههه خوبی خاله ؟
    خاله جان من ریز میبینم یا عکسها ریز شدن ؟ ای ول خاله دستت درست ! راستی دو پیازه میگوتو درست کردم خیلی خوشمزه شد .. حالا یه فکرایی دارم انشاله اگه عمری باقی بود تو مطبخ یه کارایی بکنم آنچنانی
    فعلا …

  38. سلام شادی جون.
    خیلی خوب بود. هم دستورش و هم عکساش.
    مخصوصا عکس آخریه که به قول خودت بهش حمله ور شدین خیلی خوبه چون جزئیات پروژه رو هم میشه دید.
    خوش باشی

  39. سپیده :گفت

    اتفاقا دقیقا از وبلاگ تو پیدا کردم.مرسی دوست جون!

  40. هگمتان :گفت

    من با مینا جون خیلی موافقم وبلاگت سرشار از حس خوشبختی و زندگیه . خیلی خوشحالم که شما رو پیدا کردم .

  41. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جون
    آپ کردم وقت کردی سری بزن
    موفق باشی

  42. الهام :گفت

    ببخشید شما پودر ژلاتینو از کجا خریدید؟

  43. مهراوه :گفت

    سلام دوست عزیز یه سوال داشتم میگم این سس سفید که میگین اگه به جاش از همون سس سفید مثلا مهران یا بهنام یا منظورم بازاریاس استفاده کنیم فرقی می کنه یا نه ؟فرق داره. اونا سس مایونزن و برای پخت توی غذا مناسب نیستند. برای غذا سس سفید باید باشه.

پاسخی بگذارید

