خوراک ملس


کیانای عزیز من رو به یه بازی دعوت کرده که باید کمی بهش فکر کنم. تو پست بعدی تو بازی می شرکتم!
می رسیم به یکی دیگه از اختراعات بنده ی مدرن روی گاز آشپزخانه! شبی از شبهای سرد زمستان بود و من بعد از کاری که یه جا داشتم با همسری قرار گذاشتم و ساعت ۸ همدیگه رو دیدیم و ساعت ۹ رسیدیم خونه. القصه هر دو هلاک و خسته بودیم و شام هم در منزل موجود نبود. گفتیم چه بکنیم چه نکنیم که ناگهان من در هیئت زنی فداکار بانگ برآوردم که همین الان یه چیزی سرهم می کنم. به سراغ یخچال رفته و هر چه در نظرمان می شد خورد را بیرون کشیدیم. خلاصه این که یه چیزی سر هم می کنم همان و نیم ساعتی پای گاز ایستادن همان.  این خوراک ملس حاصل آن شب زنده داری من پای اجاق گاز بود که وقتی آماده شد نایی برای درست کردن سالاد و مخلفات نمانده بود. القصه به جای سفره چندین روزنامه پهنیدیم و به همان خوراک ملس که راست راستی هم ملس شده بود با ماست و نان و قاتق خودمان رضایت دادیم. شام که به اتمام رسید بنده چون روزنامه پهن گشتم و همسری روزنامه ها را به سطل عدم فرستاد و ظرفها را شست. تازه آن وسطها رفت دوربین آورد و عکس هم از غذا انداخت.(عجب همسر فداکاریست و من نمی دانستم!!!!!) این خاطره ای بود از شادی که اشپز بسیار مدرنی است ۳۰ ساله از تهران!
هم اکنون این شما و این خوراک ملس:
مواد لازم
بادمجان متوسط ۴ تا
فلفل دلمه ای یک نصفه
قارچ ریز ۲۰۰ گرم
هویج متوسط ۲ عدد
رب گوجه ۲ قاشق.غ
شکر ۲ قاشق.غ
آبلیمو ۳ ق.غ
نمک و فلفل سیاه و ادویه کاری
بادمجانها رو پوست کنده و ورقه ورقه کنید و نمک زده و ۱۰ دقیقه بعد بشورید و خشک کنید و سرخ کنید. هویج رو حلقه حلقه کرده و توی روغن باقی مانده تفت بدین. فلفل دلمه ای و قارچ رو اضافه کنید. ادویه و فلفل بزنید. کمی تفت بدین. نمک بپاشید. شعله رو کم کرده. بادمجان های سرخ شده رو به ماهیتابه برگردونید.
رب رو تو نصف لیوان کمی بیشتر  آب جوش حل کرده و شکر و آبلیمو و کمی نمک رو توش حل کنید. سس به دست اومده رو روی غذا بدید.شعله ی گاز رو کم کنید و بذارید بیست دقیقه با حرارت ملایم بپزه.
وقتی که آب غذا کشیده شد و روغن انداخت غذا آماده است. قارچ ها رو دور ظرف بچینید. بادمجان ها رو وسط و سس ته ظرف رو روی غذا بدین. نوش جان.
لزومی نداره دور خوراکتون چیپس بذارید. کدبانوگری من گل کرده بود و اینا رو چیدم دورش.
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن
این نوشته در غذاهای متفاوت, غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای خوراک ملس

  1. سوسک :گفت

    سلام.خوبی؟
    جنوبی ها یه چیزی شبیه اینو زیاد میخورن.فقط قارچ نداره.جای شکر هم یا غوره میریزن یا لیمو ترش میذارن کنارش.با یه سالاد مخصوص که اسمش هست:عمرانار(تو فصل انار.غیر از اون با پیاز درسش میکنن)ما صداش یکنیم گوجه بادمجون! با ترشی بندری(از نوع قرمزش) خیلی خوشمزه میشه!ا

  2. خیاط :گفت

    من معمولاً اختراعاتم را برای بار دوم نمی توانم تکرار کنم٬ قدر همسرت را بدان خانم! قدر معده اش را بیشتر

  3. حالا ما چه کنیم با این غذای ملس خوش آب و رنگ که بادمجوووووون هم داره و از این پس جزو عشقولی های ما قرار می گیره؟ ما از همین راه دور به شما آشپز مدرن و همسر گرامی تان که در جهت هدایت خلق الله! تجربیاتتان را از ما دریغ نمی کنید تشکر می نماییم و آرزو مندیم

  4. حدیث :گفت

    به به خانم مخترع … امیدوارم با این اختراعاتت آقای همسر رو روزی روانه بیمارستان نکنی ( از بس که غذاهای من در آوردی به خوردش میدی و بدبخت هیچی نمیگه و تحمل میکنه ). . .

    نه بابا شوخی کردم ماشاالله یه پا سر آشپزی واسه خودت . البته باز باید شانس بیاری که آقای همسر روانه بیمارستان نشه ( چون ممکنه با این غذاهای خوشمزه ای که درست می کنی یهو انگشتاشو بخوره )
    bye bye

  5. ای بابا. همه فکر می کنند غذای اختراعی همسر ما رو به کشتن می ده. نه بابا اونقدرا هم فداکاری نمی کنه که دستپخت منو می خوره چون اختراعی یا غیر اختراعی خوشمزه است. خودشم همیشه اینو می گه. می گم امروز غذا اختراعی یه. می گه: دستپخت تو که بد نمی شه. اینو محض خیال جمعی دوستان گفتم که بدونن خیلی هم همسری از این موضوع کیف می کنه وگرنه اصلا قصد تعریف از خودمو نداشتم. اصلا ها!!!!

  6. به به شادنه بانو چه کردی با این خوراک ملس ! ساده و سبک و خوشمزه و فداکارانه ! دستت درد نکنه خاله جان ! مرسی که همیشه هستی عزیز خاله
    فعلا …

  7. هدیه :گفت

    به به، ب ب به به
    ملسی ساخته ای.
    دیروز همسرجان بنده ساعت 5 بعد از ظهر ناهار نخوره به منزل رسید. به خودم گفتم نگران مباش اکنون چیزی فراهم می کنی و یاد ساندویچ کوکو سبزی آشپزی بس مدرن و بس سی ساله افتادم و با جهشی از روی شادمانی و سه سوته دو عدد ساندویچ مشت ساختیم و دادیم همسر گرسنه مان و صد هزاربار وبلاگتان را شاکر بودیم. این را گفتیم تا خوانندگان این وبلاگ با دقت هر چه بیشتر بخوانند و بدانند این غذا های بس مدرن (علی الخصوص با اون روزنامه ات) حتما روزی بکار می آید. امضا هدیه بیست و هفت ساله از کلانشهر تهران

  8. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جون
    ممنونم که سرزدی
    فکر کنم این غذای جدیدت هم خوشمزه باشه
    سلامت و باشی و سربلند

  9. نیکا :گفت

    شادی جون من این غذا رو نمیتونم بخورم
    1- بادنجان داره و من معمولا بهش حساسیت دارم معمولااااااااا
    2-هویج داره
    3- شکر داره
    ولی بازم دستت درد نکنه قیافش هوس انگیز بود خیلی.راستی واقعا خیلی کدبانویی.
    من اون موقع بیرون باشم حتما شام بیرونیم چون اصلا توانشو ندارم با خستگی غذا درست کنم.آفررررررررررررررررین به همسر آشپز مدرن بگو قدرتو جدی جدی بدونه

  10. نیکا :گفت

    شادی جون من این غذا رو نمیتونم بخورم
    1- بادنجان داره و من معمولا بهش حساسیت دارم معمولااااااااا
    2-هویج داره
    3- شکر داره
    ولی بازم دستت درد نکنه قیافش هوس انگیز بود خیلی.راستی واقعا خیلی کدبانویی.
    من اون موقع بیرون باشم حتما شام بیرونیم چون اصلا توانشو ندارم با خستگی غذا درست کنم.آفررررررررررررررررین به همسر آشپز مدرن بگو قدرتو جدی جدی بدونه

  11. gourmand :گفت

    سلام دووووستم …چطوری ؟ خوبی ؟ عجب عکسهایی ..چقدر با سلیقه

  12. ندا :گفت

    به به شادی خانوم هنرمند و کدبانوی ما
    آپم خانومی…

  13. آزی :گفت

    مشترک گرامی
    صفحه مورد درخواست شما برابر با قوانین جمهوری اسلامی ایران مسدود می باشد .
    در صورت بروز اشتباه در مسدود شدن صفحه مورد نظر با ما تماس حاصل فرمایید .

    من عاششششششششششششششق این آهنگ ne me quitte pas هستم ولی میبینی ساستش باز نمیشههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  14. میناز :گفت

    مرسي شادي جان (بووس) واقعا که اول ووسط وآخر همه آشپز مدرن ها خودتي چون به نظرم به عقل جن هم قد نميداد با اين مواد غذايي همچين خوراک ملسي دست وپا کنه .

  15. محبوبه :گفت

    من الان این غذا رو درست کردم.
    خوشمزه هم بود مرسی
    فقط دو ساعت سر پا دم گاز وایسادم. کمرم درد گرفت. اگه این غذا سرهمیه وای به حال غذای مفصل و مجلسیتون

پاسخی بگذارید

