هفت ترانه ی مقدس من!


من یه عالمه نوشته بودم پاک شد
حالا مختصرش می کنم. قراره جوابام رو برای شرکت تو یه بازی بدم که کیانای گلم منو دعوت کرده.
هفت تا آهنگ مورد علاقه برای من خیلی کمه. شاید بیست تا اگه بود راحت تر جواب می دادم. به هر حال خیلی از آهنگایی که دوست دارم اینجا نیستند و نمی دونم چه کنم.
من از ۱۶ سالگی گوش دادن به ترانه های برون وطنی رو تقریبا کنار گذاشتم و مگه اینکه یه موردی خیلی جذاب باشه که گوش بدم. سلیقه من در گوش دادن به موسیقی سنتی با صدای شهرام ناظری شکل گرفت که تقریبا تمام آهنگهاش رو دوست دارم. بعد از اون طیف وسیعی از موسیقی  از کلاسیک و جاز و بلوز و رپ تا فولکلور و کلیسایی و….تو خارجی ها گوش دادم. تو ایرانی ها هم عمدتا ترانه های قدیمی و سنتی گوش دادم. موسیقی های فیلمهایی که خیلی دوست دارم هم هستند که شامل این بازی نمی شن. خلاصه موسیقی خیلی گوش می دم و خیلی چیزا رو دوست دارم. ولی الان همین هفت تا رو می نویسم که رعایت قوانین بازی شده باشه. هر کدوم رو تو اینترنت سرچ کنید می یابید.
من یه بار آدرس محل دانلودشون رو هم گذاشتم ولی پستم کامل پرید الانم حال ندارم دوباره بذارم. دیگه شرمنده
اول: یه ترانه از andrea bocelli – dulce pontes هست که اسمش هستO Mare e Tu
می تونید تو اینترنت هم تصویریش رو ببینید هم صداش رو دانلود کنید. من زمانی این ترانه رو روزی بیست بار هم گوش می دادم
دوم: بردی از یادم از دلکش و ویگن.
چقدر این ترانه زیباست ای خدا اینم تو اینترنت یابیده می شه.
سوم: عقاید نوکانتی از محسن نامجو .
من تقریبا تمام کارای نامجو رو دوست دارم. اینم محض مثال آوردم اینجا. ولی واقعا فکر می کنم نامجو داره تلاش می کنه در عرصه ی موسیقی و شعر ترانه نوآوری توی موسیقی ایرانی داشته باشه و این تلاش به نظرم قابل تقدیره.
چهارم: فریاد از شجریان.
خیلی از آلبومهای شجریان رو دوست دارم ولی این ترانه یه حال دیگه ای داره. تو اینترنت اینم پیدا می شه.
پنجم: ازLeonard Cohen این ترانه که احتمالا همه دوست دارنDance Me To The End Of Love
ششم: از  Jacques Brel ترانه ی مرا ترک نکن. فرانسه اش:Ne me quitte pas
این شماره پنج و شش هم تو اینترنت سرچ کنید می یابید.
هفتم: آخه چرا آخریشه. من کلی دیگه می تونستم ترانه ی خوشمل معرفی کنم. به هر حال حالا که زوره کل آلبوم به تماشای آبهای سپید کار حسین علیزاده رو می انتخابم.
این یکی رو نمی دونم تو اینترنت می شه یابید یا نه. بگردید که جوینده یابنده است.
و اما ترانه هایی که بدم می آد.
والله چی عرض کنم! کمتر پیش می آد که ترانه ای رو که بدم می آد برای بار دوم گوش کنم برای همین نمی تونم هیچی رو بگم فقط یه نکته ی باریکتر از مو اینجاست اونم اینه که به نظر من تمام ترانه هایی که تو تاکسی ها و تو اتوبوس های پولی می ذارن مزخرفه. البته دوستان راننده تاکسی و راننده اتوبوس و نسبت داران با این قشر زحمتکش می بخشن. خوب رودربایستی که نداریم مزخرفاته دیگه. بعدم باعث می شه سطح سلیقه ی مردم به شدت تنزل پیدا کنه منظورم تو موسیقی یه.
راستی از ناظری چیزی ننوشتم چون همون اول گفتم که من مخلص صدای ایشونم
قراره هفت نفر رو طبق قانون بازی دعوت کنم به این بازی ولی من قانون شکنی می کنم و این کارو نمی کنم چون نمی دونم آدمایی که دعوتشون می کنم به بازی اصلا دوست دارن این بازی رو انجام بدن یانه. حال کردین چه آدم دموکراتی ام من؟؟؟؟!!!!!!!
به هر حال دوستایی که دوست دارن بازی کنن همه ی دوستای اینترنتی ام رو می گم بنده دعوتشون می کنم. تک به تک اسم نمی برم اما هر کی پایه است از طرف من دعوته. بفرمایید اگرم دوست دارین درج اسم بشین بگین که رسما دعوتتون کنم.
این نوشته در حرف های همینجوری! ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای هفت ترانه ی مقدس من!

  1. وحید :گفت

    سلام
    وبلاگ خوبی داری
    وقت کردی به ما هم سر بزن

  2. مینا :گفت

    شادی عزیز سلام

    خوب از اهنگ وترانه وموسیقی پرسیدی
    خواننده های محبوب وطنی من

    اول بنان که دیگه مثلش نیست . عاشقشم. مخصوصا اهنگ کاروان ….چو کاروان رود فعانم از زمین به اسمان رود …….دور از یارم ……..خون می بارم

    دوم شجریان ……….با همه اهنگ های به یاد ماندنیش ………..خواهم که بر رویت …رویت ……هردم زنم بوسه ………….

    سوم ……..محمد نوری با صدای اسمانیش و همه کاست های قدیمیش نه جدیدش …….جان مریم ………چشماتو واکن ……..

    چهارم عماد رام …………

    پنجم ……..بانوی اواز ایران ………..مرضیه عزیز…….من همان طاووس ………….

    ششم ……….افتخاری ……با بهترین کاستش نیلوفرانه

    هفتم ………..ویگن ………………….برای شادیهایش ………….

    و خارجی ها: گروه بیجیز

    ……..البته شادی جون با احترام به نظرت نمی دونم چرا شهرام ناظری فقط بعضی وقت ها خوبه .

  3. سفالینه :گفت

    چه هفتتای خوبی هرچند 3 و 6 رو نشنیدم ولی به تماشای آبهای سپید رو هستم شدید ! من هم یادم رفت آهنگ بارون آق شجر (استاد) رو بنویسم

  4. سلام شادي خانم
    من وبلاگ شمارو تازه پيدا كردم خيلي وب خوبي داريد

    خوشحال ميشم به منم سر بزنيد

  5. جالب بود

    آپممممممممم
    کمک میخوام

  6. آفرییییییییییییییییییییییییییین

  7. به مینا: منم بنان و مرضیه رو خیلی دوست دارم. اصلا خیلی ها رو دوست دارم. این بازی یه خیلی سخت بود نمی فهمم هفت تا یعنی چی؟ آره اون آهنگ شجریان ماهه. کلا اون تصنیف های بازسازی شده ی قجریش رو دوست دارم.
    قبول دارم که همه ی آهنگای ناظری خوب نیست اما چون سلیقه ی منو نسبت به موسیقی شکل داده و در ضمن مال ایام نوجوونی و اون حدوداست خیلی حس خوبی نسبت بهش دارم.
    به سفالینه: آره آره. بوی باران هم خیلی خوبه. شب سکوت کویر هم خوبه. ای خدا آدم چی بگه! خیلی ها خوبن

  8. آنن :گفت

    وای شادی جان من تو رو دعوت کردم اومدم دیدم نوشتی. خیلی جالب بود ترانه هات.
    اما خیلی سلیقمون شبیه همه. میدونستی؟

  9. لاله :گفت

    چه سلیقه ماهی داری ا شادی خانمی …خارجکی ها را نشنیدم اما با موسیقی سنتی مواق بد فزم

  10. آرزو :گفت

    آهنگ های که انتخاب کردی هم مثله غذاهاته …………..می چسپه …
    مرسی که یادم می کنی گلم ……
    شاد بمانید و عاشق ..

  11. ستاره :گفت

    سلام شادی جون.
    خوبی گلم؟
    جریان این بازی چی بیده دخمل ناز؟
    من که اثلا اهل اهنگهای اونورکی نیستم.
    اما تا دلت بخواد هایده…( خدابیامرز) شکیلا.. حمیرا…
    ابی… معین…( همه رفتن …کسی با ما نمونده….)
    و یه ذره جلوتر اصفهانی و گاهی شهیاد….گوش میکنم.

  12. رها :گفت

    سلام…منم بازی؟

  13. میترا :گفت

    سلام.دو سه روزی بیشتر نیست که وبلاگ شما را کشف کرده ام]و نمیدانید که چقدر از این بابت خوشحالم.چون دستورات آشپزی را از منابع زیادی میتوانیم به دست بیاوریم اما شانس این که یک اشپز خوب تمام دستورات را تست کرده و همراه با عکسهای زیبا و به خصوص جزئیات مهم آن با این دقت و حوصله به دیگرانی که نمیشناسد به این خوبی عرضه کند همه جا پیدا نمیشود. از این بابت از شما متشکرم و ستایشتان میکنم

  14. سلام دوستم. خوبی؟
    این خوراک ملست منو کشت.

  15. مادونفر :گفت

    میگم آدم عادت داره تا اینجا رو باز میکنه یه غذای خوشمزه ببینه…زود بیا بازم آپ کن…

  16. نوشین :گفت

    من شماره 7 رو دوستد ارم. خودتم دوست دارم… این غذایه پایین هم گشنم کرد

  17. غزل :گفت

    سلام
    دوست عزیز در وبلاگ آشپزی با پست جدید کاپوچینو آپ هستم و منتظر حضور سبزتون.
    از حضور همیشگیتون ممنونم

  18. ندا :گفت

    یکی دیگه هم منو به این بازی دعوت کرده .. چه جالب در اولین فرصت

  19. سولماز :گفت

    سلام
    وبلاگ مفیدی دارید میشه برام طرز ژختن مرغ را بذارین آخه من هنوز درست بلد نیستم یه مرغ ساده رو بپزم
    با تشککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککر

  20. سلام بر آشپزای مدرن
    بروزیم و منتظر نظراتتون!!!

  21. نیلسا :گفت

    این آخرین ورق بود …

  22. سلام شادی خانم ممنونم که سر میزنی و نظر میدی اگر دیر به دیر میام باید بگم سرم خیلی شلوغه دانشجو شدم آهنگ andrea bocelli – dulce pontes زیبا بود ولی من هرچه تلاش کردم دانلود نشد و راجب سبک نوشته هام گاهی اوقات شعر میشه گاهی اوقات هم یه متن که به قول بعضیها محتوی نداره ولی من بازم مینویسم و دستنوشته هامو که فقط برام 3 تا 7 روز جذاب هستن رو یا تو وبم میزارم یا به هیچکس نشون نمیدم در هر صورت از نقد هم اصلا بدم نمیاد و از تعرفهای شما قوت قلب میگیرم
    راستی شیرینیه عید رو نمیخوای خودت درست کنی پارسان من خودم درست کردم تارت قهوه یک بسکویت فرانسوی و شیرینی نخودچی امسال نمیدونم چی میشه ولی از حالا برای شما و خانواده سال خوشی رو آرزو دارم
    در پناه حق موفق باشی

  23. سلام خانومی هنرمند . من امروز با وب قشنگت اشنا شدم . چه حیف . کاش زودتر پیدات می کردم . ولی خب خدا بیامرزه پدر ارشیو رو . من همینطوری تند تند دارم مطالب ارشیوت رو میخونم . انگار نه انگار ساعت نزدیک 5 صبحه
    منم مثل خودت عشق اشپزیم . اگه دلت خواست بهم میگی متولد چه ماهی هستی ؟ اخه همه به من میگن چون متولد ماه سنبله هستی عشق اشپزی و خونه داری هستی منم هروقت تو وقت یا حوصله کم میارم غذاهای جدید از خودم اختراع میکنم که خوشمزه میشه و همیشه واسه مهمونیا یه کشف جدید دارم و مهمونا یه غذای جدید و شیک رو سر سفره میبینن و من کلی ذوق میکنم وقتی ازش واقعی تعریف می کنن . راستی یادم رفت بگم . من خواهر فرزانه ام . وب خواهرم درمورد معرفی کتابه . هردومون خوشحال میشیم بهمون سربزنی خانومی
    هرروز موفق تر و هنرمندترباشی

  24. راستی یادم رفت بگم . وقتی مدت طولانی از شروع نوشتن مطلبت بگذره , بلاگفا خودبخود قاطی می کنه و پستت پاک میشه . راهی که قبلا هم امتحان کردی بهترین راهه . نوشته هات رو اول تو ورد بنویس . بعد سریع کپی و پیست . اینجوری ماهم از خوندن نوشته های قشنگت محروم نمیشیم . مثلا من خیلی دلم میخواست مطلبی که راجع به عروسی خودت و خواهرت نوشته بودی و پاک شد رو میخوندم . نمیدونم تو پست های بعدیت دراین مورد نوشتی یا نه . اخه هنوز ارشیو رو کامل نخوندم . وای چقد حرف زدم . اینم بگم خیلی عااااااااااااااااااالیه که عکس غذا ها رو میذاری . اینجوری درست میدونیم اخرسر غذا باید چه شکلی بشه و ممنون که تجربه هات رو با ما شریک میشی . موفق باشی خانومی

  25. رها :گفت

    اینجا جای خالی آهنگهای Loreena Mcknnitt شدیدا حس میشه.هیچکس یاد اثر سحر انگیز شجریان یعنی «پرکن پیاله را…»نبود.شب سکوت کویر هم که جای خودش رو داره.واقعا انتخاب تنها 7 ترانه از بین این همه موسیقی و ترانه ی زیبا و دلنشین و به یاد موندنی سخته هااااا….همونطور که گفتی موسیقی بعضی فیلم ها مثل فیلم قرمز کیشلوفسکی و فیلم بیمار انگلیسی و فیلم دلشدگان….وااااایییییی خدای من چقدر میشه انتخاب کرد….

پاسخی بگذارید

