شیرینی خشک بادامی


مواد لازم
آرد یک لیوان
پودر قند ۵ ق. سوپخوری
پودر بادام ۶ تا ۷ ق. سوپخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
کره ۱۰۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
فر رو روی ۱۸۰ درجه گرم کنید.
کره رو آب کنید و با پودر قند و وانیل خوب با همزن بزنید تا مخلوط شه. تخم مرغ رو اضافه کنید و باز با همزن ۳ و ۴ دقیقه ای بزنید. بعد آرد و پودر بادام رو اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. خمیر به دست اومده رو بین دو تا کیسه نایلون با وردنه باز کنید.
نایلون رویی رو بردارید و خمیر رو قالب بزنید.
خمیر های قالب زده رو توی سینی فر بچینید.
سینی فر رو برای ۱۵ دقیقه روی پنجره وسط فر با همون حرارت ۱۸۰ درجه بذارید.
سینی رو بعد از ۱۵ دقیقه از توی فر درآرید و بذارید شیرینی ها کمی خنک شن و بعد از توی سینی بردارید و توی ظرف بچینید.
نکته۱: چون خمیر این شیرینی خیلی ترده باید در برداشتن خمیر قالب زده دقت کنید تا نشکنه و اگه سختتون بود از یه کارد میوه خوری کمک بگیرید.
نکته ۲: برای تزیین و خوشمزه تر شده شیرینی می تونید بعد از سرد شدن یک طرف اون رو توی شکلات آب شده بزنید و روش چند تا خلال بادوم بپاشید.
تموم شد دیگه.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

23 پاسخ برای شیرینی خشک بادامی

  1. به به چه شیرینی شده بود جاتون خالی. این شادی خانوم عجب آشپزی یه ما نمی دونستیم! راستی خودم اول شدم ها! دیدم کسی سر نمی زنه سریع اومدم گفتم تا تنور داغه خودم واسه خودم یه نونی بچسبونم

  2. من :گفت

    دستت درد نکنه. من دوم شد!!

  3. عجب شیرینی ای!! شده…دختر این ایده های نو از کجا به ذهنت میرسه؟اینکه این شیرینی ها رو بذاری تو پیاله آبی و این قرتی بازیهای عکاسیت دیگه…

  4. سلام
    اگر دوست داشتین تبادل لینک انجام بدیم
    مرا با نام
    مجله – ایران لینک بفرمایید
    و به من هم خبر بدین با چه اسم شما را لینک کنم

    ممنون

    http://majaleh-iran.blogfa.ir/

  5. مسافرکوچولوها :گفت

    7 مارچ عزیزم سال نو بالی است

  6. زهرا :گفت

    مرسی آشپز جون جون جونم
    دستت درد نکنه
    خدا کنه وقت کنم و واسه عید این شیرینی رو هم درست کنم

  7. رها(ستایش) :گفت

    خیلی خوشمزه اند ها

    ببینم می تونم برا یعید امسال از خودم زنیت بخرج بدم و از یان شیرینی ها درست کنم

    خدا رو چه دیدی شاید سفارش هم قبول کردم و پولدار شدم

  8. نیلسا :گفت

    سلام عزیز دلم
    من خوبم تو چطوری ؟
    دستت درد نکنه گلم

  9. gourmand :گفت

    سلام ……….سال نو مباررررررررررررررررررررک

  10. ندا :گفت

    سلام عزیزم …. بهبه خانوم خوش سلیقه سال نو مبارک

  11. خومچزه به نظر میاد باید بدرستمش

  12. May :گفت

    عجب شیرینی باحالی به نظر که خیلی خوشمزه میاد .
    سر آشپز اعظم عیدت مبارک امیدوارم که سال خیلی خوبی داشته باشی. تعطیلات هم بهت خیلی خیلی خوش بگذره .

  13. حدیث :گفت

    سلام اینم از شیرینی شب عید دیگه چی می خوایم ؟؟؟ هیچی
    مرسی عسیسم

  14. خیاط :گفت

    چقدر دلم خواست!آخرش هم میای تو نظر خواهی پز میدی؟؟این منصفانه ست که دل ما رو آب کنی؟؟

  15. آنن :گفت

    دست شما درد نکنه. نوروز هم مبارک. ایشالا سال خیلی خوبی داشته باشی.

  16. رها :گفت

    اومدم بگم یه شیرینی آموزش بده که دیدم خودت زودتر از هر درخواستی اینکارو کردی…ممنون عزیزم.اگه میشه لطفا یه نوع دیگه آموزش میدی تا قبل از عید؟

  17. رها :گفت

    سلام شادی جون

    سال نو مبارک. امیدوارم سالی خیلی خیلی خوبی پیش رو داشته باشی
    و در کنارهمسرت روزها و لحظه های خاطره انگیزی داشته باشی

    و با یه سبد غذاهای خوچمزه بیایی

    تا بعد
    رها

  18. سلام عزیز خاله
    خوبی شادنه جونم ؟ عزیزم ببخشید من یکی دو هفته نبودم همین دیروز اومدم اولین جایی هم که اومدم اینجا بود خداشاهده ! البته بعد از مطبخ ها دروغ چرا
    عزیز خاله دستت درد نکنه خیلی لطف کردی
    انشالله سال خوبی داشته باشی . خوشحالم تو این سالی که گذشت دوستایی مهربونی پیدا کردم . یکیش خود تو !
    مواظب خودت باش . خوش بگذره
    فعلا …

  19. رها(ستایش) :گفت

    خدمت رسیدیم تشریف نداشتید

    سال نو مبارک

    جناب سرهنگ و پرنسس رها

  20. واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی….من عاشق این شیرینی شدم…………….همین فردا میرم درست کنم…راستی میشه من خودم بادوم رو خورد کنم دیگه…؟؟!؟!؟!؟

  21. شهلا :گفت

    متشکرم عزیزم

پاسخی بگذارید

