بازگشت من و پوره ی میوه


کوچیک که بودم یه ترانه مد بود که اولش صدای تق تق به در می اومد بعد صدای یه خانوم دلربایی که می گفت کیه؟ بعد یه آقایی یه دفعه با ساز و آواز می گفت:

منم منم

من اومدم

تا به موهات گل شقایق بزنم.

امروز که اومدم بعد از مدتی دوری اینجا بنویسم یاد این ترانه افتادم و برای شروع خواستم بگم:

منم منم

من اومدم

تا تو وبلاگم بنویسم!

نه! گویا طبع شاعریم خشکیده. شعر خوبی از آب درنیومد. برم سراغ همون آشپزخونه بلکه از اونجا چیزی در آد.

عرض کنم که ما تمام این مدت بندرعباس و قشم تشریف داشتیم. اولین دستاورد این سفر این بود که من یادم اومد تابستون چقدر گرمه! چون زمستون امسال خیلی سرد بود من گرمای شدید رو یادم رفته بود ولی جاتون خالی آی پختیم، آی پختیم.

دومین دستاورد این سفر خرید یک عالمه لباس و گشت و گذار تو بازارای بندرعباس و قشم بود و سومین دستاوردش هم که از همه بیشتر به من چسبید گشتن توی جزیره زیبای قشم و دیدن جاهای دیدنی اش بود. تو این سومی راست راستی جاتون خالی بود.

و اما …..

از همه ی کامنت های محبت آمیزتون ممنونم. خوشحالم که دوباره اینجا می نویسم و خوشحالم که شما به یادم بودید.

برای درست کردن پوره ی میوه که یه صبحانه ی عالی هم می تونه باشه می تونید از انواع میوه ها استفاده کنید. این نمونه ای که من براتون گذاشتم یه نمونه ساده اما خوشمزه هست که توصیه می کنم امتحان کنید چون ضرر نمی کنید.

مواد لازم

دو عدد سیب پوست کنده ی تخم گرفته ی خورد شده

۱۰ عدد توت فرنگی ته گرفته شده ی خورد شده

یک عدد پرتقال فیله شده ی خورد شده

یک عدد موز پوست گرفته ی خورد شده

سه چهارم لیوان آب انار آماده ( من از مارک تک دانه استفاده کردم)

دو ق. مرباخوری شکر

همه ی مواد رو تو مخلوط کن بریزید.

بذارید ۲-۳ دقیقه دستگاه کار کنه تا مواد کاملا مخلوط و یکدست بشند. توی لیوان بریزید و چند تا دونه بادوم روش بریزید. برای شل تر شدن پوره و به دست آوردن نوشیدنی رقیق تر می تونید میزان آب انار رو اضافه کنید. می تونید به جای آب انار از آب پرتقال هم استفاده کنید.

نوش جان!

به توصیه پرنیان عزیز تو موضوعات وبلاگ غذاهای دریایی اضافه شد (چند تایی هم غذای دریایی از سابق داشتیم که انداختیم اون تو) و یه بخش دیگه به اسم خرده ریزه کاریهای آشپرخانه که بعدا دستاوردش رو می بینید!!!!!!!!!!!!!

سازنده: آشپز مدرن

عکس: همسر آشپز مدرن

 

 

این نوشته در نوشیدنی های سرد ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای بازگشت من و پوره ی میوه

  1. سعید :گفت

    با سلام و تشکر از سایت بسیار زیبا و پر محتوایتان. این جانب و جمعی از دوستان از آن دسته دانشجویان مملکت عزیزمان هستیم که برای تحصیل مدتی است آمدم این ور آب – کانادا! از اصلی ترین دغدغه های قشر ما که به نظر من از نون شب هم واجب تره غذاست! همان گونه که مستحضرید در این ممالک فرنگ با مشکل گوشت حلال مواجه هستیم و اصولا نمی توان از گوشت و مرغ و آب گوشت و …. استفاده نمود (البته تا حالا قصابی حلال موثق پیدا نکردیم). من میان چند وب سایت آشپزی که می گشتم سایت شما را از بقیه فعال تر و کامل تر دیدم. لذا به خود این اجازه را دادم که از شما درخواست کنم که پاسخگوی نیاز این قشر تحصیل کرده مملکت (!) باشید و باز هم بیشتر به لیست بلند بالای غذاهای گیاهی و دریایی خود بیفزایید. باشد که ان شاالله جوانان این مرز و بوم حداقل به خاطر غذاهای خوشمزه مملکت وقتی درسشان را خواندند برگردند به مملکت خدمت کنند!
    با تشکر

  2. نیکا :گفت

    همیشه به گردش و شادی شادی خانم
    دستت درد نکنه ولی این به درد اونهایی میخوره که صبحونه خورن نه ما که همیشه صبحها دیر میکنیم و فرصت یه چای خوردن هم نداریم منتظر غذاهای خوشمزه و سهل الطبخت هستم

  3. ساره :گفت

    سلام شادی عزیز. سال نو با تاخیر فراوون مبارک! خوش برگشتی دوست جان… خوشحالم که خوش گذشته.

  4. رها(ستایش) :گفت

    خوش اومدی اشپز باشی

    همیشه به سفر و گردش

    ببینم مگه تو مال ان ورایی که این همه انجا موندی ؟زودی بیا راستشو در گوشم بگو

    در ضمن من تو قسمت خرید بیشتر احساس کردم جام خالی بودههههههههههه

  5. ندا :گفت

    به به شادی جان … رسیدن بخیر .همیشه به گشت و گذار…..
    ممنون فکر کنم خیلی خوشمزه باشه نه؟؟

  6. روژین :گفت

    سلام
    چه وبلاگ شادابی دارید

    خوشحالم که این آموزش رو خوندم
    حتماَ امتحانش می کنم …

    سال نو هم مبارک

  7. gourmand :گفت

    سلام ..حالت چطوره …منم امسال قشم و بندرعباس بودم از 5 فروردین تا 12 …چه جالب ….کاش میدیدمت…..تو تهران که نمیشه از بس آدم سرش شلوقه بلکه بندر همدیگر رو ملاقات میکردیم

  8. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    تو اومدی و بی وفا هنوز یه سر کوچولو ام به من نزدی؟

  9. Tannaz :گفت

    SAlam shadi jOon, khosh Oomadi! delemOon barat tang shode bOod. miri nemigi in shikamOoha gonah daran, goshne mimOonan?;)

  10. من آزادم :گفت

    من تا به حال قشم نرفتم…واقعا قشنگه؟؟؟؟؟
    اين آبميوه هم حتما در زندگي متاهلي درست خواهم كرد چون ني ني جونم عاشق اين چيزاست

  11. چه خوب که خوش گذشته
    همیشه به سفر و ددر
    دلمون تنگ شده بود برات
    منتظرتممممممممممممممم

  12. فائزه :گفت

    سلام خانومی
    وبلاگ خیلی قشنگی داری خیلی خوبه که همسرت توی آشپزی همراهته
    با اجازه شما لینکتون میکونم

  13. آرزو :گفت

    سلام. با اجازه لینک دادم. آخه دستوراتون خیلی به دردم می خوره. ممنون. میشه خواهش کنم دستورات غذاهایی که زمان زیادی برای پخت نمی خوان رو هم بزارید؟ ببخشیدا پرروییه هنوز نیومده دارم خواهش می کنم.

  14. مینا :گفت

    سلام وصد سلام و سال نو مبارك
    اخه دختر اول سالي چرا با يه دستور پوره ي خورد شده او مدي سراغ دل و اعصاب هاي خورد شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    شوخي كردم
    آخه از بس نوشته بودي خورد شده ياد اعصاب خودم افتادم .
    خوب خوشكل خانم سال خوبي داشته باشي با دستور غذاهاي رژيمي خوب مننتظريم من هم كمي به روزم

  15. پرنیان :گفت

    سلام دوست عزیز

    با مطلبی با عنوان مرد هزار چهره بروزم و خوشحال میشم نظرتونو بدونم

    مرسی که به منم توجه کردید
    راستش من ندیده شما و همسرتونو خیلی دوست دارم
    موفق و برقرار باشید

  16. سلام شادي خانم ممنون كه اومدي

  17. ستاره :گفت

    سلام شادی جون گلم.
    چند تا مدل جدید گذاشتم. دوست داشتی بیا ببین عزیزم.
    موفق باشی

  18. سایت بسیار قشنگی دارید لطفا در صورت تمایل از سایت افکار سبز مربوط به پرورش گل و گیاهان آپارتمانی دیدن نمایید.و سایت من را در قسمت پیوندها add نماييد.

    با تشكر

پاسخی بگذارید

