سالاد الفتوش/ لبنان


این سالاد لبنانی هم بسیار خوش منظره است هم خوشمزه. امتحان کنید.
مواد لازم برای سالاد
کاهو خورد شده به قطعات درشت / یک بوته کوچک
خیار از وسط نصف شده و خورد شده به قطعات درشت/ ۴ عدد خیار متوسط
گوجه فرنگی خورد شده به قطعات درشت/ دو عدد گوجه فرنگی متوسط
نان لواش بریده شده به قطعات مربعی کوچک/ یک عدد نان لواش
رب انار/ نیم پیمانه
روغن
مواد لازم برای سس سالاد
روغن زیتون ۵ ق.غ
سرکه سیب ۱۰ ق.غ
نعنا خشک یک ق.م سرخالی
سماق قرمز یک ق.م سرخالی
نمک و کمی فلفل سیاه
مربع های نون لواش رو توی کمی روغن سرخ کنید و کنار بذارید.
با مخلوط کردن مواد سس ، سس رو درست کرده و کنار بذارید. برای درست کردن سس همه ی مواد رو توی یه شیشه ی تمیز که درش آب بند باشه بریزید و خوب تکون بدبد تا مخلوط شه.
مخلوط کاهو و خیار و گوجه خورد شده رو توی یه ظرف بریزیدو خوب با سس مخلوط کنید. توی ظرفی که می خواید سالاد بریزد یه لایه از این مخلوط بریزید و روش چند تیکه نون سرخ شده بذارید و روش رب انار بدین. دوباره یه لایه از این مخلوط و نون و رب انار تا آخر.
به همین سادگی!
در ضمن من حالم خیلی بهتره. امروز وقت دکتر دارم و ام . آر. آیم رو بهش نشون می دم. از احوالپرسی های همتون ممنونم.
نکته: خیار و گوجه رو پوست نکنید ها!
سازنده و عکاس: آشپز مدرن
این نوشته در سالادها, غذاهای ملل ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای سالاد الفتوش/ لبنان

  1. صبا :گفت

    سلام اشپز جونم خدا بد نده چی شدهامیدوارم چیز مهمی نباشه زودی خوب بشی
    این سالادتم حرف ندارهخیلی خوشگله دلم خواست

  2. صبا :گفت

    راستی میگما اگه برات امکان داشت و هر وقت تونستی اسم لینکه منو عوض کنی تو وبلاگت بزاری ژورنال لباس ملینا

    بازم برات ارزوی سلامتی میکنم

  3. هویا :گفت

    چه تصاویر اشتهابرانگیزی!!!

  4. هویا :گفت

    بیایید تا درباره ی اولین عکس مونتاژی بدانیم…

  5. سفالینه :گفت

    من خیلی این سالاد رو دوست دارم
    امیدوارم کسالت هر چه سریعتر برطرف بشه

  6. ساره :گفت

    شادی جون نتونستم زودتر کامنت بذارم، خیلی نگرانت شدم… دعا می کنم زود زود خوب بشی و هیچ مسئله ی نگران کننده ای نباشه.

  7. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    امیدوارم که دکتر هم جواب خوشحال کننده بهت داده باشه که خیالت راحت باشه. چه غذای خوشرنگی به نمایش گذاشتی دستت درد نکنه خیلی هنرمندانه عکس برداشتی طبق معمول . خوشحال شدم دیدم که حالت جا اومده و برای همسر جانت غذای رنگی درست کردی و ما رو هم بی نصیب نذاشتی مریس هذاران بار از راه دور میبوسمت

  8. سارا :گفت

    شادی عزیزم خیلییییییییییییییییییی خوشحال شدم که حالت خوب شده ایشالا 100 سال زنده و سرحال باشی عزیزمممم

  9. چه خوش رنگه!
    حتماَ خوشمزه هم هست دیگه /نه؟

    راستی اون پنیر طعم دار رو من هفته پیش درست کردم …4 روزه تمومش کردیم

  10. رها(ستایش) :گفت

    خوبه که خوبتری خدا رو شکر

    در ضمن خوب این که همون سالاد کاهو خودمونه که توش نون لواش تلیت کردند که

    چرا میزنی به اسم لبنانیها

    ولی به نظر لذیذ میاد

  11. ندا :گفت

    خوشحالم که بهتر شدی شادی جون …. بیشتر مواظب خودت باش … بابت سالاد هم ممنون

  12. Foozool Khanooom :گفت

    عزیزم…

    وبلاگ الینا جون با مطلب «تخم مرغ بنفش» به روز شد…

    http://www.tazin.blogfa.com

  13. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی
    ظاهرش که خوشمزست
    وقت کردی سری بزن بهم
    موفق باشی

  14. دل نوشته من ... فائزه :گفت

    خیلی عالی بود
    من عاشق این سالاد هستم
    خدا رو شکر که حالت بهتره انشاالله که جواب آزمایشت چیزی نیست

  15. الف :گفت

    ما هم میخوایم.

    پیش ما بیا.

  16. مریم :گفت

    سلام
    من خیلی آشپزی دوست دارم ولی تو این کتاب ها و مجله ها اون چیزی رو که می خوام پیدا نمی کنم. به نظرم غذاهاتون باید خیلی خوشمزه باشند

  17. masi :گفت

    ba salam mishe dar in salad az nan lavash estefade nakard va az nan arabi estefadeh kard mamnun mishahm age javab bedi????????????????????????????baleh

  18. nashenas :گفت

    salam khnumi mersi az amuzshhaye khube ye soal dashtam mishe az rob anar estefadeh nakard marsi az javab bayna dige … unjoori salade fasle misheh ke

  19. رز :گفت

    خدا بد نده شادی جون ، امیدوارم که الان خوب خوب باشی
    از این سالاد خوشمزه هم دست گلت درد نکنه ، من عاشق فتوش هستم ………

    • شادی :گفت

      مرسی عزیزم. این پست قدیمی بود و الان عکساش رو عوض کردم و گذاشتم و در نتیجه تو الان دیدی. الان خوب خوبم گلم 🙂

  20. ناشناس :گفت

    سلام شادی عزیز منزل نو مبارک. همه چی خیلی عالیست .فقط متاسفانه دیگه خیلی نمی تونم وارد خانه زیبایت بشوم چون همیشه مشکل وی پی ان دارم. به امید روزی که آزادانه وارد بلاگهایمان بشویم.ممنون دوست خوب و عزیزم.:)

پاسخی بگذارید

