دسر بنفش


ممنون از لطف همه. حالم خیلی بهتره. می تونم آشپزی کنم. خوشحال باشین. تازه دیروز نمایشگاه کتابم رفتم!!!! خلاصه که از پس کار و بارم بر می آم. کمرم عمل هم احتیاج نداره. با ورزش و فیزیوتراپی که دارم می رم و آب درمانی حالم خوب می شه. الانم واقعا هم از نظر روحی و هم جسمی خوبم. از نگرانی های همتون ممنون! (باز از اون جمله ها بودها! می خواستم بگم از محبت های همتون ممنون که این از آب در اومد)
بالاخره بعد از نوشیدنی بنفش اینم ژانگولر بعدی من به اسم دسر بنفش!
مواد لازم
توت فرنگی یک پیمانه
شاتوت یک و نیم پیمانه
آرد ۳-۴ قاشق سوپخوری
تخم مرغ یک عدد
آبلیمو یا آب پرتقال یک قاشق سوپخوری
شکر ۳ قاشق سوپخوری
گردو خورد شده ۱-۲ قاشق غذاخوری
شکلات شیری ۵۰ گرم
پودر نارگیل
فر رو روشن کنید و روی ۲۰۰ درجه بذارید.
شاتوت و توت فرنگی شسته شده رو دم بگیرید و با نصف پیمانه آب بریزید تو مخلوط کن. نرم که شد بریزید تو قابلمه و بذارید رو حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا آبش بخار بشه و یه چیزی تو مایه های رب به دست بیاد. رب به دست اومده! رو بذارید خنک بشه.
تخم مرغ و شکر رو بزنید تا سفید بشه.
رب خنک شده رو باهاش مخلوط کنید.
آبلیمو رو باهاش مخلوط کنید. گردو رو اضافه کنید و بعد آرد رو کم کم بریزید و مخلوط کنید. شکلات رو تکه تکه کنید. ته قالب رو چرب کرده و آرد بپاشید. مخلوط رو  بریزید تو قالب و تکه های شکلات رو توش فرو کنید.
بذارید تو فر رو پنجره ی وسط با درجه ۲۰۰ نیم ساعت بمونه. یه چنگال فرو کنید توش اگه چیزی بهش نچسبید آماده است اگر نه بذارید ۷-۸ دقیقه دیگه هم بمونه و بعد در آرید و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید. روش رو پودر نارگیل بپاشید.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در دسرها ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

29 پاسخ برای دسر بنفش

  1. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    اول شدم

  2. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    خیلی عالیه خدائیش خیلی با سلیقه هستی
    ببینم راستی چقدر توت فرنگی و شاتوت خریدی
    فکر کنم برای فردا یه شام باهاش درستی

  3. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    خدا رو شکر که حالت بهتره
    راستی به من سر بزن

  4. سلامممممممممممم شادننننننننننننننننننه جونمممممممممممممممم با لحن سوسن : دوستت دارم میدونی که این کار دله گناه من نیستتتتتتتتتتتت به به بهتر تر شدی عزیزم ؟ رفتی استرخ ؟ انشالله زود زود زود زود زوددددد خوب خوب خوب خوببببببببببببب بشی
    موفق و شکمو باشید … بابت پستهای رنگولی خوشمزه ات هم خیلی مرسی
    فعلا …

  5. نازنین :گفت

    سلام عزیزم
    خوشحالم که بهتر شدین من اکثر غذاهاتون رو امتجان کردم واقعا کارتون عالیه

  6. الینا :گفت

    بابا خیلی هنرمندی همسر عزیزتان باید دست شما رو طلا بگیره تا دانه آخر تمشک رو بدون استفاده رها نکردی. نوش جان. من که هوش کردم. اینجا شاتوت فقط یج زده میشه پیدا کرد. البته تمام سال میشه یخ زده اونو خرید شیطونه میگه برم بخرما ولی نه منتظر میمونم بیام ایران و بخورم

  7. Hayedeh :گفت

    salam
    misheh behem yek rah hal bedin baraye in zereshkayee ke az iran baram oumadeh va chon estefadeh nakardam rangesh tireh shodeh. midonam mishe bahash moraba dorost konam vali chejori nemidonam

  8. سلام عزیز
    خوبی؟
    به اینها می گن خلاقیت
    حفظش کن

    شاد باشی و درخشان

  9. مینا :گفت

    سلام شادی جون . می دونی همه چیز خوبه الا رنگ بنفش . نمی دونم چرا من از این رنگ خوشم نمیاد.

  10. سمیرا :گفت

    به به
    باید خیلی خوشمزه باشه
    مرسی

  11. gourmand :گفت

    سلام چطوری خانم…خوشحالم که بهتری…با این پستت کلی حال کردم…حتما میرم درست میکنم

  12. آنن :گفت

    خوشحالم که روبراهی. خدا رو شکر

  13. الهام :گفت

    سلام.سايتتون خيلي جالبه و من هفته اي دوسه بار اينجا سر ميزنم.من از شما كه حرفه اي هستيد يه سوال دارم.اجاق گاز من بدون فر هست.با مايكروفر هم كيك و شيريني و پيتزا اصلا خوب در نمياد.ميخواستم ببينم اگه من فر برقي (تستر) بخرم كاربردش مثل فر اجاق گاز هست يا نه مثل مايكروفر ميمونه و بهتره كه برم اجاق گازم رو عوض كنم؟اگه ممكنه به سوال من جواب بديد.با تشكر.الهام

  14. آبینه :گفت

    مادر خدا عمرت بده.. چه خوب توضیح دادی… برای ما تازه عروسا خوبه… می گما شکلات سفید از همین شیرین عسلا می شه یا باید از جایی بگیریم؟؟

  15. پرنیان :گفت

    شادی جان سلام

    خوبی؟
    کمرت بهتره؟
    انشاالله همیشه سلامت باشی
    به ما که سر نمی زنی!!!!!

    خوب سر بزن دیگه!!!!

  16. سلام خانمی …خوشحالم که بهتر شدین …خیلی عالیه …دستتون درد نکنه

  17. گلپر :گفت

    خیلی خوشمزه به نظر میاد . به به

  18. غزاله :گفت

    سلام عزیزم
    خدا رو شکر که بهتر شدی.
    ایشالا خوب خوب می شی.
    دستورا هم که مثل همیشه حرف نداره.

  19. نوشین :گفت

    ی خدا دفه دیگه حتمن گوریل انگوری رو میزاری اینجاخوبی شافنر؟این کمره یا که شافنره؟ قر قر…..بوس

  20. ساره :گفت

    شادی عزیزم خیلی خوشحالم که بهتری… بابت دسر هم دستت درد نکنه… امیدوارم خیلی زود خوب خوب بشی.

  21. مادونفر :گفت

    میگم چرا همش زدی تو کار بنفش….

  22. سارا :گفت

    شادی جونم دستت درد نکنه
    کجایی عزیزمم؟

  23. دل نوشته من .. فائزه :گفت
  24. صدف :گفت

    سلام
    چطوری ؟ بهتر شدی ؟
    برات دعا می کنم

  25. شیرین :گفت

    سلام چه پست هایی آدم دلش نمیاد از وبلاگت بره بیرون

  26. به نظر خوشمزه میاد فرصت کنم حتماً درستش می کنم خوشحالم که بهتری خانومی

  27. سلام سلام خانومي… خيلي منتظر اين دستور بودم آخه مي دوني خواهر من عاشق شاتوته… حتما براش درست مي كنم… دستت درد نكنه

    خدا رو شكر كه بهتري

  28. آرزو :گفت

    سلام خیلی سایت جالبی داری من خوشم اومده از سایتون واقعا دستون درد نکنه موفق باشی

پاسخی بگذارید

