املت اسپانیایی


مواد لازم
گوجه فرنگی۵ -۶ عدد متوسط
تخم مرغ ۳ عدد
قارچ ۷-۸ عدد
پیاز یک عدد
سیر ۲-۳ حبه
نخود سبز پخته ۴-۵ ق. غ
فلفل دلمه ای  ۱ عدد
روغن زیتون
نمک و فلفل و ادویه
پودر آویشن
پیاز رو رنده کنید و توی روغن زیتون تفت بدین. سیر رو که رنده شده است اضافه کنید. فلفل دلمه ای رو خورد کرده و بریزید توش و تفت بدین. هر قارچ رو به چهار قسمت تقسیم کرده و اضافه کنید و بچرخونید تا روغن رو جذب کنه و رنگش برگرده. (همه ی این عملیات رو روی شعله ی ملایم انجام بدین!)گوجه ها رو خورد کنید و اضافه کنید. نمک و فلفل و ادویه اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ ها رو یکی یکی روی غذا بشکونید و زرده ها رو با چنگال باز کنید…. میل خودتونه اگرم دوست نداشتین بذارین درسته بمونن! و نخود سبز رو روش بریزید. درش رو بذارید تا با شعله ی ملایم بپزه و تخم مرغ ها خودشون رو بگیرند. قبل از سرو روی غذا کمی آویشن بپاشید.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در نیمرو و املت, غذاهای ملل, غذاهای متفاوت ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

23 پاسخ برای املت اسپانیایی

  1. الینا :گفت

    سلام عزیزم
    خوب از این کشور به اون کشور میپری ولی کارهای دستی زیر بشقابها آشپزی تو زیباتر میکنه

  2. mahshid :گفت

    Votre weblog est très interessant

  3. سارا :گفت

    مرسی شادی عزیزززززم

  4. آنن :گفت

    باید امشب امتحانش کنم. شادی جان نمی دونی وقتی یه دستور غذای اینطوری می بینم چقدر به وجد میام از اینکه از چه کنم چه کنم شام شب راحت می شم!

  5. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    وای من گشنمه
    آخه نمیگی اول صبحی میام اینارو می بینم گشنمون میشه
    خیلی عالیه دستت درد نکنه عزیزم
    راستی کمر دردت چطوره بهتر شدی

  6. ترانه :گفت

    چقدر عالیه که با این همه حوصله دست به کار می شی . کمر دردت چطوره عزیزم. پیاده روی در آب می تونه فوق العاده باشه . شنا نه ها فقط قسمت کم عمق قدم بزنی . یه دکتر کایروپرکتیک هم سراغ دارم که اگه دوست داشتی شمارش رو بهت بدم . دکتر صدیق خ مهناز.

  7. گلپر :گفت

    كاش ديروز وبلاگت رو خونده بودم همش تو فكر بودم كه شام چي درست كنم ؟

  8. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    شادی جون یه سوال داشتم
    میخواستم بدونم شما میدونید چطور میشه توی ماکروفر میوه خشک کرد اگر میدونی برام کامنت بزار

  9. سپیده :گفت

    سلام شادی جون.من یه سوال درباره پست قبل داشتم.اگه تو مایکروفر بخوام درست کنم تو چه درجه و چه مدت میشه؟ آخه فر گازم خرابه

  10. لاله :گفت

    سلام شادی خانومی بهتری ؟ اوضاع و احوال خوبه ..خوشحالم که دوباره می نویسی ….مراقب خودت باش

  11. وب جدید زدم
    قبلیه هک شد
    لینکمو عوض میکنی؟

  12. سلام شادی جون.

    خوشحالم که حالت بهتره و احتیاجی به عمل نیست.
    این املت و دسر بنفشت هم خیلی باحاله

  13. مارتين :گفت

    ببخشيدا اما انگار هردستورغذايي رو هرکي ازخودش اختراع کنه و سرهم کنه و يه اسمي هم روش بذاره شما اعضاي محترم دهنتون اب ميفته و ميخواين بخورد مامرداي بدبخت بدين – اين غذا هم کاري داشت؟شادی:
    خواننده ی تازه وارد که نمی دونم دوباره اینجا می آی یا نه. اولا بنده هر کی نیستم و اسم دارم. دوما هر دستور غذایی اختراعی نیست و این یه دستور معتبره. سوما دستور غذای اختراعی هم در جای خودش خیلی عالیه و من برای هر آشپزی که بلد باشه اختراع کنه کلی احترام قائلم. چهارما دهن بقیه آب می افته تو رو سنه نه؟! پنجما کسی مجبورت نکرده بود که بیای اینجا و راجع به نظرات بقیه هم نظر بدی. شیشما اگه واقعا از مرد بودن خودتون بابت غذاهایی که خانما می پزن احساس بدبختی می کنین برین فست فود های آشغالی بخورین که با این طرز فکر شایسته ی همونا هم هستین.

  14. رها(ستایش) :گفت
  15. شادی جون تورو خدا عصبانی نشو عزیزم این آدمها لیاقت هیچی رو ندارن هر چی بهش گفتی حقشه اگر مرد بود جرات میکرد و یه آدرس ایملی یا هر چیزی از خودش میزاشت تا جوابشو بدی

    شادی خانم جواب سوال قبلی من رو نمیدی در مورد خشک کردن میوه

  16. ستاره شب :گفت

    سلام
    ممنون از اینکه سرزدی

  17. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    شادی جون بابت جوابم ممنون عزیزم ولی این وب نوشین خانم کدومه

  18. کمر دردت چطوره خانومی؟
    من این املت رو بعداز ظهر نوش جان خواهم کرد

  19. gourmand :گفت

    سلام دوستم ..چرا نتونستی عکس های خرچنگ رو باز کنی.خوشم اومد خوب جوابشو دادی

  20. نوشین :گفت

    خانوم اجازه؟!! من عاشق املتم… اونم اسپانیایی.. که میتونه با شاخ گاو مواجه بشه یا رقص اسپانیش….. جانم….. کمر که نیس….. شاه فنره والاه .ماشلاه…. قربونه اون شکر سبز و ابیت هم برم… که منو کلی خندوندی… میدونی بیخیال سفید بریز… ولی نژاد پرستی هاااا؟!!!!! خلاصه که نوش جونت بقول شروین شادی رو عشگه!!!

  21. مارتين :گفت

    آشپزمدرن ! من مطمئنم اين اظهارنظرات را هم خودت دادي! چرا همه تو يکشنبه يادشون اومد جواب اين بد غذا رو بدن؟ ساطور هنوز تو دستته؟ مدعيان فرهنگ و آزادي بيان؟ اون آشپزنشده رو بگو که نشسته رونويسي ميکنه و ميگه اين آدما لياقت هيچي رو ندارن اول خودت نداري دوم بازم خودت… ازجوابهاي مدرنتون هم گراتسيا!

  22. فرزام :گفت

    منم یه دستور املت دارم اختراع خودمه اسمشو گذاشتم املت رویایی! واسه درس کردنش اولاَ باید لیمو امانی تازه داشته باشی نداری ولش کن و از خیرش بگذر. دوماَ (که همون ثانیاَ خودمونه!) واسه دونفر چهارتا گوجه پوس میکنی له میکنی میریزی توو مایتابه میزاری بجوشه آبش خود ببره بعدش آب نصفه لیمو امانی یرو میگیری میریزی توش (هسته هاشو لازم نیس بریزی) یه ق غ (بقول خودت) سر صاف نمک ید دار میریزی و با (نکته 1 اِش اینجاس) یه قاشوق شکر خوب هم میزنی یه قاشوق (یا دوتا از نظر من فرقی نمیکنه) رب ترجیحاَ چین چین بهش اضافه میکنی یه یه چارم قاشوق چایی خوری وانیل میزنی و 75 گرم کره میریزی تووش. تا کرهه آب شد حسابی همش میزنی و چهارتا تخم مرغارو میریزی توش خصمانه تر از قبل میهمی. با قاطعیت! بدون ترس! شک نکن تو همیدن!! اونوقت (نکته 2 اِ اینجاس) تا تخمرغا خواستن یه هوا سف شن زیر گازو خاموش میکنی (یعنی همونجوری که شله) ولی بازم هم میزنی تا سفتیش همونجوری بشه که میخای اونوقت با فلفل سبز تند و سبزی خوردن و نون بربریه تازه میدی همسر آشپز مدرن بخوره تا خودش قضاوت کنه املت من بهره یا ماله تو

پاسخی بگذارید

