خطاب به وبلاگم: تولد تولد تولدت مبارک


بیست و سه اردیبهشت یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی: یک سال گذشت!!!!
یک سال از شروع نوشتن من تو این وبلاگ می گذره و من امروز به جای وبلاگ طفلکی که خیلی خیلی مجازی یه و دهن نداره شمعهایی رو که رو کیک بود که برای تولدش پخته بودم فوت کردم. خلاصه جای شما خالی!
من این وبلاگ رو زمانی زدم یعنی درست کردم که زیاد حال روحی خوبی نداشتم و دلمم نمی خواست وبلاگی بزنم که به رشته ی درسی خودم مربوط باشه. بنابراین تصمیم گرفتم درباره ی همون چیزی بنویسم که وقتی بهش پناه می برم حال روحیم خیلی بهتر می شه: آشپزی.
خوب در شروع کار نمی دونستم باید چیکار کنم. هیچ کس منو تو دنیای مجازی نمی شناخت و منم هیچ کس رو نمی شناختم. برعکس الان که کلی دوست و آشنا دارم. اولین کاری که کردم یه سرچ تو اینترنت بود و به اولین وبلاگ درست و حسابی که برخوردم وبلاگ عسل و شکر نوشته ی لاله جون بود که واقعا براش زحمت کشیده و می کشه. در شروع واقعا نمی دونستم چیکار کنم. فقط پشتم به این گرم بود که یه دوربین داریم که می تونم باهاش عکسهای با کیفیت بندازم. طبعا چون با کسی آشنایی نداشتم یه دستور غذای ساده گذاشتم با یه عکس ساده و حتی با کمی حس خجالت تو نثرم! می تونید با الان مقایسه کنیدش. اولین پست من خوراک قارچ بود که فقط یه نفر برام نظر گذاشت. خوب من خیلی سخت کوش و امیدوار نبودم و تلاش کردم تا از نوشتن ناامید نشم. البته توقع نداشتم که تو پست اولم سی هزار نفر بازدید کننده داشته باشم ولی چه کنم ؟ حساسم دیگه!!!!
بعله این داستان گشایش وبلاگ من بود. بارها می خواستم درشو تخته کنم حالا یا روحیه ام بد بود…. یا کامنت های مزخرف می گرفتم … یا خسته می شدم… یا هر چیز دیگه، اما صبوری کردم و حالا واقعا دوست دارم تا روزی که می شه و می تونم توش بنویسم.
بزرگترین حسن وبلاگ نویسی درباره ی آشپزی این بود که احساس زن بودن در من تقویت شد و یکسری ناامیدی ها و توسری ها که جامعه ی مردسالار به یه زن تحمیل می کنه برام به شکل دیگه ای دراومد یعنی نگاهم کمی تغییر کرد و تونستم با بعضی چیزها که ازلی و ابدی اند و قابل تغییر نیستند کنار بیام یا حداقل بتونم کمی بهشون بی توجه باشم.
حسن دیگه اش که از اولی هم یه کمی بزرگتره اینه که با یک عالمه زن دیگه مثل خودم با دغدغه های شبیه یا متفاوت آشنا شدم که حضور همه ی اونها یادم می نداخت که باید به خاطر زن بودن خودم و وجود این همه احساسات لطیف و عالی در نهادم از خدای مهربون تشکر کنم. و کردم!!!!!
از همه ی بانوان آشپزخونه که یادشونه بابت چی غذا می پزند و زندگی براشون به یک چرخه ی بیهوده ی تکرار تبدیل نشده که در اون آشپزی دیگه جایی نداره ممنونم که به اینجا می آن.
از همه ی بانوان آشپزخانه که آشپزی تسکینشون می ده و آرومشون می کنه و یادشون می ندازه که یه زن می تونه از هیچ همه چیز بیافرینه ممنونم که به اینجا می آن.
از همه ی بانوان آشپزخونه که با عشق ادویه ها رو از توی قفسه ها بر می دارن و توی غذا می ریزن تا با عشق سر سفره ای بذارن که از اون آدمایی که دورش نشستن توقع دارن این همه عشق و محبت رو درک کنند و بفهمند ممنونم که به اینجا می آن.
به همه ی دوستای گلم که تو اینترنت آموزش آشپزی می دن خسته نباشید می گم و خوشحالم بابت این که این همه دوست دارم که دوستشون دارم.
کیک تولد وبلاگم:
دستورش خیلی ساده است:
طبق این دستور که با اجازه ی لاله جون اینجا می ذارمش یه کیک اسفنجی درست کنید:
کیک اسفنجی
طبق این دستور که بازم با اجازه ی لاله جون اینجا می ذارمش خامه ی فرم گرفته درست کنید:
خامه فرم گرفته
یا طبق این دستور که با اجازه ی نوشین جیگرطلام می ذارم اینجا خامه ی فرم گرفته درست کنید:
طرز زدن خامه برای کیک
انتخاب با خودتونه! نتیجه در هر صورت خوبه.
کیک اسفنجی رو که خنک شده از وسط برش بدین. روی دو نیمه آب پرتقال شیرین شده یا شربت رقیق بدین و خامه ی فرم گرفته رو روش بمالید. دو تا نیمه رو رو هم بذارین و فشار بدین تا به هم بچسبن.
صد گرم شکلات تلخ و پنجاه گرم شکلات شیری رو با یه قاشق خامه و کمی کره به روش بن ماری آب کنید. بمالید روی کیک و روش رو با چند تا دونه توت فرنگی و پرتقال و خلال پسته بیارایید= آرایش نمایید= آرایش کنید!!!!!
بعد شمع بزنید و به یاد وبلاگتون که دهن نداره همراه همسری محترمتون فوت کنید و چون شمعهایی که زدین به کیک ازین شمع جادویی ها هستن و هر چی فوت می کنید خاموش نمی شن سرانجام همه ی شمع ها رو با هم فرو کنید توی یه کاسه آب بلکه خاموش شن و دست از سرتون بردارن. اینو می گن یکی از معضلات وبلاگ نویسی: خاموش نگشتن شمع تولد وبلاگ و دود نمودن آن تا حد خفگی نویسنده ی وبلاگ.
خوب دیگه بازم تولد وبلاگم رو به خودم و به شخص شخیص وبلاگم تبریک می گم و فعلا ما رو به خیر و شما رو به سلامت.
از همسر گلم ، عزیز دلم، مهربون ترین مرد روی کره ی زمین و بهترین انتخاب من برای زندگی مشترک بسیار بسیار ممنونم که صبوری می کنه تا من یه غذا رو بپزم و مثلا تزین کنم ، در حالی که گرسنه است…. وصبوری می کنه و اختراعات منو می خوره و همیشه تعریف می کنه!!!(که البته وظیفشه) و صبوری می کنه تا من از غذاها عکس بندازم یا خودش این وظیفه رو به عهده می گیره.
دستپخت و عکس کیک تولد وبلاگ: آشپز مدرن
این نوشته در کیک های شیرین, حرف های همینجوری! ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

74 پاسخ برای خطاب به وبلاگم: تولد تولد تولدت مبارک

  1. سلام

    خیلی خوبه

    وای که من هیچی نمی تونم درست کنم

    خیلی دوست دارم یاد بگیرم ولی چیکار کنم وقت ندارم (پسرم)

    تو عمرم یه بار اومدم برنج درست کنم برنج و خیس دادم بعدش اومدم با دست آوردم

    داخل برنجا که مثلا بشورمشون برنجا خورد خورد شد منم هیچی نمی دونستم

    همش و ریختم بیرون

    الان اگه مامان اینا برن مسافرت خوراک من کتلت آسان یا کالباس

    اینم از کار من واقعا آشپزی یه هنر

    موفق باشین خدانگهدار

  2. الینا :گفت

    سلام شادی جونم
    تولد وبلاگت مبارک باشه و امیدوارم که همیشه در کنار همسر بردبارت برای ما غذا درست کنی و ما هم لذت دیدن و درست کردنشو ببریم. ولی خودت هم مهربونی اگه همسرت خوبت. منهمخوشحالم که از همون روزهای اول باهات آشنا شدم و همیشه برام عزیز هستیو موفق باشی خانومی

  3. Tannaz palang :گفت

    Salam shadi jOon,mobaraaaaaaaak, karet aalie hamin tori ham be karet edame bede azizam.

  4. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    خیلی خوشحالم که برای وبلاگ عزیزت انقدر ارزش قایلی که کلی وقتتو بزاری که براش کیک درست کنی .ولی گلکم تو که گفتی یک ساله شده پس این همه شمع چیه روی کیکش چیدی ؟
    نمی گی طفلک افسردگی می گیره تو که می دونی زنا به سنشون حساسن و یه وبلاگ آشپزی حتما جنسیتش مونثه!
    خیلی خوشحالم که از اولین دوستات بودم و خیلی خوشحالترم که دوستی مون از دنیای مجازی بیشتر پیش رفت و به یک ارتباط عمیق عاطفی تبدیل شده
    دوست دارم و برای تو و بلاگت آرزوی طول عمر می کنم عزیز دلم

  5. Saba :گفت

    Tavalodet Mobarak
    man ye dost ghadimi hastam
    ama Emroz
    dot dashtam be shoma begam tavalode in ziba ke az too shoro shode
    be too tabrik begam

  6. به به شمع و چراغا رو روشن کنید امشب تفلد داریمممممممم به به به به به به مبارک باشه وبلاک جان انشالله تولد 120 سالگیتو جشن بگیریم
    به به یوهووووووووووووووو
    خوب بسه دیگه هرچقدر جلف بازی در آوردم ! از این گیس سفیدم خجالت بکشم یه کم ! واه واه رو به کوه سیاه ! قدیم جوونا هم حیا داشتن چه برسه پیر زنهایی مثل من
    خوبی خاله جان ؟ بهتر تر شدی ؟ شکر خدا …
    انشالله مثل همیشه و حتی خیلی خیلی بیشتر از همیشه موفق و شکمو باشی و روز به روز به تعداد دوستان واقعی شما و وبلاگت اضافه بشه به کور چشم حسود و بخیل .. بشمار لال از دنیا نری …
    موفق و شکمو باشید ..
    فعلا …

  7. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    اولین سالگرد وبلاگت رو تبریک میگم انشاالله که در کنار این وبلاگ و همسری عزیز بهترین روزها و بهترین غذاها رو درست کنید و عکس بندازید
    بابت راهنمایی هات در مورد خشک کردن توت فرنگی ممنون

  8. رها(ستایش) :گفت

    تفلد این وبلاگ خوشمزه مبارک

  9. رها(ستایش) :گفت

    نمیشه خامه رو نزده بریزیم تو کیک اخه خیلی سخته زدنش

  10. لاله :گفت

    شادی خانومی وقتی اومد و بلاگت تعجب کردم چه زود یه سال گذشت ! از این همه محبتت ممنونم خلاصه حسابی شرمندمنون کردی ! ایشالله جبران کنیم !
    ادمی زاد حق داره به علایقش تو هر زمینه ایی که هست بپردازه و پرورششون بده شاید داشتن یه بلاگ اشپزی برای خیلی قابل هضم نباشه ….اما مهم احساس خودته !
    این جملات تشکر از بانوان اشپزخانه خیلی با حال بود …

  11. مينا :گفت

    شادی جون منم تبریک میگم انشااله تولدی120سالگی وبلاگ موفق باشی

  12. مونی :گفت

    تبریک می گم شادی جون ایشالا که 120 ساله بشه وبلاگت و این دفعه ما هم موقع فوت کردن شمع های تولد حضور داشته باشیم

  13. ماری :گفت

    سلام شادی جان بهت تبریک میگم از اینکه وبلاگ به این خوبی رو یکساله اش کردی حس تو رو منم دارم من عاشق اشپزی هستم اینجا که من زندگی می کنم کلا غذاها و مواد سبزیجاتی که درست میکنیم با ایران خیلی متفاوته بنا بر این من باید دنبال دستور غذاهایی باشم که مواد اولیه آن توی ایران پیدا بشه مثلا خودم یک عالمه خوراک خرگوش و انواع صدفهای دریایی و از این قبیل درست کردم و دارم ولی نمیتونم اینا رو بگذارم توی وبلاگ چون توی ایران پیدا نمیشه وسایلش و دیگه اینکه من خیلی دلم میخواست و میخواد کمی سیستم اشپزی ایرانی رو تغییر بدم کمی بیشتر سبزیجات توی غذاها اسفاده کنیم و از خوردن بی رویه برنج کم کنیم و از این قبیل کارها و این پروژه بزرگیه چون ما ایرانیها خیلی به عادتهامو چسبیدیم و مزه های متفاوت با طعم هایی که هر روز می چشیم برامون غریبه و سخته که اونا رو قبول کنیم متاسفانه در شرایط حاضر من خیلی کمتر می نویسم دلیلش هم اینه که در حال تعمیرات خونه هستیم و من دیگه فرصت لازم رو ندارم که آشپزیهای مختلف بکنم و یا بیام پشت کامپیوتر چون بعدش قصد فروش اینجا رو داریم و رفتن به یک کشور دیگه و پروژهای اونور هم داریم ولی تا فرصتی پیدا کنم حتما میام
    سرت رو درد آوردم بازم ازت ممنونم به خاطر کار و تحقیق در ضمینه تغذیه و اشپزی و عکسهای قشنگی که میگذاری
    برات آرزوی موفقیت میکنم
    با تشکر
    ماری

  14. سمیرا :گفت

    سلام شادی جون سالگرد تاسیس وبلاگت رو تبریک میگم امیدوارم که همیشه صفحات وبلاگت پر و رنگی باشه.

  15. تامارا :گفت

    مبارکه عزیز شیرین کام باشی همیشه.

  16. شهرزاد :گفت

    باسلام و تبریک

    عزیزم ازاینکه تجربیات و اطلاعاتت رادراختیار همگان میگذاری ازته دل ممنونم من تازه حدود 1 ماه است که با وبلاگت آشنا شدم و نتایج خوبی هم گرفتم ان شاالله همیشه سر حال و سرخوش باشی .

    درضمن ازهمسر گرامیت هم کمال تشکر رادارم

  17. سراب :گفت

    سلامی خانومی..من چند ماهی هست وبلاگ شما را می خونم و از آشپزی شما استفاده میکنم…راستش می خواستم در باره زبان فرانسه هم ازتون کمک بگیرم اگر ممکنه؟

  18. از طرف بچه های میز غذا :گفت

    تولدت مبارک

  19. لیلا :گفت

    سلامممممممممم
    مبارکهههههههههه
    انشالله جشن تولد 100 سالگی بگیرین

  20. کیانا :گفت

    تولدش مبارک باشه… عجب کیک خوشگل و خوشمزه ای براش درس کردین.
    می گما آدم که می یاد این چیزای خوب خوبو این جا می بینه بسیار دلش می خواد. نمی شه هم که درستشون کرد. چون در اون صورت دیگه از در تو نمی یام. از بس که مستعدم ماشالا…
    راستی کوفته قلقلی هاتو یه دفعه درس کردم. خیلی هیجان انگیز شد. اون املت اسپانیایی هم به نظر جالب می یاد.
    خیلی ممنونیم که ما را در امر خطیر آشپزی یاری می کنید…

  21. pardis :گفت

    Happy Birthday Weblog!!!!

  22. سلام:)
    مبارکه، سالهای سال با عشق ادویه بریزی تو غذا، با عشق عکس بگیری و بیای اینجا بنویسی…ما هم بینهایت از آشنایی با شما خوشحالیم

  23. پرنیان :گفت

    شادی عزیز سلام

    یه عالمه تبریک بابت تولد وبلاگت
    امیدوارم صدو بیست ساله بشه!!!!!!

    اتفاقا منم هر وقت میخوام حالم خوب بشه آشپزی میکنم! و باز هم اتفاقا وقتی حالم خوب نبود تصمیم گرفتم وبلاگ بزنم
    چه تفاهمی!!!!!!

    امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی و کمردرد هم دیگه سراغت نیاد
    به همسر عزیزت هم بخاطر داشتن چنین بانوی هنرمندی تبریک میگم

  24. ساره :گفت

    واااااااااااااااااااااااییییییییییی شادی جونم اینجا یه ساله شد؟! تبریک می گم به وبلاگی و نویسنده ی عزیزش… هیچ وقت یادم نمی ره اولین وبلاگی که تو زمینه ی آشپزی پیدا کردم و حس کردم صاحبش به آشپزی مثل خودم از دریچه ی عشق نگاه می کنه نه یه حرفه و یه وظیفه وبلاگ شما بود… حالا هم از اینکه خواننده ی اینجام خیلی خوشحالم… کیک هم نوش جون خودت و آقای همسر…

  25. مهسا.ف :گفت

    سلام
    تازه 1 شبه که به جمع خواننده های وبلاگ شما پیوستم
    خیلی خلی وبلاگ خوب و مفیدی دارید
    یک ساله شدنش رو بهتونن تبریک می گم
    چه کیک خوشگلی براش درست کردین لابد خیلی هم خوشمزه بوده
    اما چرا این همه شمع روش روشن کردین؟ برای یک سالگی 1 شمع کافیه

  26. ساناز :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی تولد وبلاگت را تبریک می گم.
    من هر روز اولین کاری که می کنم یک سر به وبلاگ قشنگ و مقیدت می زنم .
    تمیدوارم همیشه سلامت و شاد باشی .

  27. صمیم :گفت

    کیکی قشنگ و همسری خوب و وبی شکیل
    این ها همه شکرانه می خواهد که دیده ام…..
    سلام شادی جان
    عزیزم تولد وبلاگت مبارک باشه .همه قشنگی های زندگیت مستدام و دلت سرشار از شادی و ممنون بابت همه غذاهای ساده و خوشمزه ای که یادمون میدی.
    قربونت.

  28. رها(ستایش) :گفت

    ای شادی جان بدو بیا که ما این کیک اسفنجی رو پختیم

    و نوش جان کردیم ولی رویش هیچی نریختیم و حتی تویش

    یعنی کیک خالی خالی خوردیم چون نه می توانستیم خامه بزنیم و نه می توانستیم شکلات اب کنیم

    بهرحال دست شما و لاله خانم درد نکنه

  29. مینا :گفت

    خیلی مبارک باشه.

  30. ستاره شب :گفت

    سلام
    دیر رسیدم
    اما مبارک باشه
    موفق و سلامت باشید همیشه

  31. مهتاب :گفت

    تولدش مبارک
    خیلی کار خوبی کرد این وبلاگت که متولد شد
    به به چه کیکی برم بپزوووونم منم

  32. نازنین خانوم! :گفت

    سلام شادی جونم
    تولد وبلاگت مبارک امروز که گفتی وبلاگت 1 ساله شده کلی تعجب کردم. آخه اونقدر قشنگ مینوسی و ماهرانه آشپزی میکنی که من فکر کردم چند ساله وبلاگ داری. به هر حال امیدوارم 100 سالگی وبلاگتو در کنار همسر مهربونت با شادمانی جشن بگیری. ما هم 100 سال دیگه با گیس سفید بیام بهت تبریک بگیم
    در ضمن به خاطر نثر زیبائی که مینویسی و دل مهربونی که داری واقعا ازت ممنونم.
    همیشه شاد باشی و موفق

  33. سارا :گفت

    سلام
    تبریک میگم……….
    اول به خاطر کلام زیبات
    دوم به خاطر دل مهربونت
    سوم به خاطر هنرمندیت
    و آخر به خاطر تولد وبلاگت
    ضمنا من به طور اورژانسی نیاز به آموزش دلمه برگ مو و کوفته تبریزی دارم
    هر چی توی وبلاگت گشتم پیدا نکردم
    چکار کنم؟

  34. شراره مامان بردیا :گفت

    بعنوان یکی از دوستدارانت خیلی خیلی تبریک میگم.

  35. gourmand :گفت

    سلامممم دوستم …تولد وبلاگت مبارک خانمی..مرسی از این همه زحمتی که میگشی ایشالله وبلاگت هزارساله بشه

  36. ا-ه :گفت

    سلام
    تولد وبلاگتون مبارک
    وبلاگ بسیار مفیدی دارید و من شخصا خیلی از غذاها و کیکهای شما را درست کردم.
    یک نکته می خواستم در مورد خامه فرم گرفته بگویم و این نکته برای مواقعی خوب است که فرصت فریز کردن خامه را نداریم

    و آن استفاده ار پودرهای فیکسر خامه است البته نمیدونم در ایران هم هست یا خیر
    به هر حال امیدوارم همیشه موفق باشید و شاد و سلامت

  37. خانم گل :گفت

    سلام عزيزم نتونستم عكسهارو ببينم چون آقا دنبال ماشينش تو اين دهكده مجازي مي گشت فرصت نشد ولي مثل هميشه حتما خيلي خوشمزه و قشنگه براي همه چيز بهت تبريك مي گم

  38. تازه اومدم!
    می خوام رسپت هایی که خودم امتحان کردم و خوشم اومده رو بنویسم تو آشپزخونه ام تا فراموش نکنم و گم هم نکنم البته!
    اگه اجازه بدید از رسپت هاتون با لینک استفاده کنم؟

  39. مادر سپید :گفت

    تولد وبلاگت رو به خودم تبریک میگم که کلی هنر آشپزی رو در من زنده کرد .
    خیلی ماهید هم شما هم همسر هنرمند گرامی.
    مدل دوربینتون چیه ؟

  40. آنن :گفت

    شادی عزیزم تولد وبلاگت مبارک. چقدر قشنگ بود داستان این یک سال. خوشحالم که با این همه شور و شوق وبلاگت رو دوست داری. این باعث مس شه که مخاطبینت هم وبلاگتو دوست داشته باشن.
    وای که چقدر با سلیقه کیک تولد وبلاگت رو درست کردی و تزئین کردی. همه چیزش عالی بود. توت فرنگی ها! شمع ها! همه چیز خیلی با سلیقه و خوشکل بود.

  41. آبینه :گفت

    شادی جان سلام و تولدت وبلاگت مبارک… خوشبحال آقای همسر که چنین خانوم با سلیقه ای داره… من هم گفتم بزار یک کم آقای همسرمونو خوشحال کنم و از کارای شما براش انجام بدم… واسه همین از روی دستورت کروکت سیب زمینی رو درست کردم ولی انقده مایه سیب زمینیش چسبنده شد که اصلا قابل باز کردن تو دست نبود و اصلا هم شکل نمی گرفت… آرد بهش اضافه کردم حتی دستهامم به آب زدم و به آرد هم ولی فرقی نکرد… حالا می خواستم بدون اشکال از کجا بوده… البته بگم من سیب زمینیها رو داغ رنده کردم و برای مخلوط کردنشون از گوشکوب برقی استفاده کردم… حالا می شه راهنمایی کنی خانومی؟ مرسیییی

  42. سلام
    خیلی وبلاگ شیرینیه
    من حتما درست می کنم از غذاهای من دراوردی
    به وبلگ ما که هنوز نوزاده یه سری بزن

  43. تولد تولد تولدش مبارک

  44. مهری :گفت

    سلام دوست عزیز
    من اولین باره میام وبلاگت و خیلی هم کیف کردم تولد وبلاگت هم مبارک باشه و موفق باشی

  45. سلام شادی جون.
    به به به تولد وبلاگت مبارک.
    امیدوارم سالهای زیادی به همین خوبی ادامه بدی

    به یه نمونه کار جدید به روزم.

  46. سارا :گفت

    تولد وبلاگت مبارک خیلی با سلیقه و خوشکل بود

  47. وروجک :گفت

    سلام خانمی اول از همه بعد از مدتها خوشحالم که باز تونستم بهت سر بزنم بعدش هم تولد وبلاگت رو تبریک میگم امیدوارم که در کنار همسر مهربونت و با هنرمندی خودت سالهای سال لحظات شیرینی رو تجربه کنید و باز هم از مطالب زیبات ما رو بهره مند کنی …. موفق باشی عزیزم ….

  48. مهرناز :گفت

    سلام شادی جون تولد وبت مبارک .حیف که اونجا نیستم که ازخوردن این کیک خوش آب ورنگ واون دسر خوشمزه خودمو خفه کنم

  49. یک مادر :گفت

    سلام عزیزم
    منم تبریک میگم و ازتون خیلی خیلی تشکر میکنم
    امیدوارم همیشه تو تمام مراحل زندگیتون موفق باشید
    عزیزم من یه خانومی هستم که شاید سنم خیلی بیشتر از شما باشه با این حال آرزوی یه کیک درست حسابی پختن به دل من مونده چون همیشه به خامه کشی نرسیده انقدر اعصابم بهم میریزه که کل کیکو میریزم بیرون چون یا پف نمیکنه یا مزه و بوی تخم مرغ میگیره یا به ظرف میچسبهو از همه مهمتر خشک میشه
    دختر گلم من چند تا سوال داشتم عزیزم اگه بتونی کمکم کنی یه کیک درست حسابی درست کنم یک دنیا ازت ممنون میشم
    بعضی وقتا هم که خیر سرم کیکشو که مزه ی حال بهم زن تخم مرغ میده باز میگم عیب نداره خامه میکشم روش و میزارم یخچال هنوز 20 دقیقه نگذشته کیک منه بیچاره میشه سنگ
    دخترم شما نوشته بودی روی کیک نیمه آب پرتقال شیرین شده یا شربت رقیق بدین
    شربت رقیق یعنی شکر و آب و بزاریم بجوشه؟این باعث میشه که کیک تو یخچال خشک نشه؟
    قربونت برم عزیزم من این لینکارو دیدم آخه کیک اسفنجی با 6 تا تخم مرغ مزه ی تخم مرغ نمیگیره ؟
    بعد ازیزم من یه دستور شنیدم که برای خامه خامرو با پودر خامه مخلوط میکنن همین به جای خاک قند و اینا این درسته؟
    دختر گلم من بیصبرانه منتظر جوابت هستم ولی چون وبلاگ یا ایمیلی ندارم شاید جوابمو ندی ولی اگه زیر همین جوابمو بدی ممنونت میشم

    جواب شما رو همین پاییین نوشتم. امیدوارم به دردتون بخوره.

  50. غزاله :گفت

    سلام
    مبارکه مبارکهوایشالا تولد 120 سالگیه وبلاگتون…

  51. صدف :گفت

    سلام
    تولد وبلاگت مبارک
    ممنون از اینهمه تلاش امیدوارم که خوب خوب شده باشی و دیگه کمردرد نداشته باشی

  52. سعیده :گفت

    سلام
    می خواستم در مورد کمرت بگم که به یه دکتر اکتفانکن من خودم کمرم به خاطر بلند کردن یه میز گرفت و یه دکتر رفتم و گفت که دیسکه ولی یه دکتر دیگه رفتم و گفت یه کمر درد ساده است و خوب میشی و دوا داد. الان 1 ماهه که دارم دوا می خورم و بهترم .دکتر به من سلبرکس داد که مسکن و ضد التهابه.
    اگه ناامید بشی کمرت تا آخ عمر همین طوری می مونه نذار بقیه روحیه ات رو تضعیف کنند.

  53. سلام من امروز اتفاقی اینجا رو دیدم.من زیاد از آشپزی کردن خوشم نمیاد اما خوشحال میشم یه خورده از غذاهای خوشمزتون رو به منم یاد بدین

  54. نیلسا :گفت

    خودم را ورق زدم

  55. راحله :گفت

    شادی جان سلام من چند روزه که منتظر جواب سوالم هستم که به صورت خصوصی براتون نوشتم در ضمن یه سوال دیگه هم داشتم ایا خامه مایع توی ایران هم وجود داره وممکنه که کار با خامه مخصوص قنادی رو هم بگید ازتون خیلی ممنون میشم وکلی براتون دعا میکنم چون فرم دادن خامه شده برام آرزو.شادی:
    سلام راحله جان. در مورد سوالی که تو پست خصوصی کرده بودی شربت رو با قلم مو بمال روی کیک و تا حدی هم نباشه که کیک رو خمیر کنه. برای بهتر چسبیدن دو نیمه ی کیک از شربت استفاده می شه.
    من در مورد خامه مایع اطلاع ندارم ولی در مورد خامه های توی بازار چندان مناسب نیستند چون درصد چربی خامه باید 45 باشه که اکثرا 30 هستند. می تونی خامه ی پرچرب بخری و هر 400 گرم خامه رو با 125 گرم شکر طبق همون دستور گذاشتن تو فریزر و الی الاخر درست کنی. ولی قبل از زدن وقتی از فریزر در آوردی یه کمی خامه ی کم چرب بهش اضافه کنی . یادت باشه قبل از زدن! می شه حدود 300 گرم خامه پرچرب 200 گرم کم چرب و 125 گرم پودر شکر. خامه رو 5 دقیقه می زنی یک دقیقه نمی زنی و دوباره هشت دقیقه می زنیو اگه فرم نگرفت ادامه می دی تا بگیره.
    در مورد خامه های آماده ی قنادی 12 ساعت تو یخچال گذاشته و بعد با همزن می زنی تا سبک بشه.
    همین دیگه. نصفی اش اطلاعات خودم بود. نصفی اش دوستم. کمی هم از کتاب آشپزی. امیدوارم که ایندفه بتونی خوب خامه رو بزنی.

  56. برفی :گفت

    شادی جون تولد وبلاگت مبارک.
    دختر عجب کیکی پختی هزار افرین

  57. شهلا :گفت

    شادی خانم تبریک میگم.ایشالله که 120ساله بشه.

  58. شادی:
    هیچوقت کیکتون رو تو یخچال نذارین. یه سلفون محکم بپیچید البته بعد از خنک شدنش و بذارین تو آشپزخونه تو جای خنک اگرم تابستون و باید بذارین یخچال قبل از سرو دو دقیق ای بذارین تو فر گرم یا تو ماکروفر.
    شربت رقیق همونه که گفتین و برای چسبیدن بهتر دو نیمه ی کیک هست که قراره با مارمالاد یا خامه یا شکلات پر بشه.
    کیکای اسفنجی تو همه ی دستورا با 6 تا 7 تخم مرغ تهیه می شن. تخم مرغ رو که خوب بزنید باعث می شه بافت کیک سبک و پوک بشه. اینجور کیکا برای تزیین مناسبند. ولی کیکهایی که تو موادش کره یا روغن داره سنگین ترند و بهتره همینجوری خورده بشه. یه سری به بخش کیک های همین وبلاگ بزنین. با کیک باقلوا یه امتحانی بکنید شاید راضی بشید.
    اگه تخم مرغ ها رو خیلی خوب بزنید دیگه کیکتون بوی تخم مرغ نمی ده.
    پودر خامه که تو ایران خیلی متداول نیست. با ترکیب شدن با شکر و شیر و طبق دستوری که روش نوشته شده درست می شه و کمی از زحمت زدن خامه کم می کنه. من باهاش کار نکردم. توی بندرعباس دیدم!!!
    اگه سوال دیگه ای بود و می تونستم کمکی کنم بفرمایید.

  59. بانوی آشپزخانه :گفت

    سلااااااااااام عزیزم تولدت(یعنی تولد وبلاگت )مبارک
    ایشالا که همینجوری اجاقت روشن باشه خانومی

  60. ma2nafar :گفت

    Joyeux Anniversaire…!!!! hooora

  61. آرزو :گفت

    خانمی من …مبارک تولده وبلاگت ..نمی گم کو شیرینی که تا حالا چند جور دستور شیرینی دادی بما ….
    کمرت خوب شده ؟..امیدوارم .
    شاد بمانی همراه خانواده ..

  62. من آزادم :گفت

    عزيزم تولد وبلاگت مبارك………..
    منم هميشه از تعداد كامنت كم نا اميد مي شم……..
    خوشحالم كه با وبلاگت آشنا شدم……..هم نوشته هات خوبه ..هم غذاهاي خوشمزه ات.موفق باشي منم آپ كردم

  63. شیرین :گفت

    سلام
    خوشحالم که اینجا اومدم…
    کلی استفاده کردم…
    موفق باشید…
    با اجازه لینکتون می کنم…

  64. صنم :گفت

    سلام خانومی من طبق دستور شما کیک اسفنجی رو درست کردم ولی خیلی بوی زحم تخم مرغ میداد فکر می کنین علتش چیه؟ اگه تو آرد پودر کاکائو بریزم فکر میکنین خوب میشه؟

  65. کانی خانم :گفت

    با سلام و خسته نباشید به شادی خانم گل

    واقعاً دستتون درد نکنه . من از وبلاگتون خیلی استفاده میکنم چون منم عاشق آشپزی هستم ولی حیف که زیاد وقت ندارم چون از صبح تا عصر سر کار هستم
    ولی خدا رو شکر میکنم که زن هستم و میدونم که آشپزی چقدر لذت بخشِ.
    خیلی خیلی ممنونم از تمام زحماتی که برای ما میکشید واقعاً از نوشته‌های شما استفاده میکنم و با همسرم نوش جان میکنیم

    خداوند بهتون برکت بده

  66. زهرا :گفت

    سلام خسته نباشید من اولین بار هست که مسیرم به ایستگاه شما خورد البته از طریق خانم خیاط باشی که همکار خودم هست ولی اونم از طریق وب گردی یافتم از همینجا بهش میگم افرین . خلاصه بهتون تبریک میگم از همتتون باضافه یاری همسرتون. من خیلی خوشحال شدم از مطالب شما سعی میکنم تو چند روز اینده حتما امتحان کنم. البته دور از وطن هستم میخوام همه کیکهای خوشمزه شمارو با خانواده ام نوش کنیم .متشکرم

  67. نیاز :گفت

    باسلام خدمت خانوم فعال شادی عزیز.من به وبلاگ عسل وشکرسر زدم با اینکه خیلی زحمت کشیدند برای وبلاگ ولی به خوبی وبلاگ شما قابل فهم نیست.اگر براتون میسره میشه یه سری از دستورات کیک وتزئین کیک را برای ما اینجا بزارین.خب خودشون گفتن که باذکر منبع اشکالی نداره بی زحمت با اجازه شون این کارو واسه ما می کنیین؟؟مثله وبلاگ شما بخشهای خیلی جالبی توی وبشون هست ولی مدیریت خوبی نداره.چون سرشون خیلی شلوغه اگه یه کمکی شما بکنین برای ما خیلی خوب میشه قبول می کنین؟؟علاوه بر اینکه من و همسری خیلی شیرینی خور نیستیم باید بگم خود من خیلی شیرینی پزی بلد نیستم و همینطور که تو وبلاگ دستور شیرینی می ذارم همزمان با خواننده ها یاد می گیرم. باز هم اگر یه وقتی به مناسبتی چیزی ساختم که ارزش گذاشتن تو اینجا داشت دریف نمی کنم ولی من شیرینی پز متخصص نیستم و نباید ازم انتظاری داشته باشین چون نمی تونم براورده کنم. ممنون که به من اعتماد دارین.
    در ضمن منم سرم خیلی شلوغه ها!!!!!!

  68. پری :گفت

    سلام من به تازگی با وبلاک شما آشنا شدم
    مرسی از سایت خوبتون
    در مورد کیک اسفنجی من دو تا سوال داشتم لطفا جواب بدهید ممنون میشم.
    1. قبل از گذاشتن کیک تو فر چقدر باید فر را با چه درجه ای روشن کرد از قبل منظورم هست.
    2. وقتی زرده را به سفید اضافه می کنیم باید با چی و به چه مدت هم بزنیم.

    مرسی ممنون از لطف شماجواب رو از لینکی که گذاشتم بگیرید. من الان یادم نمی آد

  69. شادی خوب، عزیز دلم
    تولدت خودت و وبلاگت با هم مبارک باشه.
    نمیدونم چرا نظرای منو قبول نمیکنه. حالا امیدوارم این یکی رو قبول کنه.
    خلاصه که ببخش که فراموشی من باز کار دستم داد و تولدت یادم نبود.
    برات روزای بسیار زیبا آرزو میکنم. کنار همسرت، بلاگ دوست داشتنی ت و تمام چیزایی که برات ارزشمند هستن. امیدوارم بتونی کارایی که دوست داری انجام بدی و به تمام آرزو هات برسی.
    تو از اولین دوستای اینترنتی من هستی و همیشه خیلی ی ی ی برام عزیزی.
    میبوسمت دوست خوبم.

    • شادی :گفت

      عزیز دلم یه دنیا ممنون از لطفت. این پست رو الان غلط گیری کردم و دوباره اوکی زدم فکر کنم اومده تو گوگل ردرت. تولد من مرداده البته فرقی هم نداره همین که اولین نفر اومدی و تبریک نوشتی صد برابر روز تولدم شادم کردی. می بوسمت

      • راست میگیا. یه چند درصدی یادم بود که قاعدتا نباید الان تولدت باشه. اما گفتم حتما بازم از فراموشیمه 😉
        پس اینو از الان داشته باش تا مرداد اگه باز یادم نبود، شرمنده نشم.
        به هر حال دوست دارم عزیزم :*

      • شادی :گفت

        مرسی دوست خیلی خوبم. در هر صورت لطف تو همیشه شامل حال منه!!!!:)

پاسخی بگذارید

