زرشک پلو با مرغ


مواد لازم
ران مرغ به میزان مصرف خانواده تون
برنج یک پیمانه برای هر نفر
سیب زمینی برای ته دیگ
زرشک یک پیمانه سرخالی
شکر یک قاشق مرباخوری
زیره یک قاشق مرباخوری (به دلخواه)
خلال بادام و پسته
کره
روغن
نمک و فلفل
زعفران حل شده در نیم پیمانه آب جوش
برنج رو دو ساعتی همراه نمک خیس کنید.
مرغ ها رو نمک بپاشید و بذارید نیم ساعتی بمونه و بعد  توی کره سرخ کنید که از همه طرف طلایی بشند. زرشک رو با شکر اضافه کنید و کمی تاب بدین. زرشک که سرخ شد زیره رو اضافه کنید. زعفرون رو بریزید و بلافاصله شعله رو خاموش کنید.
کمی زعفرون و کمی از زرشک کنار بذارید برای آرایش روی غذا.
توی قابلمه آب بذارید جوش بیاد و برنج رو آبکش کنید.
سیب زمینی ها رو ورقه ورقه کرده و بشورید و خشک کنید.
ته قابلمه کمی کره و روغن رو داغ کنید و یه کم زعفران حل شده تو آب جوش بریزید و سیب زمینی ها رو بچینید روش. روی سیب زمینی ها کمی نمک بپاشید.
نصف برنج آبکش شده رو بریزید تو قابلمه و مرغ و زرشک و زعفرون رو بریزید روش. بقیه برنج رو بریزید روش و دم کن بذارید. چند دقیقه بذارید رو آتیش تند و بعد کمش کنید تا دم بیفته. اگه دیر دم افتاد کمی!!! آب و روغن بهش بدین.
وقت کشیدن اول برنج بریزید و بعد مرغ ها رو بذارید و روش برنج زعفرونی بریزید .
روی غذا رو با زعفرونی که نگه داشته بودین و  توش خلال بادوم و پسته و برنج ریختید آرایش کنید.
نکته: برای خوشرنگ شدن زعفرون بعد از حل کردنش توی آب بذارین روی کتری یا سماور جوشان چند دقیقه ای بمونه تا دم بکشه.
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن
این نوشته در پلو و چلو, غذاهای مرغی ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای زرشک پلو با مرغ

  1. راحله :گفت

    شادی جان سلام
    می خواستم بدونم که برای پخت این زرشک پلو نیازی نیست که مرغش توی اب بپزه همین که توی کره سرخ بشه کافیه؟بعله عزیزم. مرغ لای پلو کاملا می پزه!

  2. ستايش :گفت

    خیلی وقت بود میل به آشپزی نداشتم . ولی با دیدن وبلاگت دلم خواست دوباره یه سری به آشپزخانه بزنم .

  3. پرنسس :گفت

    وای آخه این چه غذایی بود که الان من دیدم هان؟؟
    حقیقتش خانوم جریان این وبلاگ شما رو پیدا کردن بر می گرده به دو سه ماه پیش ها که مامان و بابا تصمیم گرفتن یه سفر چند ماهه برن به منظور بزرگ کردن من!!
    بعله من موندم و حوضم و آشپزی که تا الان ازش گریزون و فراری بودم و هستم و فکر کنم هم خواهم بود. یه غذا از روی وبلاگ تون پختم. کراکت سیب زمینی. که چون آرد نداشتیم فکر کنم به همین دلیل هم نمی چسبیدن خوب به سوسیس ها.
    حالا اسم وبلاگ تون رو زده بودم تو لیست وبلاگ دوستام که آپ می کنید بیام ببینم چی می ذارید منم اگه بتونم بپزمش.
    الان هم که من گرسنمه شدید!! ( ظهر یه نصفه ساندویچ هایدا خوردم ) حالا این غذای مورد علاقه ام رو هم که اینجا دیدم …. هیچی دیگه!
    الان خودم زنگ می زنم اورژانس بیاد چون تنهام. خودم هم درو براشون باز می ذارم که بیان منو بردارن ببرن!
    خلاصه خانوم جان! به فکر وقت های گرسنگی خودت نیستی به فکر ما بدبخت بی چاره های آشپزی ندون باشید لطفا!
    خیلی خوشگل شده. مطمئنا خیلی خیلی هم خوشمزه بوده!

  4. ستاره :گفت

    شادی جان سلام
    کاملا انرزی فوق العاده ات را در پس این وبلاگ برای آشپزی حس می کنم و می گیرم
    این خیلی عالیه
    من خیلی وبلاگهای آشپزی رفتم
    ولی هیچ جا این حس رو نداشتم
    بهت تبریک می گم

  5. Tannaz palang :گفت

    Wai bah bah! manam mikham:D

  6. نسرين :گفت

    سلام، عكسات واقعاً زيبا.دستوراتت شيوا. يند. همش فكر مي كنم مرغ اين غذا بوي زهم نده. بخاطر اين كنجكاوي هم كه شده انشااله ظهرجمعه درستش ميكنم.
    از زحماتي كه براي سايت خوشگلت ميكشي سپاسگزارم.

  7. ممممممممممممم به به دست شما درد نکنه چرا زحمت کشیدی ؟ خوبی عزیز خاله ؟ خسته نباشی …
    خوب بودی بهتر تر شدی انشالله ؟
    موفق و شکمو باشی
    فعلا …

  8. با سلام خدمت دوستان ، من مطالب زیادی از وبلاگ آشپز و آشپز مدرن کپی کردم که از لطفشان متشکرم که با من همکاری و خیلی لطف کردن ، ممنونم چون وبلاگ من عام المنفع است و هیچگونه سودی نمی برم فقط برای انسانیت ، همه چیز پول نیست.ضمناً هر کسی که دوست داره می تونه مطالب خودشو در رابطه با تغذیه به نام خودش در این وبلاگ درج کنه

    ارداتمند شما

    فرامرز کوچکی
    تغذیه برترhttp://fakouchaki.blogfa.com

  9. عزیزم مهمونی تولد با اون کیک و این زرشک پلو چه شود؟؟…امیدوارم وبلاگت صد ساله بشه و باز هم بیای و واسمون غذاهای خوب خوب بیاری…البته اونموقع یه کم روغن و نمک و شکرشو کم میکنی دیگه نه؟چون دیگه سن و سالی ازمون گذشته…

  10. فاطمه :گفت

    سلام.تولد وبلاگتون مبارک.ممنون از غذاهاتون.امیدوارم کمردردتون بهتر شده باشه.

  11. غزل :گفت

    سلام
    به به عجب زرشک پلویی درست کردی . دستت درد نکنه.

  12. صدف :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی ؟
    غذاهای بدون گوشت هم برایمان بگذار مرسی

  13. صدف :گفت

    منظورم اینه که برنج باشه گوشت نباشه
    خل شدم مثل کته مرسی عزیزم

  14. غزاله :گفت

    سلام شادی جون
    مرسی از دستورت.
    با دستور قبلی که گذاشته بودی یک کیکی درست کردم نگو و نپرس!
    خودمم کف کرده بودم!!!!!!
    واقعا مرسی

  15. پرنیان :گفت

    وای چه عکسی!!!!

    چه غذایی!
    دستت درد نکنه شادی جان

    خیلی دلم میخواد همسرتونو ببینم که هر ماه چقدر اضافه وزن پیدا می کنن!!!!

    به ما سر بزن دیگه!!!!!

  16. نوشین :گفت

    چقدر این خوشمزه است من دارم هی اب دهنم و قورت میدم.. ای نوشین شکمو بسه خجالت بکش مگه تو عمرت زرشک پلو ندیدی؟ نه؟ به این خوبی؟ هان بگو دردت چیه نوشین عزییییییییییز؟!!!
    تحویل میگیریم …. خودیابی؟
    شادی تولد وبلگ خوشگلت مبارک.. نبون منو بزار بحساب اینکه سن رفته بالا … قوز و کمر و ……………….. بینهایت پیچیدگی های روحی و جسمی من دوست دارم.. غذاتو دوست دارم… عکساتو دوست دارم……………. کلهم جمیعاااااااااااااا حبیبییییییییییییییی…. تعال تعال بغلی

  17. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    عجب زرشک پلوی با مسمایی خانمی
    دلمون آب افتاد معلومه خیلی هم خوشمزه شده
    ببنیم شما و همسری با این غذاهای خوشمزه چاق نمیشید

  18. gourmand :گفت

    عکسهاش مکش مرگ ماست….خیلی عالیه

  19. ه.ر :گفت

    سلام…چه وبلاگ خوب و خوش مزه ای داری!!! آب دهنم راه افتاد!

  20. رانا :گفت

    ایا تا بحال اثار این نقاش را دیده اید؟

  21. شیرین :گفت

    سلام
    مرسی…
    خسته نباشی…

  22. حوا سپید :گفت

    سلام شادی عزیز
    امیدوارم اوضاع کمر بهبود یافته باشه و دیگه دردش سراغت نیاد .
    یه سوال داشتم میتونی راجع به ادویه پابریکا و اینکه در چه نوع غذاهایی استفاده میشه یه توضیح کوچولو بدی ؟ اگر زحمتی نیست لطفا!

  23. سلام شادی عزیزم
    خیلی دوست دارم همیشه موفق و سلامت باشی

  24. فرید :گفت

    سلام.امروز جمعه 19/7/87.
    من فرید از انزلی هستم24 سالممه.از صبح خوابم نمیبرد گفتم نهارو من درست کنم. هوس ته چین کردم ولی بلد نبودم گفتم بیام نت ببینم چیزی پیدا میکنم که به بلاک شما رسیدم…
    آموزشت خیلی عالیه و آدم و سر شوق میاره
    از این به بعد مهمون همیشگی بلاگتم
    البته بگم که آشپزی من حرف نداره هااااااخصوصا تو غذاهای مدرن
    سر وقتش 1/2 تا اموزش هم برات میفرستم

  25. ناشناس :گفت

    افسانه جون منو یادت میاد من روزای آخری که ایران بودم با نسیم اومدیم پیشت یادش بخیر. وقتی میخوام غذا بپزم همیشه میچرخم ببینم چی بپزم یا چجوری که بهتر بشه و همیشه اول آخرش میرسم به وبلاگ تو…خیلی کامل و عالی همه چی رو نوشته . امیدوارم تو همه کارهات همینطوری موفق باشی. سولماز

پاسخی بگذارید

