کباب تابه ای


مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط رنده شده ۲ عدد
فلفل دلمه ای حلقه حلقه خورد شده یک عدد
سیر خورد شده دو تا سه حبه
گوجه فرنگی رنده شده ۴ تا ۵ عدد
آرد نخودچی ۱ق.م
گرد لیمو یک ق. م
نمک و فلفل سیاه
روغن
پیاز رنده شده رو بذارید کمی بمونه و بعد که آب انداخت با دست توی کاسه فشار بدین و کاسه رو یکوری کنید و آبش رو دور بریزید. گوشت و پیاز و نمک و فلفل و آرد نخودچی رو خوب قاطی کنید و مالش بدین تا چسبنده بشه. توی یه تابه تفلون مایه رو پهن کنید و با دست در همه ی قسمتها یکتواختش کنید. از کناره ی تابه کمی روغن بریزید و بذارید روی شعله ی ملایم و در تابه رو بذارید. ۵ دقیقه بعد وقتی غذا آب انداخت و رنگ گوشت تغییر کرد و کباب از لبه های تابه فاصله گرفت و کوچیک شد در تابه رو بردارید و بذارید آبش تبخیر بشه . کمی روغن اضافه کنیدو بذارید سرخ شه.
کباب رو با قاشق تفلون یا چوبی به چند تکه تقسیم کنید.
و برش گردونید تا اون طرفش هم سرخ بشه.
گوجه فرنگی رنده شده رو روی کباب بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. روش فلفل دلمه ای بریزید و سیر خورد شده بپاشید. گرد لیمو و کمی فلفل سیاه و نمک روش بپاشید.
در تابه رو بذارید و شعله ی گاز رو کم کنید و بذارید۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزه، بعد در تابه رو بردارید تا آب اضافی غذا تبخیر بشه. توی ظرف مورد نظرتون بکشید و با برنج و ماست و سبزی و دوغ و پیاز و ترشی و هر مخلفاتی که دوست دارین نوش جان فرمایید!!!
اما اندر احوالات بنده:
کمری داریم بس بعضی وقتا خوب و بعضی وقتا بد اما می سازیم و می سوزیم که ثمره ی عمر آدمی همین سوختن و ساختن و ندانستن اینکه چرا سوختن و ساختن است!!!! بدک نیستیم. روزگار می گذرد ما هم کنارش آن گوشه موشه ها می گذریم.
در پایان خرداد ماهی که هم اکنون در آن به سر می بریم دفاع از پایان نامه ی مبارک فوق لیسانس داریم و بسی از این موضوع می استرسیم! ولی چه کنیم که فوق لیسانس بسی به از لیسانس است و زن دانا آن باشد که فوق لیسانس بگیرد نه آنکه آشپزی نموید!
عرض بنماییم که همه اش در طول روز مشغول تحقیق و تفحصیم. الان هم اومدیم بگوییم جای دوری نرفته ایم و همینجاییم که دیدیم ذوق آشپزیمان قلیان کرد و جوشید و از جوشش باز نایستاد، پس به خود گفتیم هان ای شادی بدان و آگاه باش که خوانندگان وبلاگت به شامی نو نیازمندند. آگاهی و دانستن همانا و گذاردن دستور غذایی بس و بس و بس خوش طعم و گوارا همان.
بدرستید و حظش را ببرید. باشد که دعای خیرتان بدرقه ی راه پایان نامه ی ما باشد. آمین!
پزنده و عکس انداز و پایان نامه نویس: آشپز خانوم مدرن!
این نوشته در کوکو و کتلت, کباب ها, غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

35 پاسخ برای کباب تابه ای

  1. فاطی :گفت

    دستتون درد نکنه. راستی فوق لیسانس رشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. همیشه موفق باشید

  2. یه دوست :گفت

    سلام
    وب توپی داری
    یه سری به ما بزن
    می بوسمت
    http//www.asemansara.blogfa.com

  3. هانیه :گفت

    سلام شادی جان
    من قبلن ها همیشه میومدم و دستور پخت غذاهای خوشمزت رو می خوندم و لذت می بردم و پرینت می گرفتم اما چون بسیار دختر بی ادبی بودم بدون تشکر و ابراز خوشحالی از یاد گرفتن این همه غذاهای خوب بی سرو صدا اینجارو ترک می کردم ( وای وای چه دختر بدی بودم)
    آهان
    اینم بگم که تازه عروسی کردم و در آشپزی بسیییییییییی بی استعداد و نادان تشریف دارم و به لطف راهنمایی های شما و دوستان کمکم یه چیزایی دارم یاد می گیرم
    خلاصه چند روز پیش برای اولین بار رفتیم تو مطبخ و شروع کردم به طبخ کروکت سیب زمینی شما.
    با اینکه به علت استعداد زیادم کلی گند زدم به غذا اما بالاخره آخرش بد نشد و کلی شوهر و خانواده ی شوهر از غذای جدید و خوشمزم ذوق کرده بودن
    و همون طور که اخر همون پست خودت اشاره کرده بودی بسیار به حفظ زندگی زناشویی ما کمک نمود این غذا
    تو یکی دو تا پست قبل وبلاگم حسابی راجع به ماجرای پختن او غذا نوشتم و البته بگم برای اینکه قانون کپی رایت رو حفظ کرده باشم و تو اون دنیا یقه ی ما رو نگیری کلی برای وبلاگت و غذاهای خوبت تبلیغ کردم
    امروز هم اومدم اینجا تا حضورا تشکر کنم و بگم دستت درد نکنه باز هم از این غذاهای خوشمزه یاد بده
    وای چقدر حرف زدم
    آهان
    ایشالا کمرت هم زیاد اذیت نکنه و به زودی یه خانم فوق لیسانس سر آشپر بشی

  4. مونی :گفت

    وای شادی جونم من هر موقع می خوام کباب تابه ای درسات کنم یادم میره که تخم مرغ می خواد یا نه ؟!!! اما این بار فکر کنم که برای همیشه یادم بمونه که ن م ی خ و ا د

  5. جواب معده من كه الان با ديدن اين عكس به قار و قور افتادو كي ميدهههههههههه
    ايها الناااااااااااااس

  6. سلام شادی جون
    خیلی عالی بود
    آپ کردم بیا

  7. مژگان بانو :گفت

    انشاا… که در امر فوق لیسانس هم همانند آشپزی موفق خواهید بود.

  8. موفقیت روز افزون شما در پایان نامه و دیگر مدارج و لحظه لحظه’ عمر و زندگیتان، آرزوی ماست.
    ایشالا کمرتم خوب خوب خوب میشه.

  9. ندا :گفت

    سلام
    دستت درد نکنه شادی جون
    ایشالله روز بروز بهتر و بهتر بشی ..و پایان نامه ات رو هم با موفقیت تموم کنی …. از استرست کم کن خانومی

  10. آبینه :گفت

    شما را خدا بسی خیر دهد که به ما بی هنران هنر آموزید و ما را از مطلقه شدن می رهانید… باشد که خداوند در پایان نامه نویسی شما را قرین رحمت فرماید…آمین… گود لاک…

  11. gourmand :گفت

    به به ………چه عالی …. ایشاالله که پایان نامه ات رو با نمره خوب پاس کنی. دیشب منم کباب تابه ای درست کردم ..ولی مال تو رنگ و لعابش بیشتره…

  12. نسرين :گفت

    سلام شادي جان انشاءاله دفاع موفقي داشته باشي طوري كه تمامي اساتيد بخصوص از نوع راهنمايش دهن باز بمانند. مثل خوانندگان وبلاگ آشپزيت.

  13. برفی :گفت

    جالب بود. من تا حالا سیر خورد شده روش نریختم….میگم این سیره نرم میشه یا موقع خوردنش زیر دندون قروچ قروچ میکنه؟هم برای عطر غذاست، هم نرم می شه و قرچ قرچ نمی کنه زیر دندون ، هم خوشمزه است، هم بو سیر نمی ده!!!!! این دیگه از معجزات این غذا بودها!

  14. برفی :گفت

    یا شایدم فقط برای عطر غذاس؟

  15. برفی :گفت

    برای دفاعیه دعوتیم پس

  16. رز :گفت

    سلام شادی جان…
    راستش ما شمالیها انواع شامیها رو داریم ولی کباب تابه ای به این سبک نه…حتمآ درست می کنم… راستی اگه سیر رنده شده و تفت داده شده رو به هر غذایی که توش مرغ و گوشت داره اضافه کنیم هم خیلی خوش عطر میشه، هم غذا بوی زخم نمیده…
    در مورد آشپزی شمالی هم هر سوالی بود در خدمتیم…
    خانمی موفق باشی تو دفاعیه پایان نامت…

  17. الینا :گفت

    یادم رفت نگم خیلی قشنگ مینویسی

  18. آرزو :گفت

    سلام. اصلا هر کس فوق لیسانس می خونه اشپزیش خیلی خوبه راستی اگه سیر و فلفل نداشته باشه بد میشه؟ شوشوی ما از فلفل خوشش نمیاد.چرا نشه. فقط طعمش یه کم فرق می کنه دیگه

  19. ساره :گفت

    سلام شادی جانم… ان شا الله هم قضیه ی کمر مبارک و هم پایان نامه ی تبارک ختم به خیر بشه دوست جونم…

  20. شیرین :گفت

    سلام
    مرسی …
    خسته نباشی …و موفق باشی در تمام امور زندگی…

  21. راحله :گفت

    سلام شادی جون
    امروز کیک باقلوایی رو که شما اموزش داده بودید درست کردم خیلی عالی شد خواستم اینجا ازتون تشکر کنم وارزو کنم که انشاالله پایان نامتو با نمره عالی دفاع کنی راستشو بخوای خیلی هم کنجکاو شدم که بدونم رشتتون چیه تا شاید در این زمینه هم برای من راهگشا باشید. خیلی ممنون.

  22. سلام شادي عزيزم
    كباب تابه اي خيلي خوشمزست .دستت درد نكنه .
    آخه شما كه بازم از كمر درد ميناليكه. يك پيشنهاد دارم ، شما از كفش و صندل طبي
    استفاده كنيد خيلي تاثير داره.مادر منم مشكل شما رو داشت همين صندل و كفش
    طبي استاندارد نجاتش داد شادي عزيزم!
    موفق باشيد.

  23. پرنیان :گفت

    سلام شادی جونم

    تو که به ما سر نمی زنی!!
    اشکال نداره بجاش من میام

    این پایان ن امه هم عجب مقوله ای شده!
    من و همسر عزیزم هم گرفتارشیم
    شوهر جان که یه ساله میگه به خدا ماه دیگه دفاع می کنم!!!
    منم مشغول حمله ام فعلا»!!!!!
    امیدوارم نمره ت توپ بشه!
    اقلا خبر خوش فارغ التحصیلیتو بهمون بده

    موفق و پیروز باشی

    اینم یه دسته گل برای جلسه دفاعت!!

  24. مادونفر :گفت

    به به…دهنم آب افتاد دلم به تاپ تاپ افتاد….ایول…خدا قوت واسه پایان نامه…ایشالله که زندگیت پایان ناپذیر باشه…. راستی دیدم از جیم پرسیده بودی…جیم ورزش نیست. به معنی باشگاه هست. کلا به جای باشگاه میگیم جیم. که ریشه اش از کلمه یونانی ژیمناسیوم هست همون ژیمناستیک خودمون. عکسات هم حرف ندارن…مثل عکس تو مجله ها هست.

  25. شهلا :گفت

    شادی جونم دستت درد نکنه ایشاالله که با موفقیت پایان نامتو پاس میکنی قربونت. خوش باشی

  26. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    دستت طلا خانمی
    من یه کم کباب تابه ایم با اینکه تو درست کردی فرق می کنه ولی منم مثل اون مونی خانم که اون بالا کامنت گذاشته همیشه یادم می ره که تخم مرغ می خواد یا نمی خواد

  27. رضا :گفت

    سلام. میبخشید گرد لیمو همون پودر لیمو عمانی است؟ من ززیاد وارد نیستم…خواهش می کنم. بعله همونه

  28. صمیم :گفت

    فدات شم شادی جون که غیر از غذاهای با مزه ات خودت هم ابنقدر نمک داری دختر

  29. سمیرا :گفت

    خوشمزههههههههههههه

  30. فرزین :گفت

    این کباب تاوه ای تنها بدی اش اینه که بوی بد گوشت برقرار می مونه و آدمایی مثل من که نسبت به بوی گوشت حساسیت دارن اون رو با سختی می خورن .

    برای این گروه پیشنهاد می کنم به جای استفاده از گرد لیمو یا فلفل سیاه ، مقدار کمی سس فلفل ( این شیشه ای باریک ها ) استفاده کنند که طعمش خیلی خوب بوی گوشت رو می پوشونه .

  31. مریم :گفت

    من این غذا رو چند بار تا حالا درست کردم. خیلی خوشمزه است. دستتون درد نکنه. امیدوارم هر جا هستین شاد و سلامت باشین.

  32. بابک :گفت

    درود
    ممنون از دستور آشپزی

    من اینجا فردا سال نو این دوستای مسیحیمه از من درخواست کرده بودن براشون غذا ایرانی درست کنم من هم کف کرده بودم که چی درست کنم. به هر حال به دردم خورد ممنونم

  33. ناشناس :گفت

    شادی جون ذوق آشپزی داشتم بیشترم شد با دیدن این دستورهای خوشگل موشگلت موفق باشی .

پاسخی بگذارید

