سیب زمینی ورقه: گراتن ساده


مواد لازم
سیب زمینی پوست کنده  ورقه شده ۴-۵ تا
جعفری خورد شده ۱-۲ ق.غ
فلفل قرمز ۱ق.م (می تونید فلفل سیاه بریزید یا کلا حذف کنیدش اگه به تندی غذا علاقه ندارید)
شیر یک پیمانه
آرد ۲ ق. غ
پنیر پیتزا رنده شده
نمک
سیب زمینی ورقه رو توی ظرف نسوز بچینید و روش جعفری و نمک و فلفل بپاشید و همینجور تا ردیف آخر ادامه بدین.
آرد رو توی شیر حل کنید و کمی نمک هم بزنید. و بریزید روی سیب زمینی ها.
پنیر رنده شده رو بپاشید روش.
بذارید روی پنجره ی وسط فر با حرارت ۲۰۰ درجه ۴۵ دقیقه بپزه. یه چنگال فرو کنید توش. اگه سیب زمینی ها به نظرتون سفت بود بذارید یک ربع دیگه هم بمونه.
برای پخت توی ماکروفر: با درجه ی بالا بذارید ۳۵ دقیقه بمونه. یه چنگال فرو کنید توش. اگه سیب زمینی ها به نظرتون سفت بود بذارید یک ربع تا بیست دقیقه دیگه هم بمونه.
برای طلایی شدن پنیرها می تونید ۷-۸ دقیقه بذاریدش زیر گریل.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در سوفله و گراتن ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

34 پاسخ برای سیب زمینی ورقه: گراتن ساده

  1. ღஜღ آرش ღஜღ :گفت

    سلامممممممممممممممممممممممممم. خوبین؟
    خواهر منم وبلاگ آشپزی داره. وبلاگ شما هم خیلی خوبه.

    http://www.2lopi.blogfa.com
    این آدرس وبلاگ آشپزی خواهرمه

  2. لیلا :گفت

    با سلام من لیلا مدیر وبلاگ http://WWW.TURKDISH.BLOGFA.COM هستم .

    اگر دوست دارید ساعت پخش فیلمهای سینمایی …. شوهای تلوزیونی … مسابقه و

    سرگرمی …. سریالهای پر بیننده و … با خبر شوید به وبلاگ من سری بزنید .

    در ضمن من با تبادل لینک با شما هستم در صورت تمایل اطلاع دهید تا من هم

    وبلاگتون رو لینک کنم . با تشکر … لیلا ….

  3. سپیده :گفت

    ای ول.امروز 2 تا پستت رو با هم خوندم.من عاشق سیب زمینی هستم.مرسی که به فکر ما بی فر ها هستی! کلی مخلصیم

  4. mahshid :گفت

    salam khanome ba salighe
    man asheghe karatam be khosos morgh zaferani kheili khosh mazas tosye mikonam dostan dorost konano halesho bebaran
    rasti asalam sos man kheili az mal shoma roshan tar mishe

    ? chera
    khoda hafezet azizam

  5. بانوی آشپزخانه :گفت

    بابا سیب زمینی ورقه ای!بابا سرویس چایخوری قشنگ!بابا گل رز!بابا عشقولانه

  6. تامارا :گفت

    سلام به شادی خانم . سلام به بانوی آشپزخانه کم پیدای ستاره سهیل کیمیا!!!. شادی خانم جان می شه کمی این بانو را تشویق کنی بیاد سایتشو آّپ کنه؟

  7. مادونفر :گفت

    به به…خدا پدر مادرتو بیامرزه…عجب چیزی یادمون دادی….کم خرج و مهمونی پسند….من از غذاهایی که تو پیرکس بزارم بعد بزارم جلوی مهمون خیلی خوشم میاد… خیلی شیکه؟! خدایی شیک نیست؟! البته به شرطی که واسه مهمونا کوکی بادومی هم درست کنیم… گرچه که من خیلی وقته که تو ترکم…..pour garder la ligne…

  8. سفالینه :گفت

    سلام من از هر چیزی که توش سیب زمینی و جعفری باشه خوشم میاد

  9. mari :گفت

    یکم شبیه گراتن سیب زمینی هست ولی هر چه باشه خوشمزه به نظر میاد و موفق باشی

  10. نوشیین :گفت

    به به چه کردی مادر… پیر شی ننه…. قربون اونهمه سلیقه برم من… ماشالا برمواسه این همه زرنگیت یه اسپند دود بدم…. خودم بیام شبا پیشت… نبینم غصه بخوری ها … جاشون سبز.

  11. سلام شادی جون.
    چند ماهی میشه اینجا سر میزنم.ولی اسم جدیدی که واسه وبلاگم گذاشتم (سیر ترشی،هر چند که خودم اصلا دوست ندارم)وبه نوشته های شما بی ربط نیست ،
    سبب خیری شد تا براتون کامنت بذارم وخسته نباشید بگم.
    عدو شود سبب خیر …(سیرترشی رومیگم)

  12. شادی جوووون کجاییی مادر؟! من آپ کردم بالاخره

  13. شاید جون اینو قدیما میپختم اما مدتها بود یادم رفته بود ممنون که یادم انداختی… از دختر عمه ام یاد گرفته بودم…

  14. دل نوشته من ... فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    تعطیلات خوش گذشته عزیزم
    راستی من نتونستم عکسهای غذاهات رو ببینم ولی به نظرم خوشمزه میاد
    انشاالله که کمر دردت هم بهتر میشه عزیزم

  15. سارا :گفت

    سلام
    سایت خیلی خوبی دارین… خیلی وقتا اومدم سر زدم ولی خوب بچه خوبی نبودم که کامنت هم بزارم و یه تشکری بکنم.
    ولی یه پیشنهاد باعث شد که دیگه بنویسم: (چه صادقانه!!!)
    اگه ممکنه وبلاگتون رو از حالت یک پست در صفحه نخست بردارین خیلی خوب میشه.
    یا این که حد اقل آرشیو موضوعی معلوم بشه که مثلا پست قبل از این چی بوده آخه این جوری باید بگردی از روی تیتر موضوع ها حدس بزنی که مثلا قبل از این سیب زمینی ورقه ای چی نوشته شده بوده و این که آیا اونو خوندی قبلا یا نه!
    امیدوارم منظورم رو درست فهمونده باشم. ممنون

  16. چیزی نمیتونم بگم
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اصرار نکن خوب چی بگم ؟
    .
    .
    .
    .
    .
    ..
    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ….
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    گفتنم نمیاد خوب
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    حالا چون اصرار میکنی میگم :
    کارت درسته بابا ! کارت درسته همین

    موفق و شکمو باشید مثل همیشه و تــــــــــــــــــــــــــــــــا همیشه
    فعلا …

  17. مينا :گفت

    سلام
    خوبي ؟
    من سفر بودم . منزل خواهر شوهر . جايت خالي كلي غذاهاي خوشمزه خورديم.
    اين غذا را كه نوشتي من خيلي دوست دارم.
    بادمجان ورقه شمال هم خيلي خوشمزه است و اسون
    قربونت برم تا بعد

  18. شاذه :گفت

    اسم این غذا هست اسکالوپ!نه اسمش نیست اسکالوپ! اسمش سیب زمینی ورقه ای یه. چرا رو غذای خودمونی اسمی می ذاری که ربطی بهش نداره؟؟؟؟؟؟ اسکالوپ یه جور غذای گوشتی یه. بعدا اگه وقت و حوصله داشتم درباره اش می نویسم ولی فکر کنم تو کتابای آشپزی هم درباره اش مطلب بیابی!!!!!!

  19. نرگس :گفت

    جل الخالق !!!
    آشپزی هم اینترنتی ؟؟ اونم توی بلاگ ؟؟!
    عجب !!

    سلام …
    خیلی خوشحالم از اینکه اینجا رو پیدا کردم !!! باور کن برام خیلی جالبه !!
    فکر کنم برام مفید باشه … هر چند من خودم عاشق آشپزی ام …

  20. gourmand :گفت

    سلام ..به به چه عالی…

  21. خیلی خوشمزه می شه

    با کچاپ هم عالی می شه

  22. مينا :گفت

    توروخدا به روزم ………………..مرا در يابيد ………………………………..

  23. گیتی :گفت

    مرسی به خاطر وب عالیتون. من شما را با اجازه لینکتون کردم.

  24. Bita :گفت

    سلام وبلاگ خوبي داري ! اميدوارم هميشه مثل الان پيشرفت داشته باشي دوست دارم شماهم درگاه اينترنتي منو ببينيد . منتظر شما هستيم ممنون ميشم
    http://www.bia2shiraz.net
    ===============================
    اولين مرجع کرک و سريال نامبر ايران http://www.irserial.com

  25. مادونفر :گفت

    من اینو چند روز پیش درست کردم محشررررررررررررررررررررر شددددددددددددددددددد

  26. شیوا :گفت

    سلام. پیمانه هارو توضیح دادین؟ من خیلی نا بلدم!

  27. کیوان :گفت

    سلام . من شما را خیلی وقت لینک کردم و بهتون اطلاع دادم اما هنوز شما من را لینک نکرده اید . ممنون می شوم من را با عنوان «خواص خوراکیها » لینک کنید .
    سپاسگذارم

  28. آبینه :گفت

    مرسی خانومی از بابت این غذای راحت… من فک کنم به جای جعفری ژامبون بریزم… خوب می شه؟؟

  29. بهار :گفت

    سلام. من تو قسمت پنیر طعم دار دو تا سوال پرسیده بودم. اگه لطف کنی جواب بدی ممنون میشم عزیزم.

  30. آرزو :گفت

    سلام. من اصولا جعفری ندارم. جاش چیز دیگه میشه ریخت؟ می خوام امشب درست کنم به نظر که خیلی خوشمزه میاد:)

  31. منتظر :گفت

    سلام مدی جونم خوبی خانومی من سالاد میوه را درست کردم مرسی و کیک اسفنجی را درست کردم اما مواد را اندازه گیری نکردم و کیکم انگاری اردش زیاد شد خیلی خوب نشد بازم میرم درست میکنم اگر خوش شد عکس را میزارم وبلاگ راستی مدی جونم من شما را به یک بازی دعوت کردم به وبلاگم شر بزن گلم قربونت عسل

  32. سلام
    راستش همیشه وبلاگتون رو میخونم . چند تا غذا رو هم از روش درست کردم . دیشب که دلمه بادمجون رو درست کردم خیلی خیلی خوشم اومد . آخه من محتویات دلمه رو دوست ندارم و مخصوصا سبزی و لپه . ولی از دستور شما خیلی خوشم اومد . حیفم اومد نیام و تشکر نکنم . مرسی . در مورد ظرفهای غذا هم باید بگم خیلی با سلیقه و زیباست . اگه فرصت کردید در مورد تزئین غذا مخصوصا سالاد هم برامون بنویس . باز هم ممنون .

  33. بهار :گفت

    سلام شادی جون.
    من تو قسمت پنیر طعم دار دو تا سوال پرسیدم اینجا هم پیام گذاشتم ولی جوابمو ندادی.
    1- می خواستم بدونم نقش سیاه دونه تو این پنیر چیه و چه جور طعمی داره.
    2- پنیر سویا چی هست و چه کاربردی داره؟ تو تهران هستش؟ و اگه غذایی با پنیرسویا بلدی به منم یاد بدی ممنون می شم. چون ظاهرش واقعا معرکه بود.
    تازه فهمیدم اون ماده سفید رنگی که یانگوم برش می داد و تو اکثر غذاهاش می ریخت همین پنیرسویا بوده!

    سلام دوست جان. ببخش که دیر شد. اصلا اینجا سر نمی زنم. خیلی سرم شلوغه. هفته ی دیگه دفاع از پایان نامه دارم.
    1. سیاه دونه یه طعم دهنده ی عالیه و من کنار پنیر خیلی دوستش دارم. نصف خوشمزگی پنیر طعم دار به سیاه دونه است. می تونی بدون سیاه دونه درست کنی و امتحان کنی و بعد به یه مقداریش سیاه دونه بزنی و اونوقت تفاوت را حس می کنید!!!
    2. نه . پنیر سویا که اسم دیگه اش توفا یا توفو هست تو ایران نیست ولی می تونی با شیر سویا درستش کنی. ارزش غذایی معادل گوشت برای گیاهخواران داره. من تا حالا درستش نکردم ولی دستور درست کردنش تو وبلاگ تزئینات و خانه داری/ الینا که اول لینک تو لینکای منه هست. تو آرشیوش می یابی.
    در عمل آوری خوراک های یانگومی موفق باشی.!!!!

پاسخی بگذارید

