دلمه ی قارچ غذای منتخب منوی اول


به به. چقدر نظر دادین من نبودم. مرسی که از منوی 1 حمایت کردین. به هر حال قارچ اول شد و برنده!!!!
خوب من حسابی درگیر کارای جلسه ی دفاعم هستم. چهارشنبه صبح دفاع دارم. دعا کنید نمره ام خوب بشه و همه چیز خوب برگزار بشه.
لطف کنید از من نپرسید رشته ام چیه چون بهتون نمی گم. رشته ام نه ربطی به آشپزی داره نه زبان فرانسه یا هر زبان دیگه ای. فقط می تونم بگم که فوق لیسانسه می شم! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
اما آمار  رای گیری منوی اول آشپزخانه ی من چنین گزارش می دهند:
از بین ۸۸ نظر ارسالیده
دلمه ی قارچ با ۳۱ نظر اول شد. براش هورا بکشید. هوراااااااااااااااا!
نان زیتون با ۲۴ نظر دوم شد.
خوراک میگو طفلکی با ۲۱ نظر سوم شد.
ناگفته نماند که من فقط رای اول رو شمردم و نظر اول هرکس به هر غذایی یک امتیاز برای اون غذا داشت!
اینم دلمه قارچ
مواد لازم
قارچ درشت ۴-۵ عدد
پنیر پیتزا رنده شده
سس سفید یک پیمانه
طرز درست کردن سس سفید: یک ق.م کره رو توی شیر داغ کن آب کنید و بعد دو ق.غ آرد بریزد توش و کمی تفت بدین. شیر رو نم نم اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ بشه. نمک و فلفل بریزید. یک ق. م کره بندازید توش تا آب بشه.
تو پستای قبلی هم طرز تهیه سس سفید رو به شکل های دیگه گفته ام ولی الان یادم نمی آد کدوم پسته. خودتون بیابید که من وقت ندارم به خدا.
مواد لازم برای داخل دلمه:
نوع اول:
گوشت چرخ کرده یک پیمانه
پیاز یک عدد
فلفل دلمه ای نصف یک عدد
رب یک ق.غ
روغن
نمک و فلفل و ادویه
طرز تهیه: پیاز رو با فلفل دلمه ای خورد شده  تفت داده و گوشت رو اضافه کنید. تفت بدین و رب و کمی اب و نمک و فلفل و ادویه اضافه کنید. بذارید رو شعله ملایم تا آبش تبخیر بشه.
نوع دوم:
مثل نوع اوله فقط به جای گوشت از مرغ پخته ی ریز شده استفاده کنید و بعد از سرخ کردن هم توش رب نریزید.
حالا خود دلمه:
با یه چاقو میوه خوری کلاهک قارچ رو از پایه اش جدا کنید و توش رو خالی کنید. توش سس سفید بمالید و با مواد مورد نظرتون پر کنید و با پشت قاشق فشار بدین.  روش کمی سس سفید بریزید و با پنیر پیتزا رنده شده بپوشونید. روش کمی از مواد داخل دلمه برای تزین بریزید.
بذارید تو ماکروفر یا فر با درجه حرارت بالا ۱۵ دقیقه بمونه.
تو این غذا قارچ تقریبا نیم پز هست و آب هم می ندازه. کسایی که زیاد طعم قارچ نپخته یا نیم پز براشون جالب نیست طرف این غذا نرند. چون با وجود ظاهر خوشگلش خودمم زیاد دوستش ندارم.
نکته: اگه طعم غالب قارچ رو دوست دارین. می تونید پایه های قارچ رو که از کلاهک جدا کردین خورد کنید و سرخ کرده و با مواد اصلی تون قاطی کنید.
خوب دیگه من رفتیم که با شیرینی پایان نامه برگردم. مواظب خودتون باشین تا دوباره بیام..
دستپخت و عکس: آشپز مدرن.
این نوشته در کوفته و دلمه, شکم پرها, غذاهای متفاوت ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای دلمه ی قارچ غذای منتخب منوی اول

  1. مونی :گفت

    مرسی شادی جون .

    منتظر شیرینی پایان نامه هستمممممممممم

  2. دل نوشته من ... فائزه :گفت

    سلام عزیزم
    انشاله که همه چی به خوبی انجام میشه و توی پایان نامه هم موفق میشی
    غذای امروزت خیلی عالی بود
    راستی رشته تحصیلیت چیه همیجنوری پرسیدم

  3. من آزادم :گفت

    به به آشپز فوق ليسانس………….موفق باشي…..منم به دلمه قارچ اول راي دادم پس برنده شدم

  4. اومممممممممممم
    مرسييييييييي

  5. شیرین :گفت

    سلام خانمی…
    خسته نباشی…مرسی…

  6. شهلا :گفت

    شادی جونم مرررررررررررررررررررررررررررررررسی عزیزم.

  7. بابا خلاقیت بابا منوی شماره یکبابا عکس غذا= سفارش دستور پختبابا ای ووووووول

  8. الهه :گفت

    سلام شادی جون
    من یک سوال دارم: من دانشجو هستم و به فر دسترسی ندارم. راه دیگه ای واسه پختش هست؟
    ممنون از وبلاگ عالیتنه متاسفانه نه!!!!

  9. پردیس :گفت

    سلام
    خوبی؟
    وایییییییییییی تو داری دفاع می کنی؟ جدی خیلی کارت درسته. هم درس و هم این غذا های رنگ و وارنگ! جدا که خوش به حال حاج آقاتون
    رشته ات چیه حالا؟ ایشالا که برق نیست
    من قارچ همه جورش رو دوس دارم ولی حاج آقا مون نه! کلا خیلی پیکی تشریف دارند! فکر نکنم اینو خیلی دوس داشته باشه. ولی خودم فکر کنم خیلی دوس داشته باشم.
    خوب من فعلا برم. می خوام کیک باقلوایی رو برای جناب همسر درست کنم و غافلگیرش کنم.راستی اینو توی فر هم میشه پخت؟ من مایکروفر ندارم.

  10. بهار :گفت

    سلام خانومی.
    اولا اینکه با وجودیکه بنده از دلمه قارچ (به خاطر همون طعم غالب قارچش) خوشم نماید ولی همینکه تو این هاگیر واگیر پایان نامه اومدی و برامون دستور غذا گذاشتی خودش حسابی جای تشکر داره.
    بازم آرزو می کنم پایان نامت رو با بهترین نمره دفاع کنی.
    در ضمن من پریروز مواد پنیر طعم دار رو خریدم و دیروز بعداز ظهر درستش کردم
    البته به اون عاشقانگی و خوشمزگی که گفتی نبود ولی از پنیر خشک و خالی خیلی بهتر بود و به مذاق مادر محترمه که پنیر خور قهار هستش خوش آمد.
    مرسی

  11. به به سلام شادنه جون جونی خودم .. خوبی عزیزم ؟ چه خبر بوده من نبودم ؟ منو چیه ؟ خلاقیت ؟؟ چی شده ؟ عجب دلمه خوشگلی شده این دلمه قارچ شما … ولی منم مثل شما زیاد …
    دست شما درد نکنه عزیز خاله .
    موفق و شکمو باشی .. مثل همیشه و تـــــــــــــــــــا همیشه ..
    فعلا…

  12. رها :گفت

    برات دعا میکنم موفق شی

  13. آزاده :گفت

    خیلی ممنون شادی عزیز
    حتما درست می کنم
    در ضمن منتظر شیرینی هستیم

  14. شیرین :گفت

    سلام شادی جان.امروز دنبال مدل لباس عروس میگشتم.آخه 8 شهریور عروسیمه و من قصد دارم لباس عروسی رو خودم بدوزم.خلاصه،تو گشت و گذار رسیدم به اینجا.خیلی ذوق کردم به خاطر چند تا مورد:(1)دفاعیه ات.تبریک میگم. (2)دفاعیه خودم.چهارشنبه نسخه های صحافی شده رو تحویل دانشگاه میدم.منم فوق گرفتم.به خودم هم تبریک می گم!
    (3)خیلی با سلیقه و خوش اخلاقی.
    (4)با پیدا کردن اینجا دیگه نگران نیستم که آبروم جلوی حمید رضا و خانوادش بره.آخه هیچی بلد نیستم.هیچی.[ناراحت
    (5)و….ذوق کردم به خاطر دخترای ایرانی با هوش..با معرفت…اصیل…تحصیل کرده ..
    و خوش فکر…. مثل تو.
    شاد و عاشق بمونی انشا…

  15. مينا :گفت

    خوب بابا تو چرا منو تحويل نمي گيري ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    اين روزا موبايلم منوتحويل نمي گيره !!!!!!!!!!!!!!!
    تلفن خونه و اداره منو تحويل نمي گيرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بابا مردم از بي تحويلي به دادم برسيد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  16. غزاله :گفت

    سلام
    مرسی از دستور عالیت.
    ایشالا که موفق باشی.

  17. سارا :گفت

    سلام شادي جان
    من از مشتريهاي جديد وبلاگت هستم . واقعا اينهمه ذوق و پشتكارت رو كه هم درس مي خوني و هم آشپزي و . . . قابل تحسينه. بهت تبريك مي گم. ضمنا من ديشب يكي از ساندويچايي كه طرز تهيه اون رو ياد داده بودي رو درست كردم و به همه اهل خونه هم گفتيم كه از كجا ياد گرفتم و گفتم كه دفاعيه داري و خواستم كه همه واست دعا كنن كه به خوبي پيش بره و هموني بشه كه دلت مي خواد. راستي يه جورايي فك مي كنم كه رشته تحصيليت فني باشه!! مگه نه؟؟
    هر چي كه هست موفق باشي. ازت خيلي خوشم اومده. راستي شما شاغل هم هستي؟!!! يعني هم درس مي خوني هم سر كار مي ري و هم آشپزي؟!!!!!

  18. سارا :گفت

    شادی عزیزم امروز صبح دفاعیه داری
    برات دعا می کنم که به بهترین نحو ممکن انجا بشه و خبرهای خوبی برامون داشته باشی

  19. مریم دوست داشتنی تو :گفت

    سلام شادی جونم خوبی دعا میکنم تو دفاعیه موفق بشی
    شادی جونم باید بهت بگم که من یه جورایی عاشقت شدم خیلی ازت خوشم اومده تو الگویی خوبی برای من هستی چون من تازه ازدواج کردم و اون اوایل هیچی بلد نبودم و چون سر کار میرم و درس هم میخونم دیگه زندگیم خیلی هردمبیل شده بوداما یه روز خدا به من لطف کرد و با وبلاگ تو بصورت اتفاقی اشنا شدم و زندگیم تغییر کرد ولی هنوز هم مشکلاتی دارم و نمیتونم برای کارام خوب برنامه ریزی کنم من دوست دارم یه روزی مسه شادی جونم بشم
    خییییییییییییییییییییییییییییییییلی دوسسسسسسسسسسست دارم

  20. نیکا :گفت

    شادی جون معرکه هست حتما درستش میکنم.راستی فوقتون مبارک باشه

  21. ساره :گفت

    وای شادی جونم دیگه خلاص شدی نه؟ تبریک می گم عزیزم امیدوارم نمره ی دفاعت همونی بوده باشه که انتظارش رو می کشیدی……. از دلمه ی خوشگلت هم ممنون… من یکی که همه جوره عاشق قارچم.

  22. یااااالااااا…یااااالااااا…من شیرینی می خوااااام یالااااکجاییی دخترجان؟ مبارکه دیگه ایشالاااااا

  23. دلمه خوش آب ورنگیهههههههههه…

  24. حتما تا الان دیگه از پایان نامه دفاع کردی و فوق لیسانس رو گرفتی…پس شیرینی ما چی شد عزیزم؟؟…

  25. هانیه :گفت

    ممنون از دستور دلمه گارچ

  26. بهار :گفت

    فوق لیسانس فوق لیسانس فوق لیسانست مبارک
    مبارک مبارک فوق لیسانست مبارک
    بیا شمعا رو فوت کن که صد سال زنده باشی

  27. مریم دوست داشتنی تو :گفت

    شادی جونم سیلام
    من شیرینی میخوام پس چی شد
    کجاییییییییییییییییییییییییییییییییی

  28. ندا :گفت

    سلام شادی جونم
    انشالله خوب دفاع کنی و نمره خوبی بگیری گلم …. دستت درد نکنه خانومی …. همیشه موفق باشی گلم

  29. منتظر شیرینی هستیـــــــم!

  30. نیلسا :گفت

    بابا بجنب شیرینی پایان نامه چی شد؟
    منتظریم هان!
    امروز پنج شنبه است!!

  31. آویشن :گفت

    این خیلیییییییییییییییی خوبهههههههههههه

پاسخی بگذارید

