خوراک میگو


بفرمایید اینم دستور شماره ۳ از منوی 1:
مواد لازم
میگو پاک شده ۵/۱ تا ۲ پیمانه
هویج ۳-۴ عدد متوسط
نخود سبز پخته یک پیمانه
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
فلفل دلمه ای خورد شده نصف یک عدد
آب قلم یا گوشت ۲ پیمانه
روغن
چاشنی لیمو و فلفل
نمک
روغن رو داغ کرده و  فلفل دلمه ای رو تفت بدین. هویج رو که پوست کنده اید و حلقه ای خورد کردین اضافه کنید و کمی تفت بدین. میگو ها رو بریزین و به تفت دادن روی شعله ی ملایم ادامه بدین تا رنگ میگوها کمی تغییر کنه. نمک و  آب قلم رو اضافه کنید و وقتی جوشید زیرش رو کم کنید. بذارید بیست دقیقه با شعله ی کم ریز جوش بزنه بعد نخود سبز رو اضافه کنید و سیب زمینی ها رو پوست گرفته و مکعبی خورد کنید. سیب زمینی ها رو شسته و توی غذا بریزید. بذارید بیست دقیقه ی دیگه با حرارت کم بپزه. وقتی آب غذا تقریباً کشیده شد خوراک رو توی ظرف بکشید و روش چاشنی لیمو و فلفل بپاشید.
نکته: به جای پوست کندن هویج می تونید پوستش رو بتراشید تا حدی که تمیز بشه اینجوری از مزایای مواد غذایی موجود در پوست هویج مطلقاً محروم نمی شید.
نکته۲: این خوراک پر آب نیست و با آب قلم و روی حرارت کم پخته می شه اما اگر احساسا کردین غذاتون ممکنه بسوزه کمی آب جوش بهش اضافه کنید و هر بار که آب غذا تموم شد دوباره اضافه کنید. ورندارین یهو یه پاتیا آب بریزین تو غذا!!!!
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در غذاهای متفاوت, غذاهای اختراعی من, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

21 پاسخ برای خوراک میگو

  1. دست شادی جون درد نکنه.

  2. خانم گل :گفت

    سلام خوبی باید خوشمزه باشه آب قلم وقتی سبزیجات طعم دار میشن واقعا خوشمزه میشن
    به وب خیاطیم سری بزن http://khayaty.persianblog.ir

  3. شیخ حقگو :گفت

    شیخ باشی و شکمو هم باشی و بیای اینجا ….

  4. نیلسا :گفت

    سلام شادی جونم
    حال و احوال چه جوره
    من که میگودوس ندارم
    ولی خیلی باسلیقه تزیین شده خصوصا این صدف های خوشگل
    ظرفتم که اخرشه
    سر نمی زنی؟

  5. نیلسا :گفت

    نکنه اون همه پیغام خصوصی برات نوشتم به دستت نرسیده؟؟؟

  6. بانوی آشپزخانه :گفت

    چه خوراک خوش رنگ و رویی شده شادی جووون گرچه که من میگو اصلا نمی دوستم و نمیتونم برم ای غذا رو بپزونم اما برا جماعت میگو دوست! حتما محشره

  7. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    دستت درد نکنه میگما خوش به حال شوهرت که چنین کدبانوئی پیرش اومده و حتما هم قدرت رو میدونه مطمئن هستم. موفق باشی من میگو رو اکثرا تو سالد استفاده میکنم یعنی همونطور که آب پز میخریم. عذاهائی که با موجودات آبزی بجز ماهی باشند اصلا نمیدونم چیکار کنم خوشحال میشم که شما بیشتر از این سری غذاها بذارینو مرسی دوست خوب و عزیز من

  8. لاله :گفت

    من دیونه میگو ام ! باورت نمی شه در چه حد!!!!

  9. نسرين :گفت

    سلام،ممنون شادي جان.فقط يه سوال مگر ميگو نبايد بيش از 10 دقيقه حرارت غيرمستقيم و بيش از 3تا5 دقيقه حرارت مستقيم بخوره وگرنه گوشتش سفت ميشه.توي اين غذايي كه شما درست كرديد گوشت ميگو سفت نشده بود؟نه عزیزم سفت نشده بود. من از میگو دریایا استفاده می کنم که از جنوب برام می ارن یا خودم می گیرم شاید چیزی که شما می گین در مورد میگو پرورشی صدق کنه به هر حال امتحانش ضرری نداره!!!

  10. بهار :گفت

    به به! من عاشق میگوام.
    عاشق اون حالتی ام که وقتی می اندازمشون تو ماهیتابه فر می خورن!
    این غذا هم باید خیلی خوشمزه باشه. ایشاالله در آینده نزدیک درستش می کنم.
    مرسی عزیزم.

  11. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    سلام شادی
    خیلی عالی بود باید خیلی خوشمزه بشه
    ببینم وقتی آب قلم میریزیم طعم میگو از بین نمیره نه . طعم میگو قوی تر از این حرفاست به هر حال به نظر من خیلی خوب می شه. من که دوست دارم

  12. سلام.خسته نباشید.خوشبحال شوهرتون.من یه وبلاگ کوچولو راجع به آشپزی دارم.
    لینکتون کردم.اگه مایل بودین بهاسم پاتوق شیکموها لینکم کنین.
    خوراک میگو هم عالی شد.
    خداحافظ

  13. مونی :گفت

    دستت درد نکنه شادی جونم

  14. من آزادم :گفت

    عكسش خيلي خوشگله

  15. مهرناز :گفت

    سلام شادی جون مثل همیشه عالی به نظر میاد باید زود درستش کنم

  16. فاطمه :گفت

    سلام

    من تازه با وبلاگتون اشنا شدم خدا رو شکر خیلی چیزا میتونم یاد بگیرم. خیلی دلم میخواست از یک آشپز حرفه ای آشپزی یاد بگیرم اما چه توی فامیل خودم چه توی فامیل همسرم از کسی روم نمیشه در مورد آشپزی سوال کنم. (اخه میفهمن که بلد نیستم ابروم میره ) دستتون درد نکنه. خسته نباشید اگه قابل میدونین منم دوست خودتون حساب کنید.

  17. غزاله :گفت

    دستت درد نکنه شادی جون باید خیلی خوشمزه باشه!
    قیافش که اینجوری نشون میده…

  18. شیرین :گفت

    سلام دوست جون.
    من تو ایام عید جنوب بودم.تو بوشهر یه قلیه میگویی خوردم که تا تهران دویدم از بس تند بود!!!!!!!!!!!!!!!11
    شادی جون میشه قلیه ماهی آموزش بدی؟مرسی. هزار تا بوس

  19. الهام :گفت

    واااااااااییییی چه جاییه اینجا..
    دل ضعفه گرفتم..
    یه سوالم دارم که خیلی وقته می خوام از یکی بپرسم ولی آدمش رو پیدا نکردم..
    شادی جون من هر موقع نخود فرنگی می پزم مزش خوب نمی شه!! چرا آیا؟!!
    مشکل از منه؟!

پاسخی بگذارید

