کافه گلاسه


به مناسبت تولد دوست گلم سارای عزیزم امروز یه نوشیدنی خنک و خوشمزه دارم.
سارا جون تولدت مبارک و امیدوارم سالهای سال در کنار همسرت با شادکامی نیکبختی زندگی کنی عزیزم . حالا سر فرصت این نوشیدنی رو درست کن و با همسریت نوش جان کنید و جشن تولد بازی کنید. جای ما هم خالی
مواد لازم
قهوه ی فرانسه ۳ ق. م
( تو کامنت ها سوال شده بود که قهوه فرانسه چیه؟ من باب توضیح بگم دو نوع پودر قهوه تو ایران هست یکی ترک یکی فرانسه. اونایی که رنگش روشنه و نمی شه باهاش فال گرفت قهوه فرانسه است و اونایی که پررنگ تره و می شه باهاش فال گرفت قهوه ی ترکه. اگه این قضیه ی قهوه یابی خیلی معضل بزرگی شده می تونید از نسکافه استفاده کنید ولی اول شیر رو با شکر قاطی کرده و بجوشونید و بعد نسکافه رو توش حل کنید. بقیه مراحل هم مثل همین دستوره. در ضمن عزیزان دلم از قهوه فوری و نسکافه فوری و هر چیز فوری دیگه هم می تونید استفاده کنید ولی هر کدوم اینا یه گلاسه ی دیگه با طعمی کمی متفاوت با بقیه هستند. می تونید هم همه رو امتحان کنید. صاحب اختیارید…… قهوه ای که من استفاده می کنم تو کیسه های کوچولو فروخته می شه و اسمش  هست Fero  )
شیر دو پیمانه
شکر ۳ق.م
بستنی وانیلی دو تا سه کوپ برای هر لیوان
قهوه و شکر رو توی شیر حل کنید و روی شعله ی ملایم بذارید و مدام هم بزنید تا کف کنه. شعله رو خاموش کنید. بذاریدش تو یخچال تا خنک بشه. کوپ های بستنی و توی لیوانها بریزید و شیر قهوه ی خنک شده رو روش بدید. می تونید روش رو با خامه ی فرم گرفته و کمی پودر کاکائو تزئین کنید. نوش جان.
سازنده و عکاس: آشپز مدرن خانوم
این نوشته در نوشیدنی های سرد ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

43 پاسخ برای کافه گلاسه

  1. اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول

  2. دختر ایرونی :گفت

    سلام خانمی …دستت درد نکنه …حتما خوشمزه میشه …من که معمولا برم کافی شاپ همین و انتخاب میکنم برم ببینم می تونم خودمم درست کنم یا نه …

  3. شهلا :گفت

    سلاممممممممممممممممممممممم هانی خوبی ؟خوشی؟سلامتی؟میگم هیچوقت نشد من اول بشم هاااااااااااااااااااااااااااااااا.
    دستت درد نکنه باید خوشمزه باشه .قیافش که اینو میگه

  4. نوشین :گفت

    خدا بگم چیکارت نکنه؟؟؟// من عاشقه اینم… دیروز تو مکدونالد داشتیم ایس کافی میخوردیم بعد جات خالی شروین گفت من بستنیم رو نمیخوام حالا حدس بزن من چی درست کردم ؟

  5. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی عالی بود دست گلت دردت نکنه

  6. بانوی آشپزخانه :گفت

    این کافه گلاسه شما بسی زیبا گشتیده است شادی جان خدا به شما قوت بدهد برای ادامه راه و صد البته آموزش دستور انواع دیگر نوشیدنی جات که ما بسی می دوستیم و در مقابلش بسی بی دفاع می شویم

  7. به به هوا عالیه عالیه آفتابیه
    جای منم پیش کافه گلاست خالیه.
    وقتی چیزای خوشمزه و خنک میبینم دیگه کنترلم و از دست میدم.
    دستت طلا.
    بوس.

  8. سلامممممممممم شادنه گل خالـــــــــــــــه
    میگم چند تا چیز میخوام بگم ولی خداوکیلی نگی به تو چه ها من خالتم اختیارتو دارم پس میگم
    اولا این کافه گلاسه شما بسیار بسیار خوشگل و خوشمزه است دست و کمر شما درد نکنه خیلی زیاد …
    دوما از نشانی های بروز آلزایمر در یک عدد خاله خانم همانا این نکته است که خاله خانم روزی به آشپزخانه شادنه خانم مراجعه میکنه و بعد از دیدن پستی بسیار لذت انگیز ناک عنان اختیار از کف میده و روی کامنت دونی کلیک میکنه و شروع میکنه به کامنت نوشتن و بعد هم دلی دلی کنان کامنت رو سند میکنه و نصفه شب مثل جن زده ها از خواب میپره چرا ؟ چون کامنت رو واسه یکی دیگه نوشته بوده البته این بار اولی نیست که این اتفاف افتاده ! بار قبلی در مورد نیلسا بود که چه خیطی هم شد خاله خانم . در نتیجه خاله خانم بدون شک مبتلا به آلزایمر که نه !! کلهم زایمر گشته است اینا رو گفتم که بگم من دیروز عوض اینکه واسه شما کامنت بنویسم واسه یکی دیگه نوشته بودم خاله جان پیریه و هزار درد دیگه !!
    حالا اونی که میخواستم بگم تو کامنت بعدی خصوصیانه بهت میگم

    اجالتا موفق و شکمو باشید مثل همیشه و تــــــــــــا همیشه …
    فعلا …

  9. نسرين :گفت

    سلام.به به.به به.من اينو با شيرونسكافه و بستني كاكائويي درست ميكنم با حال ميشه ها.حتي بعضي وقتي ها جاي شير آب ميريزم و بستني رو كاملاً با شيرو نسكافه قاطي ميكنم. شادي جان قهوه فرانسه همون پودر قهوه معمولي هست يا چيز ديگه اي ميشه؟ با نسكافه فوري ها هم ميشه درستش كرد؟آره عزیزم همون پودر قهوه ی معمولی! اون بالا تو خود پست توضیح بیشتر گذاشتم!

  10. شهرزاد :گفت

    شادی جونم مرسی
    درضمن عکشهات خیلی باسلیقه و قشنگه راستش باور نمی شه خودت گرفته باشی

  11. نظر خصوصی را تحویل بگیرید بانو شادنه

  12. پازل زندگی :گفت

    من بلد بودم و خیلی خیلی دوست دارم.

    ممنونننننننن.
    کم پیدایی خانم؟!

  13. سلام.ببخشید دیر جواب دادم.زیاد مزاحم میشم؟؟؟نه؟شادی جان مش دونالد زنه
    24ساله-تهران-ریاضی محض
    اسممم شادانه!!

  14. سلام.شادی جون.
    آره قالب جدیده لینکدونی نداره.لینکام رفتن الان دوباره همونو میذارم.

  15. ما منتظره شادنه هستیم
    هیچ جا نمیریم همین جا هستیم .. دووو دووو رووو دووو دووو دوو وووو شادنه دووو دووو رووو دووو دووو دوو وووو شادنه

  16. سحر :گفت

    سلام. خسته نباشید میشه طرز تهیه ی یه قرمه سبزیه خوش مزه رو بنویسین. همه قرمه سبزی بلدن اما هر قرمه سبزی ای خوش مزه نمیشه. خیلی ازتون ممنون میشم. میدونم که قرمه سبزی یه ریزه کاری هایی داره که هر کسی بلد نیست. خیلی لطف میکنین

  17. سحر :گفت

    راستی خورش بادمجون هم اگه بگید دیگه عالیه عالی میشه

    مرسی

  18. الینا :گفت

    سلام خانومی
    چه عکاس ماهری چه آشپز هنرمندی من که حظ کردم دستت درد نکنه آدم از دیدنش هم سیر میشه

  19. موج عشق :گفت

    سلام شادی جان …
    من مدتیه مطالب وبت رو می خونم و یاداشت بر می دارم (موقیت پیش نیومده وارد عمل بشم)… اتفاقی توی وبلاگ هانی به اسم وبلاگتون بر خوردم … از اونجایی که هانی خانم آدرس وبت رو نزاشته بود دیگه با سرچ تو گوگل پیداش کردم … (اسم وبلاگتون تکه خدا رو شکر راحت پیدا شد)
    اما غرض از مزاحمت و ابراز وجود بعد یکی دو ماه …
    اولا می خواستم تشکر کنم بابت آموزشهای خوشمزتون …

    دوم اینکه کاش توی هر پست قیمت تخمینی مواد لازم رو هم برامون می نوشتید … که دستمون تو قیمتا هم باشه .. مثلا اینکه این بسته کوچیک قهوه یا میگو یا چیزایی که زیاد خانواده ها مصرف ندارند که دستشون تو قیمتا باشه … مثلا ما بیرون می خوریم تو خونه تا حالا درست نکردیم ، برای همین قیمتاش دستمون نیست … بقیه موراد هم چون اصولا من به شخصه خرید نمی رم و آشپزی هم بلد نیستم دلم می خواد قیمتای دیگه رو بدونم .

  20. موج عشق :گفت

    سوم اینکه خیلی حیفه وبلاگ به این خوبی برای بعضیا مثل من که سرعت اینترنتشون زغالیه عکسای غذاها (که اصله کاریه) معمولا یا کامل لود نمیشه یا کلا لود نمیشه ( معمولا باز نمیشه و به جای عکسای خوشگلی که گرفتید یه ضربدر خوشگل می بینیم) …
    ببینید مثلا عکس نسکافه اولی حجمش 418 کیلوه که من با panit کردمش 60 کیلو (این حجم کم راحت تر توی وب لود می شه)
    ایناهاش :

    (اگر روی عکس راست کلیک کرده و properties رو بزنید حجم عکس رو می تونید ببینید .)

    یا این عکس اولی پست میگو که 391 کیلوه که با paint شد 82 کیلو .

    ایناهاش :

    برای کم کردن حجم عکس بعد اینکه تو فتوشاپ روش کار کردید می تونید عکس رو توی paint باز کنید …
    Paint توی مسیر زیره :
    Start/all programs/Accessories/ panit
    بعد save as رو زده و قبل سیو کردن در قسمت save as type حتما فرمت jpg رو انتخاب کنید(می بینید چقدر حجم عکس میاد پایین) .
    ببخشید فضولی کردم شاید هم خودتون اصلا اینا رو بلد بودید بی خودی فک زدم …
    در کل هم ممنون از شما هم معذرت …
    منتظر غذاهای خوشمزه دیگه شما هستم .

  21. هیرسا :گفت

    سلام. وبلاگ خوبف توضیحات مشخص و عکس های خوبی رو برای وبلاگ تون می گذارید. امیدوارم موفق باشید. به نظرم عکس خوب خیلی کمک می کنه آدم مطلب رو بخونه بخصوص که در مورد آشپزی باشه. یک وبلاگ تازه نفس راه انداختم و هنوز هم در چرخوندنش کمی ناشی هستم. اگه دوست داشتید سری بزنید.

  22. گندم :گفت

    وبلاگ خوبی دارید استفاده می کنم
    من شمارو لینک کردم اگه شما هم مایل بودید خوشحال میشم

  23. شهرزاد :گفت

    سلام
    ممنون . من درست کردم و بسی خوشمزه بود …
    در ضمن فکر کنم عکاسی هم حرفه ای کار کردی … البته فکر که نه تقریبا مطمئنم …

  24. ma2nafar :گفت

    madar bizahmat oon ney ro bendaz dahane man..man datsam cholaghe…!!!

  25. سلام. شادی جان ببخشید تقلید کردم ازت ولی بیا رای بده

  26. من آزادم :گفت

    من عاشق كافه گلاسه هستم به به

  27. سمن :گفت

    شادی جون واقعا دست مریزاد.

  28. ساناز :گفت

    وبلاگتونو ديدم خيلي خوشم اومد مطالب فوق العاده جالبي داشتي عزيزم اگه به كلبه حقيرانه ما هم سر بزني ‏خوشحال ميشيم در ضمن اگه مايل به تبادل لينك بودي بگو تا بهم بلينكيم منتظر قدم سبزت هستم
    اگه لينك منو با عنوان انستیتو آرایشی و بهداشتی برجــــــــــیس قرار بديد بهم خبر بدید ممنون ميشم‏

  29. مهرناز :گفت

    ای خانوم حالا ما هی سر میزنیم وشما سرتون شلوغه.بابا شادی جون وقت کردی یه سر بیا دیدنمون

  30. شادی جون سلام
    خوبی؟
    منتظرت هستیم
    موفق باشید

  31. ماري :گفت

    سلام شادي جون وبلاگت خيلي عاليه من كيك باقلوايي ات رو برا پسرم زياد درست ميكنم ميشه طرز تهيه سوسيس و كالباس رو هم زحمت بكشي ؟ممنون ميشم

  32. سلام دوست عزیز.
    وبلاگت واقعا پر محتواست.
    من از خوندن مطالبتون لذت بردم.
    من آپم با یه اهنگ جدید از ساخته های خودم.
    خوشحال میشم بهم سر بزنید و با ارائه ی نظر همراهیم کنید.
    مانا باشید و همیشه به روز

  33. مادونفر :گفت

    تولد دوستت مبارک…من همیشه کافه گلاسه میچوخم (درست میکنم) این فعل یزدی بود..
    من اومدم با کلی عکس جدید….بدو بیا تا برشون نداشتم….

  34. سلام

    سرآشپزان آپ کردند منتظریم بیایی کافی شاپ مون.

  35. نیکا :گفت

    سلام شادی جون
    خسته نباشی
    این نوشیدنیت که خیلی هوس برانگیزه
    در مورد خوراک میگو…میگو سرخ نمیشه در واقع آّب پز میشه درسته؟بوی بد میگو گرفته میشه؟
    مامان من همیشه میگو رو توی سس میخوابونه خوشمزه هم میشه.منم یه بار درست کردم بد نشد.الان یه بسته میگو توی فریزر دارم اگه بو نمیده و سرخ میشه خوراکت برم سر وقتش!!!!!

  36. هتاو :گفت

    شادي جان سلام
    من خيلي وقته از خواننده هاي وبلاگتم، البته چيزي درست نكردم تا حالا اما فقط خوندن وبلاگت به اندازه خوردن غذا هاي خوشمزه اي كه مي گي كيف داره. خيلي خيلي كارت عاليه. به نظرم تو يه هنرمند به تمام معنا هستي. از اين كه اجازه ميدي ما هم از تجربه و سليقه ات استفاده كنيم و خودمون رو عزيز كنيم ممنون

  37. اشکان بهش میگه کافی گیلاسه! فکر میکنه گیلاس! توشه!!!

  38. ا-ه :گفت

    سلام
    وبلاگ فوق العاده ای دارید
    موفق باشید

  39. مریم :گفت

    سلام
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ……………………………….(نکات مهم)……………………………………………
    من می خواستم یه روش ساده تر برای تهیه شیر و قهوه کافه گلاسه بگم: اولاً پودر نسکافه با شیر سرد هم حل می شه ولی اگه شک دارید می تونید پودر نسکافه و کمی شکر را با خیلی کم آب جوش رقیق کنید و بعد با شیر سرد مخلوط کنید و روی بستنی ها بریزید. در ضمن شیر و نسکافه ی کافه گلاسه شکر لازم نداره چون باید با شیرینی بستنی شیرین شود.مرسی از نکات مهم. من تقریبا همه مدله کافه گلاسه درست کردم. همه ی دوستایی هم که مدلای دیگه رو اینجا می دن از ان موضوع خبر ندارن اما این دستور دستور اصل کافه گلاسه است . اصلا کافه یعنی قهوه …. البته اصل اصلش با قهوه ی بدون شیر درست می شه یعنی قهوه ی عادی با بستنی ولی من با شیر رو ترجیح می دم. به هر حال ممنون

  40. الهه :گفت

    سلام شادی جونم
    اولین باره میام وبلاگت
    بی اجازه لینکت کردم
    منم حس هایه تورو واسه اشپزی دارم
    دستت درد نکنه خانومی

پاسخی بگذارید

