پاستا با قارچ و کوفته ریزه


مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده ی آب گرفته یک عدد متوسط
پاستا فرم دار ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
آب قلم نیم پیمانه ( یا آبِ گوشت)
روغن
سس هزار جزیره یا مایونز
نمک و فلفل  سیاه و ادویه
کمی پودر آویشن
گوشت چرخ کرده رو پیاز رنده شده رو با کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.  از مایه کوفته ریزه هایی بزرگتر از فندق و کوچیک تر از گردو درست کنید. توی روغن سرخ کنید. قارچ رو توی یه ماهیتابه ی دیگه سرخ کنید.
همزمان با ریختن اب قلم تو مایه پاستا رو تو اب جوش با نمک و کمی روغن بریزید تا نرم شه و ابکش کنید(با آب گرم). پاستا و مایه ی کوفته و قارچ رو خوب مخلوط کنید و نمک و فلفل اگه لازم بود بزنید. کمی هم آویشن بپاشید. مقداری از مایه رو برای روی غذا نگه دارید.
کف یه ظرف رو با کاهو فرش کنید. روش رو کمی سس هزار جزیره بریزید.
با هم قاطیشون کنید و آب قلم  رو اضافه کرده و بذارید ۱۰ دقیقه با در بسته و با شعله کم بجوشه تا آبش تموم شه. نمک و فلفل و ادویه فراموش نشه. اگه آب داشت درش رو برداریدو شعله رو زیاد کنید تا آب غذا کار بره.
روی کاهو ها پاستای مخلوط شده با مایه رو بریزید و بقیه  مایه رو که کنار گذاشتید روش بریزید.
دستپخت: آشپز مدرن
عکس: این عکسا تو آرشیوم بود یادم نیست من انداختم یا همسری ولی چون می خوام فضا رمانتیک باشه می نویسم خودم و همسری با هم!!!

!

این نوشته در کوفته و دلمه, پاستاها و لازانیا, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای پاستا با قارچ و کوفته ریزه

  1. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    اولللللللللللللللللللل

  2. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی خوشمزه باید باشه عکسها که اینجور نشون میده
    در مورد همفکریت باید بگم خیلی ممنون بابت راهنماییت درست میگی باید بشینم درست و حسابی باهش حرف بزنم حتما این کارو میکنم

  3. سلام.شادی جون.اومدم سلام کنم و برم.خداحافظ

  4. بهار :گفت

    سلام سلام صدتا سلام.
    چون هنوز پست جدیدت رو کامل نخوندم فعلا نظری نمیدم اگرچه ظاهرش هیجان انگیزه
    یه خواهشی داشتم. اگه ممکنه به جای فونت times new romsn از فونتهايي مثل زر يا نازنين يا ميترا استفاده كن چون من دستور غذا رو توي word كپي مي‌كنم و ازش پرينت مي‌گيرم و مي‌برم خونه تا درستش كنم و اين فونتي استفاده مي‌كني تو پرينت اصلا قشنگ و دلچسب نيست.
    راستي من متوجه شدم كه به همه سر مي‌زني الا من.

  5. الینا :گفت

    سلا شادی ونم
    صد بار گفتم خوش به حال همسری بعدشم بزنم به تخته که چشم نخورینامیدوارم همیشه تو همسرت در کنار هم باشین و آشپزی کنین و برای ما هم اگه دلتون خواست در سایت بذارین. من که آنقدر درگیر کار شده که فقط تعطیلات میتونم به همه سر بزنم بخدا مسافرت نیستم کارم زیاده دستت بابت سوپ ساده هم درد نکنه برای الینا درستش میکنم امیدوارم گرمای تهران طاقت فرسا باشه

  6. من آزادم :گفت

    خيلي به نظر هوس انگيز مياد …اما جلل خالق اين پاستا عجب چيز شگفت انگيزيه…با همه چي درستش مي كنند

  7. مونی :گفت

    فک کنم از اون غذاهای خوشمزه باشهههههه

    درست فکر کردی مونی جان

  8. خاتونک :گفت

    چه وبلاگ خوبی! یه عالمه غذای جدید. منهم به آشپزی علاقه دارم.

  9. شیرین :گفت

    سلام شادی جونم.ببخشید بدون اجازه اما کاملا دوستانه لینکت کرم.مثل همیشه غذاهات هوس بر انگیزه…..

  10. مهرناز :گفت

    سلام شادی جون .فوق العاده است من عاشق پاستا هستم بخصوص پاستاهای «یام یام تری» که معرکه اس وهمونجا جلوی خودت درست میکنه.البته با شعله بسیار زیاد.

  11. سارا :گفت

    مرسی شادی عزیزم
    راستی پاستا رو با آب گرم آبکشی کنیم؟
    اگه آب قلم نبود همون آب جوش بریزم؟
    می بوسمتآره عزیزم آب گرم باعث می شه غذات زود سرد نشه وگرنه فرق چندانی نداره. اگه نبود یا از این قرص های عصاره ی آماده استفاده کن یا آب معمولی ولی خوب آب قلم چیز دیگه ای یه!منم

  12. نغمه بهاری :گفت

    شادی جونم سلام فالوده رو کی برامون درست میکنی اخه من به همسری کلی ارد دادم که فالوده بلدم درست کنم کم کم داره قضیه لو میره تو رو خدا کمکم کن

  13. زهره :گفت

    سلام شادی جون
    می شه بپرسم مدل دوربینت چیه. چون واقعا عکساش عالیه.البته یه بخشش هم به عکاس ماهرش برمی گرده.canon5D / جدا از مهارت عکاس این دوربین حرفه ای یه. مال همسری یه که کار و بارش یه جاهایی مربوط به عکاسی یه البته من و اون نداریم هر وقت بگم مال تو….. ناراحت می شه می گه اینجا همه چیز مال ماست!!!!

  14. گیلدا :گفت

    با سلام به شما .خوبی؟ آشپزی شما حرف نداره من چند تا از غذاهای شما را درست کردم عالی بود . حالا یه پیشنهاد برای شما دارم چون حیفه هنر به این زیباییتون هدر بره . بهتون توصیه می کنم که یه کتاب آشپزی بنویسید . من از حالا می بینم که کتاب فوق العاده عالی می شه . اگه این توصیه منو قبول کردید بعد از نوشتن اون به من اطلاع بدید تا اولین نفری باشم که اونو خریداری می کنم.
    براتون بهترینها رو آرزومندم ممنون گیلدا جون. خیلی بهش فکر کردم. دستور غذاهایی هم دارم که تو کتابای اشپزی ایرانی کمه…..ولی….. کی حوصله ی دردسرای چاپ و انتشارات و غیره رو داره؟؟؟؟!!!!

  15. واااای آب دهنم راه افتاد. چه خوشمزه !!

  16. سلام به تو اي پاستا با قارچ و كوفته ريزه با كاهو كف ظرف مورد نظر پز!
    اي كه اون بالا نوشته اي هركس از اينجا مي دزده و می ذاره تو وبلاگ یا سایت خودش کار شرم آور و بزدلانه ای می کنه منم با تو موافقم عزيزم …ايشالا كه اين عده به سزاي اعمالشون برسند اي دوست اين پاستات هم خيلي ناز و خوشمزه به نظر مي رسه مطابق معمول

  17. تي تي :گفت

    خيلي خوشحالم كه با وبلاگ مفيدت آشنا شدم..امروز ميخوام اين غذا رو بپزم j`adore la cuisine

  18. گیلدا :گفت

    ولی شادی جون باور کن حیفه که ذوق و سلیقه شما به نام خودتون چاپ نشه . درسته چاپ کتاب دردسرهای زیادی داره منم قبول دارم ولی نتیجه اش عالی تره . بیشتر فکر کن . امیدوارم روزی برسه که نظرت تغییر کنه.
    با آززوی بهترینها برای شما دوست عزیز

پاسخی بگذارید

