Galette de coulommiers/ فرانسه


این دستوری یه که من از یه سایت فرانسوی گرفتم. برای دیدن دستور به زبان فرانسه اینجا کلیک کنید.
یه چند مدل پنیر خارجکی از کشور خارج!!!!!!!!! برای ما رسید که اسم یکیش کولومی یره . من با سرچ این اسم این دستور رو پیدا کردم. یادم نمی آد تو پنیرای تولید ایران پنیری با این طعم خورده باشم ولی شما می تونید این دستور رو با استفاده از پنیر خامه ای درست کنید که خوب آب می شه توی غذا. اصلا معادل دیگه ای به ذهنم نمی رسه. به هر حال خوشمزه است و امتحانش با پنیر خامه ای هم می ارزه.
گلت کولومی یر
مواد لازم
۴۰۰ گرم سیب زمینی
۸۰ گرم کولومی یر یا ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای
یک ق.م کره
یک پیاز رنده شده یا خورد شده
یک عدد تخم مرغ
کمی جعفری خورد شده
نمک و فلفل سیاه
خورده نان ( خورده ریز خمیر نان باگت که گذاشته اید خشک شده و کوبیده اید)/ می تونید از خمیر تازه ی باگت هم استفاده کنید و خیلی ریزش کنید.
سیب زمینی ها رو بخارپز کنید. اگه بخار پز ندارید تو یه قابلمه آب بریزید و سبدی فلزی دسته داری بذارید روش طوری که کف سبد به آب نخوره. سیب زمینی ها رو شسته و توی سبد بذارید و در قابلمه رو ببنیدید و رو شعله ی ملایم بذارید. هر وقت آب داشت تموم می شد کمی آب جوش اضافه کنید. برای اطمینان از پخته شدن سیب زمینی ها با فرو کردن چنگال امتحانشون کنید. بذارید سیب زمینی ها تا نرم شدن کامل بپزند.
پیاز رو تو کره سرخ کنید. سیب زمینی ها رو داغ پوست بگیرید. لهشون کنید و با یه چنگال با پنیر که تکه تکه کردید، تخم مرغ، جعفری خورد شده و نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.
کف یه ظرف نسوز رو با کره چرب کنید. بریزیدش تو ظرف و روش رو صاف کنید. با چنگال روش خطوطی متقاع بکشید و کمی خرده نان تازه یا خشک شده بپاشید روش.
بذارید تو فر یا ماکروفر زیر شعله ی گریل. ده دقیقه ی بعد نگاه کنید و اگر طلایی شده بود بردارید وگرنه بذارید چند دقیقه ای دیگه بمونه تا طلایی بشه.
با سالاد سبزیجات خام میل کنید.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در غذاهای ملل, غذاهای متفاوت, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

35 پاسخ برای Galette de coulommiers/ فرانسه

  1. فرصت را غنیمت شمرده و قبل از اعلام نظر اول شدم !

  2. هاااا سلام خاله جان ! این از همون پنیرهایی که از بلاد کفر رسیده ؟
    هوممممم خیلی باید خوشمزه باشه !!
    به قول اون موشه ( رکفور تو گربه های اشرافی ) این بوی اشتها آور چیه بچه ها ؟
    بذار بخونم ببینم دنیا دست کیه بعد میام باقیشو میگم
    راستی نمیدونم چرا همش من اول میشم اینجا

  3. واییی خاله جان میگم این غذاهه خیلی باید خوشمزه باشه .. منم که عاشق پنیرمممممممممممم وایییییییییییی
    یادم باشه به میتی بگم داره میاد یه عالمه برام پنیر بیاره از بلاد کفر
    عوض این سرچیدن ها برو استراحت کن بچه !! وا !!
    راستی بهتر تری یا نه هنوز ؟ بوس بوس مواظب خودت باش عزیز خاله ..
    اینقدر خودتو اذیت نکن دیگه .. من خودم میام همه کاراتو میکنم ! خوف ؟
    بوس بوس
    موفق و شکمو باشید مثل همیشه و تـــــــــــــــا همیشه ..
    فعلا …

  4. موج عشق :گفت

    سلام بهتری شادی خانم

    خانم اجازه من تو دستورای اشپزی دنبال آموزهای مبتدی بیدم
    یکی اش رو درست کردم ولی به خوبی مال تو نشد
    اینم عکسش :

  5. سلام.شادی جون؟؟خوبی؟؟؟؟؟میخوام باهات درددل کنم.بیچاره شدم.هندیکم سونی منو این خواهر زاده شرم شکست!!!!!!تازه میخواستم عکس بگیرم!!!!!!!!!!
    اومده اسم اکانت وبلاگو کرده آرین.منم ناهار واسش تن ماهی داغ کردم!!

  6. جل الخالق!گلت کولومی یرGalette de coulommiers چه خبره اینجا شادنه جان…یه لحظه فکر کردم اشتباهی به یه سایت خارجکی! وارد شدم حالا من چیکار کنم منم پنیر coulommiers می خوام اما خب چون به توصی هات برا آشپزی ایمان دارم با همون خامه ایش می سازم

  7. پروانه هیچستان :گفت

    شادی جان .. این پنیر از خانواده بری است … brie … پنیر معروف فرانسوی .. آن را خام بخور با شراب … به به .. چه شود … نوش جانت … انشالله قسمت شود بری سویس در میان هزاران مدل پنیر مثل من نفست تو سینه حبس بشه … ولی بعدش یکی رو امتحان نکنی که همونجا بخواهی بشینی زمین عر بزنی .. چون گندیده ترین چیزیه که تو عمرت دیدی و مزه ش تا مدتها از تو دهنت نمی ره … انشالله قسمت بشه خوشمزه هاشو بخوری … مرسی از دستور عالی … مرسی

  8. فریبا :گفت

    سلام
    مرسی عالی بود دست شما درد نکنه
    شادی خانم همیشه شاد باشی و خوشحال
    بای

  9. سلام شادی جون
    چرا به من سر نمیزنی نکن چیزی شده ازم دلخوری
    واقعا این غذات حرف نداشت منم عاشق پنیرم میشه بجاش پنیر پیتزا ریخت

  10. حدیث :گفت

    سلام شادی خانم بهتری ؟
    دستت درد نکنه ولی من بیشتر غذاهایی رو که خودت درست می کنی رو می پسندم عزیزم

  11. سلام
    وبلاگت خیلی خوشگل و خوشمزه است
    پیش ما بیا

  12. پرنیان :گفت

    سلام شادی خانوم
    خوشحالم که بهتری

    مثل همیشه با یک غذای اشتها برانگیز برگشتی….ممنون
    به ما هم سر بزن

  13. نیلسا :گفت

    به به
    دستت رد نکنه
    شادی جون جونم

  14. سلام… وبلاگ جالبی دارید.. من از چند تا از دستورات استفاده کردم و خیلی خوب بود.. دستتون درد نکنه.. میشه طرز تهیه پای سیب رو هم یاد بدین.. ممنونم

  15. ندا :گفت

    خدا رو شکر که بهتری گلم

  16. هیرسا :گفت

    خیلی قیافه ی جذابی داره. ولی بمب کالریه دیگه نه؟؟ چه فرقی می کنه؟ خوشمزه باشه، حالا بمب هم باشه!!

  17. من آزادم :گفت

    من عاشق ذغذاهاي جديدم

  18. جوجو :گفت

    وای که چه وبلاگ خوشمزه ای !
    et apropos de ton nom , quel est ton nom alors ?

  19. عسل :گفت

    وای شادی… شادی…. شادی….دوست من…..اولین انگیزه من واسه نوشتن توی وبلاگ…..
    سلام.حالت خوب شده؟نمیدونی چه ذوقی کردم وقتی دیدم پست جدید داری. هر چقدر هم که احوالی از من نپرسی من بازم ذوق میکنم از بودنت.بودنت یعنی آشپز خونت به راهه.یعنی اجاقت خاموش نیست .یعنی هنز همسریت کیف میکنه از تو و دست پختت.یعنی هنوزم که هنوزه تو بین زوجهای خوشبخت دنیا هستی.خدارو شکر.

  20. به به فکر کنم خیلی خوشمزه باشه. منم پریروز یه دفعه به سرم زد چند تا تا شلیل و هلو رو باشیر میکس کردم یه کم شکر و یخ هم ریختم توش و عجب عالی شد…

  21. gourmand :گفت

    سلام شادنه جان حالت چطوره بابا .. کشته اختراعتتم ..از نوشیدنیه خیلی خوشم اومد ..هم دستورش هم عکسش ..یکم از این عکسها هم به ما غرض بده

  22. الینا :گفت

    سلام خوشگل خانوما
    دلم برات خیلی تنگ شده امیدوارم که بهتر شده باشی برات دعا میکنم مواطب خودت باش

  23. مهرناز :گفت

    سلام شادی جون .کحایی بابا کم پیدایی؟راستی این غذا مکزیکیه؟

  24. مادونفر :گفت

    وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی غذا یه طرف این عکاسی این نوشیدنی یه طرف…..عکسش هوس انگیزه چه برسه به خودش…میشه یه لیوان از اون کف کرده هاش بهم بدی مادر..؟! میخوام بخورم جون بیگیرم.. راستی بهتری؟!

  25. به به شادی جون عجب سفره ای چیدی خانومی
    ای کاش میشد یه ناخنک زدااااااااااااااااااااااا
    خوشحالم که برگشتی
    امیدوارم همیشه سلامت باشی عزیزم

  26. نیلسا :گفت

    در خیسی نفس گیر لبهای مرده از خونم
    امشب رگ خونینی در تلاطم می جوشد…

  27. ژرورا :گفت

    جالب بود

    خسته نباشی

  28. نوشین :گفت

    بابا اون ظرف اخر که بهش حمله شده از همه عالی تره

  29. مادونفر :گفت

    ببین…..وای یه چیزی میگم یه چی میشنوی…واسه ماها که عشق آشپزی و شیرنی پزی هستیم این دستگاه خداست…اما خوب چون امریکاییه فکر نکنم ایران باشه. ببین خمیر رو میندازی توش لامصب انگار 100 نفر مشت و مالش دادن….واسه خودش ورز میده. خلاصه هر چی بگم کم گفتم…اگه بدونی چه دوغی میشه توش درست کرد…خلاصه بینظیره. قیمتش اینجا 300 دلاره این مدلش البته. اما مشکل اینه که برق اینجا 110 و به ایران نیمخوره.

  30. میم :گفت

    سلام
    میخواستم اگه میشه دستور باقالی پلو با گوشت هم بزاری ….یا اگه قبلا گذاشتی یا تو لینکت کسی هست که قبلا آموزش داده آدرسشو برام بزار

    متشکرم

  31. هما :گفت

    با سلام خدمت آشپز مدرن.خیلی وبلاگ خوب و مفیدی دارید.لطفا اگه ممکن هست طرز تهیه کیک و شیرینی هایی رو که بدون فر میشه تهیه کرد اینجا بگذارین.ممنون از دستور های جالب و خوشمزه تون.

  32. آرام :گفت

    بابا فکر ما شکموهارو هم بکنین من دیگه دارم میمیرم از گشنگی

  33. مادونفر :گفت

    میگم شادی نمیدونم بهت گفته بودم یا نه که اون سیب زمینی ورقه هم که یه دفه گفته بودی خیلی خدا بود..خیلی راحت و خوش خوراکه…مخصوصا واسه مهمونی…شکم پر کنه… خلاصه یادم رفته عین اون کوکی بادومی هی بیام تشکر کنم..

  34. بوس بوس مواظب خودت هستی دیگه ؟
    عسل نبات خاله … کیه ؟کیه ؟ شادنه !

پاسخی بگذارید

