مرغ برشتوکی


خوبم. ولی واقعا نباید الان اینجا باشم. دام با جدیت کارای درمان کمرم رو پگیری می کنم. نمی خوام تا آخر عمرم از انجام هر کاری عاجز شم و آخ کمرم واخ کمرم راه بندازم. خلاصه این حال و روز ماست. ممنون از توجه و لطف همه ی دوستان و متاسفم که نمی تونم به کسی سر بزنم. به دل نگیرید . بعدا که خوبتر شدم می آم و از دل همه در می آرم.
مرغ برشتوکی از اختراعات آشپزخونه امه. یه سرخ کردنی خرت خرتی که من خیلی ازش خوشم اومد. شما هم فکر نکنم خوشتون نیاد.


مواد لازم

سینه ی مرغ استخوان گرفته و کوبیده شده با بیفتک کوب هر چقدر که می خورید!
برشتوک یا چی بهش می گن؟ کورن فلکس! بدون شکر یکی دو پیمانه
تخم مرغ یک عدد
نمک و فلفل سیاه
کره و روغن
مواد لازم برای سس قارچ
قارچ خورد شده یک پیمانه سرپر
آب گوشت یا قلم یا عصاره ی گوشت یا مرغ حل شده تو آب یک پیمانه سرخالی
نمک و فلفل
خامه نیم پیمانه
مرغ های کوبیده شده رو نمک و کمی فلفل بزنید و بذارید نیم ساعت بمونه. برشتوک رو توی سینی بریزید و با فشار دست، کمی (فقط کمی!) خورد کنید. مرغ رو توی تخم مرغ زده شده بزنید و توی برشتوک بزنید تا به هر دو طرفش بچسبه. کره رو تو ماهیتابه داغ کنید و کمی هم روغن اضافه کرده دو طرف مرغ ها رو توی ماهیتابه روی حرارت ملایم سرخ کنید.
برای درست کردن سس، قارچ ها رو توی کمی کره سرخ کنید و بعد آب گوشت رو اضافه کنید و نمک و فلفل زده بذارید رو شعله ی ملایم تا زمانی که آبش تبخیر شه و کمی آب بمونه. خامه رو اضافه کنید و هم بزنید. به محض آب شدن خامه سس رو روی غذا بریزید و نوش جان!
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در ساندویچ و فست فود, غذاهای متفاوت, غذاهای مرغی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

29 پاسخ برای مرغ برشتوکی

  1. مونی :گفت

    مثه همیشه آب از دهنم راه افتاد

  2. سلام
    امیدوارم زودتر خوب بشین
    فکر می کنم باید خیلی خوشمزه باشه

  3. اجالتا سوم بشوم بعد میام بیشترم میشوم !

  4. نیلسا :گفت

    سلام شادی جان
    الهی بمیرم
    خودمم حدس می زدم باید مشگلی باشه که نیستی
    فکر نمی کردم مشگل انقدر بزرگ باشه گل خوشگلم
    یه کم به خودت استراحت بده
    ما خودتو خیلی بیشتر دووس داریم

  5. مهدی :گفت

    سلام
    وبلاگ قشنگي داري تبريک ميگم
    خوشحال ميشم بعد از اين که به اسم مدل لباس لينکم کردي خبرم کني تا لينکت کنم
    ممنون

  6. ندا :گفت

    خدا روشکر که بهتری .. دلم واست تنگ شده بود

  7. گیلدا :گفت

    سلام خانم آشپز . خوبی؟ خوشحالم که آپ کردی .
    به امید سلامتی کامل شما

  8. هیرسا :گفت

    شادی جان امیدوارم که همیشه سرحال و خوب باشی. مثل همیشه خوب بود. من یه بار این کارو کردم منتها کورن فلکس رو بین دو دست کمی خرد کردم و با آرد سوخاری قاطی کردم که اون هم خیلی خوب شده بود. عکسات هم که مثل همیشه شاهکاره.

  9. سمیه :گفت

    سلام شادی خانم همیشه خندون باشی و با جناب عکاس شاد!
    یه سوال دارم من میخوام کیک بپزم ولی نه با ماکروویو و نه فر چون دومی رو ندارم!!
    به نظرت چی میرسه؟
    قربانتمی تونی تو پلوپز بپزی ولی کیفیتش از فر و ماکروفر پایین تره.

  10. سلام شادی جونم
    ایشالا که کمرت زود زود خوب بشه عزیزم
    آموزشت هم مثل همیشه عالی بود و هم خوشگل و هم خوشمزه خیلی خیلی مرسی

  11. عالییییییییییییجز این چی بگم عزیزم؟باز یه شاهکار دیگه از آشپزخونه شادی جون

  12. سلام گل مهربونننننن
    چه حرفیه ؟ نیومدی که نیومدی وا ! همین جا هم خدافظی کردی کلی خوشمان آمد !
    بوس بوس انشالله خوش بگذره عزیز خاله ..
    مواظب خودتون باشید
    موفق و شکمو باشید مثل همیشه و تـــــــــــــــا همیشه ..
    فعلا …

  13. سلام شادی جون این مرغ برشتوکی باید خیلی خوشمزه باشه مخصوصا» با سس قارچ.
    این پست رو هم میذارم پیش بقیه پست هات که تو کامپوترم ذخیره کردم و هر وقت که دیگه نمیدونم چی درست کنم میرم سراغ آرشیو

    خانومی حالا که شمال میآی یه سری هم به من بزن خوشحال میشم عزیزم

  14. سلام .
    وبلاگ فوق العاده ای درست کردید . واقعا جدی می گم . خیلی پر محتواست . به قول خودمون پر ملاته .
    مطالبتون مثل اینکه خیلی داره به دردم می خوره . از شما هم خیلی ممنونم به خاطرشون .
    ببینم موافقید باهم تبادل لینک داشته باشیم ؟
    اگه موافقید عنوان لینک ما ۩۞۩ روانشناسی و مشاوره عشق ۩۞۩ هستش .
    منتظرم تا عنوان لینک خودتان را به ما بگویید .
    راستی مقاله جدید ما : » 8 نکته برای بهتر بوسیدن »
    http://www.delsoookhte.blogfa.com/post-199.aspx
    اگر مایل بودید این مقاله رو در یکی از پست هاتون به دیگردوستان هم معرفی کنید تا استفاده کنند .
    شاد باشید و شادی را به دیگران هدیه کنید .

  15. نیلسا :گفت

    خدا رو شکر
    این مسافرت کلی حالتو سر جاش می یاره
    خوش بگذره
    مهربونم

  16. سارا :گفت

    مرسی شادی عزیزم
    بهتون خوش بگذره و مواظب خودتون هم باشید

  17. شیرین :گفت

    سلام خوش باشید

  18. صبا :گفت

    خوش بگذره اشپز جونم

  19. یاسی :گفت

    منظور از پیمونه یعنی چقدر؟ میشه از پیمونه ی پلوپز که 200 سی سی هست استفاده کرد؟پیمونه رو به دو شکل فلزی و پلاستیکی می روشن. تو لوازم قنادی ها پیدا می شه. چهرا تایی یه. یعنی 1 پیمانه و نیم و 3/1 پیمانه و 4/1 پیمانه رو می فروشن. گرون هم نیست و مطمئن نیستم با پیمانه ی پلوپز یکی یه یا نه!!!!

  20. اگر بخوایم از مطالب استفاده کنیم شما اجازه می دید؟بعله. البته با ذکر منبع!!!!

  21. ماهي :گفت

    ببينم تو همسايه پاييني ما نيستي؟ خونتون طبقه اول پلاك 49 نيست؟ اگه هست بگو تا بازم آدرس بدمتا جایی که یادم می آد پلاک ما 52 هست و همسایه ی بالایی مون هم خواهر جان خودمه که اسمش ماهی نیست!!! راستی اسم مادربزرگ من ماهی بوده!

  22. پردیس :گفت

    دیشب یک مهمونی رفته بودیم که علاوه بر ایرانی ها چند تا کانادایی و چینی هم بودند. من هم همون کیک باقلاوا که تو دستورش رو دادی رو پختم( البته چون جمعیت زیاد بود خودم تخم مرغش رو 4 تا کردم و همه چیزش رو یکم زیاد کردم) خیلی خوب شده بود. جالب این که خارجی ها هم خیلی خوششون اومده بود

  23. من آزادم :گفت

    من از اين غذا خوشم مياد…با كورن فلكس…فكر كن..بايد خوشمزه باشه

  24. سعیده :گفت

    سلام! از آشناییتون خیلی خوشحالم…از دیدن آشپزیهای هنرمندانتون لذت بردم…

  25. سلام
    وبلاگ قشنگي داري تبريک ميگم
    خوشحال ميشم بعد از اين که به اسم زن و زیبایی لينکم کردي خبرم کني تا لينکت کنم
    ممنون

  26. واقعااااااااااااااااااااا وبلاگگ قشنگیه

    یهنی منم گیگه باید اینجور کارا رو یاد بگیرم

  27. راستی تولدت هم مبارک

    اون یکی وبلاگمو که مخصوص تولدهاست رو ببین حتما

    http://tafalodha.blogfa.com/

  28. Empress :گفت

    سلام شادی خانوم.
    چند وقتی هست که با وبلاگتون آشنا هستم. بهتون تبریک میگم و امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید.
    در مورد کورن فلکس بدون شکر سوال داشتم. من تا حالا نتونستم هیچ جایی پیداش کنم. شما از کجا میخرید.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.سلام. من تهران که بودم از فروشگاه شهروند کورن فلکس بدون شکر مارک تک رو می خریدم. تا جایی که یادمه رنگ جعبه اش سبزه و روش نوشته ساده.

  29. Empress :گفت

    مرسی شادی خانوم.
    فقط اگه لطف کنید و بگید از کدوم شهروند ممنون میشم. چون محصولاتشون یکم با همدیگه فرق میکنه.

پاسخی بگذارید

