پلوی زعفرانی مرغ و لوبیا سبز


مواد لازم
برنج دو پیمانه
لوبیا سبز خورد شده به اندازه نیم سانت یک پیمانه
مرغ یک تکه متوسط
هویج متوسط یک عدد
پیاز متوسط یک عدد
زعفران دم کرده 2-3 ق.غ
روغن
نمک و فلفل سیاه و ادویه پلویی
کمی دارچین
برنج رو بذارید دو سه ساعتی با نمک خیس بخوره.
مرغ رو با یک لیوان آب ، هویج و  پیاز که فقط سرش رو تا وسطش قاچ دادین بذارین بپزه. نمک و فلفل فراموش نشه.
لوبیا سبز رو تفت بدین. هویج و پیاز پخته تو مرغ رو رنده و بهش اضافه  کنید. زردچوبه و نمک و فلفل بزنید. مرغ رو خورد کرده و اضاقه کنید. کمی تاب بدین و خیلی کم آب، به اضافه ی کمی از زعفران بهش اضافه کنید. بذارید رو شعله ملایم  تا آبش کشیده شه.
برنج رو آبکش کنید. توی قابلمه روغن ریخته بذارین داغ بشه، ته دیگ نون یا سیب زمینی بندازین. روش یه لایه برنج آبکش و روی اون مواد آماده رو بریزین. روش ادویه پلویی و دارچین بپاشید. همینطور لایه لایه بالا بیایید تا آخرش که با برنج بپوشونید.
باقی زعفران رو بدین روش. دم کن بذارین و رو شعله ی ملایم بذارین تا دم بالا بده، بعد زیرش رو کم کنید و 45 دقیقه بذارین تا دم بکشه. اگه لازم بود کمی آب و روغن بهش بدین.
دستپخت و عکس: آشپز مدرن
این نوشته در پلو و چلو, غذاهای متفاوت, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

33 پاسخ برای پلوی زعفرانی مرغ و لوبیا سبز

  1. پازل زندگی :گفت

    رفتین الجزایر چیکا کنین ؟
    واسه زندگی ؟

  2. دلممممممممممممم خواست به نظر میاد خیای خوشمزه باشه

  3. الهه(جون جون) :گفت

    واااااااااااااای چقدر دلم واسه عکسای خوشمزه ات تنگ شده بود شادی جون

    خوش میگذره اونجا؟

  4. نجمه :گفت

    چه خوب که برگشتی دلم برای آشپزی های خوشمزه و خوشگلت تنگ شده بود. هر روز به وبلاگت سر می زدم مگر که برگشته باشی. خوشحالم که برگشتی

  5. پیمانه :گفت

    سلام خانومی . خوش آمدی دوباره به جمع وبلاگی ها
    بنظر خوشمزه میاد . ممنونم تا مامان و بابا مهمانم هستند می پزمش .

  6. سلام شادی جون
    خیلی عالیه و حتما هم خیلی خوشمزهههه
    دستت درد نکنه خانومیییییی

  7. سلام شادي جون ، خوش اومدي عزيزم
    خوشحالم كه دوباره برگشتي ، دوست دارم

    موفق و شادوسلامت باشي

  8. ساناز :گفت

    سلام شادی جون خوبی؟
    کمرت بهتر ؟
    چه خوب شد برگشتی
    جات خیلی خالی بود

  9. سارا :گفت

    شادی جون سلام
    اینقده تو این مدت که نبودی دعا واست کردم که نگو
    اون پست قبلیت بود .قبل رفتنت .همون نونه که تو ماهیتابه پهن میکنی اسمشو نمیدونم که شما توش گوجه فرنگی پوره و پنیر خامه ای و …اینا ریختی بعد لولش میکینی و با چاقو برش میدی ……. وااااااااااااااااااای من همونو درست کردم و توش به جای گوجه فرنگی خرما دارچین زده شده گذاشتم …..اینقددددددددددددددده خوشمزه شد که نگو ………..
    واسه مدرسه دخترم همش از اون درست میکنم میبره …….
    همه هم دوست دارن و شاید هفته ای سه 4 بار درست میکنم
    خلاصه خدا خیرت بده خواهر که یه غذای سالم و مقوی نشونمون دادی
    مرسییییییییییییییییییییییییییییییی
    دوسسسسسسسسسسسسسستت دارم

  10. عشق فیلم :گفت

    سلام
    خیلی خوشحال شدم که برگشتین
    جاتون خیلی بسیار خالی بد
    ان شا الله شهر جدید براتون پر از لحظات شاد و خوشحالی باشه

  11. نیروانا :گفت

    عکسش که خیلی خوشمزست حتمادرستش میکنم.

  12. سارا :گفت

    خوبی عزیزمممممممممممم

  13. مجی :گفت

    سلام دوست دیر آشنای من/ در نبودت من خیلی به خونه خوشبوت سر زدم . امیدوارم هر جا باشی دنیا بکامت باشه/

  14. رها(ستایش) :گفت

    خوش اومدی راستی نگفتی چی شد که سر از انجا دراوردی؟

    امضا : رهای فضول

  15. باران 486 :گفت

    سلام سلام صد تا سلام …..
    کجایی خانومی …. خوبی ؟
    نازی احتمالا اونجا خیلی سخته برات من شهرستان زندگی میکنم احساس غربت میکنم واسه خونواده وای به اینکه اونور دنیا ….
    ولی ایشا ا… زود عادت کنی و دلت شاد باشه

  16. پوما :گفت

    سلام شادی جان
    من مرتب به وبلاگ ات که ترکیبی از فن و هنره سر میزدم ولی تا به حال کامنت نذاشته بودم. الان هم میخوام بگم امیدوارم دختر خوش ذوقی مثل تو هرجا که باشه موفقه عزیزم.شاد و سالم باشی

  17. باران 486 :گفت

    شادی جونم عکسا واسه من باز نشد … چه جوریاس ؟

  18. عسل :گفت

    آخ جون.بازم غذاهای خوش ممز.
    من عاشق غذاهای جدیدم.غذای الجزایری هم یاد میدی شادی جون؟

  19. سعيد گنجيشكه :گفت

    مرسي مرسي مرسي از وبلاگتون.واقعا توپه.شيريني اي به نام آئودي پاي داريم؟اگه هست لطفا برام ايميل كنين.ممنون مي شم.

  20. ساره :گفت

    واااااااااااااااااااااااااای چقدر دلم واسه لحن نوشته هات و عکسات و غذاهای خوشمزه ت لک زده بود! کم کم داشتم از اومدنت ناامید می شدم… هووووووووووووورا! خوش می گذره اون ورا؟

  21. نوشین...سمساری :گفت

    وایییییییییییییی من نمیدونستم که برگشتی… به هرحال خوش آمدی… دیگه اینقدر طولانی نری هاااااااااااااااا… من امروز ارواح خودم رژیمم… ای سخته آآآآآآآآآآآی سخته که نگو از خدا برای من صبر در برابر نخوردن بخواه.آمین
    راستی پی ام رو گرفتی تو یاهوووووووووووو؟

  22. مدام به اینجا سر میزدم با نا امیدی از اینکه بتونم نوشته های خوبت را بخونم و امروز از دیدن عکسات و خوندن آموزشت سر ذوق اومدم خوش برگشتی

  23. نارگل :گفت

    باید خیلی خوشمزه باشه. مرسی ته دیگ! مرسی تزئین!

  24. May :گفت

    وای شادی جون دلم چقدر برات تنگ شده بود . خوبی خوشی ؟

  25. maman shahin :گفت

    salam شادی جون با این غذا حسابی‌ به شکم من و همسری حال دادی خیلی خوشمزه بود مرسی‌ با تبادل لینک چطوری خوشحال میشم

  26. کویریات :گفت

    خوش برگشتین!! بابا خیلی غیبتتون طولانی شده بودآآآ! حالا اونجا موندگار شدید؟ اینم پلوی خوب و خوشمزه ای به نظر می آد. باید برم تو کارش×

  27. سلام شادی جون ! خوشحالم که برگشته ای. البته نمی دونم ایرانی یا نه. ولی همین که دوباره وبلاگت رو روبراه کردی، خوشحالم. هرجا هستی موفق باشی. دست گلت هم درد نکنه.

  28. candle :گفت

    وبلاگت فوق العاده هست.من وشوهرم وداداشم{سعيدگنجيشكه}كلي با غذاهات حال كرديم.

  29. masoud :گفت

    با عرض سلام خدمت شادي خانوم كه با غذاها و شيريني هاي خوشمزه شون شادي خونه يه مارو دو صد چندان كردند.
    من همسر candle هستم.
    دست پخت خانومم واقعا خوبه. اما شما با وبلاگ قشنگتون باعث شديد خانمم چيزاي جديدي رو ياد بگيره.
    من كه مدتيه دارم ورزش ميكنم به خاطر وبلاگ شما دارم تناسب اندامم رو از دست ميدم.
    با آرزوي موفقيت روز افزون شما.

  30. candle :گفت

    شادي جون من نون شيرمال ميخوام.

  31. لی لی :گفت

    شادی خانم

    آفرین به این همه ذوق . من بعضش از غذاهاتون رو درست کردم . و بسیار لذت بردم . موفق باشید

پاسخی بگذارید

