سس سفید


سس سفید در پخت غذاهای فرنگی مثل سوپ و گراتن و لازانیا استفاده می شه و خیلی هم خوشمزه است.
بر هر بانوی ایرانی علاقمند به هنر آشپزی واجبه که درست کردن این سس رو یاد بگیره. حالا دیگه خود دانید!
مواد لازم
آرد دو ق.غ سرپر
کره یک ق.م
شیر یک لیوان سرخالی
نمک و فلفل سفید و اگه نبود به جاش سیاه
روش اول: آرد رو روی شعله ی ملایم خیلی کم تفت بدین (نباید رنگ آرد عوض بشه!) کره رو اضافه  کنید تا آب بشه و بعد شیر رو اضافه کنید و دائم هم بزنید تا غلیظ شه. نمک و فلفل بزنید.
روش دوم: آرد و کره رو با هم  تو ظرف بریزید . بقیه اش مثل روش اوله.
روش سوم: آرد رو تو شیر حل کنید و بذارید رو شعله و هم بزنید تا غلیظ بشه و بعد کره رو بندازید توش و نمک و فلفل یادتون نره.
البته روش سوم بیشتر برای اونایی یه که عجول و یه کمی هم تنبلند!
نکته: می تونید به سس سفید آب مرغ یا آب گوشت یا آب قلم اضافه کنید یا از قرص عصاره که تو بازار آماده هست استفاده کنید. همینطور پیاز رنده ی سرخ شده یا قارچ سرخ شده. دو سه قاشق  خامه هم طعم سس سفید رو دلپذیرتر و شما رو چاق تر می کنه.
سس درست کن و عکس انداز: شادی!
این نوشته در سس ها ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

22 پاسخ برای سس سفید

  1. l_____¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤——————¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    _____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ——-¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    ___¤¤¤¤¤———————-¤¤¤-¤¤¤—————————–¤¤¤
    __¤¤¤¤¤————–سلامي به گرمي خورشيد——————–¤¤¤
    _ ¤¤¤-هرگز به کسي اجازه نده تا روياهاي تورا زير سوال ببرد—- ¤¤¤
    ¤¤¤—————————————————————————¤¤¤
    ¤¤¤–در سراشيبي که نامش زندگیست——————————- ¤¤¤
    ¤¤¤——باهمه بيگانگيها ميروم—————————————– ¤¤¤
    ¤¤¤———-در سکوت سرد غمگين زمان——————————¤¤¤
    ¤¤¤————–بي هدف بي يار و تنها ميروم————————¤¤¤
    _¤¤¤—————-در سراشيبي که نامش زندگيست————¤¤¤
    __¤¤¤——————مي روم شايد که در دشت بزرگ——–¤¤¤
    ____¤¤¤——————-باز يابم آنچه را گم کرده ام——–¤¤¤
    ______¤¤¤——————موفق باشي—————–¤¤¤
    _________¤¤¤——به وبلاگم سر بزن—————¤¤¤
    _________¤¤¤¤¤¤———.—علیا–.———-¤¤¤¤¤¤
    _____________¤¤¤————————–¤¤¤
    ________________¤¤¤—————¤¤¤
    ___________________¤¤———-¤¤
    ____________________¤¤¤¤¤¤¤
    ______________________¤¤¤¤
    _____آپم سر هم بزن ____¤¤¤
    _______________________¤
    سلام دوست عزیز به ما سربزنی خوشحال میشم در خبر نامه ما عضو شوی در در صورت اپ شدن این وب با خبر می شی متشکر از شما خدا نگهدارتان

  2. الینا :گفت

    سلام خانومی
    دیگه داری میافتی رو خط سس و غذاهای خارجی ببینم اونا هم از خامه خیلی در درست کردن غذاهاشون استفاده میکنن
    بوس فراوان به دوست خوبم

  3. ممنون شادی جون
    فکر میکردم فقط یه روش داشته باشه

  4. سلام شادی جان سس سفید با وجود ظاهر ساده اش نقش مهمی در طبخ بسیاری از غذاهای خیلی خوشمزه داره که به نظر من شاخصش لازانیاست ممنون از آموزشت

  5. نرگس :گفت

    سلام. ممنون از اينهمه ذوق و سليقه

  6. سارا :گفت

    مرسی شادی عزیزمممممممم
    یه سوال قبلا کنار وبت نوشته بودی که دوربینت چیه ولی الان نیست می شه لطفا بگی چیه ؟
    می خوام دوربین بخرم بهم کنون 450 دی و 400 دی رو معرفی کردن می شه اگه می تونی از آقای همسری بپرسی؟
    اگه فرصت داشتی ممنونت می شم
    می بوسمت عزیزممممممممممسلام عزیزم. دوربین ما 5 دی هست. همسری 400 دی رو پیشنهاد می ده.

  7. نجمه :گفت

    سلام. ممنون از آموزشت. من شنیده بودم یه کمی هم توش باید جوز هندی بریزیم.سلام. ریختن جوزهندی اختیاری یه و جزو دستور اصلی نیست.

  8. candle :گفت

    مرسي.مرسي.مرسي.رازخوشمزگي غذاهايي مثل سوفله فقط سس سفيد هست.

  9. ممنون عزیزم. راستی منم پامو از گلیمم درازتر نموده دستور یه کیک که پختمو گذاشتم.

  10. ضمنا بابت اون پلو و مرغ و لوبیای دو پست پیش ممنون همون شب پختمش چقدر عالی شد .

  11. عسل :گفت

    شادی خانم من باهات قهرم.

  12. سلام شادی جان
    خیلی ممنونم از آموزشهای عالیت،مرسی

  13. فرانک :گفت

    سلام ایشالا که حالتون خوبه خوب باشه. من هر وقت سس سفید به روش 1 یا 2 درست می کنم. حتی با اینکه شیر رو کم کم میریزم بازم گوله میشه و مجبورم با هم زن بازش کنم. چیکار کنم؟ شیر جوشیده گرم بریزم؟سلام. آرد رو 3ـ4 بار الک کن . موقع درست کردن سس هم شیر رو کم کم بریز و با پشت قاشق مایه رو به بدنه ی ظرف بمال. باید این کار رو انقدر بکنی که مایه گلوله نشه. اگه آردت کهنه است عوضش کن . آرد سفید بگیر.

  14. May :گفت

    سر آشپز جان یه مقداری از این غذاهای اونجا برامون بزار . خوش باشی

  15. عسل :گفت

    خوب آخه قلب من اندازه گنجشکه.وقتی تو جوابمو نمی دی من دلم تند تند می زنه ….. خوب آخه من که 100 تا دوست آشپز بین المللی ندارم که.فقط یکی دارم. خوب من دلم میخواد بدونم غذاهای اونجا چیه ؟ یادمون می دی؟ پرسیدم..تو که جواب ندادی که…ای وای من کلا یادم رفته بود. آخه سرعت اینترنت من زیر صفره و هر وقت جوابا رو می نویسم مدام دیس کانکت می شم. واسه پست گذاشتن هم همینه انقدر نمی شه تا کلافه می شم و از اینترنت بیرون می آم به خاطر همین نمی تونم درست و حسابی مطالب رو بخونم یا یادم می ره از بس سر و کله می زنم با کامپیوتر ولی چشم دو سه پست دیگه می ذارم یه مطلب البته غذاهاشون با ذائقه ما خیلی جور نیست اما یادم نمی ره که بذارم. می بوسمت.

  16. candle :گفت

    شادي شادي شادي چندتاعكس از صورت ماه خودت هم برامون بذار.اخه دوست دارم بدونم شادي عزيز ما چه شكليه.باشه؟

  17. هنگامه :گفت

    شادی جان امیدوارم در غربت بهتون سخت نگذره و دلتون به با هم بودنتون خوش باشه . دستورهای غذاییت خیلی خوب و ساده است . بابت همه طعم و رنگی که به غذاهامون میاری ازت متشکرم . خسته نباشی .

  18. مادونفر :گفت

    وای این چه خوشگله…حتما میچوخم….راستی اوضاع چطوره؟! خوش میگذره؟!

  19. ٍسمیه :گفت

    salam….sorry ke penglsih minevsiam..akhe typ farsim khob nist..mikhatsam az bloge besyar khobet tashakor konam…va hamchenin 1 ssoal,mavaredi ke dar ghesmte»nokte»nevehsti,ezafe kardanesh ejbarie y inke har ki akhst ezafe mikone?mamnonam.miboosamet..Somi az Rome(Italyدل بخواهی یه . اصل دستور همونه که نوشتم!

  20. رهگذر :گفت

    سلام.خسته نباشید.یه سوال داشتم:
    کره ای که برای این مقدار مواد استفاده میشه چند گرمیه؟

    متوجه سوالت نمی شم. یعنی بسته ی کره چند کرمی یه یا مقداری که می ریزی؟ به هر حال مقداری که می ریزی رو من به گرم نمی دونم همونقدر که تو دستور نوشتم هست یعنی یک قاشق مرباخوری. کمی کم و زیاد شدنش هم خیلی مهم نیست. ولی اگه چرب تر دوست داری می تونی اضافه کنی.

پاسخی بگذارید

